De nieuwe proeven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: De nieuwe proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:01

Ik moest 2 weken terug met iemand mee naar een wedstrijd om een proefje voor te lezen. Ik dacht oké is goed (had het al heel vaak eerder gedaan). Ik voorzag geen problemen. Laat ik alleen wel vergeten zijn dat er nieuwe proefjes waren! Ik stond te stuiteren toen ik ze zag, ze zagen er zo ingewikkeld uit! Ik heb die betreffende wedstrijd ook niet voorgelezen omdat ik bang was dat ik de mist in zou gaan en dan het hele proefje voor dat kind te verpesten. Die zondag erna had ze weer een wedstrijd en die had ik dan wel voorgelezen (en nog tig anderen...) en dat ging super!

Conclusie: het ziet er alleen maar ingewikkeld uit maar het valt reuze mee! Volgens mij is het zelfs makkelijker dan de vorige. Je moet gewoon goed opletten en alleen op tijd en duidelijk zeggen, maar dat moest je met de vorige proeven ook al dus veel verschil is er eigenlijk niet...

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 17:23

het is gewoon een erg snelle proef, alles gaat snel achter elkaar. Maar echt heel veel moeilijker is het niet.

friendly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:58

Nee dat is het zeker niet. Zolang je oplet (maar dat moest je sowieso al) is het echt super makkelijk!!

Marii_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:44

Heey!

Voor iedereen die het nog niet weet ..
op www.dressuurproeven.nl staan alle nieuwe dressuur proeven.
Makkelijk als je geen officiele wedstrijden rijd maar wel graag proeven wil gaan rijden. (Alle soorten proeven staan er op Bixie, FNRS, Basis dressuur enz.)

Liefs Marielle

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:37

Ik ben laatst voor het eerst L2 gestart en ben toch stiekum niet zo heel blij met die stukken dat je eerst middendraf over de diagonaal moet, en vervolgens wijken. Ik heb vooral op concours nog ff nodig om hem er weer fijn bij te rijden. Kan ook wel iets minder middendraf doen, of eerder terugnemen, maar dan is dat weer niet genoeg. Tuurlijk is dit gewoon basis dat nog niet helemaal fijn is, maar dat komt nog wel. Domme is dat ze zowel middendraf als wijken regelmatig voor een 8 loopt

capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:02

De nieuwe proeven zijn best lastig!!Vooral in de B heb je weinig ruimte voor teugels op maat maken,en lappen tekst!!

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:58

Ik vind de M1 proeven opzich wel fijn maar opzich vind ik die proeven er makkelijk op geworden!

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:22

ik vind de proeven ook wel fijn rijden...t allemaal rustig en met beleid...dat vind ik wel goed...alleen vind ik niet zo veel kloppen van de L1 proef ( 5 geloof ik ) dan staan er allemaal onnodigen dingen zoals...na enkele paarden lengtes wijken...en je bent al aan t door zitten en dan staat er weer door zitten...maar jj zit al door :S en op een gegeven moment moet jj aan galopere en dan staat er ineens nergens da jj moet door zitten dat vind ik wel een beetjj raar

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:58

Toen mijn man me de L1 proeven voor het eerst voorlas tijdens de training lag ik helemaal in een deuk.
'Bij A afwenden, na enkele meters een aantal paardenlengtes wijken voor het linkerbeen daarna rechtuit, bij C op de linkerhand.'
En dat allemaal in 1 adem. Hij bleef er haast in.
Toen heb ik maar voorgesteld gewoon te lezen, A afwenden en wijken voor het linkerbeen. De rest bedenk ik er zelf wel bij.

Emilia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:36

Vinden jullie ook dat sinds de nieuwe proeven er grote verschillen zitten tussen de 2 proeven?

Pony_Power

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:29

Ik heb vandaag een nieuwe proef gereden, maar volgens mij wordt het wel strenger beoordeeld en ze letten er ook vooral op of je paardje er plezier in hebt

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:34

ranna schreef:
Toen mijn man me de L1 proeven voor het eerst voorlas tijdens de training lag ik helemaal in een deuk.
'Bij A afwenden, na enkele meters een aantal paardenlengtes wijken voor het linkerbeen daarna rechtuit, bij C op de linkerhand.'
En dat allemaal in 1 adem. Hij bleef er haast in.
Toen heb ik maar voorgesteld gewoon te lezen, A afwenden en wijken voor het linkerbeen. De rest bedenk ik er zelf wel bij.

haha ja zo doe ik het ook altijd
ze snappen het wel

Sannee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:50

Vind de nieuwe proeven wel makkelijker, alleen het is lastig dat je 3 maanden achter elkaar dezelfde proeven hebt.
Ik ga namelijk elke week op concours!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:53

na 2 maanden nieuwe proeven hebben de meeste er wel ervaring mee opgedaan. Topic hoeft dus niet langer stikcy te zijn, link staat nog in de FAQ.