Dat van met de houding had ik eerst ook altijd . Helemaal gaan staan in de beugels waardoor ik juist uit balans raakte en soms achter was in de sprong . Daar heb ik nu goed aan gewerkt op lage hindernisjes en nu kan ik me paard wel goed volgen . Soms als die wat kort of juist ruim springt ben ik nog wel eens achter haha ..
Balen mistid .. Hopen dat het snel weer beter gaat !
Veel plezier op HE vandaag en morgen ! En voor degene met wedstrijd dit weekend succes !
Ik heb wel ff tips nodig.. Die paarden die ik rij zijn sommige zo slecht voor het been en ook stijf . Ben al veel figuren aan het rijden en longeren enzo zodat ze soepeler worden .. Maar dat slecht voor het been heb ik echt een schijt hekel aan . Iemand tips hoe ik ze soepeler en beter voor het been krijg ?
benthevigox
Geplaatst: 10-09-16 10:54
Dat van met de houding had ik eerst ook altijd . Helemaal gaan staan in de beugels waardoor ik juist uit balans raakte en soms achter was in de sprong . Daar heb ik nu goed aan gewerkt op lage hindernisjes en nu kan ik me paard wel goed volgen . Soms als die wat kort of juist ruim springt ben ik nog wel eens achter haha ..
Balen mistid .. Hopen dat het snel weer beter gaat !
Veel plezier op HE vandaag en morgen ! En voor degene met wedstrijd dit weekend succes !
Ik heb wel ff tips nodig.. Die paarden die ik rij zijn sommige zo slecht voor het been en ook stijf . Ben al veel figuren aan het rijden en longeren enzo zodat ze soepeler worden .. Maar dat slecht voor het been heb ik echt een schijt hekel aan . Iemand tips hoe ik ze soepeler en beter voor het been krijg ?
Jes
Geplaatst: 10-09-16 11:14
Goldie schreef:
Mooie bodem in Warga
De bedoeling is dat je erop blijft zitten moet ik nodig zeggen
Jeetje wat een drukte dit weekend! Iedereen heel veel succes/plezier!
Benthe ik vind het lastig om een goede tip te geven maar wat ik toen bij mijn vorige paard moest doen is eerst alleen maar voorwaarts rijden. Zonder iets van voren te vragen. Een keer been geven, geen reactie nog een keer been geven, en anders een tik. Mijn paard had dit vrij snel door. Toen ben ik figuren gaan rijden en wel altijd veel tempo wisselingen blijven rijden. En qua stijf ik denk gewoon lekker zo aan de gang blijven gaan? Lekker goed los werken door het lijf. Ik weet niet hoe lang je ze al rijdt?
Wij gingen gister even een oefen rondje rijden in Bunschoten, wat niet bepaald goed ging. Ik kan dat paard van mij soms achter het behang plakken en het is zo frustrerend dat ik er zelf ook onzeker van wordt en die combinatie werkt niet echt goed.. Maar we blijven lekker doorgaan want ik blijf het leuk vinden en hoop houden. Nu gaan we weer wat fanatieker aan de gang dus komt vast goed! Hou m'n hart vast voor morgen. Gelukkig is het een simpele locatie dus ik hoop dat het in mijn voordeel werkt! Er stond in Bunschoten een paarden vrachtwagen met 4 paarden erin en een veel te dure Mercedes en Porsche dus toen wij daar aankwamen dacht ik wat is dit nou weer.. Waren buitenlanders, hele aardige mannen die opzoek waren naar een nieuw paard. Net voor wij weg gingen raakte we met ze aan de praat, is een van die mannen Ali Yousef Al Rumaihi die in Rio heeft gereden voor Qatar! En de andere man was ook iemand uit Qatar met veeeeeel te veel geld. Haha. Maar zulke aardige mannen, we hebben echt een tijd met ze gepraat. En ik ben echt een kleuter maar ik ben wel even met ze op foto gegaan.
vibabu
Geplaatst: 10-09-16 19:53
Zo! Dat zijn nog eens mooie mannen!
Je bent wel mijn favoriete zandruiter hoor Goldie!
Morgen rijden op HE. Ben heeeeel benieuwd.
benthevigox
Geplaatst: 10-09-16 19:58
Eindelijk lukt het me weer om foto's toe te voegen . Hier dus wat foto's van mn afgelopen wedstrijd met mn drie toppers
ponycrosserr
Geplaatst: 11-09-16 12:32
Veel plezier voor de mensen die vandaag nog maar Horse Event gaan, helemaal gaaf als je er mag rijden! Balen als blessures roet in het eten gooien, hopelijk zijn jullie (paarden) snel weer fit to compete. Ruinen is leuk hè _bokworst Cioccolato, lekker weekendje! Oh oh Goldie, niet zo goed gegaan dus. Oeh gaaf Nann__! Benthevigox gave paarden heb je!
Volgens mij weer 4 pagina's bijgelezen, vergeef me voor al de dingen die ik vergeten ben
Gister in Warga eindelijk weer beide rondjes foutloos rondgekomen, donderdag al even op oefenparcour geweest dus ze had alles al gezien, dat in combinatie met de lessen van Nella heeft dus geholpen. Het losrijden ging heel fijn maar bij het binnenkomen van het parcour was het gelijk de kop omhoog en de adem in houden, gelukkig waren er nog twee voor mij en kon ik haar er redelijk doorheen rijden. Het BB rondje ging niet helemaal van harte maar met rondkomen was ik al blij, de B ging ook nog niet geweldig maar wel voldoende voor een derde plek. Eindelijk weer een stapje vooruit in plaats van steeds maar achteruit, ik ben tevreden .
Mijn witje had het 1e pc iets teveel spanning gisteren waardoor ik nog weinig stuur had, nu maar weer over op het Mexicaanse hoofdstel. 2e pc een stom balkje omdat ik hem er niet bij kom houden maar wel lekker gereden.
Wij gaan morgen nog even terug naar Warga met de 4-jarige, die oversprong zich gister op de insprong van de eerste dubbel en durfde daarna niet zo goed meer. Even stapje terug voor het vertrouwen Up to date liep superfijn foutloos en andere paarden waren ook goed!
Vanmorgen even wat paarden getoilLeteerd. Casciana van goldie lijkt net een echt wedstrijdpaard en Bella is ook weer netjes. Hopelijk dinsdag groen licht van de dierenarts om weer te gaan springen met haar!
Snorlex
Geplaatst: 11-09-16 15:49
Oh dus je kunt ook naar Warga voor oefenrondje??
Wist ik niet! Goed om te weten. Wil ook nog eens naar Tolbert. Zo veel plannen, zo weinig tijd
Hier paard ook weer mooi geknipt en geschoren
Fijn van de goede rondjes!
Mooi trouwens. Schimmel met bruin tuig en dat blauw!
Moet je snel zijn Snorlex, verwacht dat ze vanaf volgend weekend aan het opbouwen gaan voor Outdoor en daarna gaat het parcours vast uit de baan, omdat het indoor seizoen begint.
Snorlex
Geplaatst: 11-09-16 16:35
Ah sjips aankomende week ga ik niet redden. Ben 19e tot 21e vrij.
Soms beetje balen die 40-urige werkweek van 8.30 tot 17.00. Doordeweeks lukt bijna niet
40 uur lijkt me super luxe Ik draai gemiddeld 3 24-uursdiensten per week... Op de woensdag- en donderdagavond na kun je er ook in de avonden wel terecht hoor! Outdoor Tolbert start 22-9 dus de dagen daarvoor zal er wel bijna geen gelegenheid tot trainen meer zijn ben ik bang. Maar je zou kunnen bellen of je op maandag nog terecht kan, weet niet wanneer het parcours er uit gaat. Outdoor start de 21ste met de pony's.
Snorlex
Geplaatst: 11-09-16 17:01
Jij moet ook behoorlijk rijden van werk/huis/paarden toch?
Ik ben ongeveer 18.00 thuis, snel eten en dan tussen 19.30 en 20.00 kom ik vaak op stal aan. Als ik dan nog naar Tolbert moet ben ik er tussen 20.30 en 21.00. Vind ik toch wel erg laat worden. Voor springles neem ik meestal een vrije dag op haha.
Maar hoe doe jij dat?! meerdere paarden, reisafstand, meer dan fulltime baan...
Ik heb tegenwoordig een ruiter (momenteel amazone) in dienst voor de dagen dat ik aan het werk ben en voor het uitbrengen in de sport. Dat moet wel met die 24/48-uurs diensten, anders zit er te weinig regelmaat in de training. En zelf in de sport uitbrengen is ivm risico's gewoon geen optie meer
Maar toen ik nog in Amsterdam werkte tufte ik iedere dag op en neer en trainde ik gemiddeld 4 paarden naast een 60-urige werkweek (excl reistijd). Was een kwestie van gewoon doorgaan en op het werk eten, want tussendoor naar huis zat er echt niet in in die tijd
Snorlex
Geplaatst: 11-09-16 17:10
Jemig ik trek het nu al niet om nog wedstrijden te starten. Probeer 1x per maand een oefenparcourtje/springles mee te pakken op andere locatie en dat is het. Verder tuf ik lekker thuis rond.
Ik voel me een aansteller
Lithya
Geplaatst: 11-09-16 18:16
Vind juist het trainen en de wedstrijden fijne afleiding naast de werkdagen. Wij gaan binnenkort op andere werktijden over. 2 dagen van 7-16:30 en 2 dagen van 8-17:30. Vrijdags van 8-12. Daarnaast komt de administratie en de boekhouding nog. Dat zit er niet bij in de planning.
Vandaag B en L Gestart. B foutloos en fijn kunnen rijden. L helaas 2 balkjes. Paard werd wat heet en sterk en door mijn geklungel ging het niet helemaal lekker.
Was zaterdag op horse event, en heb de clinics van Bianca gekeken over springen met dressuurruiters en barrage rijden, veel van geleerd! En ga zeker thuis oefenen met achtjes rijden en de rust bewaren.
Ik zit deze week ook wel op de 70 uur denk ik, dat ging eerder al wel met paardrijden. Nu rij ik niet dus helemaal tijd zat.
Evel tweede keer M gisteren, 3 eraf maar de vorm wordt wel steeds beter. Hij stapt er nog steeds over maar moet denk ik ff wennen dat ie wat minder kan spelen
Goldie
Geplaatst: 11-09-16 20:01
In de driesprong ging hij wel echt super. De rest van het parcours bouwt hij zijn eigen feestje
Viel me toch wel zwaar om m'n paardje achter te laten in Tolbert (i.v.m. vakantie). Gelukkig is ze in goede handen. Vandaag is ze weer omgetoverd van uit de kluiten gewassen shetlander naar keurig wedstrijdpaard . En lekker de hele dag in de paddock mogen spelen Wel raar zo'n lege stal thuis Had gisteren gewoon automatisch het ligt aan gedaan en vanochtend liep ik al heen om te voeren
anoniempje1
Geplaatst: 11-09-16 20:04
Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen!
Wij hebben vandaag oefenparcours gesprongen. Eerst lekker een rondje 80/90 en vervolgens voor het eerst een rondje 100 cm geprobeerd. Ging lekker! Pony had er geen moeite mee en springt vol vertrouwen. Wat een fijn gevoel geeft dat! Nu er toch maar overdenken om B te gaan starten tussen de paarden ipv in de BB te blijven hangen. Hij wilt duidelijk nieuwe uitdaging