Jurypraatjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:02

hmm dat gebeurt hier wel gewoon hoor

*edit*
Overigens ga ik er dan wel van uit dat de betreffende ruiter in het voordeel is. Ik neem aan dat het jurylid namelijk in de les extra let op de punten waar hij in de ring op let.
Ik ga er wel vanuit dat hij deze ruiters niet zal voortrekken, daar moet ik maar gewoon van uit gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 17:17

Nou, ik weet niet of t zo'n voordeel is. Jouw instructeur weet wat je paard kan, en dan heb je kans dat je dus wel strenger gejureerd wordt, als je paard niet loopt zoals ie in de les wel loopt...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:29

jep, dat kan ook.
Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat er voordelen en nadelen aan zitten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:52

nog een vraagje dan. Hoe punten de jury's hier als je een travers met te veel buiging rijdt (en voor de rest wel alles in orde is).
Vier sporen kunnen met 4 benen namelijk nooit 5 sporen worden

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:17

pol013 schreef:
nog een vraagje dan. Hoe punten de jury's hier als je een travers met te veel buiging rijdt (en voor de rest wel alles in orde is).
Vier sporen kunnen met 4 benen namelijk nooit 5 sporen worden

Wanneer je teveel buiging rijdt, heb je grote kans dat je paard over de buitenschouder zal weglopen. Als dat niet gebeurt en je kunt het goede ritme aanhouden zul je een normaal cijfer krijgen. Mijn ervaring is dat je beter iets meer kunt buigen dan te weinig. Vanaf de C kunnen sommige juryleden niet beoordelen op hoeveel sporen het paard loopt. Belangrijker vind ik dat je met goede stelling en buiging, een correcte aanleuning en met behoud van impuls en regelmaat je oefening rijdt.. voldoe je hieraan zit je al snel op een 8.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:20

viefdepief schreef:
Vind er opzich nog wel wat inzitten dat je niet in je eigen kring mag jureren, van de winter bij de selectie was de jury een instructeur van 2 verenigingen, is later een hele hoop commentaar op geweest..

En dat was dan zeker ook nog een jurlid uit de betreffende kring/provincie zelf? Hebben ze hier in Drenthe namelijk ook. Gewoon juryleden uit de provincie zelf. Tijdens selecties, maar ook op de provinciale kampioenschappen. Toen ik dus afgelopen weekend werd gevraagd om te komen jureren, keken ze best wel vreemd toen ik riep dat ik geen kampioenschappen jureer in mijn eigen provincie....

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:07

Ik had gelezen dat er nieuwe dressuur proeven e.d komen. dit word volgens mij een groot probleem jury leden die al 10 jaar zo gejureerd hebben gaan het echt niet zomaar even veranderen.
Wat denken jullie?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:07

Applelove schreef:
Ik had gelezen dat er nieuwe dressuur proeven e.d komen. dit word volgens mij een groot probleem jury leden die al 10 jaar zo gejureerd hebben gaan het echt niet zomaar even veranderen.
Wat denken jullie?

Daarom begrijp ik die ophef over die nieuwe proeven ook niet zo.........

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 16:13

CGJ12 schreef:
Applelove schreef:
Wat denken jullie?

denk ook dat het niet 1, 2, 3 anders zal worden...
laatste keer ook op de bijscholing zat een "ouder" jurylid, toen de regelementswijzigingen aan bod kwamen zei ook heel gewoontjes....ja dáág, ik wordt er niet goed van iedere keer die veranderingen...nou jullie kunnen de pot op ik hou het zoals het nu is en niet anders!...haha moest er wel om lachen, houd ze zich echt niet aan de regelementen mag je dus bij haar gewoon met je hoedje of met een normale cap starten...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 09:38

Needje schreef:
Nou, ik weet niet of t zo'n voordeel is. Jouw instructeur weet wat je paard kan, en dan heb je kans dat je dus wel strenger gejureerd wordt, als je paard niet loopt zoals ie in de les wel loopt...

Ik denk dat het wel een voordeel is. Niet omdat hij/zij jou voortrekt, maar omdat je zo hebt leren rijden zoals hij/zij het het liefste ziet. En dus zou je hoger gepunt kunnen worden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 10:42

nog even over die kring wedstrijden...... bij ons zie je dus ook jury leden uit eigen kring jureren..... en idd. iedereen kan de uitslag al voor de wedstrijd vertellen....... zo is het ook geen sport meer....

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:25

saffier schreef:
nog even over die kring wedstrijden...... bij ons zie je dus ook jury leden uit eigen kring jureren..... en idd. iedereen kan de uitslag al voor de wedstrijd vertellen....... zo is het ook geen sport meer....

Dat heb je bij ons in de kring dus ook... Staat er niet in het reglement dat voor de kringselecties en regiokampioenschappen juryleden van buiten de kring/regio moeten komen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:08

CGJ12 schreef:
Applelove schreef:
Wat denken jullie?

Hahhaa. me 2.
Ik ben blij met de nieuwe proefen (als ze daadwerkelijk worden zoals verteld is)
Maar ik denk dat er heel wat jury leden om geschoold moeten worden.
En dat is niet snel voor elkaar denk ik.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:30

daantjuhhh schreef:
Maar ik denk dat er heel wat jury leden om geschoold moeten worden.
En dat is niet snel voor elkaar denk ik.

Dat weet ik wel zeker.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:15

hahaha.

Ik eigenlijk ook wel.