Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:27

piepenfiets schreef:
Ja natuurlijk,dat is het.
Denk dat P.S boterhammetjes met tevredenheid at toen hij Gal's kür stiekem downloadde :')

Ja he, dat denk ik ook :Y)Ik zie het al voor me haha!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:29

Whahahaha,,, ik ben het zo met Minderhout eens...
Dit is echt bizar slecht gejat, als je alles in speigenbeeld doet dan heb je een nieuwe kúr..?? Pffff triest hoor, heb je zo'n paard onder je en dan moet je een kúr jatte om proberen je score's te halen?? Niet echt een goeie ruiter.. :j

ps. Gal deed die kúr nog beter ook,, dus waarom jatten als je hem toch niet kan evenaren??

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:30

piepenfiets schreef:
Ja natuurlijk,dat is het.
Denk dat P.S boterhammetjes met tevredenheid at toen hij Gal's kür stiekem downloadde :')

Nog een reden voor de Nederlandse Overheid om Piratebay te verbieden! :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:32

Embe schreef:
Lovely schreef:
Over Anky gesproken, die heeft ooit een hele grappige rechtzaak aangespannen vanwege kur-plagiaat (jaja, nieuw woord) :)).

Interessant... waar kan ik iets meer daarover vinden?

Dat ging toch ook meer om de muziek?

Bonfire's symphony die gebruikt werd door een andere combinatie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:33

Joyce_ schreef:
Annet555 schreef:
Jeetje wat zijn wij mensen toch goed in complottheorien te bedenken.

Nou inderdaad, machtigmekreetje, wat een gemekker zeg....

Natuurlijk is het niet leuk, natuurlijk is het 'stelen', maar wát een oproer over een kür zeg. :')

Waarom de Duitse juryleden niet hebben gezien dat het om dezelfde kür gaat? Denk je dat juryleden íédere gereden kür van de afgelopen twee jaar van álle ruiters die op dat niveau meerijden zien en onthouden? Dan hebben die mensen een flinke taak.... := Kan het me voorstellen dat zoiets je niet zo 1, 2, 3 opvalt, maar om dan gelijk te denken aan af te geven boodschappen... Het zijn geen stiekeme verzetsstrijders..

Dat ze niet alle kuren van buiten kennen snap ik wel maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze een kur die ze al 2 jaar praktisch iedere keer zien winnen op de kampioenschappen niet van buiten kennen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:33

Ik was de laatste paar jaar helemaal niet zo anti duitsland meer .... ik had ook heel weinig met de verkoop van dit paard vond het zonde maar meer niet.

Maar nu... vind ik de duitsers niet zo leuk meer en kan ik het niet meer voor me houden om te zeggen dat dit paard nooit verkocht had moeten worden.
Het lijkt wel een soort oorlogje voeren en ik had toch al nooit zo'n hoge pet op van de eigenaar.
Het is eigenlijk gewoon om te huilen. Enige positieve is nu dat je ECHT vergelijkings materiaal hebt.

Mocht ik morgen een enorme loterij winnen dan ga ik maar even een babbeltje maken denk ik ...daar in duitsland en een nederlander weer happy maken ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:35

We gaan een bokt inzamelingsactie beginnen om Totilas terug te kopen voor Edward!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nou als ik echt ook zoveel geld had, deed ik het direct..wel met de voorwaarde dat ik ook af en toe mag rijden uiteraard :Y)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:35

RM94 schreef:
"vroeger" hield de Duitse FN zelfs feesten voor GP juryleden en dan kregen ze van alles o.a. dure horloges etc. Toen er veel rumoer uit het buitenland kwam over deze manier van "netwerken" zijn ze daarmee gestopt. (Heb voor een duitse amazone gewerkt dus ik weet waar ik het over heb)

Dure horloges en zo, nee dat soort "netwerken" daar kunnen wij Nederlanders natuurlijk echt niet tegenop, onze bondscoach netwerkt door de juryleden te pas en te onpas aan te vallen, te beledigen en uit te schelden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:36

Embe schreef:
@lovely... of dat vergelijkbaar is en wat de uitspraak was (jurisprudentie). Waarom is daar niets over te vinden en weet jij dan hoe dat zit?

Sorry, wel een beetje off topic maar in het licht van wat er nu aan de hand is ook wel weer een beetje on topic.

Het is een andere zaak en niet helemaal vergelijkbaar. Wat de mensen in dit topic nog wel eens over het hoofd lijken te zien is dat Edward dit paard niet meer uitbrengt en Matthias hem helemaal niet in de weg rijdt met die kur. Edward is geen combinatie meer met Totilas en dus is Matthias vrij om te doen wat hij wil.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:36

Citaat:
Dat ze niet alle kuren van buiten kennen snap ik wel maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze een kur die ze al 2 jaar praktisch iedere keer zien winnen op de kampioenschappen niet van buiten kennen.

Precies... en alle wereldrecords gebroken heeft en waar de hele internationale media van ondersteboven was en zo kan ik nog wel even door gaan. Als die Duitse jury dat niet herkend heeft zijn ze blind... maar dat verklaart dan wel meteen die hoge punten voor Rath :Y)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:39

Citaat:
Edward is geen combinatie meer met Totilas en dus is Matthias vrij om te doen wat hij wil
Met Totilas ja, al gaat hij er mee in ponypark Slagharen mee rijden. Allemaal best. Het gaat er om dat hij een choreografie heeft gebruikt die niet de zijne is en daarmee probeert de wereldtop te halen. Ik vraag mij echt wel degelijk af of dat geoorloofd is.

Annet555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:41

Embe schreef:
[ Met Totilas ja, al gaat hij er mee in ponypark Slagharen mee rijden. Allemaal best. Het gaat er om dat hij een choreografie heeft gebruikt die niet de zijne is en daarmee probeert de wereldtop te halen. Ik vraag mij echt wel degelijk af of dat geoorloofd is.

Tuurlijk is dat geoorloofd! Het is niet dezelfde kur, hij lijkt er alleen erg op.

En dat hebben ze helemaal zelf bedacht! DUs geen plagiaat.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:41

Dressuur vond ik een stuk leuker en interessanter toen het nog gewoon in de ring werd "uitgevochten" in plaats van op het internet. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:42

Embe schreef:
Citaat:
Edward is geen combinatie meer met Totilas en dus is Matthias vrij om te doen wat hij wil
Met Totilas ja, al gaat hij er mee in ponypark Slagharen mee rijden. Allemaal best. Het gaat er om dat hij een choreografie heeft gebruikt die niet de zijne is en daarmee probeert de wereldtop te halen. Ik vraag mij echt wel degelijk af of dat geoorloofd is.

Het punt is dat het geen complete plagiaat is gezien er verschillen inzitten (weinig maar goed) en ik dus vrees dat ze het op toeval kunnen gooien -heel toevallig :roll: -
Dénk ik... Maar zeker ben ik er niet van....

_Marinke_

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:45

Maar als je een verslag gedeeltelijk overneemt valt dat {naar mijn weten} ook onder plagiaat? Dan is het toch ook plagiaat als je een kur gedeeltelijk overneemt?

En dit is even algemeen gezien, niet eens zo zeer in de kwestie van MAR. ;)
Al neemt ruiter A een kur gedeeltelijk over van ruiter B dan is dat toch plagiaat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:45

_Marinke_ schreef:
Maar als je een verslag gedeeltelijk overneemt valt dat {naar mijn weten} ook onder plagiaat? Dan is het toch ook plagiaat als je een kur gedeeltelijk overneemt?

Al neemt ruiter A een kur gedeeltelijk over van ruiter B dan is dat toch plagiaat?

Volgens mij is het dan een "citaat" al moet je dan wel een bron vermelden...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:46

Citaat:
Het punt is dat het geen complete plagiaat is gezien er verschillen inzitten (weinig maar goed) en ik dus vrees dat ze het op toeval kunnen gooien -heel toevallig -
Dénk ik... Maar zeker ben ik er niet van....

Ik begrijp wat je bedoelt: we veranderen een paar onderdelen dan is het geen plagiaat... denk persoonlijk dat PS wel zo slim is om dat zo te doen. Vind het persoonlijk een grote afgang van Rath en consorten.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:48

Wiki:

Citaat:
Plagiaat of letterdieverij is het overnemen van andermans werk zonder correcte bronvermelding. Hierbij wordt een werk van literatuur, wetenschap of kunst gebruikt en vervolgens gepubliceerd of vermenigvuldigd zonder vermelding van de oorspronkelijke auteur, waarbij de pleger van het plagiaat het doet voorkomen alsof dit zijn eigen oorspronkelijke werk is. Vaak gaat plagiaat samen met het schenden van het auteursrecht (piraterij), maar dat is niet altijd het geval.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:48

Heb even goed zitten kijken en er zitten idd enkele kleine verschillen in. Klein voobeeldje: Gal gaat naar P na binnenkomst en Rath gaat naar de lijn tussen hoefslag en A-C-lijn.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:49

Hermelientje schreef:
RM94 schreef:
"vroeger" hield de Duitse FN zelfs feesten voor GP juryleden en dan kregen ze van alles o.a. dure horloges etc. Toen er veel rumoer uit het buitenland kwam over deze manier van "netwerken" zijn ze daarmee gestopt. (Heb voor een duitse amazone gewerkt dus ik weet waar ik het over heb)

Dure horloges en zo, nee dat soort "netwerken" daar kunnen wij Nederlanders natuurlijk echt niet tegenop, onze bondscoach netwerkt door de juryleden te pas en te onpas aan te vallen, te beledigen en uit te schelden. ;)

hahahahaahahaa _/-\o_

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:50

Ayasha schreef:
_Marinke_ schreef:

Volgens mij is het dan een "citaat" al moet je dan wel een bron vermelden...

En als je die bron niet vermeld is het dus alsnog plagiaat? Of wat is het dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:51

Plagiaat, hoezo plagiaat, de FEI schrijft toch voor wat er gereden moet worden? Je kan het Rath niet kwalijk nemen dat er maar 4 manieren zijn om een diagonaal te rijden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:51

wat ik me afvraag of er een mogelijkheid van auteursrecht bescherming zit op een kur?
Dat zou ik wel interessant vinden wat ze er dan mee gaan doen.

edit: zie dat daar al over gesproken wordt :+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:52

jaa mensen...op deze manier hoeft rath er alleen maar lekker makkelijk op te blijven zitten, totie loopt zijn rondje wel

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:53

Rianneuhh schreef:
jaa mensen...op deze manier hoeft rath er alleen maar lekker makkelijk op te blijven zitten, totie loopt zijn rondje wel

:+

Neuh, want als het dezelfde kur was, dan liep dat paard steeds de verkeerde kant op, want gespiegeld he.