[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:17

Ik zou me er niet druk om maken. Zou er nou zwartbont staan bij een vos, ja, dan wordt het lastig. Maar dit is gewoon een typfout.

Heb overigens nog nooit gehad dat ze kleur controleren, heel afentoe wordt er eens naar de entingen gekeken, maar 9 van de 10 x gaat het paspoort ongeopend mee terug naar huis.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:26

Ik denk dat de meesten het verschil niet eens op zullen merken. Al die verschillende soorten schimmel, voor de meesten is het vooral belangrijk dat het dus een schimmel betreft :)

En daarbij heb ik het idd ook pas een keer meegemaakt dat het gecontroleerd werd bij een vriendin en dat was bij de regiokampieonschappen.

Zou me er dus inderdaad niet te druk om maken :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:53

Wij zijn vandaag naar de binnenbak geweest, alles staat hier onder water. De paarden staan nu in de paddock want het land is veelte nat.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:32

glenstorm schreef:
Lijst B-debuutBokkers op alfabetische volgorde schreef:

AlwaysH (Chantal) - Raymond - B+0 dressuur - nog niet gestart

Evelijn - Zhanou Utopia - B dressuur - vanaf maart 2016 (als de plannning lukt)

Glenstorm (Renske) - Tinky Winky - B dressuur - BB springen - vanaf januari

Inney: Cesar - B + 3 (impuls)

Kim_97 (Kim) - Vrouwke - B+12 (impuls gestart) - vanaf januari B dressuur officieel.

Leonie_m (leonie) - Sjef (H'adelphos van kairos) - april 2016

Lis_ol (lisanne) - Freek-Willem pleasure. B/L1, voorjaar 2016

Maaike162 (Maaike) - Vidam - B+0 dressuur - nog niet gestart, december onderling, januari officieel

Maaikevdk (Maaike) - Daisy - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Mightyjoe ( Lizet ) - Joey - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

MyHu (Myrthe) - R.ockader.a - B+0 dressuur en springen - gaat over twee week starten

Patty14 (Patty) - Switch - B+0 dressuur mennen - L+0 vaardigheid mennen - nog niet gestart

Rebecc1994 (Rebecca) - Falcao - B+0 dressuur - nog niet gestart

Seltje (Seline) - Black Beauty - B + 2 (denk ik) - opnieuw starten in januari

Shelly 21 (Shelly) - Xaffier - B+4 dressuur (impuls gestart) - BB springen

Susanh (Susan) - Chaplin du Keske Z - B+2

TanjaxBas (Tanja) - Taifoen - B+0 dressuur - nog niet gestart

Urielle (Rivka) - Future - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Utixo (Benthe) - Adelin RT - B+5 dressuur - 22-11-2015 's Gravenzande weer.

Wil94 (Willanka) - Zonique - B dressuur

xsensibel (Luna) - Esprit - B+0 dressuur - B+0 springen - nog niet gestart

Zwartvosje (Sharron) - TDG's Paris - B+0 dressuur - nog niet gestart

Hier staat ook alles onder water -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:34

Ben deze week nog niet op stal geweest...
Ik denk dat het wel blank staatx)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:49

Wij hebben gelukkig 4 binnenbakken op stal dus ondanks de regen trainen wij lekker door.
Kom net van stal en had les, gaat steeds beter en ze doet heel erg haar best dus helemaal blij :D

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:08

Wij hebben een binnenbaan en een buitenbaan die echt altijd te rijden is. Helaas moet ik op de scooter naar stal dus ben gisteren alsnog niet geweest ivm het weer :(
Vandaag ga ik ook niet ivm huiswerk... Gelukkig morgen vrij dus dan kan ik lekker overdag! :Y)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:13

Leuk he scooter rijden met dit weer :n

Ik heb vanmiddag eventjes gereden, ze was gelukkig een heel stuk braver dan gister. Had heel de binnenbak voor mezelf alleen heerlijk gereden *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:28

xsensibel schreef:
Leuk he scooter rijden met dit weer :n

Ik heb vanmiddag eventjes gereden, ze was gelukkig een heel stuk braver dan gister. Had heel de binnenbak voor mezelf alleen heerlijk gereden *\o/*

Scooter is altijd nog beter dan de fietsx)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:29

AlwaysH schreef:

Nou echt niet!! Het is zó koud en je wordt echt 20x natter dan wanneer je fietst hahaha :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:33

xsensibel schreef:
AlwaysH schreef:

Nou echt niet!! Het is zó koud en je wordt echt 20x natter dan wanneer je fietst hahaha :P

Die kou boeit me werkelijk niks. Met de scooter hoef ik tenminste niet mn longen uit mijn lijf te trappenx)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:40

AlwaysH schreef:
Die kou boeit me werkelijk niks. Met de scooter hoef ik tenminste niet mn longen uit mijn lijf te trappenx)

Krijg je wel een goede conditie van :) Voor mij is het 35 minuten fietsen naar stal, ongeveer 10 km heen. En terug natuurlijk ook 10 km. Dus je kan wel raden hoe goed mijn conditie is :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:41

@Maaike, ik heb scheve ribben dus ene echt goeie conditie zal ik nooit krijgen, dus ja...

Conditie is overigens prima te paard, heb ik nooit last van mijn conditie.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:43

Ja lekker weer zeg.

Ik stel trouwens voor dat we gewoon een keer per week de lijst van tussenstanden gaan updaten. Want anders neemt dat heel veel ruimte in in het topic.
Op zich wil ik dat wel doen, dat iedereen bijvoorbeeld voor maandag een bepaalde tijd via pb zijn behaalde winstpunten stuurt van de afgelopen week en dat ik dan de lijst plaats. Als mensen dit een goed idee vinden?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:45

Das wle handig want al die citaten zijn best vervelend:')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:06

AlwaysH schreef:
@Maaike, ik heb scheve ribben dus ene echt goeie conditie zal ik nooit krijgen, dus ja...

Oh wat vervelend! Ben je daar mee geboren? Of is dat gekomen door een ongeluk oid? Wel fijn dat je gewoon kan paardrijden!

Edit: goed plan btw van het wekelijks updaten! Scheelt veel gespam!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:09

Maaike162 schreef:
AlwaysH schreef:

Oh wat vervelend! Ben je daar mee geboren? Of is dat gekomen door een ongeluk oid? Wel fijn dat je gewoon kan paardrijden!

Edit: goed plan btw van het wekelijks updaten! Scheelt veel gespam!

Mee geboren, denk ik.
Kwamen we achter toen ik werd gecontroleerd voor mijn keel amandel operatie drie jaar geleden.
Verder nooit last van, alleen kan ik niet goed ademen met hardlopen enz.

Ik heb ook nog eens hypermobiliteit, zielige ikke :')

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:23

AlwaysH schreef:
Mee geboren, denk ik.
Kwamen we achter toen ik werd gecontroleerd voor mijn keel amandel operatie drie jaar geleden.
Verder nooit last van, alleen kan ik niet goed ademen met hardlopen enz.

Ik heb ook nog eens hypermobiliteit, zielige ikke :')

Ahwww zielige jij! :(:)

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:58

Hé ik ben ook hypermobiel. :P Maar dan in een combi met reuma, niet fijn! Heeft er voor gezorgd dat ik 4 maanden niet rijden mocht + de ziekte van mijn paard dus 8 maanden niet gereden. Maar goed, ik kan rijden met minder pijn dan normaal en afentoe op de fiets dus mij hoor je niet klagen :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:17

Dames, wat gaan jullie hard!

Wekelijks updaten vind ik ook wel een leuk plan.

Mijn conditie is drama, na het ongeluk met Adelin. Ben in de 2 weken erna erg ziek geweest, ga al 6 jaar op de automatische piloot door en mijn lichaam besloot dat die 2 weken verplicht thuis blijven gelijk naar goed benut moesten worden voor de griep. Zo'n hele echte, waarbij je nog net van je bed naar de wc kan kruipen en terug.
Toen was mijn conditie verdwenen. Helemaal weg.

Zou graag willen sporten, maar heb geen tijd en geen doorzettingsvermogen.

Is het trouwens al 23u? Ik wil naar huis.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:33

Zo'n wekelijkse update is idd wel een goed idee! Houd het mooi overzichtelijk!

Ga hier altijd met de scooter of auto naar stal. Veel te ver fietsen :+.
Doe ernaast nog aan Crossfit, probeer altijd 3x in de week te gaan. Lukt niet altijd :+

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:59

Goed idee, een wekelijkse update!

Fietsen doe ik zo min mogelijk aan, heb een oude knieblessure aan beide knieën dus regelmatig fietsen doet ernstig pijn :') Zowieso doen mijn knieën snel pijn... Twee weken terug op Paard & Koets 3 dagen bij de hoofdpiste geholpen vanuit school. Superleuk, maar mèn....ben de maandag erna thuis gebleven van school omdat ik letterlijk nauwelijks nog kon staan op mijn benen.
Wat er eigenlijk precies met mijn knieën gebeurd is weet niemand, wat nu nog altijd die vage pijnen veroorzaakt ook niet... dokters kunnen niks vinden en fysio hielp niet. (álles in mijn knie kan namelijk om wélke reden dan ook - of soms zomaar ineens- pijn doen... -O- )\

Maar goed, scooter in de winter is ook al 3x niks, slechte doorbloeding en slechte gewrichten meegekregen van moeders kant :') Dus ik heb het heel snel koud, na een ritje op de scooter 's winters dus bizar koud, en krijg het dan niet meer dezelfde dag nog warm -O- En mijn handen doen dan zóóóó'n pijn |(

Maar ik ben echt een gigantische kneus, heb nog wel veel meer vage klachten en dingen die het soms al onmogelijk maken om normaal mee te doen met de ruiterfitheid lessen. Vroeger deed ik geeneens mee met gym :+ (vond ik natuurlijk hééél erg O:) )

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:14

Ik ga morgen even uitgebreid antwoorden :)) in t kort: paard vandaag gemasseerd := hij vond t lekker! Dus net nog even terug geweest om hem los te gooien, anders morgen misschien spierpijn :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 09:44

Ze kijken niet zo nauw hoor naar wat er staat. Op de eerste coupons van mijn man zag ik toevallig "merrie" staan, bij geslacht van het paard. Blijkt hij al vanaf het begin van zijn wedstrijdcarriere (bij de fokker is hij vanaf 4 jaar in het springen gestart) als merrie geregistreerd te staan bij de KNHS. Hij had dus al een paar keer springen en bij ons dressuur gestart, als merrie. Terwijl het echt een ruin is. Waar dat fout is gegaan geen idee want in zijn eigen papieren staat het gewoon netjes vermeld. Kan je ook niet zelf omzetten via mijnKNHS. Een telefoontje was genoeg om het weer recht te zetten.

Sporten naast paardrijden doe ik niet. Loop en fiets veel. Door mijn onregelmatige werk is het echt al moeilijk genoeg om een vaste lesavond te plannen met ons paard. Laat staan om nog les te nemen bij een sportschool. Dat is ook altijd vaste dagen en vaste tijden. Naar stal kan ik ook met de fiets, is een kleine 15 minuten. Maar in dit jaargetijde pak ik graag de auto :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 10:10

Ik ben nog erger, naar mijn werk is het 8 minuten fietsen. Pak ik ook de auto voor. Maar helemaal met dit weer, ik ben 13.00u thuis van stal als ik moet werken, en moet dan van 15 tot 23 werken, 2 a 3 x in de week. Ik heb dan echt geen zin om te fietsen.
Zomers pak ik wel vaak de fiets trouwens, met een zonnetje gaat alles beter.

Naar stal gaan er altijd honden mee, dus ook dan de auto.