[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:32

Afbeelding

Nee dat mag niet! Als je dat doet, kun je de selecties nog wel meerijden, maar je mag niet naar de kampioenschappen! Opletten dus!

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:38

Oh dat is dan of aangepast of het berschilt per kring. :=

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:39

Nee dat mag dus niet, hebben wij laatst nagevraagd bij de knhs

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:01

annika_s schreef:
Gefeliciteerd met de punten! Ga je meteen l2?

Nee wijken is daar nog steeds niet voldoende voor. En nagevelijk achterwaarts is ook nog wel een ding. Je weet maar nooit hoe ver je komt in de sport met een tinker dus ga zo lang mogelijk genieten!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 12:56

Een tip voor netjes achterwaarts, en wat ik vaak verkeerd zie gaan. Ruiters hebben vaak te veel haast.. ze knallen hun paard stil en meteen in hun achteruit. Ik zet haar stil ontspan mijn hand, vraag haar los, en dus nageeflijk leggen mijn benen naar achteren en trek vooral niet! Aan de teugels. Veelal zie ik mensen die hun paard aan de teugels naar achteren vragen. Daardoor knallen ze daarna ook op de voorhand in draf. Mijn paard loopt ontspannen naar het halthouden toe, actief naar achteren, en daarna weer actief weg. Meestal goed voor 3x een 7 :)
Dus op zit terug rijden en halthouden. Je mag gerust 3 seconden wachten tot je naar achteren gaat, mikken op 4 passen achterwaarts (dat wordt in de m1 ook gevraagd) en actief weer voorwaarts ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 13:46

dank je Keshia, ik vond het wel voor officieel meedoen in de L2 maar er stond nergens bij dat HC ook niet mocht

Mijn excuses dat ik alle voorgaande pagina's niet heb gelezen maar ik ben wel benieuwd waarom jullie juist wel/juist nog niet overstappen naar het L2?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:11

keshia schreef:
Een tip voor netjes achterwaarts, en wat ik vaak verkeerd zie gaan. Ruiters hebben vaak te veel haast.. ze knallen hun paard stil en meteen in hun achteruit. Ik zet haar stil ontspan mijn hand, vraag haar los, en dus nageeflijk leggen mijn benen naar achteren en trek vooral niet! Aan de teugels. Veelal zie ik mensen die hun paard aan de teugels naar achteren vragen. Daardoor knallen ze daarna ook op de voorhand in draf. Mijn paard loopt ontspannen naar het halthouden toe, actief naar achteren, en daarna weer actief weg. Meestal goed voor 3x een 7 :)
Dus op zit terug rijden en halthouden. Je mag gerust 3 seconden wachten tot je naar achteren gaat, mikken op 4 passen achterwaarts (dat wordt in de m1 ook gevraagd) en actief weer voorwaarts ;)

Bedankt voor deze goede tips! Na het achterwaarts gaan direct draven of eerst halthouden weer, dan draven?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 14:15

Hebben jullie ook nog tips voor: B E B grote volte, tussen E en B halsstrekken. B M teugels op maat, M C galop C galop 12-15 meter. Ik vind dat best een pittig stukje ivm de teugels op maat maken, ging met oefenen trouwens wel goed maar das wel een ding waar ik me zorgen om maak. Ben niet altijd even handig en snel met teugels op maat maken.

Daarnaast, die volte 12-15 meter hoe bereiden jullie die voor?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:31

Dankje Keshia zo ben ik het ook aan het oppakken in de training ni. Ik wacht eerst tot hij ontspannen nagevelijk staat.

Vandaag weer gereden op de zelfde locatie. 2x een eerste prijs met 202,5 en 210 punten! Echt wauw helemaal verbaasd wat een topper! Ook heel mooi commentaar van de jury: dik verdiend, mooie combinatie! Dus wij schrijven vandaag maarliefst 5 winstpunten bij.

Afbeelding
Afbeelding

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:12

Harvey, vanuit het achterwaarts gelijk in draf. Daar niet eerst weer stilstaan. Ik tel tot 3 passen achterwaarts, en als ze het achterbeen voor de 4e keer neerzet geef ik de hulp voor voorwaarts. Eigenlijk altijd het buitenachterbeen dat als laatst naar achter gaat, zo zet ze af met haar binnenachterbeen en draaft ze gelijk mooi aan.

Voor de b-e-b grote volte met halsstrekken.. ik stel mijn paard in het begin van de volte wat dieper in, drijf door met mijn binnenbeen naar buiten, en vang haar op met de buitenteugel.. zo kan ik goed de grootte van de volte bepalen en het tempo regelen.
Tussen e en b is het halsstrekken, dus zorg ik dat ik vanaf de middenlijn begin met dalen.. nog voor e dus. Dan is ze bij e aan het halsstrekken en ik zorg dat ik 1 a 2 passen voor b begin met op maat maken. 2 passen na de b ben ik dan klaar, even in de hand stellen en de hoek goed doorrijden om je paard los te krijgen aan de binnenhand. Net voor c in galop en dan kun je de stelling en buiging uit de overdreven hoek gebruiken om de volte in te zetten.
Belangrijk is daar vooral de buitenteugel en buitenbeen. Door net voor, en tijdens de hoek je binnenbeen op de singel te houden en je binnenhand los te maken krijg je stelling en buiging. Daarna moet je dus begrenzen met de buitenteugel om de volte in te zetten, en je buitenbeen een fractie naar achteren om de achterhand naar binnen te houden. Binnenbeen mag op de singel blijven voor de stelling, galophulp, en daarna wederom de stelling voor de volte en de volgende hoek :)

Wauw shelly! Jullie knallen flink door zeg! Knap! Gefeliciteerd!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:21

Zo dan wat een punten! Wij zijn net begonnen met achterwaarts maar dat gaat echt nog voor geen meter, ze komt nu alleen nog maar recht omhoog :Y)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:35

Oh dat ken ik annika! Haha die van mij deed dat al bij het halthouden toen ik haar net had. In het begin misschien even iemand op de grond laten helpen. Zodat ze de hulp goed begrijpen. En anders gewoon rustig halthouden. Hand blijft ontspannen op de plaats, geeft niet vrij naar voren maar ook zeker niet teruguit. Been een klein stukje naar achteren, en dan zachtjes drijven. Als ze naar voren lopen is daar de hand die niks doet dan alleen tegenhouden dat ze naar voren gaan. Als ze stilstaan is de druk eraf, en begin je opnieuw. In het begin kan het dus zijn dat ze naar voren lopen, de hand tegenkomen en dan kei hard naar achteren knallen haha.. voor het voorwaarts rijden doe je je hand wat naar voren omhoog richting de oren, benen wat naar voren en gas! Haha

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:29

@ Mywishmax; Leuk!! Komt vast goed!
@ Mirjamalvaro; Ook meedoen met de selecties, leuk!
@ Shelly; Wat goed, gefeliciteerd!
@ Yom; Nee, dit mag niet!
@ Harvey; Vanuit het achterwaarts direct in draf :j Wat betreft de volte, halsstrekken en galop, dat is een kwestie van tijdig zijn. In een keer je teugels weer op maat nemen (dus niet steeds stukjes, iets dat ik veel zie gebeuren) Gelijk in de hoek aanspringen, let op voldoende stelling zodat je direct de volte kunt inzetten. Paard moet goed aan je buitenteugel en binnen been zijn.
@ Wauw Shelly; super goed meid! Gefeliciteerd!

Ik heb besloten om toch niet te starten het weekend, hij was echt veel beter al, maar ik wilde het niet verpesten. Over 2 weken weer!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:58

Gefeliciteerd met de punten dames.

Halsstrekken is een dingetje met Zecc... hij gaat of heel hard of hij strekt bijna niet. Al gaat dat al wel beter dan voorheen.

Ik mag de 21e om 13.30 en 13.45.

Ik ben benieuwd... heb daarna 5 november en 2 december nog weer gepland staan. Dan samen met een stal genoot

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:43

Halsstrekken is bij heel veel mensen een struikelblok. Het zegt echter heel veel over de africhting; is je paard wel van achter naar voren.

Die van mij deed het echt helemaal niet toen ik hem net had, hij krulde zich alleen maar op.
Nu doet hij het voor een 9! Maar ik heb dan echt ook heel erg hard gewerkt aan zijn basis (die hij niet had :+ )

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:45

Halsstrekken heb ik ook nog een beetje moeite mee. Voor mijn gevoel daalt hij al enorm mooi naar beneden, maar de ene keer is dat bij een jury goed genoeg voor een 7 en de andere zegt een 5 met commentaar, mag nog meer. Hoever moeten ze dalen? Wat willen ze meestal zien?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:47

Halsstrekken hier geen moeite mee. Liep gisteren voor een 9 met halsstrekken! vaak een 7 of een 8 wel. Weet dat dat een sterk onderdeel van ons is.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:51

veertje99 schreef:
Halsstrekken heb ik ook nog een beetje moeite mee. Voor mijn gevoel daalt hij al enorm mooi naar beneden, maar de ene keer is dat bij een jury goed genoeg voor een 7 en de andere zegt een 5 met commentaar, mag nog meer. Hoever moeten ze dalen? Wat willen ze meestal zien?

Boeg tot kniehoogte.

Vaak is het zo dat ze niet genoeg voorwaarts strekken, ze zakken dus wel, maar volgen daarbij niet je hand naar voren. Belangrijk is ook dat je goed contact houdt, dus geen klapperende teugels, of boogjes.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:52

Halstrekken eigenlijk altijd wel 7 of 8. :=
Neusje moet dalen tot aan knie geloof ik. Ik doe het gewoon op gevoel. :o

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:57

Thuis top, op wedstrijden vaak minder helaas. Was outdoor wel handig, hij daalde maar al te graag met zn koppie naar het gras! Haha.

Ohhh jongens woensdag l2 starten, vind het wel spannend. Nooit gedacht zo ver te komen zo snel en ik ga met 0 verwachtingen heen. Puur kijken waar we aan moeten werken en hoe zo'n proef dan gaat. Ik heb er zin in!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:59

Gaat vast goedkomen Harvey, zoveel verschil zit er niet in met de L1!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:00

Hals strekken moet tot minimaal boeghoogte.

Hoe verder in een constant beeld richting de knie hoe hoger de cijfers.. mits de neus voor gehouden wordt.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:04

Opzich volgt hij mijn hand wel goed, maar soms inderdaad ook nog wel eens boogjes. Het is wel iets waar we veel op aan het oefenen zijn, dus komt vast en zeker goed ;D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:18

Marietje35 schreef:
Gaat vast goedkomen Harvey, zoveel verschil zit er niet in met de L1!

Ik heb zo het gevoel dat hij al wat meer hogerin moet en het allemaal al zoveel flitsender moet dan de L1. Dat is best spannend. Qua oefeningen valt het inderdaad mee maar het gaat een stuk sneller allemaal Hahaha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:20

Tja ik neem een van de manege paarden mee op pad. Ik ben blij met hoe het gaat alleen dat hals strekken is nog een aandachts puntje