Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:34

DDW1190 schreef:
Ik snap echt niet al de commotie hoor!
Het gaat toch om je veiligheid en niet om de mooiheid van iets!
Ik snap dat het even balen is, maar Get over it, ga dan ook niet zeuren als je wel in het ziekenhuis zou liggen...

En wie zegt dat dat gebeurt? Heb je hier iemand horen zeuren die in het ziekenhuis kwam als gevolg van het dragen van een hoedje :+

Lov, toch denk ik wel dat ondanks dat de VS op de rem trapt voor de invoering dit wel een grote invloed op de besluitvorming heeft gehad.

Snadrem

Re: Geen dressuurhoedje meer per 01-01-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:36

Ach, wat maakt het uit. Je moet hoe dan ook iets op je hoofd bij de wedstrijd, zij het een cap of zij het een hoedje. Het ziet er toch allebei niet uit, dus wat is nou precies het probleem? :')

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:19

Sietara schreef:
Toch kan een paard schrikken ongeacht het niveau...
Goeie regels:D

Mischien iets om een hoed te ontwerpen met een cap erin.

dit heb ik al eerder gezien maar was gewoon en cap waar je een hoed kon opplaatsen en 'vastklikken'

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 23:24

Abiola schreef:
Angela schreef:
Daar gaat dus iemand goed geld aan verdienen.. namelijk degene die als eerste met een veiligheidshoedje komt dat WEL mooi is.

L'Hiver heeft best een mooie :j
Afbeelding

Sja, als je een hoed met een tuigje mooi kan vinden.... :')

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:29

vorig jaar heeft mijn cap hoogstwaarschijnlijk mijn leven gered,toen ik tijdens het mennen uit de kar geslingerd werd.
Mijn schouder kwam er minder best vanaf... :o Maar toch zou ik zodra ik Z zou zijn,gelijk mijn hoedje uit de kast pakken !!!
Moet wel zeggen dat ik sindsdien thuis meestal met rijden wel mijn cap ben gaan dragen,mijn paard is thuis ook brutaler als op wedstrijd !!
Maar ik hoop dat ik het red en ik nog lekker met mijn hoedje door de baan mag !! :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:34

KarinvdM schreef:

Precies Karin :P Ach er zijn tegenwoordig genoeg mooie caps en uiteindelijk gaat het toch om het rijden zelf ;)

Al schijnt het wel een speciaal gevoel van trots/kick te geven 1e x hoedje, 1e x slipjas ed 8-) maar goed trost kan ook zonder hoedje en slipjas ed....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:56

KarinvdM schreef:

Ik denk niet dat ze ze veel mooier kunnen maken en gecertificeerd zijn. Ik zou hem zelf niet opzetten, maar dat hoeft ook niet :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:16

Als er nu iets komt met een onopvallend slank elegant 'tuigje' en mooi bewerkt zie ik nog best wat in dat l'Hiver hoedje. Ok het is niet zo mooi als de gewone hoedjes van nu, maar toch een stuk knapper dan mijn cap :=

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:36

Stuk in de paardenkrant gelezen? Daarin staat dus dat het artikel ruim gelezen kan worden en een commissaris van de FEI voegt daaraan toe dat de dressuurhoed dus nog niet uitgesloten wordt. Voor nu moeten kinderen onder de 18 en personen met een paard jonger dan 6 een cap op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:48

*\o/*
en nu maar hopen dat ze het niet gaan aanscherpen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:50

Wanted2003 schreef:
Stuk in de paardenkrant gelezen? Daarin staat dus dat het artikel ruim gelezen kan worden en een commissaris van de FEI voegt daaraan toe dat de dressuurhoed dus nog niet uitgesloten wordt. Voor nu moeten kinderen onder de 18 en personen met een paard jonger dan 6 een cap op.

Goede invulling! (en aangezien er geen paarden van jonger als 6 in het Z+ gestart worden, zal dat weinig verandering meebrengen)

Al zou daar van mij nog wel bij mogen dat het ook op het inrijterrein een cap verplicht is voor iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:53

Vind het een goed besluit! Vind zelf die hoedjes toch 3x niks.. :+

Ja, als je Z rijdt kan je je paard wel onder controle kunnen houden, maar het is een blijft een dier en een ongeluk zit in een klein hoekje... Vind het dus een goed besluit!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:08

Angela schreef:
Wanted2003 schreef:
..

Al zou daar van mij nog wel bij mogen dat het ook op het inrijterrein een cap verplicht is voor iedereen.

Dat gaat dus niet als je je haar in een knot hebt... je cap zit anders dan een hoed en dan moet je vlak voor je proef? ( wanneer dan) wisselen, handen los, haar frummelen, niet meer op het inrijterrein mogen.... dat werkt echt niet!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:20

Angela, ik zie net dat ik het even moet corrigeren: een paard van 6 jaar of jonger. Dus met een 6 jarig paard ook een cap op. En dan natuurlijk de 18 jaar of jonger categorie.

Hier kan ik volledig mee leven of stel dat een hoed alleen mag in de subtop. Maar geheel uitbannen gaat wat mij betreft te ver. Deze discussie is ook ontstaan door hetgeen bij personen thuis is voorgevallen, maar niet in de wedstrijdring. Zeker bij subtop combinaties mag je verwachten dat er een grote mate van controle is. En een ongeluk, dat kan altijd gebeuren.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:28

Ik rijd zelf geen dressuurwedstrijden, dus mij zal het weinig uitmaken of een hoedje wel of niet mag.

Maar ik snap de drama die hier gemaakt wordt niet. Zelfs wielrenners rijden tegenwoordig allemaal met helm, terwijl zij zelf toch op de pedalen trappen, stuur en rem in hand hebben. Wij stappen op levende dieren, die een stuk sterker zijn dan ons en ongeacht welk niveau onverwacht kunnen reageren. En dan moord en brand schreeuwen omdat er in de toekomst niet meer met een simpel hoedje gereden zou mogen worden :')

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:30

Wanted2003 schreef:

Dat vind ik wél een goed plan!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:55

*\o/*
Mooi dat we het toch goed gelezen hadden :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:57

Juut schreef:
Maar ik snap de drama die hier gemaakt wordt niet. Zelfs wielrenners rijden tegenwoordig allemaal met helm, terwijl zij zelf toch op de pedalen trappen, stuur en rem in hand hebben. Wij stappen op levende dieren, die een stuk sterker zijn dan ons en ongeacht welk niveau onverwacht kunnen reageren. En dan moord en brand schreeuwen omdat er in de toekomst niet meer met een simpel hoedje gereden zou mogen worden :')

Weer zo'n vergelijking die volledig mank gaat. Elk jaar gebeuren er zeer zware en soms zelfs dodelijke ongelukken en zeer regelmatig valpartijen bij de grote internationale koersen. Kan je me een dressuurwedstrijd > Z (nationaal of internationaal noemen) waar dat in de ring gebeurd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:06

Nou, als de dressuurwedstrijden ook in peloton laten verrijden op de randjes van kronkelige wegen in de bergen zonder vangrail.... dan is het risico ook meteen hoger. Maar dan is het weer nauwelijks te beoordelen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:10

Idd, paardenrennen zou ik niet graag zonder degelijke helm doen :=

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:47

Nikka schreef:
Juut schreef:

Weer zo'n vergelijking die volledig mank gaat. Elk jaar gebeuren er zeer zware en soms zelfs dodelijke ongelukken en zeer regelmatig valpartijen bij de grote internationale koersen. Kan je me een dressuurwedstrijd > Z (nationaal of internationaal noemen) waar dat in de ring gebeurd is?

Ja hoor, voorbeeld is ergens dit topic al gegeven. Je moet het maar willen lezen. Bovendien is een wedstrijd niet alleen proef he, het is ook losrijden en uitstappen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:45

dus je mag wel gewoon met hoedje blijven starten?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:47

Wanted2003 schreef:

was ik nou net van plan om volgend jaar op een Z paard met een hoedje te gaan rijden 8)7

nee grapje hoor ^)

Maar paarden onder de 6 mogen toch ook nog geen Z rijden? :o

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:50

heb het al op horses gelezen. maar die regel van paarden onder de zes en ruiters onder de 18 geldt alleen voor 2012. daarna gaat ie er waarschijnlijk alsnog uit

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:56

Ik vindt het een goede regel, en als die regel ruim gelezen kan worden. Waar maken mensen zich druk over.
En een mooie zwarte of egaal blauwe cap. Is toch niks mis mee.
Vraag me af hoe streng ze zijn in het naleven van deze regel. Je ziet dat het in de praktijk vaak toch anders uit pakt.