[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:04

c_alsemgeest schreef:
Mijn knol is trouwens een bouwvakker :')
Wij worden gesponsord door het bouwbedrijf van mijn ouders... J.W. Alsemgeest Gevelwerken... vandaar ook zijn naam Alsemgeest's United :+ En mijn bokt naam natuurlijk :P
In het dagelijks leven heet ik al een aantal jaar Chantal Janssens

Altijd fijn zo'n sponsor, maar hoe werkt dat in de praktijk voor jouw ouders? Ik heb altijd begrepen dat het met name binnen de familie heel lastig in de boeken te krijgen is. Lastiger dan het sponsoren van deze of gene club in het dorp.

Jouw naam trouwens :') Hoe zoek je het uit! :P

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:05

Zo, even niet gekeken en ineens 2/3 pagina erbij :oo :p

Heel herkenbaar dat puntenverschil in bepaalde regio's. Hier op Texel wordt er ook vaak softer gepunt dan aan de overkant. Leuk voor de mensen die 'recreatief wedstrijd' rijden, maar ik heb dan liever streng en rechtvaardig. Al vind ik het snel dat er te hoog gepunt is 8)7 Iets met perfectionistisch...
Bekende quote ook Janine :')

Inschrijfgeld is hier 12,50 (10 voor leden) met waardebonnen als prijs (max €10).
Laatst bijgewerkt door Nynke04 op 11-04-17 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:06

Wij hebben hier eigenlijk op een paar locaties na nooit prijzengeld. Je betaald hier meestal een 10tje per proef en je wint een rozet of een doucheschuimpje :+
Ik heb volgende week 4 dagen wedstrijd staan waar ze wel prijzengeld weggeven en een finale hebben met een hoop leuke prijzen. Nu nog hoog eindigen :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:06

Janine1990 schreef:
cp112 schreef:
Die hebben we sowieso al nooit. Zijn wat kleinere wedstrijdjes. Inschrijfgeld is daardoor ook laag.

Het ging hier ook om 1 zzl combinatie :')

Alleen op koudbloedwedstrijden of op alle wedstrijden?
Ik dacht dat Drenthe nog wel wat prijzengeld deed...

Koudbloeden bedoelde ik. Drenthe heeft idd meestal prijzengeld of bekers.

Ik betaal meestal 9 a 10 euro hier in omgeving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:07

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:
Ik denk dat de ringen hier nog beduidend groter zijn dan in andere delen van NL maar tot een aantal jaar terug was het echt te gek.

Sponsoren lopen bij ons eigenlijk altijd prima. Best wat landelijk goed bekende bedrijven hebben weer leuk gesponsord dit jaar. Evenals veel plaatselijk.

Hoe groot zijn jullie ringen dan?
En hoeveel 'last' hebben jullie van 'concurrentie'?

Ik kan elk weekend wel 3 wedstrijden uitkiezen, zeker in het zomerseizoen.

Voor selectie komen we nog wel ruim aan de 30 per klasse. Maar een aantal jaar terug waren alle klasses 2 ringen van ruim 30. Dat is verleden tijd.

Keuze is er volop. Je kunt echt heel veel weg in een straal van 30km.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:31

Ik heb hier vlakbij 2 locaties waar iedere week doordeweeks wedstrijd is (ene disndag en ander woensdag). En die zitten vaak ook echt wel vol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:34

vonneke schreef:
Voor selectie komen we nog wel ruim aan de 30 per klasse. Maar een aantal jaar terug waren alle klasses 2 ringen van ruim 30. Dat is verleden tijd.

Keuze is er volop. Je kunt echt heel veel weg in een straal van 30km.

Wow, dat is wel een enorme teruggang! Zo gek is het hier niet gegaan naar mijn idee. Maar goed, zolang doe ik ook nog geen wedstrijdorganisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:37

10 jaar geleden waren er een stuk minder wedstrijden. Nu kun je letterlijk op iedere hoek van de straat starten, meerdere dagen per week.
Deelnemers hadden minder keuze en starten bijna allemaal selectie. Maar de charme van de kampioenschappen is er ook een beetje af. Toen ging iedereen fanatiek voor de kampioenschappen. Dat is nu een stuk minder.

QP112, wij organiseren 5x een maandagavond wedstrijd in het zomerseizoen. Die lopen ook eigenlijk altijd goed.

Gisteren was het nog behoorlijk koud brrr

Janine1990

Re: Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:40

Gisteren was het extra koud door die heerlijke zondag...

Avondwedstrijden vind ik ook wel leuk, maar vrees dat het er voor mij niet in zit dit jaar. Moet nog even mijn planning goed bekijken. Extra vervelend is dat mijn hobby op mijn werk niet echt geaccepteerd wordt en ik vast nog wel meer vrij moet hebben dit jaar ivm een eigen huis.

Echt laat starten zit er niet vaak in helaas... Nouja, niet laat genoeg zullen we maar zeggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:12

Janine1990 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Mijn knol is trouwens een bouwvakker :')
Wij worden gesponsord door het bouwbedrijf van mijn ouders... J.W. Alsemgeest Gevelwerken... vandaar ook zijn naam Alsemgeest's United :+ En mijn bokt naam natuurlijk :P
In het dagelijks leven heet ik al een aantal jaar Chantal Janssens

Altijd fijn zo'n sponsor, maar hoe werkt dat in de praktijk voor jouw ouders? Ik heb altijd begrepen dat het met name binnen de familie heel lastig in de boeken te krijgen is. Lastiger dan het sponsoren van deze of gene club in het dorp.

Jouw naam trouwens :') Hoe zoek je het uit! :P

Ja mijn man had het helaas er achteraan hangen :+

Je moet het heel goed onderbouwen en kloppend uitwerken... en daarbij 'vergoed' het bedrijf bijna niks hoor van mij, kleine bijdrage per jaar.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:49

Vinden jullie verschil tussen noorden en Drenthe echt zo groot? Start wel in Friesland, Groningen, Overijssel, Drenthe en de polder, maar kan niet zeggen dat er duidelijk verschil in punten zit.

Qua starts merk je wel duidelijk verschil. Eerder moest je echt 6 week van te voren opgeven. Dat doe ik nu echt niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:50

Janine1990 schreef:
Gisteren was het extra koud door die heerlijke zondag...

Avondwedstrijden vind ik ook wel leuk, maar vrees dat het er voor mij niet in zit dit jaar. Moet nog even mijn planning goed bekijken. Extra vervelend is dat mijn hobby op mijn werk niet echt geaccepteerd wordt en ik vast nog wel meer vrij moet hebben dit jaar ivm een eigen huis.

Echt laat starten zit er niet vaak in helaas... Nouja, niet laat genoeg zullen we maar zeggen.

Dat is niet fijn. Ik zit in het onderwijs dus vrij voor wedstrijden is sowieso al heel moeilijk.

Maar de maandagavondwedstrijden zijn bij eigen club dus dat maakt het eenvoudiger. Anders zou ik niet gaan door de week.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:54

Lithya schreef:
Vinden jullie verschil tussen noorden en Drenthe echt zo groot? Start wel in Friesland, Groningen, Overijssel, Drenthe en de polder, maar kan niet zeggen dat er duidelijk verschil in punten zit.

Qua starts merk je wel duidelijk verschil. Eerder moest je echt 6 week van te voren opgeven. Dat doe ik nu echt niet meer.

Dan heb jij een heel erg royaal gebied.
Maar ik denk dat je (muv Twente, al is dat meer springen dan dressuur, en denk niet dat je echt in Twente komt als ik zie welk gebied je verder opzoekt) niet echt de Hippiade kampioenen tegen komt.

In punten zou er natuurlijk ook geen enorm verschil moeten zitten, alleen het gemiddelde moet niet te veel afwijken. Nu heb ik daar natuurlijk geen cijfers van, maar ik heb de indruk dat die verschillen er wel degelijk zijn. Natuurlijk heb je overal de regionale toppers die wel aan het juiste beeld voldoen, maar ik denk dat de lijn van goed naar slecht niet overal evenredig is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:58

vonneke schreef:
Dat is niet fijn. Ik zit in het onderwijs dus vrij voor wedstrijden is sowieso al heel moeilijk.

Maar de maandagavondwedstrijden zijn bij eigen club dus dat maakt het eenvoudiger. Anders zou ik niet gaan door de week.

Dat is inderdaad erg lastig dan!

Hoe bedoel je 'eigen club'? Of staat je paard daar ook?
Wij organiseren binnenkort ook een wedstrijd, vrijdagavond/zaterdag overdag. Nu ben ik er die zaterdag niet, maar op vrijdagavond red ik het helaas ook niet.
Nu zit ik natuurlijk ook in de organisatie, dus heeft mijn eigen start ook niet echt voorrang. Maar anders zou het misschien net kunnen en dat is anderhalve kilometer van stal af. Nu ben ik ook niet echt geschikt voor snelsneldoordoor zeg maar :') Komt mijn rijden niet ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:01

De vereniging waarvoor ik rijd en waarbij ik in het bestuur zit. We hebben een rijhal en 2 20x60 buitenbanen. Alles op professionele bodems. Rijd hier eigenlijk altijd ipv thuis.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:02

Ja ik heb eerst ook op de hoeve gestaan... heerlijk was dat qua wedstrijden, elke maand 3 mogelijkheden om mee te doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:07

Oh jeetje, das wel luxe dan... En als je dan al gewend bent om van huis te gaan, scheelt het ook enorm natuurlijk. Ik rij met name in de zomer altijd lekker thuis. Als ik weg moet ben ik gauw een kwartier onderweg, en dat is natuurlijk nog niet heel erg lang. Maar het kost je gewoon wel weer die extra tijd, plus wachttijd tot er een baan vrij is. Komt winters vaak genoeg voor dat ik na 12'en pas weer thuis ben, terwijl ik al rond half 7 van huis ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:09

Ik doe er tevoet een kleine 10 minuten over maar dan is hij al mooi los. Met de trailer ben ik er met 2 minuten.

Wij kunnen eigenlijk altijd terecht behalve als er club les is en dat is maar een paar keer per week.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:15

Wat heerlijk zeg! Die luxe mis ik echt, onze bak is in de winter heel erg slecht ;( Waardoor we in de winter ook gewoon weinig progressie boeken.
Gelukkig heb ik nu mijn E rijbewijs en ben ik niet meer zo afhankelijk. Ja, van auto en trailer, maar eigenaar is daar vrij gemakkelijk in.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:16

ja ik sta nu al 4 jaar op een stalletje bij mensen aan huis, dus ook alweer lekker aan het reizen voor wedstrijden. Maar ik mis het wel soms hoor... scheelt gewoon zo veel tijd als het gewoon "thuis" is.

Bak bij ons is trouwens echt perfect, ook na bakken regen of vrieskou, terwijl het gewoon een buitenbaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:18

Ik start 5x per jaar lekker 'thuis'. zo fijn!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:19

c_alsemgeest schreef:
ja ik sta nu al 4 jaar op een stalletje bij mensen aan huis, dus ook alweer lekker aan het reizen voor wedstrijden. Maar ik mis het wel soms hoor... scheelt gewoon zo veel tijd als het gewoon "thuis" is.

Bak bij ons is trouwens echt perfect, ook na bakken regen of vrieskou, terwijl het gewoon een buitenbaan is.

Heeerlijk!

Ik zie nu al op tegen morgenavond... Hier wordt 10mm regen verwacht en ik MOET morgenavond rijden. Dan is het weliswaar droog (voorspellen ze), maar de bak niet.
Sowieso heb ik gelukkig nog oude laarzen, maar die hebben ook een houdbaarheidsdatum zag ik wel. Ik ben ze redelijk aan het zieken met rijden in de blubsie... ;( Naden die loslaten, enorme scheuren in het leer etc. etc. Dus kletspoten zeg maar... :+

Maar ik heb zaterdag een wedstrijd en vanavond en donderdagavond een afspraak. Zo gepland omdat ik dacht dat vandaag zou regenen :')

Nouja, het is al een mooi poosje droog geweest, dus misschien valt het ook wel mee. Maar omdat er veel klei in de bak is gekomen in de loop der jaren, is de kans groot dat veel van het water er eerst bovenop blijft staan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:22

Ja mijn voeten blijven wel droog... maar helaas geen dak dus voor de rest pakken wij ons morgen ook weer in, in ons zorro kostuum :') (lees lange regenjas, dis als cape achter me aan wappert :') )

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:24

Janine1990 schreef:
Dan heb jij een heel erg royaal gebied.
Maar ik denk dat je (muv Twente, al is dat meer springen dan dressuur, en denk niet dat je echt in Twente komt als ik zie welk gebied je verder opzoekt) niet echt de Hippiade kampioenen tegen komt.

In punten zou er natuurlijk ook geen enorm verschil moeten zitten, alleen het gemiddelde moet niet te veel afwijken. Nu heb ik daar natuurlijk geen cijfers van, maar ik heb de indruk dat die verschillen er wel degelijk zijn. Natuurlijk heb je overal de regionale toppers die wel aan het juiste beeld voldoen, maar ik denk dat de lijn van goed naar slecht niet overal evenredig is.

Zuidoostfriesland. Valt mee, grenzen zijn dichtbij.

Twente kom ik wel, maar zonder paard. Voor het springen zoek ik sinds de laatste jaren wel het liefst de zandbodems op.

Avondwedstrijden zijn voor mij ook eigenlijk niet weggelegd. Zal je net zien dat zich een spoedgeval meldt...

Paar kilometer verderop staat een hal van 150 m met 120 m rijbaan. Deze is opgedeeld in 3 banen. Met uitzondering van soms een weekend is daar eigenlijk altijd wel plaats om te rijden.
Laatst bijgewerkt door Lithya op 11-04-17 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:25

c_alsemgeest schreef:
Ja mijn voeten blijven wel droog... maar helaas geen dak dus voor de rest pakken wij ons morgen ook weer in, in ons zorro kostuum :') (lees lange regenjas, dis als cape achter me aan wappert :') )

Worden ze lekker bomproof van! :P

Ik heb zelf van die rainlegs, ook best handig! Maar meestal laat ik me wel natregenen, vooral in de zomer.