Gerrie schreef:
Dat zou jij toch moeten weten![]()
Er nu weer over moeten vergaderen .....iets over het hoofd gezien misschien
Volgens mij gaan wij niet over die beslissingen....helaas

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gerrie schreef:
Dat zou jij toch moeten weten![]()
Er nu weer over moeten vergaderen .....iets over het hoofd gezien misschien
Rhythm schreef:Het valt mij op dat in het algemeen de "profs" (staleigenaren/fokkers/(semi-)profruiters) balen dat de leeftijd is opgehoogd naar 6 voor het Z
en dat het grootste gedeelte van de amateurs (recreanten/minder actieve wedstrijdruiters) het een heel goede beslissing vinden.
Tot april 2006 kunnen we met een 5-jarige nog Z starten en dan willen ze je daarna verplichten om niet meer te starten tot het paard 6 is geworden. Als het paard de eerste maanden van het jaar Z kan lopen dan kan hij het die andere 8 maanden ook wel...
Ik blijf het een kromme beslissing vinden...
CGJ12 schreef:
paars schreef:
missmiekie schreef:trouwens gaat er iemand naar zo'n info avond, mijn mams heeft ons opgegeven geloof ikhaha
Vippie schreef:missmiekie schreef:trouwens gaat er iemand naar zo'n info avond, mijn mams heeft ons opgegeven geloof ikhaha
Als je een paar pagina's terugleest kun je zien dat er al veel mensen zijn geweest.
Ik raad het iig mensen aan die met vragen zitten, je kunt ze daar allemaal stellen namelijk.
GeaB schreef:........................
paars schreef:GeaB schreef:........................
hehohe zeg, om 23.30 ben ik niet al te scherp meerTuinde er direct in. Maarre....ik heb nog geen antwoord op m'n vraag: als je in maart Z gaat starten met je vijfjarige, moet je dan vanaf april terug naar de M2 of mag je door blijven starten in het Z? Weet iemand dit? Lijkt me een logische vraag, maar kom hem bij de meest gestelde vragen op de site van het KNHS niet tegen. Valt dus wel mee met die 5 jarige Z starters?Of misschien ben ik toch
?
Gerrie schreef:dat is een vraag die mensen op de volgende bijeenkomst namens jou kunnen stellen!
paars schreef:hehohe zeg, om 23.30 ben ik niet al te scherp meer Tuinde er direct in. Maarre....ik heb nog geen antwoord op m'n vraag: als je in maart Z gaat starten met je vijfjarige, moet je dan vanaf april terug naar de M2 of mag je door blijven starten in het Z? Weet iemand dit? Lijkt me een logische vraag, maar kom hem bij de meest gestelde vragen op de site van het KNHS niet tegen. Valt dus wel mee met die 5 jarige Z starters?Of misschien ben ik toch ?
paars schreef:Maar ze gaan de jury´s pas vanaf januari trainen, dus dat lijkt me niet waar?
Sjappie schreef:Stel de volgende situatie: in het het L1 wordt gevraagd wijken voor het been (min 5 meter), jij doet dat perfect, goede buiging, balans en de hele ratteplan. Als jij iets uitmuntend doet zou je in principe een 10 moeten krijgen.
Stel de volgende ruiter: ook L1, ook wijken, maar deze doet 10 meter, ook met perfecte buiging, balans etc. Ruiter 1 doet precies wat gevraagd wordt en doet dat perfect, Ruiter 2 bluft en doet er een schepje bovenop en doet dat ook perfect.
Volgens de nieuwe jurering moet ruiter 2 een hoger punt krijgen dan ruiter 1, maar als iets als perfect is (is even een utopie maar het gaat om de situatie) dan kan dat toch niet beter? Waarom niet gewoon de opdracht: 5 meter wijken en klaar. Waarom mag je dan weer wat extra's doen. Wordt alleen maar moeilijk met jureren want wat krijgt een paard die wel 10 meter wijkt alleen niet goed in vegrelijking met een paard dat 5 meter wel goed wijkt. Ik bedoel: dat is toch hardstikke lastig allemaal?