40 effing graden.
En als de app zegt 40 mag je er irl vaak nog een graad bij optellen.
Woo effing hoo.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Shenavallie schreef:Ik vind het van de wedstrijdorganisaties al schandalig dat ze wedstrijden even goed door laten gaan, maar van de beesten die ook nog eens besluiten om ook werkelijk op een paard te gaan stappen met deze temperaturen ligt het iq duidelijk lager dan hun schoenmaat. Woest kan ik om zoiets worden. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die wel hun verstand gebruiken en het welzijn van het dier voorop stellen door niet op wedstrijd te gaan.
Citaat:Typisch Nederlands, hoe minder verstand hoe groter de mond en hoe scherper de in venijn en onbegrip gedoopte pen. (Een pen is iets waarmee je vroeger brieven, briefkaarten en ansichten schreef).
Nikass schreef:Nee hoor, geen rondhobbelen. Je kunt ook in stap werken aan zaken als balans en coördinatie, door middel van heel precieze oefeningen. Dat vergt veel concentratie en finetuning van zowel ruiter als paard. Fysiek vergt het vooral lichaamsbewustzijn en -beheersing. Hijgen en zweten komen er niet bij kijken. Maar training is het wel degelijk.Als je het over training hebt ga ik er wel vanuit dat je paard enige inspanning levert, anders kun je het beter rondhobbelen noemen
_kajo_ schreef:Helaas kan ik het meer wetenschappelijke artikel zo snel niet terug vinden. Albert van Unen is een deskundige en die heeft toch een wat andere mening dan de meeste bokkers in dit topic.
https://www.google.com/amp/s/heelhollan ... armst/amp/
Shaggy09 schreef:Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk veel ruiters nog zijn op die wedstrijd!q
Shenavallie schreef:Ik vind het van de wedstrijdorganisaties al schandalig dat ze wedstrijden even goed door laten gaan, maar van de beesten die ook nog eens besluiten om ook werkelijk op een paard te gaan stappen met deze temperaturen ligt het iq duidelijk lager dan hun schoenmaat. Woest kan ik om zoiets worden. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die wel hun verstand gebruiken en het welzijn van het dier voorop stellen door niet op wedstrijd te gaan.
Askja schreef:_kajo_ schreef:Helaas kan ik het meer wetenschappelijke artikel zo snel niet terug vinden. Albert van Unen is een deskundige en die heeft toch een wat andere mening dan de meeste bokkers in dit topic.
https://www.google.com/amp/s/heelhollan ... armst/amp/
Interessant artikel, ik hoop dat meer mensen het lezen!
Citaat:
Bibi1109 schreef:Shaggy09 schreef:Ik ben wel benieuwd of er daadwerkelijk veel ruiters nog zijn op die wedstrijd!q
Ik was gister bij die concours kijken en het was best rustig maar er waren toch nog ongeveer 30 ruiters met hun paard.
ik kreeg daar ook nog kritiek dat ik niet meedeed. Ik zei dat ik het te warm vind en zuinig op mijn paardje ben, toen kreeg ik al verschillende reacties zoals: “Ben jij dr ook al zo een” of “wij zijn er ook zuinig op maar we doen wel mee. we stellen ons niet zo aan”
ik vond het wel zielig voor die paarden en ponys maarja ik kan dr verder ook niks aan doen.![]()

ElviraKelan schreef:Askja schreef:Ik hoop dat je mijn artikel en link er dan ook naast legtInteressant artikel, ik hoop dat meer mensen het lezen!
Alpha89 schreef:Citaat:
Flutartikel en zal mijn gedachten echt niet doen veranderen.
Mijn (sport)paard is echt niet vooruit te branden nu hoor, dus daar luister ik gewoon naar. Fijn dat een topsportpaard wel kan lopen met 30 graden in vaak toch een ander land met meer een landklimaat, lage luchtvochtigheid en waar de warmte meestal constanter is dan hier met dit zeeklimaat en dus meer schommelingen en vieze vocht... Ik doe het mijn paard iig niet aan.
Mijn (sport)paard is echt niet vooruit te branden nu hoor, dus daar luister ik gewoon naar. Fijn dat een topsportpaard wel kan lopen met 30 graden in vaak toch een ander land met meer een landklimaat, lage luchtvochtigheid en waar de warmte meestal constanter is dan hier met dit zeeklimaat en dus meer schommelingen en vieze vocht... Ik doe het mijn paard iig niet aan.
ElviraKelan schreef:Dit is toch helemaal niet gericht op de ts. Goed lezen.Shenavallie schreef:Ik vind het van de wedstrijdorganisaties al schandalig dat ze wedstrijden even goed door laten gaan, maar van de beesten die ook nog eens besluiten om ook werkelijk op een paard te gaan stappen met deze temperaturen ligt het iq duidelijk lager dan hun schoenmaat. Woest kan ik om zoiets worden. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die wel hun verstand gebruiken en het welzijn van het dier voorop stellen door niet op wedstrijd te gaan.
Zo dan....
Ik begrijp je zeer zeker maar iets genuanceerder en respectvoller mag wel.
TS niets van aantrekken. Je hebt een goed besluit in het welzijn van je paard genomen
. ElviraKelan schreef:Shenavallie schreef:Ik vind het van de wedstrijdorganisaties al schandalig dat ze wedstrijden even goed door laten gaan, maar van de beesten die ook nog eens besluiten om ook werkelijk op een paard te gaan stappen met deze temperaturen ligt het iq duidelijk lager dan hun schoenmaat. Woest kan ik om zoiets worden. Ik hoop dan ook dat er mensen zijn die wel hun verstand gebruiken en het welzijn van het dier voorop stellen door niet op wedstrijd te gaan.
Zo dan....
TS niets van aantrekken. Je hebt een goed besluit in het welzijn van je paard genomen
Askja schreef:ElviraKelan schreef:Dit is toch helemaal niet gericht op de ts. Goed lezen.
Zo dan....
Askja schreef:ElviraKelan schreef:Dit is toch helemaal niet gericht op de ts. Goed lezen.
Zo dan....
ElviraKelan schreef:Shenavallie schreef:
Zo dan....
Ik snap jouw reactie zeker hoor. Punt is alleen dat als je alleen maar 'foei' zegt, dat het geen zier helpt. Ik word er gewoon echt woest van en vind het pure dierenmishandeling als mensen met deze temperaturen op hun paard stappen. Door gewoon direct te zeggen wat ik ervan vind, na alle 'foei's', dringt het hopelijk beter door. Ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. In mijn omgeving zijn er gelukkig ook genoeg mensen die deze gedachten hebben en dit ook zo uiten. Het is pure egoïsme om toch te willen rijden, terwijl het aan alle kanten afgeraden wordt.