[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:13

Peelie schreef:
Ik heb 207 en 210 punten gereden. Ik had niet echt lekker gereden. Paard voelde off. Achteraf snapte ik wel waarom. Hij moest ontzettend nodig piesen. Toen hij op de trailer stond ging gelijk de kraan open. Jammer maar volgende keer beter. Hij zag er wel super knap uit imo.

[ [url=m/ZsY9zh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus weer 2 puntjes rijker.

Jammer dat je niet heel lekker gereden hebt, maar hartstikke goed dat je er weer twee punten bij hebt!

absque_dubio schreef:
Iets met spooky pony die van mening was dat alles dood eng was, en uiteraard reed ik weer verkeerd, zoals elke wedstrijd. :') Maar met 209 en 212,5 hebben we onze punten binnen om Z2 te mogen. *\o/*

Super!!! Gefeliciteerd :):)

Wat betreft mestonderzoek: dit wordt bij ons vanuit stal geregeld (2x per jaar) en zijn we verplicht aan mee te doen. Als er een besmetting is, dan ontwormen we. En sowieso ontwormen we in november, dit op advies van de DA.

miicchhellee

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:46

Gefeliciteerd beide, jammer dat het gevoel niet helemaal fijn was, maar blijkbaar was het toch voldoende om jullie met die punten te belonen!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:36

Janine goed dat je het ff gecheckt hebt inderdaad. Hopelijk gaat het snel beter!

A_B wat goed! Gefeliciteerd :D zie je jouw zenuwen waren helemaal niet nodig! Nu je ook in dit topic blijft kunnen we samen over het leed dat wissels heet praten :+

Peelie jij ook gefeliciteerd met je punten! :D jammer dat je gevoel niet goed was en dat je paardje zo nodig moest plassen..

Hier worden de paarden ook niet preventief ontwormt maar paar keer paar jaar mestonderzoek en meestal moeten we dan twee keer ontwormen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:27

Droversrun maandag heb ik weer les, en daarna doen we denk ik even een paar dagen chilliebillie (veulen wordt opgehaald, en mn nichtje gaat nog een keer stappen en draven op mn pony). Pony doet zo stinkend d'r best. <3 En ja, dan gaan we aan het leed wat wissels heet beginnen. :')
Ik verwacht dat jij ze volgende week wel kan, dus dan komt er wel een voorbeeldfilmpje van jullie toch. :Y)

Hier ontwormen wij nog op de ouderwetse manier, voor en najaar dus. Bevalt prima. Ook wel eens mestonderzoek gedaan, maar dat vond ik niet alles.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:58

Ik sta op een pensionstal waar gewoon 2x pj ontwormd wordt. Daar heb ik niets over te zeggen helaas.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:06

Hier wordt 1x per jaar preventief ontwormd en en word voorafgaand mestonderzoek gedaan. Heb ik ook geen say in. Als er uit mestonderzoek komt dat er ontwordt moet worden dan krijgt je paard. Er wordt 2x per jaar onderzoek gedaan dacht ik.

Wissels is imo niks anders als training. Hoeft helemaal geen drama of leed te zijn imo. Als andere mensen jo uj al gaan vertellen dat het een dingetje is. Dan wordt het ook een dingetje. Misschien springt ze ze wel voordat je het goed en wel door hebt.

Ik zou eigenlijk graag eens op een ander paard willen rijden die echt goed de wissels er op heeft zodat ik aan mn eigen timing kan werken voordat ik daar met Nash aan kan. Maar ik heb geen idee of dat hier in de buurt ergens kan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:47

AD GEFELICITEERD!
Peelie gefeliciteerd ook twee punten jammer van het plassen volgende keer knallen jullie maximaal.

Ik ben net terug van ons debuut mijn gevoel zei niet goed genoeg maar de punten zeiden wat anders 215 en 214.5 en 2x 2e.ik was echt stil van verbazing. Die glimlach zit er de rest van de dag op vast geplakt.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:49

Als ik ooooit zover kom heb ik weer het geluk dat mijn springpaard de wissels redelijk kent. Ze word alleen altijd mega heet, vlug en vrolijk als ik er 1 of 2 heb gereden.

Ooit de kans gehad om op het GP paard van mijn instructrice een rondje te rijden. Die series zijn killing dat gaat mij met mijn eigen niet lukken hoor. Met die van haar raak ik al in de knoop.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:08

Soooo gefeliciteerd Laura! Top debuut!!

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met wissels gehad. Zelf aangeleerd tot een serie om de vier, op schoolmasters om de pas gereden.
En nu heb ik er eindelijk 1 van mezelf die daadwerkelijk Z2 mag lopen en guess what? Hij vindt wissels best een dingetje :')

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:12

Laura wat een gaaf debuut! Die glimlach is dik verdiend! :D Gefeliciteerd met jullie eerste (en gelijk mooie) punten in het Z1.

Ellentje, dat lijkt me wel fijn dat ze de wissels al kennen van het springen.

Noukie zal je altijd zien he. Bij je eigen loopt het dan weer net even anders. :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:26

Laura1982 schreef:
AD GEFELICITEERD!
Peelie gefeliciteerd ook twee punten jammer van het plassen volgende keer knallen jullie maximaal.

Ik ben net terug van ons debuut mijn gevoel zei niet goed genoeg maar de punten zeiden wat anders 215 en 214.5 en 2x 2e.ik was echt stil van verbazing. Die glimlach zit er de rest van de dag op vast geplakt.

Wauw super! Deze lijn vasthouden en je bent zo door het Z1 heen!

ellentje0 schreef:
Als ik ooooit zover kom heb ik weer het geluk dat mijn springpaard de wissels redelijk kent. Ze word alleen altijd mega heet, vlug en vrolijk als ik er 1 of 2 heb gereden.

Ooit de kans gehad om op het GP paard van mijn instructrice een rondje te rijden. Die series zijn killing dat gaat mij met mijn eigen niet lukken hoor. Met die van haar raak ik al in de knoop.

Daar kan ik me wat bij voorstellen. Ik in de knoop, paard in de knoop :')

Noukie schreef:
Soooo gefeliciteerd Laura! Top debuut!!

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen met wissels gehad. Zelf aangeleerd tot een serie om de vier, op schoolmasters om de pas gereden.
En nu heb ik er eindelijk 1 van mezelf die daadwerkelijk Z2 mag lopen en guess what? Hij vindt wissels best een dingetje :')

Haha. Zal je zien. Maar dan maakt het paard er een dingetje van en niet de mensen er omheen. Dat is waar ik voornamelijk op doel ;) als we er zelf al moeilijk over gaan doen, hoe kunnen we dan verwachten dat ons paard er geen probleem van maakt? Daarom ben ik ook niet door gegaan met die vorige meid voor les, omdat ze op voorhand al zei dat de wissels een dingetje gaan worden. En daar geloof ik dus niet in. Wij maken er dan een probleem van wat misschien helemaal niet hoeft. Hopelijk gaat hij ze uiteindelijk wel snappen. Zou toch tof zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:40

Oh helemaal eens idd! Bij voorbaat zeggen dat iets niet gaat lukken maakt over het algemeen dat het idd niet lukt.
Dat is ook niet de mindset waar ik bij een instructeur blij van zou worden.

Tuurlijk, enig realisme mag. Als ik denk met deze volgend jaar GP te rijden dan mogen ze de verwachting bijstellen :D maar verder alles gewoon stap voor stap positief oppakken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:58

Gewoon lekker doorpuzzelen. Op een gegeven moment zal het kwartje wel vallen.

Ik merk bij die van mij dat hij nu opeens ook weer enorme sprongen maakt. Dus opeens valt er weer vanalles op zijn plaats. Duurt even, maar dat geeft niet. Ik heb de tijd :) hij is ook pas 9. We kunnen nog rustig 10 jaar :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:40

Haha nou gister sprong ze echt een perfecte wissel in een keer op mijn hulp van rechts, ik was zoooo blij!! Maar natuurljk niemand die het gefilmd had, maar ik heb het even terug gekeken op de camera’s haha. Hij zag er net zo goed uit als die voelde :+

Gefeliciteerd met je mooie debuut punten, wat heerlijk zeg :D

Haha zul je net zien Noukie, ach komt vast goed!

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:08

Mijne doet de wissels eigenlijk ook wel altijd goed. Soms blijft het een springpaard :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:12

Dank allemaal! Wasmachine draait hangpak is aan en ik ga ff lekker netflixen. Glimlach zit nog steeds van oor tot oor haha

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:45

Gefeliciteerd met jullie winstpunten!! :)

Ik ontworm 2x per jaar, beleid van pensionstal.
Nadat de fysio was geweest vorige week ben ik er gisteren weer opgestapt, dagen daarvoor wel gelongeerd, fysio kon niet veel vinden, klein stukje in de rug.
Hij was beter met losrijden, beter laag en rond, maar over het algemeen wat zwaar met rijden, had het gevoel dat ik een zweepje erbij moest pakken, stalgenootje had haar paard ook laten behandelen door dezelfde fysio op dezelfde dag en die had hetzelfde gevoel met haar paard, gewoon te relaxed.
Morgen kijken we wel weer :)

Wie ent zn paard trouwens tegen west nijl virus?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:15

Liss dat had ik toen osteo was geweest. Ze merken toch wel dat hun lijf losser is zij zullen daar ook weer aan moeten wennen.

Nee ent ik niet tegen ik begreep dat het geen garantie is dat ze het niet krijgen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:25

Wauw wat een punten worden er weer bij elkaar gereden! Gefeliciteerd allemaal!!

De mijne heeft al een week vakantie, heb er geen tijd voor met de laatste loodjes voor mijn eigen vakantie dus ik dacht hij heeft laatste tijd zoveel gelopen dat hij wel even op vakantie mag. Na mijn vakantie 3 weken om weer voor te bereiden voor de wedstrijd.

Vandaag ander leuk project op stal gehad:

Afbeelding

Al zo lang wil ik een tekst met de boodschap afstand houden, dit is er uit gekomen samen met de creatieve input van een kennis.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:51

Bamsy leuk gedaan en erg duidelijk

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:03

Laura gefeliciteerd!
Van zo'n Z debuut droom ik ook.

Die stickers zijn echt super gaaf! En het kan maar beter gezegd zijn want er zijn zoveel aso's op de weg momenteel......

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:08

Wat een mooie stickers! Heel goed.
Ik ent ook niet tegen west nijl

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:22

ivy_power89 schreef:
Laura gefeliciteerd!
Van zo'n Z debuut droom ik ook.

Die stickers zijn echt super gaaf! En het kan maar beter gezegd zijn want er zijn zoveel aso's op de weg momenteel......

Ging niet helemaal vlekkeloos maar ik was al trots dat we het Z1 gehaald hadden had ook geen verwachtingen kon het ook niet tegen vallen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:45

Ik ent ook niet tegen west Nijl.

Die sticker is leukk, en heel duidelijk zo!

Met 209,5 en 211,5 een 2e en 1e prijs hebben wij onze laatste Z1 wedstrijd afgesloten. :D
Pony vond het weer heel eng, dus mooie training. :+ Ohja en vandaag voor t eerst niet verkeerd gereden. _/-\o_

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:04

Gefeliciteerd AD super leuk!