[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:48

Super Lien! Bono gaat saar nog inhalen :-)

sharon, geweldig om je lesgeefster aan het werk te zien! Over een paar jaar staan jullie tegenover elkaar in dezelfde ring :D

Welkom midnight!

Amai, Z2 1 jaar startgerechtigd en nog niet gestart??? Krijg je daar geen kriebels van? :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:16

Haha, gigantische kriebels! Had ook al best snel al mijn punten bij elkaar...

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:21

Mavantos, gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Hebben jullie veel selecties? Bij ons in Drenthe kennen we dat helemaal niet.

Die clinic zou echt wel wat voor mij zijn. Alleen komt het nu niet zo goed uit. We gaan namelijk binnenkort verhuizen en we moeten nog flink klussen de komende maanden.

Een fijne les kan veel voldoening geven. Hoe is het je gelukt om het naspringen al zo te verbeteren?

Mag je in België pas promoveren bij 15 punten?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:22

We hebben kringselecties, 2. Daarna 1 kringfinale en dan 1 regio en daarna NK dacht ik.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 17:33

Ja, midnight. Bij 15 punten mag je over, bij 30 punten moet je over MAAR je mag het seizoen uitrijden in dat niveau. Als je in niveau 3 bent (zoals ik nu) dan ben je zelfs niet verplicht om over te gaan naar nationaal. Je mag dan bij wijze van spreken de rest van je paard zijn carrière in niveau 3 blijven rijden.

Wat zijn kringselecties eigenlijk?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:23

Welkom Midnight!

De Facebookvolgers hebben het misschien al gezien: het is nogal tegengevallen met mijn herstel. Mijn rechteroog kreeg een ontsteking/bacteriële groei dus ipv lekker herstellen ging ik dit weekend van Eindhoven naar Amsterdam naar het ziekenhuis in Rotterdam.... Maar gelukkig is het na weer openmaken en uitspoelen nu aan de beterende hand, baal alleen wel dat ik nu nog langer binnen moet zitten!
Straks weer voor controle en dan hopelijk na deze week eindelijk weer lekker op mijn paardjes!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:35

He, jeetje! Wat ontzettend rot! Wat fijn dat het nu al weer beter gaat. Heb je vandaag controle?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:38

Gelukkig gaat het nu beter Jenny! Is wel schrikken denk ik!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:48

Midnight dat is gelukt door in galop veel te oefenen met het plaatsen van zijn schouders. Als ik zijn schouders in de contragalop naar buiten plaats, komt het binnenachterbeen meer vrij en wordt het makkelijke om achter eerst te springen.

Ik had gelezen het Jenny. Balen! Ik zal voor je duimen dat het snel goed is en dat je weer lekker kan gaan rijden!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:41

Hier gata het niet zo goed. Paard had vanochtend een dik been. Ostheopaat/dierenarts kwam en hij liep ook niet helemaal lekker op rechts. Zijn linkerbeen in dik. Het is moeilijk te zien of hij rechts in zn schouder niet helemaal lekker is of dat het vanuit zn hoef komt. Links moeten we koelen en gel opsmeren. 10 dagen alleen maar koelen en 2x 15 min stappen. Als de zwelling niet weg is is het waarschijnlijk peesblessure & moeten we naar de kliniek. Als er verbetering is & zwelling is weg dan is het waarschijnlijk een kneuzing. Morgen ga ik zelf op vakantie... heb er eigenlijk al geen zin meer in.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:51

Oooh dat is wel een heel rottijdstip Daisy, kan me voorstellen dat je hoofd er helemaal niet naar staat om nu weg te gaan! Gisteren alles normaal verlopen?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:51

roosje78 schreef:
He, jeetje! Wat ontzettend rot! Wat fijn dat het nu al weer beter gaat. Heb je vandaag controle?

Ja juist controle gehad, wel verbetering gelukkkig, nog niet weg.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:54

horseyfries schreef:
roosje78 schreef:

Ja juist controle gehad, wel verbetering gelukkkig, nog niet weg.

He, bah! Dat was niet de bedoeling. Moet je nu nog een keer op controle?

Vervelend voor je, Daisy! Kan me voorstellen dat je helemaal geen zin meer hebt in je vakantie. Waar ga je eigenlijk naar toe.

En morgen heb ik mijn laatste controle! En dan hopelijk kan ik morgenavond Bluemans eindelijk aan het werk zetten aan de longeerlijn. Heb er nu al zo veel zin in!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:56

Ik ga naar Indonesië. Gister ochtend nog aan de longe gehad niks te zien en zaterdag bij Jenny gelest ging heel goed. Heb hem gister op de wei gegooid dus ik denk dat hij is uitgegleden of iets...

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:11

Mijn smilies doen het niet, dus dan maar een knuffel in geschreven tekst! Zijn er stalgenoten die nu voor je paardje gaan zorgen? En Indonesie is nu toch wel heel erg lekker, vooral met ons weervooruitzicht!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:18

Mijn ouders gaan hem verzorgen dus dat is niet zoon heel probleem. Het is meer voor mijn eigen gemoedsrust.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:30

Misschien moet je het maar als verplichte rust voor je paard zien dan, kan nooit kwaad!

Ik moet elke dag op controle, ze zijn veel te bang dat het toch weer de verkeerde kant op gaat en ik mijn zicht verlies.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:42

Getver Jenny,nu ben ik helemaal overtuigd om nooit mijn ogen te laten laseren!

Balen daisy.Probeer toch lekker te genieten van je vakantie,het komt vast goed!

Ik heb vandaag even de proeven door gereden en het ging best goed.
Oefeningen zijn allemaal geen probleem,soms wil ze zich nog wel eens wat opdrukken of strak maken.
Gelukkig heb ik 2 dagen wedstrijd dus ik kan er gelijk tegenaan!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 13:54

Moet wel zeggen dat als het nu volgende week weg is ik nog altijd heel blij ben dat ik het heb laten doen hoor! 95 % kans dat er niks misgaat, ik heb toevallig pech en ze reageerden heel adequaat waardoor het ook nu gewoon waarschijnlijk met een sisser afloopt, en dan heb ik alsnog gewoon twee goede ogen waarmee ik beter zie dan ooit! Dus laat het je er niet van weerhouden, al mijn kennissen hebben het al laten doen zonder complicaties, en zelfs met complicaties is er nog weinig wat echt mis kan gaan als je zelf maar op tijd aangeeft dat het niet goed gaat.

Veel succes op je wedstrijden!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:08

Wat *&#%$^# Daisy! Helemaal zo vlak voor je vakantie. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer toch lekker te genieten van je vakantie! Je kan er nu niets aan doen en je paard is in goede handen!

Jenny ik hoop voor je dat alles snel in orde is. Het zijn toch je ogen!

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:22

Beterschap Horseyfries! Een weekje is nog te overzien lijkt me.

Ontzettend balen Daisy! Gelukkig wordt er goed voor je paard gezorgd en zelf kan je dan ook niet heel veel meer doen. Toch heel veel plezier in Indonesië. Dat moet ook geweldig zijn!

Dat is meteen flink aan de bak Ambre! Succes.

En deed hij het goed aan de longeerlijn Roosje? Ik ben ook nog steeds aan het longeren, maar Ultra pakt het nu zo goed op, ook qua conditie, dat ik er binnenkort wel weer op wil. Ik wil eigenlijk voor die tijd er nog een fysio bij om haar na te laten kijken voor de zekerheid. Maar krijg nog niemand te pakken voor het maken van een afspraak....

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 07:42

Wat balen Daisy, hopelijk valt het mee en super fijn dat je ouders hem verzorgen.

Las het Jenny, hopelijk gaat het nu de goede kant op en heb je straks betere ogen dan ooit.

Wat super fijn Roosje dat je straks weer lekker wat mag gaan doen met je paard, daar wordt je blij van!!
Hoe voel je je verder? Is alles volgens "plan" gegaan? De hele operatie?

Unique is weer thuis!!
Ze keek een beetje verbaast dat we voor haar box stonden daar in Utrecht.
We waren lekker optijd thuis dus haar nog even een uurtje in de wei gedaan.
Heeft ze even een rondje gerent en paar keer lekker gerold en toen gaan eten.
Vandaag heeft ze nog vrij, ik moet werken van 9-18u en vanavond heb ik zwangerfit.
Morgen gaan we lekker weer rustig aan rijden na een weekje rust.
Over 2 weken terug voor controle!

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:11

Jeetje zeg wat balen Daisy, hopelijk valt het mee en kun je nog een beetje genieten van je vakantie. Kan begrijpen dat dat nu wel het laatste is waar je zin in hebt.

Beterschap horseyfries! Hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant op. Toch altijd een beetje eng als er iets met je ogen mis is.

Fijn dat Unique weer thuis is! Lekker dat ze nog even de wei op kon!

Hier ging het ook iets minder. Dowan had zich vast gerold, gelukkig bleef hij heel kalm en kon ik met 2 longeerlijnen hem vrij simpel weer terug krijgen. Helaas met omrollen en opstaan is hij tegen mijn knie gekomen dus die is mooi blauw. Hij had gelukkig niks, nog geen haartje stond de verkeerde kant op haha.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:20

Haha herkenbaar, omgerold paard willen helpen en uiteindelijk de enige die wat heeft.... is de helper!
Beterschap met je knie!

Oh Miranda, wat fijn dat Unique weer lekker thuis is!

Daisy, nog een updeetje hoe het nu gaat?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:53

Ik lees straks even bij maar ...

Nathalie.. Startlijst al gezien? Ohjee.. Niet dat ik twee ooit al heb zien rijden, maar dat zijn die toch van Jo lu ca hé? Ik wil niet laatst zijn :D Denk dat jullie allemaal al M gestart zijn, en ik krijg nog niet eens een goeie wissel gereden denk ik als ik vol zenuwen zit :') man man, ik heb al zenuwen!
(Voor de rest, Nathalie en ik gaan meedoen aan de Mac Rider cup zaterdag)