[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharonaa_

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:51

Renee de mijne waren 163 en 168 zwaar onterecht had helemaal niet slecht gereden er waren slechtere proeven en mensen die totaal verkeerd reden waar t paard van de lucht in ging noem maar op.
Voor mij reed een meisje nou zwaar over tempo alles slordig afgewerkt niet goed op de letters en had 184 nou dan weet ik wel waar de jury naar heeft gekeken dat is dus wat voor paard je hebt ik heb een pony een schimmel die goed voor elkaar is. Om deze dingen kan ik zo pissig worden dan denk je waar doe ik het nog voor want de jury kijkt toch niet hebik het idee.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:22

Spiekt om een hoekje...
*Gaat zondag voor het eerst M1 starten met haar kleine rilbil*

:wave:

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 19:20

Ik heb ook het debuut gepland met nieuw wedstrijd paard :D! 8 maart moet het gebeuren.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:03

Sharonaa_ jammer dat je punten voor je gevoel te laag waren! Maar om nu de jury de schuld te geven is wel de makkelijkste weg. Neem de volgende keer anders je proef ook eens op op film of vraag de jury om commentaar als dat mogelijk is.

Welkom Kelly, al helemaal klaar voor je debuut? :)

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:23

Sharonaa_ schreef:
Renee de mijne waren 163 en 168 zwaar onterecht had helemaal niet slecht gereden er waren slechtere proeven en mensen die totaal verkeerd reden waar t paard van de lucht in ging noem maar op.
Voor mij reed een meisje nou zwaar over tempo alles slordig afgewerkt niet goed op de letters en had 184 nou dan weet ik wel waar de jury naar heeft gekeken dat is dus wat voor paard je hebt ik heb een pony een schimmel die goed voor elkaar is. Om deze dingen kan ik zo pissig worden dan denk je waar doe ik het nog voor want de jury kijkt toch niet hebik het idee.

Ik zag dat ik de enige was die in elke proef een winstpunt had gereden en ik was al boos omdat ik het zo slecht ging. Heb 2 andere paarden gezien en die gingen voor mij gevoel veel beter. Ik rij dan met een bont paard, dus weet niet wat ze had. Maar ik was achteraf gezien nog wel blij met me punten.... Maar was idd echt drama, regen inrijden en zoooo storm. Was trouwens ook nog me jasje vergeten :Y)

Je had je M debuut toch al gepland? Hoe ga je dat nu doen?

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:48

Heb heel vaak mijn proeven op laten nemen op film dus weet hoe ik zelf rijd, voor mijn gevoel is het heel anders dan dat het er op film uit ziet, vind het er op film dan veel beter uit zien. Naja, als andere paarden voor mij slordig rijden, gehaast en over het tempo rijden, figuren niet nauwkeurig afwerken en verkeerd rijden en dan zelfs steigerend door de proef gaan, tja dan vraag ik me toch wel af of de jury mijn proefjes wel heeft bekeken en dat lijkt me ook wel terecht als ik eerlijk moet zijn. Helaas bestaan de jury's echt die niet van ( witte ) pony's houden in de ring.
Daarbij rijd ik ook gewoon mijn winstpunten en prijzen!
Moet wel zeggen dat het binnen veel strenger is, ook terecht aangezien het kleinere wedstrijden zijn.

Ik heb 2 maart in Epe nog L2. 16 maart heb ik in Epe M1. Maar ik heb al bij het inschrijven gevraagd of ik eventueel nog kan veranderen en dat was mogelijk.

De reden dat ik snel door wil naar de M1 is dat de oefeningen haar veel makkelijker afgaan en ook in de proeven de oefeningen wat meer achter elkaar gaan. Dat vind ik gewoon zoveel fijner rijden. Niet dat mensen mij raar aan gaan kijken dat ik nu al naar de M1 overga aangezien ik afgelopen wedstrijd niet goed heb gescoord. ( moet bekennen dat ik 4 dagen niet gereden had, daar ligt een groot deel ook aan ).

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:06

Gefeliciteerd Chantal!!! Mooi debuut.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:03

Misschien op dat onderdeel dat ze slecht gaan maar ze zullen dan toch op andere punten t goed doen

Vind de jury de schuld geven altijd zo makkelijk je moet de schuld bij jezelf leggen want de jury jureert wat ze zien.

Ik kan ook wel zeggen Ik rij met een kort dik haflingertje dus ik ben in t nadeel tegenover alle ruim bewegende kwpners.
Ja ik moet er harder voor werken en gaat t niet goed dan ligt dat aan mij en niet aan de jury.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:21

Ik heb gister zo ontzettend fijn getraind! We hebben de nadruk een beetje gelegd oo het verzamelen, en wauw wat pakt mijn paard dat goed op! :wow:
Ik ga maar even kijken wanneer de club weer een onderlinge heeft, dan kan ik mooi M starten!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:19

Ik heb volgende week eindelijk ons debuut. Ik hoop dat alles mee zit, hij staat nu alweer een week stil ivm een rare bult. Maar met een beetje geluk kan ik volgende week gewoon lekker starten en deze week trainen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 11:07

bale van die bult juuuuuul hoop dat het goed komt

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:34

Nog vier dagen en dan mag ik er weer op na 11 dagen :D Dan kan ik nog net 5 dagen oefenen voor ons debuut. Ik ga naar Leusden centrum, zijn hier nog mensen die daar toevallig ook heen gaan? :)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:44

Nope ik ga naar Hulten, als mijn startlijst niet veranderd zal ik iig 1 proef winnen :P.. (en ook als laatste eindigen)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:02

alvast gefeliciteerd renee en heel veel succes. een vriendin van mij moet naar hulten.

hlcca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:00

leuk!
ik ben onlangs met mn D M1 gestart, eerste wedstrijd liep ik vooral tegen de zenuwen aan en het rijden zonder zweep. dan wou ze nog wel is op de voorhand vallen en dan heb je al snel een lager cijfer.. eerste punten waren geloof ik 177 en 168 maar 2de wedstrijd 189 en 190 *D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:02

hlcca: Dat is snel verbeterd dan !

Nicky_Rilana: Wie is dat en welke klasse moet ze starten? Wie weet kom ik haar/jullie nog tegen :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:45

stuur je even een pb renee

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:10

Sharona in Epe heb ik vorig jaar mn 2e B wedstrijd gehad!
De locatie niet erg mooi maar wel een erg fijne sfeer vond ik toen :)
Snel naar de M1 dus ;)

Mando daar heb je zeker gelijk in!
Het blijven ook maar mensen..
Al vind ik soms het jury cometaar wel een beetje vreemd maar daar kan ik dan wel om lachen.
Stond laatst op mijn protocol bij volte 10 m in galop: ''fractie''.
Tja daar kan ik niet zoveel mee :=

Kelly fijn dat het zo goed gaat!

Spannend Juul!
Hopelijk kun je de komende dagen nog even fijn trainen.

Haha renee dat wordt een spannende wedstrijd :=

Verder aan alle nieuwelingen: welkom :)

Ik heb het eind januari wat rustiger aangedaan.
Had tentamens en deadlines dus bijna geen wedstrijden gereden.
Had na een week stil staan een clinic en die dag erna wedstrijd.
Ze had last van spierpijn (erg begrijpelijk) waardoor ik 1x winst had en 1x net niet :P

Nu weer echt serieus aan het trainen.
Ben veel bezig met de impuls, recht gerichten en gedragenheid.
Merk dat het al stukken beter gaat :D
Zaterdag eindelijk weer wedstrijd.
Heb pas om 8 uur s'avonds dus ik kan mooi de hele dag zenuwachtig zijn.

Hier trouwens een linkje van die wedstrijd na de clinic.
In dit filmpje kun je ook duidelijk zien waarom ik nu zo hard bezig ben met impuls en recht richten _O-
http://www.youtube.com/watch?v=AP74Flfu4aM

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:25

Wat waren je punten? Mag inderdaad meer impuls, maar vind het heel netjes gereden hoor!!!

josje4 schreef:

Sharona in Epe heb ik vorig jaar mn 2e B wedstrijd gehad!
De locatie niet erg mooi maar wel een erg fijne sfeer vond ik toen :)
Snel naar de M1 dus ;)

Mando daar heb je zeker gelijk in!
Het blijven ook maar mensen..
Al vind ik soms het jury cometaar wel een beetje vreemd maar daar kan ik dan wel om lachen.
Stond laatst op mijn protocol bij volte 10 m in galop: ''fractie''.
Tja daar kan ik niet zoveel mee :=

Kelly fijn dat het zo goed gaat!

Spannend Juul!
Hopelijk kun je de komende dagen nog even fijn trainen.

Haha renee dat wordt een spannende wedstrijd :=

Verder aan alle nieuwelingen: welkom :)

Ik heb het eind januari wat rustiger aangedaan.
Had tentamens en deadlines dus bijna geen wedstrijden gereden.
Had na een week stil staan een clinic en die dag erna wedstrijd.
Ze had last van spierpijn (erg begrijpelijk) waardoor ik 1x winst had en 1x net niet :P

Nu weer echt serieus aan het trainen.
Ben veel bezig met de impuls, recht gerichten en gedragenheid.
Merk dat het al stukken beter gaat :D
Zaterdag eindelijk weer wedstrijd.
Heb pas om 8 uur s'avonds dus ik kan mooi de hele dag zenuwachtig zijn.

Hier trouwens een linkje van die wedstrijd na de clinic.
In dit filmpje kun je ook duidelijk zien waarom ik nu zo hard bezig ben met impuls en recht richten _O-
http://www.youtube.com/watch?v=AP74Flfu4aM

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:48

Thanks Fleur :D
Ik had zelf een winstpunt verwacht maar had 179, lekker flauw :P

Zijn er nog mensen die op concours gaan dit weekend??

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:25

Ja ik! Wel nog L2 :) hopen op een paar puntjes!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:34

Hier ook L2!

WvZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:07

Ik heb 4 januari mijn laatste L2 winstpunt gehaald, maar door alle regen en geen mogelijkheid om ergens binnen te kunnen trainen nog geen tijd kunnen vinden om me optimaal te kunnen voor bereiden op mn M1 debuut :(

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:10

Dat probleem heb ik ook. Ik moet dan nog 1 winstpunt in de L2 maar aangezien we alleen een buitenbak hebben een het weer van de laatste tijd ook echt vies is kan je niet optimaal trainen. Helaas hebben wij geen agterberg bodem :( haha.
Wij dansen altijd in de blub haha maar denk dat velen van ons dat wel hebben.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:06

Ik moet in het m ,voor het eerst. Eigenlijk is ie er nog niet klaar voor maarja we zullen zien.