Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PERENBOOMPIE

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:09

Ja @echwel is idd waar dat alles duurder geworden is maar daarom hoef je "echnie" het overal mee eens te zijn met de verhogingen en je als een mak schaap alles te laten welgevallen,of heb jij er persoonlijk zeker baat bij die verhogingen???!!!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 17:49

@ Fleurtje100
Volgens mij heb je óf het topic helemaal niet gelezen óf je hebt er echt helemaal niets van begrepen.

Het is al heel vaak gezegd; het is géén verhoging van het startgeld, het is alleen een verhoging van de grens waarboven een organiserende vereniging prijzengeld moet gaan geven. Verenigingen zijn dus niet verplicht meer inschrijfgeld te gaan vragen. Nu zijn er ook al wedstrijden waar je € 10,- inschrijfgeld betaalt, heb je dan geen prijs dan verdien je hier ook helemaal niets van terug. Startgeld krijgt de organiserende vereniging om de kosten van de wedstrijd mee te betalen en hopelijk een klein beetje over te houden, dat krijgt de KNHS helemaal niet. Dus wat dat betreft snap ik ook niet dat een aantal mensen in dit topic alleen maar tegen de KNHS lopen te schoppen, terwijl die nu eens een keer proberen de organiserende verenigingen van dienst te zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:31

PERENBOOMPIE schreef:
Ja @echwel is idd waar dat alles duurder geworden is maar daarom hoef je "echnie" het overal mee eens te zijn met de verhogingen en je als een mak schaap alles te laten welgevallen,of heb jij er persoonlijk zeker baat bij die verhogingen???!!!

Ja ik word slapend rijk, omdat jullie allemaal wedstrijden rijden... Bloos

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:47

Dacht ik al,wanneer je nou eens vaker wakker zou blijven zou je misschien ook kunnen zien dat mensen het beu zijn met die continuiteit aan verhogingen en veranderingen van regeltjes,misschien kun je daar dan wat mee doen i.p.v. overal ja en amen op te zeggen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:53

Denk je dat het in andere sportbonden nou beter werkt, denk ik toch echt niet..

Als ik wedstrijden wil rijden weet ik dat er regels zijn, op het moment dat ik een startkaart aanvraag, heb ik mij daar dus aan te houden.
Ik weet dat er zeker bij deze sport financiele consequenties aan vast zitten.

Je moet geen wedstrijden rijden hoor, het is een vrije keus.
Dus kun je het niet betalen, zoek je de goedkopere wedstijden op, zo simpel is het.

En nogmaals, verenigingen mogen het inschrijfgeld verhogen, asl ze dus niet rond kunnen komen van het huidige inschrijfgeld.
De kas van de KNHS staar hier buiten.
Als je het dus heel erg oneens bent met de KNHS moet je je lidmaatschap opzeggen.

Doe ik ook als ik een vereniging niets vind, zeg ik mijn lidmaatschap op.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:01

Ik was van plan 6 wedstrijden per jaar te rijden, door ziekte van mij paard werden dat er 2.
Ben geen typje voor elke 14 dagen op wedstrijd.

Nou reken maar uit, dat wordt echt een absurde prijs per wedstrijd. dit wordt dan ook mijn laatste jaar.
Bedankt KNHS voor het verknoeien van de echte basissport!

O ja, ik geef wel degelijk de schuld aan de KNHS. Vereniingen die niet uit zouden kunnen met de max. inschrijfprijs zouden het prijzengeld naar beneden kunnen brengen.

Een verhoging van startgelden leidt dan alleen maar tot verhogingen van prijzengeld. Nou, daar zitten we op te wachten....

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:07

De kas van de KNHS staat hier helemaal niet buiten,die gaan de afdracht van verenigingen ook verhogen zodat de verenigingen wel de 10euro gaan hanteren en contributie omhoog,dus dan gaat de opbrengst toch weer naar de kas van de knhs is dat nou zo moeilijk te begrijpen,waarom moet ieder jaar de afdracht omhoog en de startgelden-kaarten en startcoupons!!

Voorheen kon je nog opzeggen en bij een andere bond zoals de NBVR nou is dus ook niet meer aan de orde dus er is geen concurrentiebeding meer voor de KNHS ook de ZZGP is nu naar de KNHS dus ook geen concurrentiebeding,ze hebben alles zelf in hande genomen,wel slim van ze moet ik zeggen,wat uitgekookt bedoel ik.

En wat betreft een andere sportbond,de leden van een elftal betalen toch ook nog niet eens extra 5 of 10 euro buiten hun contributie om een wedstrijdje te kunnen voetballen,noem mij eens een sport waarbij de leden buiten de jaarlijkse contributie ook nog eens als amateur zijnde extra inschrijfgeld betalen voor een wedstrijdje,....ik ben benieuwd.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:21

TisUnique schreef:
@ Fleurtje100
Volgens mij heb je óf het topic helemaal niet gelezen óf je hebt er echt helemaal niets van begrepen.

Het is al heel vaak gezegd; het is géén verhoging van het startgeld, het is alleen een verhoging van de grens waarboven een organiserende vereniging prijzengeld moet gaan geven. Verenigingen zijn dus niet verplicht meer inschrijfgeld te gaan vragen. Nu zijn er ook al wedstrijden waar je € 10,- inschrijfgeld betaalt, heb je dan geen prijs dan verdien je hier ook helemaal niets van terug. Startgeld krijgt de organiserende vereniging om de kosten van de wedstrijd mee te betalen en hopelijk een klein beetje over te houden, dat krijgt de KNHS helemaal niet. Dus wat dat betreft snap ik ook niet dat een aantal mensen in dit topic alleen maar tegen de KNHS lopen te schoppen, terwijl die nu eens een keer proberen de organiserende verenigingen van dienst te zijn.

Of ik ben gewoon wél realistisch. Vrijwel voor alle wedstrijden zonder prijzengeld betaal je nu €7,50 per proef aan startgeld. Verenigingen vragen dus in het huidige beleid het maximale bedrag aan startgeld dat ze mogen vragen. Waarom zou dit beleid niet simpelweg worden voortgezet en het startgeld met deze nieuwe regeling bijna overal €10,- gaat worden.
Zeker als de KNHS het voor verenigingen ook weer duurder maakt om wedstrijden te organiseren, lijkt het me logisch en begrijpelijk dat de verenigingen dit doorberekenen. Aan het einde van het verhaal wordt niemand er beter van behalve de KNHS. En dat is iedere keer het geval met al die nieuwe paard-ruiter-vereniging-vriendelijke regelingen van de KNHS. Het verbaasd me dan ook dat een aantal naive mensen hier maar blijven intrappen.
Momenteel heb je een keuze om of wat meer inschrijfgeld te betalen en kans om een geldprijs te winnen, of minder en gewoon kans maken op de eer, het lintje, de beker etc.
Straks is die keuze er natuurlijk nog steeds maar betaal je in beide gevallen bij 9 van de 10 verenigingen meer startgeld.
Stoppen bij de KNHS betekent stoppen met je sport, wat denk ik niet echt een optie is voor velen.
En over of ik zelf perfecte wedstrijden ga organiseren Manie? (heb je ook nog reacties met wél een toegevoegde waarde?) Volgens mij heb ik nooit iets gezegd over rijk worden van het organiseren van wedstrijden. Verenigingen zijn géén commerciele instellingen en het is niet de bedoelingen dat ze rijk worden van het organiseren van wedstrijden. Feit is wel dat de ene vereniging altijd geweldige wedstrijden organiseert, en de andere niet. Ik weet dat dit van vrijwilligers afhankelijk is maar.. Zelf heb ik vaak genoeg meegeholpen op wedstrijden en bijvoorbeeld ook de behandeling van vrijwilligers kan een hele hoop schelen in hun bereidheid een tweede keer te komen helpen.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:03

PERENBOOMPIE schreef:
En wat betreft een andere sportbond,de leden van een elftal betalen toch ook nog niet eens extra 5 of 10 euro buiten hun contributie om een wedstrijdje te kunnen voetballen,noem mij eens een sport waarbij de leden buiten de jaarlijkse contributie ook nog eens als amateur zijnde extra inschrijfgeld betalen voor een wedstrijdje,....ik ben benieuwd.

Volgens mj zijn er die een hele hoop. Als kind deed ik aan judo, gewoon jaarlijkse contributie betalen én iedere wedstrijd ook apart inschrijfgeld betalen............

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 09:08

Inderdaad: waterpolo precies hetzelfde, jaarlijkse contributie ( ruim meer dan de KNHS-contributie en daar kreeg je echt geen full-colour tijdschrift voor terug ( niet dat ik dat zou willen hebben, maar toch ) en nog per gespeelde wedstrijd een flinke bijdrage per speler ( die dicht in de buurt kwam van het startgeld van de dresuurproeven ), en dan moet je ook nog iedere week spelen, want je kan lastig maar een paar wedstrijden in de competitie uitzoeken.
Dus die regel gaat helaas niet op, de KNHS is wat dat betreft niet anders dan de meeste andere sportbonden...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:58

TisUnique schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

Volgens mj zijn er die een hele hoop. Als kind deed ik aan judo, gewoon jaarlijkse contributie betalen én iedere wedstrijd ook apart inschrijfgeld betalen............

Nou heb als kind ook aan judo en turnen gedaan en hoefden nooit apart inschrijfgeld te betalen werd gewoon verstrekt uit de contributiegelden?!! Knipoog

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:01

PERENBOOMPIE schreef:
TisUnique schreef:

Nou heb als kind ook aan judo en turnen gedaan en hoefden nooit apart inschrijfgeld te betalen werd gewoon verstrekt uit de contributiegelden?!! Knipoog

Dan zal dat bij jouw club misschien al in de contributie inbegrepen hebben gezeten, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er dan geen inschrijfgeld betaald hoefde te worden. (Je betaalde waarschijnlijk wel meer contributie dan TisUnique Haha! ). Er zijn hier in de buurt een aantal ponyclubs die hun jaarlijkse contributie er op gebaseerd hebben dat de startkaart, 2 setjes startcoupons en het inschrijfgeld van alle selectiewedstrijden voor één pony hierbij inbegrepen zit. Maar dat wil niet zeggen dat die leden dan geen inschrijfgeld kwijt zijn, ze merken het alleen niet zo direct Pling

Vitphant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:42

Ik vind het een beetje aan de hoge kant voor n wedstrijdje Nagelbijten / Gniffelen
Dat tikt behoorlijk aan als je elk weekend gaat..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:44

Ajuus wedstrijden Verdrietig.

M4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:33

dit is ECHT niet normaal meer! Boos!
zoveel ga je toch niet betalen om op 'n wedstryd te mogen ryden, die mensen zyn echt gek geworden of zo! Koe
ik vind dat we met z'n allen in staking moeten gaan Vork {hoewel ik toch niet graag de laatste selectie van m'n agenda schrap! Haha!}

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:11

Hoe staat het met de aktie? Tot wanneer blijft hij lopen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:26

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, binnenkort zou er een vergadering zijn waar de handtekeningen aangeboden werden toch?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:09

11 december zou er een vergadering zijn, dit was dus gisteren...

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:49

Deze petitie is vandaag (donderdag 14 december) verstuurd naar de KNHS. Bedankt voor julie steun!!!!

Heb me wezeloos geprint (168 pagina's), maar ik hoop wel dat deze actie onze meningen duidelijk maakt bij de KNHS.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:59

Mananeh, goed gedaan. Jemig 168 pagina's!!! Bloos!
En nu maar duimen dat ze er van onder de indruk zijn.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:19

super ik hoop dat het niet doorgaat allemaal!!

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:07

Ik hoop dat ze er dan ook wat mee gaan doen.

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:10

Ik vind het niet echt normaal , maar meer mensen denk ik niet er zullen waarschijnlijk ook minder mensen zich inschrijven , waardoor het geld waarschijnlijk toch misschien nog naar beneden zal gaan , ik denk er nog wel ff over na of ik nog wel fanatiek wedstrijden kan gaan blijven rijden , want ik schrijf me nu niet meer zo 123 in !

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:29

Mananeh schreef:
Deze petitie is vandaag (donderdag 14 december) verstuurd naar de KNHS. Bedankt voor julie steun!!!!

Heb me wezeloos geprint (168 pagina's), maar ik hoop wel dat deze actie onze meningen duidelijk maakt bij de KNHS.

Haha! Het is te hopen dat ze wakker worden hiervan. Aan de andere kant als ze er al een elitesport van willen maken trekken ze zich hier niks van aan!
Nou ben benieuwd of we hier nog wat van zullen horen Haha!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 12:48

Mananeh schreef:

jeetje Bloos! dat zal mijn ouders niet zo leuk vinden Vork