Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BonaFide schreef:Geld, inzet, ouders die minimaal 3x per maand wedstrijden willen rijden, begeleiding*geld, en nog eens geld
Op concourse zie ik vaak kinderen die erg verwend zijn, en de duurste kleding en pony hebben..
achja ieder z'n investeringen
Nsvc schreef:BonaFide schreef:Geld, inzet, ouders die minimaal 3x per maand wedstrijden willen rijden, begeleiding*geld, en nog eens geld
Op concourse zie ik vaak kinderen die erg verwend zijn, en de duurste kleding en pony hebben..
achja ieder z'n investeringen
Helemaal mee eens,kinderen van 11/12 met het duurste van het duurste en dan zon pony waar ze maar op hoeven te gaan zitten,worden ze 1e zijn ze amper blij?
zo is paardrijden toch niet leuk meer!
Citaat:Misschien omdat de gangen van en paard anders zijn? Een groter paard met extra bewegingis waarschijnlijk moeilijker uit te zitten, misschien wordt dat bedoeld.
Horse 321: ik denk dat het ook verschil maakt of een kind uit zichzelf traint omdat het graag beter wil worden in het rijden (en daardoor op de wedstrijden ook goede punten krijgt) of dat het uitgangspunt echt is dat ze wedstrijden willen rijden om punten/prijzen/kampioenschappen te halen. Soms gaat die visie samen maar niet altijd. Mijn dochter vindt het iedere keer een kick als ze voelt dat er iets beter gaat doordat ze iets beter aanvoelt of betere hulpen geeft, voor haar zijn de prijzen op een wedstrijd een leuke bijkomstigheid. De punten zeggen haar meer en ze zou zonder wedstrijden volgens mij net zo serieus ofenen.
mistid schreef:Wij ook.
Ik heb wel een aantal pony's en een paard, maar die zijn met de jaren gekomen. Veel geld hier in huis gaat naar mij en de pony's/wedstrijden, maar we zijn zeker niet rijk. Van prijzengeld moet ik nieuw (nuttig!) spul kopen, niet gewoon in eigen zak steken.
Maar ik heb me dit weekend in Hardenberg wel verbaasd. Je hebt de 'oude' groep, wij die al jaren tegen elkaar moeten en er echt voor rijden, over de jaren heen prima prestaties hebben neergezet en gezellig met elkaar om gaan, en de 'nieuwe' barbies, die alles krijgen en alleen met hun 'bff' praten, de een wint van de ander, dikke oorlog en praten niet meer met elkaar tot de volgende wedstrijd. Eigen outfit komt dik over de 1200 euro, en over de pony niet te zwijgen. Vaak uit het buitenland en/of EK selectie pony's.
Maar die meiden rijden wel serieus thuis!!
BonaFide schreef:als je 8 bent en Z rijdt, tja dan heb je al veel vaardigheden?
Hier geloof ik dus niet in.
kind leert knopjes
dure pony 'kent' knopjes
*het loopt wel*
Hoppje schreef:BonaFide schreef:als je 8 bent en Z rijdt, tja dan heb je al veel vaardigheden?
kind leert knopjes
dure pony 'kent' knopjes
*het loopt wel*
Geen één pony of paard loopt uit zichzelf dus dit vind ik te makkelijk gezegd! Uiteraard heeft de ene pony meer talent als de ander MAAR de ruiter moet het er wel uit kunnen en willen rijden!!!
De meeste ruitertjes trainen zich helemaal suf en laten hier veel dingen voor staan (feestjes etc). En tuurlijk moeten er ouders zijn om hun te helpen met vervoer en kosten en dergelijke, maar dat kan geen één 11-jarige zelf
Hoppje schreef:BonaFide schreef:als je 8 bent en Z rijdt, tja dan heb je al veel vaardigheden?
kind leert knopjes
dure pony 'kent' knopjes
*het loopt wel*
Geen één pony of paard loopt uit zichzelf dus dit vind ik te makkelijk gezegd! Uiteraard heeft de ene pony meer talent als de ander MAAR de ruiter moet het er wel uit kunnen en willen rijden!!!
De meeste ruitertjes trainen zich helemaal suf en laten hier veel dingen voor staan (feestjes etc). En tuurlijk moeten er ouders zijn om hun te helpen met vervoer en kosten en dergelijke, maar dat kan geen één 11-jarige zelf
BonaFide schreef:makkelijk gezegd én makkelijk gedaan ja.
pony kent knopjes van het Z of hoger, ruiter leert knopjes en zoals ik eerder zei loopt de pony.
wát bereikt de pony?
NIKS
wat bereikt de ruiter?
Het niveau wat de pony kent
zo simpel is het, anders ga ik het niet zien
met uitzondering op de jonge ruiters die hun pony ZELF beleren!
Urielle schreef:BonaFide schreef:makkelijk gezegd én makkelijk gedaan ja.
pony kent knopjes van het Z of hoger, ruiter leert knopjes en zoals ik eerder zei loopt de pony.
wát bereikt de pony?
NIKS
wat bereikt de ruiter?
Het niveau wat de pony kent
zo simpel is het, anders ga ik het niet zien
met uitzondering op de jonge ruiters die hun pony ZELF beleren!
En stel dat het zo makkelijk zou zijn... wat is daar mis mee dan?
Mooie start voor je dressuurcarriere, alles wat je leert met zo'n ervaren rot in het vak kun je overbrengen later aan je jonge paarden. Verpest je ze alleszins een stuk minder.
Maar zo simpel is het niet hoor, ik heb net ook een leerpaard gekocht voor mezelf (en de knoppen zitten erop), maar qua basis moet ik er nog heel wat aan verbeteren voor het naar mijn zin is en dat pakt hetzelfde uit als met de jonge paarden: veel oefenen onder goede begeleiding!
En dan ontdek ik nog het nadeel: als meneer geen zin heeft om zijn achterbeen in te zetten dan gaat hij bijvoorbeeld lekker in travers rondgalopperen