Hoe krijg je een 9 op verzorging

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: Hoe krijg je een 9 op verzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:05

Toch vraag ik me af, wassen jullie nou echt voor élke wedstrijd je paard (of zijn staart en voeten) en elke keer weer je tuig poetsen?

Eerlijk gezegd doe ik dat echt niet en ik heb ook bijna altijd een 7, ik zorg gewoon dat mijn spullen altijd gewoon redelijk schoon zijn en ze gaan dus ook zo mee op wedstrijd. Daarnaast ga ik altijd met 2 op wedstrijd, nou mij zie je echt niet elke vrijdag avond 2 pony's wassen en frutten. Ze gaan mee zoals ze er thuis ook uit zien, als ze vieze voeten of staart hebben worden die gewoon gewassen niet omdat ie op wedstrijd mee moet.. Ik doe dus eigenlijk niks extra's dan normaal behalve vlechten (wel met naald en draad).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:06

Ja ik was élke wedstrijd de manen en staart en poets elke keer het tuig even op.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:28

iedere wedstrijd vind ik ook vrij logies eigenlijk

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:33

Heb zelf laats een wedstrijd gereden in het L2

Had de dag er voor een nieuw zadel gekocht, me hoofdstel hangt altijd schoon in de kast, laarzen poets ik zelfden..

Heb me paard altijd gevlochten voorpluk, maanen, benen opgeschoren staart mooi geknipt tussen de kogel en het spronggewricht.

Nou komt het, ik had een 8 met opmerking =
Als je de staart van het paard aan de boven kant getoileteerd had of gevlochten had, en je haar niet onder je cap vandaan kwam had je een 10 kunnen hebben.. :=

Wel fijn dat het er onder staat maar ga dus echt NIET de boven kant van me paard zijn staart scheren.. vlechten ziet er lekker penny uit :+

Me haar doe ik nu wel met haarlak op me hoofd plakken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:35

ik vind de staart vlechten echt niet penny hoor :n is gewoon netjes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:35

CoriienRN schreef:
Heb zelf laats een wedstrijd gereden in het L2

Had de dag er voor een nieuw zadel gekocht, me hoofdstel hangt altijd schoon in de kast, laarzen poets ik zelfden..

Heb me paard altijd gevlochten voorpluk, maanen, benen opgeschoren staart mooi geknipt tussen de kogel en het spronggewricht.

Nou komt het, ik had een 8 met opmerking =
Als je de staart van het paard aan de boven kant getoileteerd had of gevlochten had, en je haar niet onder je cap vandaan kwam had je een 10 kunnen hebben.. :=

Wel fijn dat het er onder staat maar ga dus echt NIET de boven kant van me paard zijn staart scheren.. vlechten ziet er lekker penny uit :+

Me haar doe ik nu wel met haarlak op me hoofd plakken :+

Soms heeft de Jury echt van die K*T opmerkingen hoor. Slaat nergens op sorry hoor.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:38

Nou vind ik niet.. je weet tenminste wel wat je moet doen voor een 10 ;)

Heb ook wel eens een 6 gehad.. en ga toch altijd het zelfde op wedstrijd..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:39

CoriienRN schreef:
Nou vind ik niet.. je weet tenminste wel wat je moet doen voor een 10 ;)

Tja, soms wel, soms niet. Maar voor mij komt dit soms best wel raar over. Kan aan mij liggen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:46

Ja ach, denk dat het aan de wedstrijd ervaring ligt ;)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:47

CoriienRN schreef:
Ja ach, denk dat het aan de wedstrijd ervaring ligt ;)

? Nou ik rijd ook wedstrijd zo'n iedere maand, maar zulke opmerkingen krijgen wij niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:49

Nee dat is ook het verschil maaike!

Als je onderling rijd of fnrs dan word daar niet echt op gelet..

Ik had meneer van de "oude generatie" en die houden er van alles netjes schoon, en strak rond het paard en de verzoring!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:59

Heb me ook wel eens afgevraagd wat ik nog meer moet doen behalve correct in tenue verschijnen, paard poetsen, netjes vlechten, zadel en hoofdstel poetsen etc. om een 9 of 10 te krijgen. Heb mij laten vertellen dat juryleden op de cursus meekrijgen dat het cijfer voor de verzorging niet de doorslag mag geven voor een winstpunt, maw: het mag niet zo zijn dat door een 9 of 10 op verzorging de combinatie net een winstpunt rijdt. Het cijfer moet enigszins in overeenstemming zijn met de gereden proef. Over het algemeen is een 7 of 8 dus een redelijk cijfer.
Op zich ben ik het daar wel mee eens, alleen zouden er misschien toch duidelijker richtlijnen moeten komen om tot een cijfer te komen. Heel vaak heb ik in de ene proef een 7 en in de andere een 8. Je kunt mij niet vertellen dat mijn paard en ik als combinatie binnen 10 minuten ineens meer of minder verzorgd zijn. Proeven rijd ik heel constant dus ook dat kan geen oorzaak zijn.. Een keer wat minder poetsen levert dezelfde cijfers op...

Het is dat ik weet dat het gehele plaatje meetelt in de hele proef, bij elke oefening maar anders zou ik niet meer elke keer zo mijn best doen alles spik en span te krijgen..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:02

Pearle dat klopt idd helemaal dat de verzoring idd geen doorslag mag geven :)
Ja vind dat idd ook wel krom := zelfde als je indoor rijd, bij dezelfde jury en dan een 7 of een 8 :+

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:07

De enige manier denk ik om een 9 te krijgen is een proef te rijden van gemiddeld een 7 of 8 en dan super verzorgd voor de dag te komen! Dan heb je het ook wel verdiend... (en moet je heeeel gauw over naar de volgende klasse ;) )
Ik hoop altijd wel stiekem dat ruiters met wapperende haren, halve plastrons en poepvlekken op hun paard een 4 krijgen op verzorging, helaas kan ik hun coupons niet checken...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 23:08

Nee idd!

Ik zorg altijd dat me plastron vast zit met veiligheidspeltjes :) vind het zooo lelijk als mensen rijden met een plastron die er uit waait, of een hempje aan hebben en dan alleen de plastron, dus de halve nek nog ziet :=

Tegen wordig hoef je geen plastron meer om, maar wel een shirt met een kraagje..

http://www.allesvoorjepaard.nl/images/2610570.gif

Kimisliefx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:22

Idd gewoon heel goed borstelen, alles moet er tiptop uitzien, en zelf natuurlijk ook.
En helaas krijg ik ook nooit een 9 haha x)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:14

ik heb een wedstrijdshirt met wit boordje,toch zie je als ik mijn plastron om heb,toch nog een klein stukje nek........

ik was Ravina's staart en voeten meestal wel voor de wedstrijd,en als ze echt heel vies is was ik helemaal,maar meestal los ik de vieze plekken op met wat cowboy magic

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 18:39

pearlie schreef:
Ik hoop altijd wel stiekem dat ruiters met wapperende haren, halve plastrons en poepvlekken op hun paard een 4 krijgen op verzorging, helaas kan ik hun coupons niet checken...

De kans daarop is ook erg klein. Ik heb eingelijk nooit lager dan een 6 gezien (kan aan mij liggen..)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:40

Ik heb laatst een 9 gekregen op verzorging. Pony was spierwit, en alles keurig aangekleed :)

Haar doe ik altijd strak vast met een haarband:
Afbeelding

Breumelhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:01

Jury geven bijna nooit negens, je moet gewoon de goede jury hebben..
Al is alles helemaal perfect soms geven ze alsnog een 8, gewoon uit principe.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:48

@ Breumelding, daar heb je gelijk in. Ik vind dat persoonlijk een slechte zaak. Als iets gewoon bijna perfect is dan verdient het gewoon een 9. Ikzelf heb al een paar keer een 9 gegeven aan iemand hoor :) Daarentegen geef ik ook gerust een 2 als het heel slecht is......

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:00

Eigenlijk zou iemand die er niet verzorgd bij loopt met z'n paard een 0 moeten krijgen; verzorging "niet getoond" _O-

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:49

wow ik heb nog nooit een 2 voor verzorging gezien,dan moet je het wel erg bont maken denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:51

Nou ja ik heb er eens 1 gehad die echt rechtstreeks uit de stal getrokken was, allemaal vieze mestvlekken, lange vacht, stro in de staart en onder de buik, gewoon vies.. Die heb ik een 5 gegeven.. Maar die had verder ook al niet al te beste punten, dus de boodschap was wel al duidelijk.. Heb erbij gezet dat ze de pony moest poetsen.. Oid.. :+

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:53

paard helemaal van top tot teen wassen, dus als hij witte voeten heeft, wit wassen, hoeven goed schoonmaken, zodat er geen resten poep op zitten oid. en hoefvet er op smeren nadat je de hoeven goed nat hebt gemaakt. verder zadel en hoofdstel goed schoonmaken voor wedstrijd, goed invetten en paard/pony netjes invlechten met knotjes. bandages om?(wit) zorgen dat je jasje/blouse/plastron/shabrakje/laarzen/handschoentjes goed schon zijn gewassen. evt sporen ook goed schoon maken en als je een leren riempje hebt netjes schoonmaken en inbalsemen.

als je dit allemaal voor elkaar heb, ben je al een heel eind!!!