[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:03

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:22

vur schreef:
dressuur518 schreef:
Vandaag weer wedstrijd gereden, ze was met losrijden echt ontzettend druk, dus ik vroeg me af of het wel wat zou worden, uiteindelijk ontspande ze wel en heb ik de eerste proef echt heel fijn gereden, had 185 punten en een tweede prijs(eerste prijs had 186). Tweede proef was ze moe na al dat druk doen en die fijne proef, zelf was ik er ook niet meer helemaal bij omdat ik twee proeven direct na elkaar moest. De tweede proef had ik 179 punten net niet, dus beetje jammer. Maar toch genoten van de eerste proef en weer een puntje erbij.

Merk wel dat ik haar, omdat we ook langzaam richting het M2 trainen steeds meer op het achterbeen moet krijgen en dat ze dat vaak nog wel lastig vind (spierpijn, soms ook wat sneller moe omdat alles zwaarder word, daar hadden we in de L nooit last van, dan had ze na de proef nog energie voor 10) vraag me af of ik haar nog meer krachtvoer zal geven? Hooi krijgt ze al onbeperkt, hoe deden jullie dat, meer voeren bij zwaarder werk?!

Hoeveel krachtvoer geef je nu en welk?

Ik had altijd al wel energierijkvoer. Toen ie nog jonger was, kreeg ie gewoon minder. Nu krijgt ie 2 kilo per dag en daar heeft die van mij genoeg aan.

2kg basisbrok, maar het is wel een oudje (18) die nooit hoger dan l2 had gelopen voor dat ie bij mij kwam, vandaar dat het soms best pittig voor m is.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:42

Gefeliciteerd met de puntjes!

Ik train zo'n 4 a 5 x in de week, dag voor wedstrijd heeft ze altijd vrij en de dag erna probeer ik dat ook te doen.
Eigenaar voert d'r s'morgens en s'avonds een flinke berg voordroog en krijgt ong 1-1,5 kilo basis brok verdeelt over 2 voerbuurten ( van sportbrok word ze echt veelte heet). Hier doet ze het erg goed op en is vaak nog aan de hete kant moet ik zeggen.
In de zomer staat ze van 9 tot 5 buiten en in de winter ook als de grond niet te nat is en anders staat ze een paar uur in de bak.

Noukie

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:01

Gefeliciteerd met de punt!

Ik heb er ook weer 1 bij. Blijft nog een beetje kunst en vliegwerk, omdat ie met alles snel op elkaar niet heel makkelijk meer ontspant en alsmaar aan het zoeken is wat nu het volgende wordt wat ie mag doen :D Met als gevolg dat ie zichzelf een beetje in de stress gooit met al zn goede intenties. Maar mag niet klagen, hij doet het goed en wil graag. Leuk gesprek met de jury ook nog even, geeft de burger moed :)

Ik ben trouwens idd naar t M2 toe ook wel iets meer gaan voeren. Had ie nodig. Denk dat je daarin naar je paard moet blijven kijken :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:05

dressuur518 schreef:
vur schreef:

Ik had altijd al wel energierijkvoer. Toen ie nog jonger was, kreeg ie gewoon minder. Nu krijgt ie 2 kilo per dag en daar heeft die van mij genoeg aan.

2kg basisbrok, maar het is wel een oudje (18) die nooit hoger dan l2 had gelopen voor dat ie bij mij kwam, vandaar dat het soms best pittig voor m is.

Misschien kun je overgaan naar een sportbrok?

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:16

Zo jullie kletsen een hele hoop :):) ...

Hier gaat het momenteel lastig.. met losrijden loopt ze steeds super fijn maar dan die proef.. of het dan een heel ander paard wordt.. |(
Ging een tijdje heel goed.. was ze zelfs zo ontspannen en rustig dat ik er overdonderd van was..
toen reden we ook winst ondanks de 2x 1 hebben.. :D

Hopelijk vinden we nu snel weer de rust en ontspanning in de proef..

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:01

@vur: ik bedoelde het ook niet vervelend hoor! Ik wilde het even duidelijk uitleggen, om een misverstand te voorkomen :)

@valonka: gefeliciteerd!! Hoop ook dat je snel die rust weer vindt in de proef, hadden jullie die keer dat ze zo ontspannen was iets 'anders' gedaan?

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:09

@ Fabienne": Nee we hebben niks anders gedaan.. Dat maakt het ook lastiger.. want we kunnen de oorzaak niet vinden.. Rustig blijven en geruststellen in de baan nu... en hopelijk vinden we snel weer de ontspanning terug in de baam..

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:25

\

[/quote]

2kg basisbrok, maar het is wel een oudje (18) die nooit hoger dan l2 had gelopen voor dat ie bij mij kwam, vandaar dat het soms best pittig voor m is.[/quote]

Misschien kun je overgaan naar een sportbrok?[/quote]

En dan ook 2 kg? Merk je daar veel van, want het is van zichzelf al een aardig pittige pony, maar hij mist gewoon met de oefeningen soms wat kracht en daar naast vind ik ook gewoon dat zo`n oudere beest het al wat sneller nodig heeft.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 08:05

@ valonka: heeft je paard dat alleen op wedstrijd of ook thuis? Een vriendin van mij is magnesium gaan geven, haar paard had er veel baat bij en is een stuk minder gespannen. Wellicht een idee?

@ dressuur: vergeet ook niet wat het gewoon tijd nodig heeft om je paard zich te ontwikkelen he? Nu jij meer gedragenheid gaat vragen, kost dit veel meer kracht en energie. Je paard heeft tijd nodig om die spieren te ontwikkelen, naar mate hij/zij sterker wordt zal het steeds makkelijker gaan en zal hij/zij er minder moe van worden en zal het minder kracht kosten.
Je kunt je paard er wel bij ondersteunen door een supplement te geven wat helpt bij spierontwikkeling of wat helpt met de afvoer van afvalstoffen, zoals vit.E.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 08:50

Helaas ging mijn proef niet geweldig.
op het kampioenschap.net een winstpunt.wel de punten v het z nu.voorlopig maar eens thuis door trainen.hopelijk gaat het straks op de wedstrijden buiten weer beter

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:05

Jammer!! Maar wel super dat je je punten hebt voor het Z!!! Gefeliciteerd!

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 12:46

Ik ben ook alweer terug van wedstrijd, mocht lekker vroeg haha. Ging niet zo goed, maar mag niet klagen na de slechte voorbereiding. In me eerste proef toch nog 182 en in de tweede proef 177, dus toch weer een puntje erbij :)

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:32

Gefeliciteerd jij ook weer een puntje er bij. We komen er wel.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:40

Proficiat met de puntjes!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:48

Gefeliciteed met de punten meiden!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:06

iedereen weer gefeliciteerd met de punten!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 16:36

Goed gedaan!!!!

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:17

Goed bezig!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:20

Gefeliciteerd met de punten! Verder hier eigenlijk geen nieuws. Vandaag even thuis de proeven een keer doorgereden en eigenlijk geen problemen tegen gekomen. Dus je zou kunnen zeggen dat we er klaar voor zijn. :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:42

Gefeliciteerd allemaal met de punten!! :)

Gisteren weer lekker gelest en vandaag en morgen heeft paardlief lekker rust :)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:41

Hier ook een rustdagje vandaag, eigenlijk altijd na een wedstrijd. Komend weekend hebben we nog een wedstrijd, dus morgen een beetje rekken/strekken en dan weer richten op de volgende wedstrijd.

Ik zat trouwens de andere proeven door te lezen, die lijken me wat pittiger als deze. Duurt gelukkig nog even ;)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:47

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Ik heb komend weekend mijn M2 debuut. De eerste proef kom ik wel door, maar maak me toch een beetje zorgen om de tweede proef. Travers rechts gaat de ene keer wel goed en de volgende keer niet. En bij de overgang galop-stap wordt ze nog wat strak. Vindt ze supermoeilijk om te sluiten. Keertwendingen gaan op zich wel. Moet alleen zorgen dat ze goed voorwaarts blijft denken. Ik zou ook maar een proef kunnen starten, maar wil graag weten hoe we al deze nieuwe oefeningen doorkomen binnen de witte hekjes wanneer mijn wedstrijdspanning om de hoek komt kijken. :o Daarna gaan we lekker een maandje thuis verder trainen met de kennis van de wedstrijd op zak voordat we weer op wedstrijd gaan.

Mijn paard krijgt trouwens 2x per dag kuilvoer en 2x per dag een schep basisbrok van de staleigenaar. Daarnaast voer ik na het rijden 0,5 - 1 schep PAVO Sportsfit bij. Omdat ik vaak 's avonds rijd, zorg ik ook altijd dat ze voor de nacht kuil in haar stal heeft. Ik heb in aanloop naar het M1 muscle build en lucerne bijgevoerd, maar daar ben ik nu mee gestopt. Ze heeft daar wel veel baat bij gehad.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:50

Hier ook komende weekend het debuut. Ik vind de tweede proef ook meer uitdagend dan de eerste eerlijk gezegd. Ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken zoals ik het in mijn hoofd heb.

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:36

Wordt een druk wedstrijd weekend zo te horen! Spannend meiden jullie debuut!
Maar het is mij heel erg meegevallen. Bij mij gaan de kw enzo ook nog niet goed, heb voor de kw alleen nog maar 4en en 5en gekregen :o maar door andere onderdelen wel goed te rijden toch al 2 winstpuntjes, dus het is goed te doen! :)