Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nontie schreef:Ik brul ook altijd sprong vrij.
Had van de zomer zelfs iemand die kwam de inrijbak in en die moest zadel nog goed leggen, aansingelen en opstappen. Lekker uitgebreid pontificaal voor de sprong. Vriendelijk gevraagd of ze haar paard ook buiten de bak of ergens aan de kant kon opzadelen. Kreeg als antwoord dat ik me maar moest aanpassen want haar paard kent niet anders als in de bak opzadelen.
Nou ze kon van mij de rambam krijgen op dat moment en ik heb een sprong genomen en haar paard geschampt.
Ja sorry hoor, je paard weet niet beter? Prima maar ga dan in een hoek staan ofzo..
Nies_ schreef:Dat stappen naast elkaar vind ik ook zo bloedirritant. Net als mensen die aan de kant stil gaan staan om met iemand te gaan staan kleppen. Ga dan even het bakje uit. Of tijdens dressuur van die mensen die met losrijden nog les nodig schijnen te hebben en dan vinden dat de rest maar rekening met ze moet houden. De lesgeefster loopt altijd precies waar je wil rijden. Of van die mensen die eigenlijk een braaf paard hebben, maar hem zelf helemaal gek maken, zo pas een die regelmatig compleet in de staak ging, die heb ik toch even verteld dat ze afstand moest houden als ze geen trap wilde.
Ik kan veel hebben met losrijden, met een jong paard zal ik ook altijd rekening houden bijvoorbeeld, maar hou je alsjeblieft wel een beetje aan de regels. Die zijn er niet voor niets. Ik heb eens (dressuur) tussen bixiekinderen los moeten rijden, die houden zich beter aan de regels dan sommige volwassenen.