wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 20:59

eclair98 schreef:
Iruss94 schreef:
Vandaag ook weer een blunder!

Maar 2.5 uur kunnen slapen ivm vrijgezellen feest en al om 9:00 moeten starten. Heb ik met mijn slaperige hoofd aan een kant de neusriem over het bit gedaan. Niks in de gaten gehad beide proeven alleen dat hij niet op mijn hulpen reageerde en tegen de hand was....

Zei de jury daar dan niet wat van in de eerste proef? Of je voorlezer/groom?

Het stomme is dat niemand het gezien heeft. Er waren zo veel mensen die ik kende.

Bij het uitstappen kwam ik er pas achter.... 2 proeven later dus.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:32

Ik had bij een wedstrijd een te kleine paardrijbroek dus de knoop ging moeizaam dicht. Tijdens opzadelen de knoop opengelaten met insteek dat ik hem dichtdoe tijdens het inrijden. Was ik dus vergeten :P Gelukkig viel mijn jasje erover.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:55

Bij het opstijgen twee knopen van m'n jasje verloren, dus gereden met alleen de bovenste knoop.. zag er erg dom uit. :')

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 11:00

Haha en beide geen commentaar op het protocol?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:41

Mn pa heeft een keer de rits van mn laars kapotgetrokken met dicht doen. Halverwege mn laars ging ie stuk. Reed ik daar met mn mooie ruitjessok :'). Wel een 8 op verzorfing gekregen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:09

xPabloBokt schreef:
Bij het opstijgen twee knopen van m'n jasje verloren, dus gereden met alleen de bovenste knoop.. zag er erg dom uit. :')

heb ik ook een keertje gehad, na een jaar of langer mijn wedstrijdjasje nog is uit de kast gehaald had nog maar 1 knoop, uiteindelijk maar met alleen het bovenste vast gedaan en proef gereden, jury zei er niets over

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:48

Hahahah ik had vandaag minimaal 10 blunders in één proef :') gelukkig kon ik er om lachen hahah
De mooiste was de afsluiter, ik wou halthouden tussen X-G maar m'n paard had daar niet zoveel zin in... daarom stonden we pas stil toen we voor het hek bij de A stonden. De jury zat achter dat hek dus zat bijna bij de jury op schoot :') en dan nog even lief lachen en groeten hahaha, was wel mooi. Jury moest heel hard lachen

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:15

Beugel verloren... en ja letterlijk! Hij stond ergens in het zand in de bak halverwege mijn proef

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:20

cap vergeten...en latst een keer het hoofdstel van onze chique A pony :o ....gelukkig 1 kunnen lenen.
Mijn ruin hoorde ook een keer zn favoriete merrie hinniken en was niet stil te zetten bij X, maar stond nog net voor t hekje stil, met zn neus zowat op de juryauto.

valt nog best mee, dus :')

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:12

Nou ik denk dat ik mij ook kan melden. Ik wilde afwenden en was zo geconcentreerd dat ik zo mijn voorlezer voorbij reed en zo de ring uit reed naar de letter vd oorspronkelijke bak toe. En het pas doorhebben toen ik het hek zag haha. Jury lachen...erg genant maar ik zie er de humor ook wel van in. Koste me wel 2 pnt.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 08:45

Femke_Nikita schreef:
Beugel verloren... en ja letterlijk! Hij stond ergens in het zand in de bak halverwege mijn proef

Ojee en toen? Moest je nog lichtrijden in je proef want dan kon je zeker de volgende niet meer lopen?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:44

als zo iets gebeurd mag je dan niet gewoon blijven doorzitten? ze zien immers wel dat je beugels ergens in de ring is blijven liggen toch?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:47

Gister niet echt n blunder, maar wel iets waarvan ik dacht wtf?!

In ring 7 van een buitenconcour zat een jury die iedereen die ook maar iets buiten de ring kwam affloot. Al was het maar 1 mini hoefje, er werd gelijk gebeld.

Dit is gemeld door het secretariaat, en zij kreeg een aantekening. De regel is (dacht ik) als je een baan hebt met alleen hekjes moet je binnen 20 seconden terug zijn, anders mag je wel de ring verlaten.

Maar iemand van min RV moest ruim een uur wachten, omdat zij dus ook uitgebeld was. Paard moe en bij de gebroken lijn viel hij met omstellen om. Hij ging er serieus bij zitten.
Het zag er wel grappig uit, maar was wel schrikken! Hij had niks, niet kreupel, meneer was na een uur wachten gewoon moe..

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:06

loesje4600 schreef:
als zo iets gebeurd mag je dan niet gewoon blijven doorzitten? ze zien immers wel dat je beugels ergens in de ring is blijven liggen toch?

Ik mocht nieuwe riem halen en vanaf onderdeel waar het gebeurde verder rijden :)

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:50

Eindelijk kan ik ook weer meepraten over wedstrijdblunders! Gisteren ben ik, na 7 jaar, weer op wedstrijd geweest. Voor mijn paard was het de eerste keer dus hij was hartstikke nerveus. We wonen in Spanje en het is hier op de wedstrijden maar een serieuze boel (nog nooit zoveel oortjes en strenge instructeurs gezien tijdens het inrijden). Alle paarden liepen super braaf hun oefeningen en ik scheurde er tussendoor met een brullende ruin... := De proef was in een baan met witte hekjes (zoiets had hij nog nooit gezien) dus ik heb noodgedwongen de hele proef in contrastelling gereden. Tijdens de laatste middengalop vond hij het wel mooi geweest en sprong zo over de hekjes heen (en nee, dat komt hier nooit voor :+ ). We sprongen wel meteen de baan weer in maar iedereen had het erover.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:55

Gister was ik gaan supporteren voor mijn nicht op jumping
Waren we aan de trailer kolt er ren vrouw voorbij die vroeg of we een singel op overschot hadden
Liet me meteen aan dit topic denken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:41

Jij hebt wel erg veel pech, Chalinka. Tjonges...

Ik ga binnenkort weer op cc en hoop zo erg dat ik hier niets te melden heb. :')

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:08

Haha ik ben een keer mijn single vergeten en ik had vorig weekend 2 rechterhandschoenen bij

Merlesophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:51

Vorige maand had ik een impuls wedstrijd, om even te kijken of het misschien iets was om op wedstrijd te gaan.
Proeven werden verreden in een grote springbak waar drie ringen in lagen.
Goed, de eerste proef ging helemaal goed en daar ook 2e geworden
maar de 2e proef..... :')
C in galop aanspringen.
Nou mevrouw heeft me die hele bak laten zien. tjonge die ging hard. :=
Mocht gelukkig de oefening opnieuw doen en verder rijden maar ik schaamde me dood.
Naja maakt niet uit, paard moet ook nog leren en nu toch een startkaart aangevraagd en het 24 juni nog een keer proberen :D

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:18

Ik heb een keer gehad met een pony dat 'ie ineens vertrok. Ik was mooi mijn proefje aan het rijden en ik was een mooie volte aan het galopperen en daar ging die.
Het was buiten op een héél groot veld met minstens 15 ringen en ben bijna elke ring door gekomen.
Ik was nog vrij jong toen het gebeurde maar als zo'n pony vertrekt gaat hij natuurlijk. :P
Achteraf, na nog een aantal keer op wedstrijd geweest te zijn, sprongen ook L namelijk, en de ene keer liep de pony supergoed en de andere keer wou die helemaal niks. Hebben niks kunnen vinden bij de DA en die adviseerde ons om hem op de wei te zetten en een poos op rust te zetten.

Na een poos ben ik vriendinnen geworden met iemand die op dat moment dus aan het rijden was en die was net aan het afgroeten toen ik voorbij sjeesde. Hebben daar nog heel hard om moeten lachen!

LoveApache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:38

Ik moest rond de ring rijden en juist toen ik voorbij de jury kwam deed die iets met zijn papieren, Apache schrok daarvan en sprong de ring in :P

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:23

Ik heb een keertje gehad dat de pony ging liggen tijdens het losrijden :/ Gelukkig deed ie dat met de wedstrijd niet xD

En ook een keer dat ik dacht dat het heel slecht ging, ik helemaal in spanning omdat die pony nooit voor zichzelf wil lopen, aan t begin even hinniken en verder heel braaf lopen xD

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:01

Binkie_Eline schreef:
Ik heb een keertje gehad dat de pony ging liggen tijdens het losrijden :/ Gelukkig deed ie dat met de wedstrijd niet xD

En ook een keer dat ik dacht dat het heel slecht ging, ik helemaal in spanning omdat die pony nooit voor zichzelf wil lopen, aan t begin even hinniken en verder heel braaf lopen xD

hoe is het mogelijk dat je alsnog start als een paard gaat liggen tijdens het losrijden????

xmavdmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:28

ik deed m'n eerste officiële springwedstrijd toen ik 11 was,.. bij de manege in het dorp was altijd.. je wacht op het teken van de jury dan mag je starten! ik stond een paar minuten te wachten tot ik startte want ik dacht dat ik moest wachten op een teken... tja.. :D :P
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 15-06-15 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: leesbaarheid vergroot

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:24

unihorses schreef:
Binkie_Eline schreef:

hoe is het mogelijk dat je alsnog start als een paard gaat liggen tijdens het losrijden????

Omdat ie dat doet omdat ie niet wil lopen... Hij doet het dus expres!