[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LdJ

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:31

Mag ik me hier melden? Hier nog een ponyrijder :D Ik start een C-pony tussen de paarden. Ik hoop begin augustus mijn M1 debuut te gaan maken ! Ik zal eens kijken of ik wat bij kan lezen :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:32

Welkom ldj :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:54

Welkom Ldj.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:56

Leuk Suus! Voor Spirit een leuke afwisseling. :)
Belker, hopelijk gaat het laden zondag goed! Ga je toch fijner op pad.
Welkom LDJ! Ben benieuwd naar een foto van je topper(tje)!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:15

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 13:48

Met stang en trens of lijkt dar maar zo?
Knappert hoor :j
Zag in je profiel dat je een eigen stal hebt?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:13

Jep. De vierde keer dat hij ermee liep. Kleine meisjesdroom :o S&T of pelham bitje hoort bij de engelse optoming. Gezien ik denk dat je met een pelham bitje niet zo precies kan zijn als met S&T reed ik liever daarmee. Daarna er eigelijk niet meer ingehad. De ideale combinatie voor zo'n kleine pony mond is helaas niet toegestaan in Nederland (dikte vd trens)
Geen eigen stal, wel ruimte om paarden te stallen om in training te hebben of zadelmak te maken. :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:16

Het is ook veel metaal in zon klein bekkie natuurlijk.. Wel knap :D
Vraag me best wel is af hoe t spirit zou staan, maar eerst maar is richting t Z proberen te komen :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:27

Haha ik kan je vertellen dat het heel stoer is! Ook het gevoel, nog meer verzameling kunnen rijden :o heel stoer! :D
We moeten het in de ring nog zien te bewijzen, maar thuis loopt hij al redelijk wat oefeningen van het M en Z. De eenvoudige wissels zijn stukken lastiger als de vliegende :+

Edit; Wat betreft het metaal. In engeland lopen zelfs A pony's met S&T, dat is daar haast een standaard op shows icm de pelham bitjes. Alleen zullen ze daar andere regels hebben wat betreft maten vd bitjes.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:44

Dunner bedoel je? Leuke pony!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:18

Ik ken het gevoel al alleen spirit is er nog niet klaar voor ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:28

Wat een knappe pony zeg!

Ik vind st&tr juist niets.Rij er echt niet fijner mee dan met trens.
Meer verzameling heb ik er ook nog niet door gekregen.

Mijn poowns doen het goed.
Vandaag weer dry needling gehad,de bruine heeft ze helemaal achterop in de staartspier diep losgemaakt.
Verder was ze daar heel tevreden over.
De vos was voor de 2de x,dat is wel echt een bouwpakket.
Blijf het bijzonder vinden hoe scheef en vast zo'n dier kan zijn terwijl ze alleen maar op de wei heeft gelopen.
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen,eerst krijgen ze 2 dagen vrij.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:35

Ik krijg ook niet meer verzameling dan zonder hoor ambre.. Met vip is t wel fijn die reus is voor mij net wat makkelijker te rijden met St. Dan op trens hoewel dat ook gewoon zou kunnen..

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:40

Voor de zekerheid, Chester wordt verder alleen op trens gereden hoor :) ik geef geen voorkeur aan s&t , maar om het eens te kunnen voelen is het wel mooi vind ik.
Nies, dunner bedoel ik ja. Toegestane diktes zijn een cm, dus heb je er nog steeds totaal twee in de mond. Het is niet zo dat ik dit voor mijzelf anders zou willen zien, maar ook voor de toekomst. Je ziet steeds meer pony's in de paardensport, waarom dat niet, desnoods alleen voor pony's, de regelementen aanpassen mtb bitten. Maar dat is mijn mening :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:43

Ldj, idd voor ponies zou aanpassing fijn zijn. Ik rij DC nu met een onderlegtrensje omdat die weinig ruimte heeft. Hier loopt hij het fijnste op. Ik moet er niet aandenken om in zijn mond een S&T te moeten hangen..... Hoewel me dat wel eens gaaf lijkt.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:31

Gaaf dier LDJ! Wat betreft dikte van de bitten heb ik geen ervaring met kleine pony's, maar kan me voorstellen dat dat lastiger is. Dus wat dat betreft lijkt me het een goed idee om daar aparte reglementen voor op te stellen.
Ik wissel nu de S&T af met de trens. Heb hem eigenlijk altijd op trens, maar een keer in de twee weken op s&t omdat het sluiten/verzamelen en de eenvoudige wissels dan makkelijker gaan en ik er vervolgens weer een tijdje profijt van heb voor mijn gevoel. :)
Ik vind de vliegende wissels echt prut om te doen. Komt ook wel omdat het voor mij en poown de eerste keer is, dus ben nog vooral aan het prutsen. :+ Als ie ze springt, dan springt ie ze ook wel technisch correct, maar hij springt ze nog niet op mijn hulp.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:26

Zo te zien heeft Spirit er echt zin in, nog tikje opstuimig, maar dat is niet zo raar met iets nieuws, maar hij doet het super.

LDJ welkom hier, leuk dat je een Ctje rijdt. Dunner zou inderdaad wel samen in zo'n pony mondje passen, maar de dikke dan wordt het inderdaad wel heel vol.

Sjol nog net niet rad, dus heeft verlengde vakantie.
Toobs mag morgen mee naar Strijen, maar dat wordt niet wat gok ik.
Hele week geen krachtvoer gehad.
Vorige week zag hij er zo uit.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Had allergische reactie op iets in Ermelo.
Heeft nooit bulten.
Daarop gerste stro, thuis op tarwe stro, dus dat toen hij er dinsdags zo uitzag laten weghalen en verder op zaagsel gehad. (op maandag had hij het een beetje)
Aangezien hij daar ook granenmix kreeg van subli (thuis ook), ze hadden hem op maandag wel foutief brok gevoerd, maar dat is ook subli, krijgt hij thuis ook wel eens.
Thuis eet hij kuil, daar hooi, dus op dinsdag ook dat box uitgegooid en op kuil gezet (had nogal wat mee omdat ze daar altijd heel krap voeren)
Echter zaterdag had hij bulten nog, dus geen kv meer gehad, Zondags zat het er nog, zucht...
Maandag werd het minder dinsdag was het weg, dus nu weer dingen aan het toevoegen, hij is tot op heden nog bultvrij :D Zal dus toch wel het stro zijn geweest.

Dus toch al niet snelle Toobs, moet morgen starten met weinig tot geen kv in zijn systeem.
Heeft van de week ook nog 3 dagen vrij gehad (ma, di, vrij) om nog te bekomen van vorige week en
het is op gras..
Ik haat gras.... Toobs is een hellup ik glij paard... dus ik ben dan bang dat ie uitglijdt en ga dan nog truttiger rijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:27

Afbeelding

ldj? waarom wou hij niet plaatsen.
foto zichtbaar maken, rechtermuisknop erop klikken en dan url copieren en tussen img ding plakken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:34

Jemig wat zier toobs eruit. Arm paard. Jeukt het ook?

Gave pony, ldj, looking good

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:49

Dit was op menkamp.. de dinsdag... Leuk als je hem zo van stal haalt.
Gelukkig had ik het 's maandags al gezien, had hij het een beetje en toen ging het weg met werken.

Dus dinsdags maar weer aan het werk gezet, gelukkig vond hij het niet vervelend dat tuig erop zat.
Jeukte ook nauwelijks.
En Toobs is altijd de eerste die zegt, ik kan het niet ik wil het niet ik doe het niet en liep met goede zin te mennen, dus zal wel niet echt veel last hebben gehad.
Als hij jeuk had gehad had ik hem wel laten spuiten, maar hij leek er eigenlijk geen last van te hebben.
Ik wel! Had ineens een LELIJK strupper ipv een Knappe strupper, schrok me rot 's morgens.
baalde als een stekker.... na werken was het gelukkig al weer stuk minder (en lekker koud afspuiten)
Gelukkig was het woensdags (was toen al van stro af en hooi etc.) stuk minder erg.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:45

Jeetje toobs :(:)
Ik mag zondag jureren daar :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:53

Hi, ik zou schrijven, maar ahum.. ben mennen....

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:39

Arme poown!

Leuk dingetje, die C pony!

Wij gaan zondag mee doen aan de sgw vlietland, mochten wel gewoon bb, bij de ponies meedoen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:08

Oeh..
In verband met drukte een tijdje weggeweest hier, maar jullie hebben niet stilgezeten zie ik :)
Heb bijgelezen, was een klusje..

Solvir; wat doet Hepsie het leuk onder het zadel zeg! ( en goed te horen dat de bulten bij Toobs weer weg zijn, zag er toch niet fijn uit)

LdJ: móóie pony!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:11

Vandaag drukke dag gehad...
Iemand verhuist...

Vervolgens Hepsie gereden, die moet toch maar vaker dan 1 x per week, want is echt moddervet!
Poging tot galop... ahum.. ploink ploink ploink, maar geen galop.
Gaan we aan de longe nog maar even aan klussen dan.
(oke uiteindelijk na wat prima uit te zitten hupsjes 3 m links en rechts)

Daarna wedstrijd met Toobs. zucht...
Wordt ook steeds gekker.
Moest 1 kaartje erbij kopen, aangezien ik de luxe had van 3 grooms.
1 foto, 1 film, 1 lezen.. (jammer genoeg camera niet oke)

Proef 1 174 punt
(oh, wij haten gras, rijden nooit op gras, ik ben bang op gras, Toobs glijdt op gras, etc. geen ijzers en het was harde oneffen bodem)
middendraf, om te jaken.
KW, beiden niet oke links beter dan rechts, maar hij ging in eens snel omdraaien viel door mijn hulpen heen.
galop slangenvolte sprong hij over.
Coupons heb ik niet, (voor eerst) had geen zin daar nog op te wachten en dan nog met massa mensen op coupons af te springen. (rubriek met gokje? 25 deelnemers en 8 ringen geloof ik, dus laat maar)

Proef 2 169
Hilarisch.. rij de ring in, als je daar reed keek je over de afzetting voor de toiletten heen, rechtstreeks op de heren in die in het urinoir stonden te plassen in de toiletwagen.
Echt.. Hoe ze dat hebben kunnen verzinnen... (einde van lange zijde richting jury).
En naast tentjes die met achterkant naar ring stonden, dus aan andere kant verkoop zijde met allerlei geluiden.
Moet zeggen hij was braaf.
Ik begon briljant door iets niet goed te horen, een volte te rijden en meteen maar -2 te pakken.
KW's beter dan in 1e proef, maar.. gehele galop stuk ging slechter.
Deze ring oneffener en gladder, dus voelde hem een keer schuiven en durfde niet meer te rijden in galop.
Dus zal wel gebroken lijn 10 contra, en uitgestre. galop en volte 10 meter om te janken..
Omdat ik zat te trutten ook geen mooie overgang galop stap, want dan duwt hij wat door.
Nou ja, was hem dus gewoon niet....

Maar al met al wel tevreden voor ons gras optreden, want ik heb echt niets met gras, ben nu ook echt klaar met gras en Toobs.
Ook niet meer met Strijen om meer dan het gras.
Ruitergedeelte zat boven op elkaar geprakt. (ze hadden de stukken land ernaast ook wel eens in gebruik, nu niet)
Veel ringen op klein oppervlak.
1 grote inrij ring voor de dressuur, echter niet rechthoekig maar met hapje eruit, wat een chaos...
Hadden ze beter 2 ringen van kunnen maken of zo, nu reed echt alles kriskras door elkaar.
Parkeren in timboektoe, dus trek je wandelschoenen maar aan.
Parkeerplaats fair bezoek is dichterbij en die hoeven niet steeds heen en weer.
Ringmeester deed wel zijn best, maar was er 1 op de hele zooi daar, dus die kon het ook niet bijhouden.
Bij kleine wedstrijd is het makkelijk uit te zoeken wie er voor je is, maar niet als er 8 ringen zijn.
(in het verleden hadden ze daar nummers, dat was handig!, kon je gewoon lezen op het dekje)
Had gelukkig nu mensen bij me die het in de gaten hielden, maar als ik alleen was geweest was het zwaar waardeloos geweest.
Bodem oneffen en keihard (keihard is wegens weersomstandigheden, kunnen ze weinig aan doen en dat ze het niet nat hebben gemaakt van de week snap ik ook wel gezien de weersverwachtingen, echter het is droog gebleven).
Startgeld duur! (15 per proef) en dus ook nog extra groom kaartje moeten kopen (7.50).
Als ik er nog heen ga is het wel als schrijver of zo.