Wedstrijd Bloopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:06

Afijn, op een landelijke wedstrijd startte ik mijn paardje M2 dressuur, maar mijn paard was ook een super springer.
Is er in mijn dressuurring een grote ronde, kale plek zand in het gras precies op X. Ik kom binnen en wil op X groeten maar merk aan mijn paard dat deze compleet gefocust op de kale plek en terwijl ik een poging onderneem om op X halt te houden, zet ze af en kom met een reuze sprong voorbij X aan. Na het groeten toch maar aan de proef beginnen, maar helaas in de proef moest ik telkemale over die middellijn bij X zijn. Wat ik ook ondernam, ze sprong er continu over heen. Ook het afgroeten gebeurde dus na X. :o
Ik -:(- , niet zozeer op mijn paard maar dat de organisatie de dressuurring op zo'n plek konden leggen.
Terwijl ik stoom afblaas, sta ik na de proef nog even te kijken naar de volgende deelnemer en wat schetst mijn verbazing dat paard zag het nog niet eens!!! :?

Hetzelfde paardje voor het eerst in de met witte hekjes afgezette Z rubriek. Lange zijde uitgestrekte galop ..... oortjes erop en alleen maar oog voor de witte hekjes!!! Voor de zekerheid toch maar halvewege de uitgestrekte galop beeindigd. :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:48

Oh god, ik lig in een scheur hier! _O-

Ik heb ook nog een paar bloopers...

1) Ik reed een F5b proefje op een pony die nog nooit wedstrijd had gereden. Heb de hele proef bokkend doorgereden, zag er niet uit :o
2) met vaardigheid1 moet je over een hindernis van 40 cm :oo :O, wat doet mijn pony (andere pony overigens) die draaft er vrolijk overheen, vond t te laag... :+ . Na mij komt er een paard van 1.60 in de bak springt er met een noodsprong overheen }:0 , hij vond de balkjes een breedtesprong dus die heeft ie ook maar in 1x gedaan 8-)

sandra1986

Re: Wedstrijd Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:55

ik had vorig jaar met mijn paard onze eerste onderlinge wedstrijd.
ik rijd keurig de ring in. begin te draven en na drie rondjes vroeg ik me af waarom ik nog geen teken kreeg, dat ik mocht starten.

de jury wachte op mij om mijn gegevens door te geven en te controleren.
dat wist ik niet. schijnt zo te horen.

heel de concentratie weg.
resultaat: onze foto's vielen wel op op de rijvereniging. we waren het enige stel dat ons zo lang mogelijk probeerden te maken. (ze liep zo ver mogelijk met haar neus naar voren)

Roxannelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:38

verkeerde proef rijden ?:P

Magic95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:24

hahah.
heb er ook drie:P
met een een paard wat spring bloed heeft dressuur gaan rijden dus we komen netjes de ring binnen (mun paardje is bang voor grote paardjesxD) komt er dus een fries langs de ring die af was gezet met springbalken schrikt ie van de fries en springt zo de ring uit a fijn ik mocht er ook niet meer in van de jury en ik moest lachen haha.
2: ik ben wellis heel dom de ring binnen gekomen met beschermers waarop de jury mij uitbelden:P
3: ik heb een keer een hele proef gereden met beschermers zonder dat de jury 't zagxD

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:28

oef...een begin van lansering (sheck mijn hoofd!!) :oo
Afbeelding

en vervolgens heel blij met haar prijs :))
Afbeelding

lientje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:08

met mijn vaders paard, anouska (v. sirius) , gingen we na hengelo dag van het gelders paard 09.anouska kwam daar om voorlopig keur te (proberen)worden. eerst alleen de ring in ging goed. de 2de keer opstellen ook (we waren 4 de van de 10 en voorlopig keur). bij het wegstappen dacht mevrouw ik wil wel wat aandacht. en stijgerder viel op de kont en bleef een paar tel zo zitten. het leek wel een circus act. en ik dacht alleen huh jij die zo koel en rustig is nu opeens dit!!!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:38

Is op een pony van de manege moeten springen maar hij rent aleeeeeeennnn maar rondjes om de sprongen heen een blooper?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:43

xTinkertje schreef:
Is op een pony van de manege moeten springen maar hij rent aleeeeeeennnn maar rondjes om de sprongen heen een blooper?

lijkt mij wel _O-

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 17:48

Haha, komen echt leuke voorbij! :')

Ik heb er ook wel een paar, maar niet van die 'erge' .
1: Mijn vorige pony, was als de dood voor die hekjes. En haare vriendje (lees: Shet) die liep in de bak ernaast. Alleen maar te roepen waar ze nou was: Gevolg. Moeten hinneken en bang zijn voor de hekjes. En dat tegelijk :') Was nog 1e ook. Met als reactie van de andere: 'Ze doet voor het eerst mee en is gelijk eerste.. ' :')

2: Mijn draver was voor het eerst op ondelringe wedstrijd. Ook daar waren de hekjes éng :oo . Mocht eerst even van de juri er langs gaan. Was ze er links om aan gewent. Schrok ze er van rechts weer avn. Maf beest :')

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:43

tja,(ik was nog 7 hoor!)
ik kwam de bak binnenrijden voor oevenen eerst lig er al gelijk naast paard ging ervandoorxD
toen de wedstrijdzelf kom de bak binnen gaat er vandoor.. lig preciesop de zelfde plek erafxD
toen ging het belletje al gediskwaliseert.. maar heb lekker dor gereden! dacht ervoor betaalt rijden dus ookxD
zo was ik wel altijd:$

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:16

Haha lees erg leuke dingen hier!
Ik heb zelf al een hoop bloopers op mijn naam staan :

- naast de finish rijden na een foutloos parcours
- ik moest een keertje stil gaan staan in het parcours omdat de ruiter die nog bezig was van zijn pony was gevallen. Mijn pony werd erg zenuwachtig en sprong over de omheining. Ben ik gewoon terug binnen gereden, de jury had dit zelfs niet gezien :)
- Normaal rijden we altijd met de vrachtwagen, maar omdat ik nog net bij de pony's zat en mijn zus al bij de paarden, hadden we aparte wedstrijden. Dus gingen we met de trailer. Had 1 pony afgezet en moest dan nog naar me thuis. Reden door de bocht en zag ineens door de spiegel dat ik het zijdeurtje niet gesloten had. Hing mn pony rustig met zijn hoofd buiten met zijn manen in de wind :D. Op dat moment flink geschrokken, want had wel anders kunnen lopen maar gelukkig is mijn mam niet echt een snelheidsduivel ;)
- willen draaien in de barrage maar mijn pony was al gefocust op een andere sprong dus uitgesloten :(
- de barragesprong om één of andere reden langs de verkeerde kant aanrijden en je vervolgens afvragen of je dat huisje niet langs de andere kant moest zien :P
- Bij het opstappen je broek scheuren en vervolgens je mam aan de jury laten vragen of je misschien ietsje later mag starten :o
- Vertrekken met de vrachtwagen en opmerken dat hij toch wel veel lawaai maakt, dan ontdekken dat de laadklep nog open staat.

Je ziet, stommiteiten genoeg! Gelukkig gaat dit wel over enkele jaaaaren hoor!! :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:23

ik ben mijn pony kwijtgeweest :+

we hadden 2 pony's mee, maar de ene was eerder klaar dus die hadden we in de trailer gezet.
terug naar de andere pony, en toen die klaar was ook die richting trailer..
zegt mijn moeder; solaira is weg!
uiteraard dachten wij dat het een grapje was, want hoe kan die nou weg zijn?

kijken we, en geen pony te bekennen!
bleek ze zo te keer te zijn gegaan dat de klep los gegaan was en zij los kon komen, en hem toen gepeerd is :P

stond een paar weggetjes verderop te niksen, stom peerd hahaha :P

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:35

ik had dat bij mijn 3e wedstrijd.
eerste proef ging supper goed in de B.
ik helemaal blij, naar buiten voor de andere wedstrijd, zegt die man ineens. Waar ben je mee bezig??? reed ik die proef fout:O
Had mama de verkeerde proef gelezen ,
en die man merkte het niet eens van de vorige proef.
nouw ja zeg. en toch nog 2e worden met 203 punten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:37

haha dat heb ik gehad met een parcoursje :P

sprong ik de dubbel van de verkeerde kant :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:53

Al weer een tijdje terug mee geweest om een meisje met haar shet voor te lezen voor een onderling wedstrijdje. Ze was zo zenuwachtig als maar kan dus ze zijn ook de hele weg naar de volgende stal gehobbeld en gehupst. In de buitenbak nog een beetje los gereden en toen de bak in. Of iig dat dachten we want voordat de deur dicht ging stond mevrouw maar haar enige ponie al weer buiten. Nou nog maar een keer en iemand hield hem vast. Draai me even 2 seconden om zie daar degene op de grond liggen die de ponie vasthield en ik miste al weer een ponie. Nog een keer geprobeerd. Dat ging goed, alleen toen had meneer bedacht dat hij wel even kon rodeoen dus meisje eraf gevallen en ponie stond verrek al weer bij de deur. Vriendje was ook mee naar dezelfde wedstrijd die maar in de hoek van de bak geplaatst naast me met voorlezen en alles ging super!! Ponie met verlatingsangst denk ik....

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:16

Ik denk dat ik het het toppunt mee heb gemaakt.

Een vriendin van mij en ik gingen voor de eerste keer mee doen met een springwedstrijd op ander terrein.
Ik had net mijn E rijbewijs ook.
allemaal heel spannend dus. Wij de auto inpakken en alles nakijken of we alles hebben.

Paard op stal netjes ingepakt in de transportbeschermers.
Even een kopje koffie drinken en o o wat waren we zenuwachtig.

Wij in de auto zitten en alles opnoemen of we alles hebben.

Een groepje van stal stond ons nog een beetje glimlachend aan te kijken.
Ik auto starten raam open en we zeiden we hebben alles en zijn er klaar voor.

Kreeg ik als antwoord: "WaarOP gaan jullie een wedstrijd rijden?"
Die vriendin en ik keken elkaar aan: Heb jij Dynamiet gepakt (het paard) gepakt?
Ik zeg: Dat zou jij toch doen?

Kijken we naar de stal en staat daar Dynamiet helemaal ingepakt heerlijk van zijn hooi te smullen...

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:29

vroeger op de manege hadden we eens een pas de deux proef verkleed en met muziek. wij gingen als cow girls op de cotton eye yoe.
(vriendin van mij op zo'n mega snel beest)
muziek start en die pony van haar zet het op een flinke galop keihard de bak door! :o
ik heb gewoon netjes ALLEEN de proef afgereden, en die pony bleef maar galoperen!
echt hilarisch!! :=

3 jaar geleden had ik met mijn paard wedstrijd en mijn vader zou de proef voorlezen . . .
hij ratelde de proef in 1 keer af en ik was helemaal de kluts kwijt, (ik kon hem redelijk uit mijn hoofd) en reed 1 keer de ver keerde kant uit waardoor ik helemaal in de knoei kwam. ben toen maar gestopt, want mijn vader was allang klaar met lezen, en keek mij aan, alsof ik de te langzaam reed . . . .

bonikaodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:22

nou ik had ook nog een keer, hadden we gewoon een manege wedstrijd.. en toen had ik dus een nieuwe witte broek gekregen voor de wedstrijden,, maar ik zei echt zo, ja mam ik vind die broek echt te strak zitten hoor krijg zowat geen lucht, en toen zij ze ja voor die 5 keer in het jaar een wedstrijdje is het niet erg hoor dus stap maar op je paard.
dus ik niet zo blij op het paard gestapt (naja nog net me been erover) kkkkkkrkkkkk ja hoor broek doorgescheurt bij me kontxD
dus ik helemaal gek geworden dus iik wist niet wat te doen en toen zei me moeder ja je kan natuurlijk niet met een gat in je broek gaan rijden dus ja toen moest ik een gewone paardrijbroek aan:P was wel een heel gedoe!

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 00:32

kainda schreef:
Kennis van ons gaat op concours.
Komen daar aan, willen de pony van de trailer halen...
Openen de trailer????????? Geen pony??

:D Pony vergeten.

En volgens mij zijn ze niet de enige die dit is overkomen :+

Hahah, die is ook briljant!
Ik heb er ook zo één.. Had de pony wel bij me, maar geen zadel en hoofdstel! :P

SunShinyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:23

- mn pony was heel verzameld een dressuurproef aan het rijden&heel onverwachts ging hij er van door. :+
Ik zat sowat tegen het plafond aan so hoog sprong ie. :s

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:27

Niet ik maar tijdens een door ons georganiseerde springwedstrijd zat ik op het secretariaat komt een heel bekende springruiter zich melden met een paard of 6 was al blij dat hij niet heel het secretariaat op stelten aan het zetten was zoals hij altijd deed.
Is dus ruim op tijd en gaat nog op zijn gemak koffie drinken
Komt hij na een uur weer terug op het secretariaat om zich af te melden met alle paarden
Reden hij had de dag van te voren zijn vrachtauto gewassen heel netjes binnen gezet, de volgende dag paarden er op en vertrokken er niet aan denkend dat het 15 graden vroor en zijn klep en deuren dus helemaal dichtvroren tijdens het rijden en dus op de wedstrijd niet meer open gingen en hij dus niet bij zijn paarden kon
Heeft er thuis een warmte bron op moeten zetten om de auto open te krijgen en zijn paarden op stal te kunnen zetten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:44

goldwing schreef:
Niet ik maar tijdens een door ons georganiseerde springwedstrijd zat ik op het secretariaat komt een heel bekende springruiter zich melden met een paard of 6 was al blij dat hij niet heel het secretariaat op stelten aan het zetten was zoals hij altijd deed.
Is dus ruim op tijd en gaat nog op zijn gemak koffie drinken
Komt hij na een uur weer terug op het secretariaat om zich af te melden met alle paarden
Reden hij had de dag van te voren zijn vrachtauto gewassen heel netjes binnen gezet, de volgende dag paarden er op en vertrokken er niet aan denkend dat het 15 graden vroor en zijn klep en deuren dus helemaal dichtvroren tijdens het rijden en dus op de wedstrijd niet meer open gingen en hij dus niet bij zijn paarden kon
Heeft er thuis een warmte bron op moeten zetten om de auto open te krijgen en zijn paarden op stal te kunnen zetten

Die is goed! :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:55

:= wow.. dat is dan een dure grap geweest, 6X inschrijfgeld weg

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:07

hahah ik lig even dubbel hier :=
(jammer dat ik geen eigen paard heb, anders had ik er ook heel veel kunnen opnoemen :o)