Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:51

Ik heb over 2 wkn pas weer wedstrijd!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:30

Lienbono wat lekker dat je instructeur erop gaat en je de volgende dag zelf kan lessen! Mijn instructeur gaat er ook wel eens op. Niet om oefeningen aan te leren, maar om even te voelen wat ik voel. Daarna kan ze vaak nog beter uitleggen wat ik doen moet. Erg fijn! En leuk om af en toe een ander op je paard te zien rijden :)

Anneke, 30 wp al! Wow. Dan zit je aan de max toch? Wat is julie probleem in de wissels?

Wanted je hebt dus een even een korte pauze ingelast. Ik ga volgende week zaterdag en zit te twijfelen om aankomende week ook nog een dag op het 4-daags concours van Nieuwe Wetering te starten. Moet even afwachten wat de starttijden zijn en of er dan nog plek is, in verband met mijn werk. Ik kan de ochtenden nu namelijk niet vrij nemen. Dus ik hoop op een Z rubriek in de middag en dat er nog plaats is!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:43

Ik ga komend weekeinde ook niet op wedstrijd, de week erop wel.
Sharon, Z1 is een verblijfsklasse geworden. Anneke hoeft dus niet over.
Mijn instructrice gaat er ook wel eens op om te voelen wat ik voel en ze kan dan inderdaad betere aanwijzingen geven :j

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:52

Oh echt fatal_flower? Dat wist ik niet! Is het Z1 de enige uitzondering daarin?

Weet jij (of iemand anders) toevallig hoe het zit in het ZZL qua winstpunten? Toen ZZL nog subtop was moest je 15 wp halen in het Z2. Is dat nu dan zo in het ZZL? Of is alles gewoon 10 punten en dan mag je over? Ben ik wel nieuwsgierig naar!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:02

Artikel 107 - Promotieregeling.
1. Promotieregeling
Klasse B : promotie naar L1 mag bij 10 en moet bij 30 winstpunten
Klasse L 1 : promotie naar L2 mag bij 10 en moet bij 30 winstpunten
Klasse L 2 : promotie naar M1 mag bij 10 en moet bij 30 winstpunten
Klasse M 1 : promotie naar M2 mag bij 10 en moet bij 30 winstpunten
Klasse M 2 : promotie naar Z1 mag bij 10 en moet bij 30 winstpunten
Klasse Z 1 : promotie naar Z2 mag bij 10 winstpunten
Klasse Z 2 : promotie naar ZZ-Licht mag bij 10 winstpunten
Klasse ZZ-Licht : promotie naar ZZ-Zwaar mag bij 10 winstpunten

Z1/Z2/ZZlicht zijn dus verblijfsklasses, je hoeft niet over.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:09

Bedankt voor het opzoeken :D Dat is duidelijk!

Nou, laat ik eerst maar eens proberen 10 punten in het Z1 te halen, want de laatste twee wedstrijden is het niet erg opgeschoten :+

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:12

Komt best wel goed Sharon! Soms heb je even een mindere periode en dan lijkt het alsof je het licht ziet en haal je de ene wp na de andere :).

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:25

sta al op 51 wp in het Z1 >.<

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:29

zo, dat zijn een hoop winstpunten, Feanyth! Ik heb er 17.
Ik sluit me aan bij Wanted hoor Sharon: komt goed! :)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:47

Komt goed Sharon. Ga niet pushen. Neem de tijd. Anders gaat het juist fout.

Thja. Duurde even voordat de wissels gingen zoals ikzelf wou. >.< haha.
Heb nu nog 5 wedstrijden staan incl. 3 selecties en hoop dat ik op de kampioenschappen nog een keertje mag rijden. Daarna ga ik echt over naar het Z2. hihi

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:52

Dank jullie *D Dat is erg aardig!

Zo he Feanyth, 51 punten! Dat zijn er echt heeeeel veel!! Haha! Ik zal voor je duimen dat je door de selecties heen komt :)

Lynnwossink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:24

Ik ga zaterdag ook mijn debuut maken in de Z2 pony's met de dressuurcompetitie in de Lutte dus ben benieuwd :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:37

Lynnwossink schreef:
Ik ga zaterdag ook mijn debuut maken in de Z2 pony's met de dressuurcompetitie in de Lutte dus ben benieuwd :D

Spannend hoor! Welke oefeningen zijn er dan nieuw voor jou? Dat weet ik eerlijk gezegd niet bij de pony's :o :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:42

Ik heb een aantal spamberichten verwijderd. :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:42

Rijden ging goed! Eigenlijk heeel weinig gedaan, maaarja we bouwen het heel rustig op.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:16

Ik heb daarstraks mijn L proef geoefend (=Z1), ging echt super. Dus een pak van mij hart! Dat zal dan écht de laatste keer Z1 zijn.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:27

Hoe zijn de klasses bij jullie ingedeeld als ik vragen mag?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:10

Ik zou me graag willen melden.. z2 debuut hopelijk 15 december!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:47

DaisyB94 schreef:
Ik zou me graag willen melden.. z2 debuut hopelijk 15 december!

Gezellig, welkom :D Leuk dat je over 2 maanden gaat debuteren. Hoe gaat het in de training?

Michelle wat lekker dat het goed is gegaan, ondanks dat je niet veel hebt kunnen doen.

Lienbono, beter dat het oefenen zo goed ging :):)

Ik kom net terug van stal en heb ook heel fijn gereden. Morgen rijdt m'n zusje hem, zaterdag naar buiten en zondag lekker les!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 00:04

Ja training gaat goed! Ik wil een te perfect debuut denk ik haha! Wissels gaan steeds beter maar ik wil dat hij nog meer gaat sluiten. Zijn draf is al heel sterk nu alleen de galop nog!

Ben al fanatiek arbeidspirouette aan het oefenen hihi. Mijn idealen liggen hoog of we het gaan halen is alleen de vraag. Maar wie niet droomt zal nooit verder komen.

Iedereen die vant weekend moet starten heel veel succes!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:25

Welkom!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:56

X_Michelle_X schreef:

Als ik hierop mag antwoorden, in België wordt bij twee verschillende "bonden" gereden. Bij de LRV heb je de gewone B t/m Z2 zoals in Nederland, maar daar is Z2 het hoogst haalbare. Bij de VLP of LEWB (vlaamse en waalse tak) worden de Duitse proeven E, A, L, M verreden, waarna je doorstroomd naar "nationaal" M10, en dan Prix st Georges enz..
De E proeven zijn B niveau, alleen stap, draf, galop en voltes e.d., de A proeven zijn L/M niveau afhankelijk van de proef (bij sommigen moet je bijv. al een overgang van galop naar stap maken). De L proeven vragen al meer verzameling, je mag al met stang en trens rijden, maar zijgangen worden nog nauwelijks gevraagd, terwijl je dan als je in de M komt ineens moet schouderbinnenwaarts, appuyeren, galopwissels, dus een volwaardige Z2 proef rijden.
De opbouw is dus lang zo logisch niet als de Nederlandse proeven en het is dus superbelangrijk dat je zelf thuis wel al in je training zijgangen inbouwt want anders kom je dus op een punt waar je nog nooit wijken hebt geoefend maar wel al moet kunnen appuyeren.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:10

horseyfries schreef:
X_Michelle_X schreef:

Als ik hierop mag antwoorden, in België wordt bij twee verschillende "bonden" gereden. Bij de LRV heb je de gewone B t/m Z2 zoals in Nederland, maar daar is Z2 het hoogst haalbare. Bij de VLP of LEWB (vlaamse en waalse tak) worden de Duitse proeven E, A, L, M verreden, waarna je doorstroomd naar "nationaal" M10, en dan Prix st Georges enz..
De E proeven zijn B niveau, alleen stap, draf, galop en voltes e.d., de A proeven zijn L/M niveau afhankelijk van de proef (bij sommigen moet je bijv. al een overgang van galop naar stap maken). De L proeven vragen al meer verzameling, je mag al met stang en trens rijden, maar zijgangen worden nog nauwelijks gevraagd, terwijl je dan als je in de M komt ineens moet schouderbinnenwaarts, appuyeren, galopwissels, dus een volwaardige Z2 proef rijden.
De opbouw is dus lang zo logisch niet als de Nederlandse proeven en het is dus superbelangrijk dat je zelf thuis wel al in je training zijgangen inbouwt want anders kom je dus op een punt waar je nog nooit wijken hebt geoefend maar wel al moet kunnen appuyeren.

Inderdaad, zo zit dat hier. Ikzelf ben eigelijk een LRV ruiter, maar aangezien mijn lesgever al van in het begin aangaf dat Soraya een goed paard was waar ik wel eens ver mee zou kunnen komen zijn we ook VLP gestart omdat je op de LRV toch blijft zitten op Z2 niveau. Nu worden er af en toe wel eens 'ZZlicht' wedstrijden georganiseerd, maar de opkomst is hier miniem waardoor ik denk dat ze dat er nooit gaan doorkrijgen hier.. Dus als je verder wil komen moet je naar de VLP.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:56

Goedemorgen allen,

Welkom Daisy.

Ik wist ook niet hoe het eraan toe ging in Belgie, bedankt voor de uitleg.
Ik heb zondag wedstrijd. 1 proef voor het verenigings equipe.

Afgelopen woensdag kregen onze 4 leden van de RV die mee doen aan het equipe een les van Tim Coomans. We zouden eigenlijk met zn 4en een soort van groepsles krijgen, maar door omstandigheden was ik ineens alleen en had prive les. Was echt een leuke ervaring. We kregen veel fijne tips mee en met mn eigen instructie zijn we op de juiste weg. Hij benaderde sommige punten net even wat anders, maar kwam op hetzelfde resultaat uit. Dus was best weer een eye opener zeg maar. Hij vond Urban een fijn paard heel constant met een fijn mondje. Het mag alleen allemaal wat flitsender. (En dat wisten we eigenlijk wel)

Vanavond nog even lessen bij mn eigen instructie en dan zondag hopelijk knallen op de verenigings wedstrijd. Ben best nerveus haha..

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:15

Wat grappig om te lezen hoe het dus blijkbaar heel anders gaat in ons buurland!

Odenxia leuk dat je enthousiast bent over de les van Tim Coomans. Wel fijn om priveles gehad te hebben! Kan me voorstellen dat je nerveus bent voor de verenigingswedstrijd! Spannend hoor. Die ga je op Z2 niveau rijden toch?