Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:16

Ik vind hele keertwendingen makkelijker dan die kwartjes :+

Kwartjes waren afgelopen weekend 2x een 4 en de hele 2x een 6 :=

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:18

Oh nee, geef mij maar kwartjes :') Ook al doet ze hele keurig haha. Vroeger zaten die kwartjes al in de M1. Was logischer vond ik, eerst kwartjes in klasse en daarna hele.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 18:47

Ik vraagaltijd aan de vereniging of ik in de ring kan losstappen, scheelt voor zowel mezelf als anderen enorm dat ik hen dan niet in de weg rijd omdat ik ze niet zie. Soms vind ik het wel lastig, want wil niet dat mensen vinden dat ik voordeel heb omdat ik al in de ring ben geweest. Maar moet veilig blijven.
Vergeet mijn gezeur over stalling, ik heb een fantastische plek gevonden, wel stukje rijden maar wel te doen, met twee binnenbakken, paard veel buiten, onbeperkt ruwvoer en iedere maand wedstrijd. De wedstrijden zijn wel in een ring met lage hekjes, dus moet er nog even over nadenken en even oefenen hoe ik dat ga doen dat ik geen springles krijg :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:51

Eind van de middag m'n L1 debuut gehad. Was ook de eerste keer indoor op dit terrein. Had er totaal geen verwachtingen van want dan kan alles mee vallen haha. Helaas geen punten maar wel lekker gereden, 175.5 en 176.5. Ze was super braaf en daar ging het mij om. Ga maandag nieuw zadel passen en hopelijk vallen de puzzelstukjes dan in elkaar en komen de puntjes er wel!

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:02

Jammer maar wel nette punten! Wij hadden ook geen winst. Er gebeurde ff iets teveel voor hem naast de bak en de voorlezer liet zijn blaadje vallen, waar hij precies liep op dat moment, dus de spanning zat hem ff te hoog :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:03

Jammer maar goede ervaring dus. Succes voor volgende keer!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:24

Wat een leuke haflinger heb je xxmh! Balen van de punten, maar gaat vast goedkomen! :D

Ik had gisteren ook weer een L1 wedstrijd. Zelf heel fijn kunnen rijden, Chiko was onwijs fijn nageeflijk en heel los in zn hals. Eenmaal ik de proef (met name de 2e) was ik dus door mijn eigen spanning een beetje aan het poedersuiker met de stelling en buiging waardoor die wat scheef trok. Het afwenden op AC lijn en wijken was dus absoluut niet goed, voor de rest was het best fijn. 2e proef iets moe, maar van het filmpje ziet het er imo best heel netjes uit. Jury was het daar niet mee eens, werd na de proef aangesproken. Volgens haar moest ik echt een chiropractor laten komen want hij kwam in travers de AC-lijn oplopen en kon achter niet weg komen. Wat dus volledig door mij kwam. Helaas dus 174 en 171,5. Hetgeen wat slecht was is afgestraft en hetgeen wat goed ging is niet beloond helaas. Enorm balen, maar ik ben onwijs trots want hij was verder echt heel fijn te rijden. Dus volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen en gaan we weer knallen :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:02

Ik lees al een tijdje mee maar wil me hier nu ook melden. Komend seizoen is het plan voor het eerst officiële wedstrijden te rijden met mijn 6 jarige KWPNer. Voor ons allebei voor het eerst dus we starten in de B. Nou heb ik al wel een vraag over proef 18. Je moet daar H-K gebroken lijn 5 meter rijden en vervolgens tussen A-F in de linkergalop aanspringen. Mag ik dan pas vanaf A gaan doorzitten of mag dat al zodra ik de hoefslag op kom na m'n gebroken lijn?

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:15

Wat balen van de punten hierboven allemaal!
En welkom Miriam91! Ik heb echt geen idee

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:28

Ik ben gisteren ook weer eens na 3 maanden op wedstrijd geweest. Rijden gaat de laatste tijd thuis ook niet fantastisch maar wilde graag even een "nul-meting" hebben hoe we er nu voor staan. Eerste proef echt volledig tegen het been... dus overal stond "impuls" logisch... dus 176p. 2e proef spoortje omgedaan en wat meer gaan rijden. Dan maar even wat minder netjes maar wel gewoon hup naar voren. Dus daar was de nagevelijkheid niet overal goed en vooral wat slordigheidsfoutjes. Toen nog 183p kunnen rijden. We gaan thuis weer verder oefenen, 5 november gaan we weer.
Na de proeven nog even in de buitenbak gereden en goed afgeloten.

Afbeelding
Hij kan wel lopen :j maar komt er nog niet altijd uit

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:16

FleurSandro schreef:
Ik ben gisteren ook weer eens na 3 maanden op wedstrijd geweest. Rijden gaat de laatste tijd thuis ook niet fantastisch maar wilde graag even een "nul-meting" hebben hoe we er nu voor staan. Eerste proef echt volledig tegen het been... dus overal stond "impuls" logisch... dus 176p. 2e proef spoortje omgedaan en wat meer gaan rijden. Dan maar even wat minder netjes maar wel gewoon hup naar voren. Dus daar was de nagevelijkheid niet overal goed en vooral wat slordigheidsfoutjes. Toen nog 183p kunnen rijden. We gaan thuis weer verder oefenen, 5 november gaan we weer.
Na de proeven nog even in de buitenbak gereden en goed afgeloten.

[ [url=m/vX7DOx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij kan wel lopen :j maar komt er nog niet altijd uit

Leuk dier!!!

Geen idee Miriam! Ik zou zeggen pas vanaf A gezien daar de oefening "Overgang arbeidsgalop" begint

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:33

Ik heb ooit wel een opmerking gehad dat ik te vroeg ging doorzitten bij A afwenden en daarna arbeidsstap, ik deed de wrnding al in doorzitten. Dus ik denk dat op de hoefslag al doorzitten voor de hoek te vroeg is, maar ik ging wel 1 of 2.meter voor de A al doorzitten. En daar nooit commentaar op gehad.
Bij de grote voltes waar je dus langer had om aan te galoperen wachtte ik wel tot de letter.

Fleur, je weet iig weer waar jullie nu staan! Het fijne wat je had komt wel weer terug en voor nu zijn het geen verkeerde punten bij jouw verhaal!
Jammer demisisa

Hier is kwartje van keertwendingen definitief gevallen, volgens instructie ook echt meteen goed voor nette cijfers. Woensdag even overleggen wanneer we gaan starten. We zijn bezig wat meer van de grond af te bewegen, maar dat hoeft nog niet voor elkaar te zijn voordat we gaan. Verder gaan alle onderdelen netjes, misschien even proefje doorrijden woensdag.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:52

Miriam91 schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar wil me hier nu ook melden. Komend seizoen is het plan voor het eerst officiële wedstrijden te rijden met mijn 6 jarige KWPNer. Voor ons allebei voor het eerst dus we starten in de B. Nou heb ik al wel een vraag over proef 18. Je moet daar H-K gebroken lijn 5 meter rijden en vervolgens tussen A-F in de linkergalop aanspringen. Mag ik dan pas vanaf A gaan doorzitten of mag dat al zodra ik de hoefslag op kom na m'n gebroken lijn?

Ik zou het lekker in de wending voor de A doen. Dat is een zgn ‘grijs’ gebiedje waarin geen overgang zit dus niet wordt beoordeeld. Maar je wel mooi meer ruimte hebt om galop voor te bereiden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 15:54

Wij hadden gisteren een oefenmarathon.. echt.. super gaaf!!!
Afbeelding
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:09

Miriam91 schreef:

Je mag na je gebroken lijn gaan doorzitten. Geen probleem als je dat voor de A doet. Een jurylid die hier iets van zou zeggen is echt een muggenzifter.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:11

Mooi gedaan die sterren Fleur! En goede nulmeting.
Miriam: welkom, ik denk dat je formeel gezien pas bij de A mag doorzitten omdat in de B in principe altijd lichtrijden word gevraagd. In elke andere klasse mag het wel. En ik denk ook dat niet veel jury's er moeilijk over doen.
Gaaf om te zien SophieV!

Wij zijn voor het eerst in 2 maanden weer op pad gegaan, 2e keer L1. Eigenlijk best fijn gereden, iets plakkerig aan mijn been maar toch 64,1 % en 4e van de 20 in de selectieproef met 2 juries. Was ook echt mooi gejureerd, met 8-en voor de goede onderdelen en een 5 voor de dingen die minder gingen, zoals het wijken. Heel blij met de 7ens voor de middengalop, heb heel hard gewerkt aan het terugkomen. 2e proef 64,5%.

Alleen wel een hele grote schrik daarna, mijn paard bleek tijdens de prijsuitreiking over de voorstang gekomen in de trailer. We hebben hem los kunnen maken en daarna was hij meteen heel rustig. Lijkt met alleen een schram op zijn hoofd weggekomen. Maar jeetje, zoiets denk je dat het je nooit gebeurd, maar dan toch ineens. Heb wel een vermoeden hoe het is gebeurt, bij spanning op de poetsplaats wil hij weleens omhoog komen, dus ik denk dat hij van iets is geschrokken en toen is gaan staan. Voortaan maar een stuk korter vastzetten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:14

Wij stonden gisteren ook vlakbij een trailer waar het paard helemaal uit zn plaat ging. Het ziet er dan meteen zo eng uit. Hij lag er heel vreemd in, had zn lip beschadigd en dat bloedt dan als een rund. Dus geholpen, want dat vind ik dan wel logisch. Je laat mensen dan niet stikken. Paard stond op een gegeven moment weer buiten de trailer en toen leek hij wel wat rustiger.

Had enorm met die mensen en ook het paard te doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 18:09

Miriam91 schreef:

Ik zou er geen probleem van maken als je na je gebroken lijn zou gaan doorzitten.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:05

Gefeliciteerd Eef, mooie scores! Schrikken met de trailer. Heb er twee die ik echt niet alleen kan laten, maar als het normaal wel kan schrik je je wel rot als het ineens mis is.

Fleur ook gefeliciteert met je punt.

De anderen allemaal net jammer, maar hopelijk volgende keer wel die punten weer!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:24

Ik vandaag gaan jureren, selectie L2. Niveauverschil was echt groot. Geen echte uitschieters helaas.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:23

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga proberen iets voor A al te gaan doorzitten. Geeft net iets meer ruimte en rust voor de overgang. Paard is 1.80 dus de afstand tussen A-F is voor ons ook maar kort :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 22:03

@Eef_bam: jeetje dat is wel echt schrikken zeg. Gelukkig lijkt hij er goed vanaf te zijn gekomen!

Gefeliciteerd voor diegene die punten hebben gereden! Zie dat er enkele waren die net geen punt hadden, hebben jullie wel wat commentaar gekregen waar jullie wat mee kunnen? Vind het dan altijd vervelend als er weinig opmerkingen gegeven zijn waar je wat mee kan.

@Miriam91: ik zou net iets voor de A gaan doorzitten. Dat is een klein stukje dat niet beoordeeld wordt. Ik rijd er zelf ook een van 1,80 dus weet hoe lastig het soms kan zijn. Vooral voor het op maat maken van de teugels na het halsstrekken heb je altijd erg weinig tijd met zo een reus vind ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 00:30

Miriam91 schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga proberen iets voor A al te gaan doorzitten. Geeft net iets meer ruimte en rust voor de overgang. Paard is 1.80 dus de afstand tussen A-F is voor ons ook maar kort :')

Gewoon doen :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:20

Wij waren zaterdag ook op wedstrijd. Twee weken achter elkaar, dat doen we eigenlijk nooit. Vorige week had hij zich vreselijk misdragen tussen uitladen en opstappen dus we waren van mening dat hij gelijk maar weer mee moest :+

Paardlief was dus heel braaf, dat ging allemaal goed. Ik heb zelf gewoon niet goed genoeg er aan gereden en daardoor punten laten liggen. Er was 1 hoek waar hij niet lekker doorheen kwam (dan keek je recht de kantine in) dus een keertje verkeerd in galop aangesprongen en een keer een -2. Daarnaast had ik gewoon te veel slordigheidsfoutjes. Overgang draf-stap helemaal terugvallen, halthouden en groeten op het laatste moment nog even achterbeen naast de massa. Dat soort dingen.

Geen winst dus en voor mij weer even een reminder dat ik er wel scherp aan moet blijven trainen en niet min of meer moet verwachten dat het allemaal wel goed komt.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 10:44

Ik ben niet op pad geweest dit weekend, maar ik lees wel positieve resultaten en realisaties! :)

En ik zie 2 leuke haflingers voorbij komen :D

@Miriam als je pech hebt kunnen ze er wel een punt aftrek voor geven in de oefening ervoor of bij het aanspringen, maar ik gok dat ze daar niet heel moeilijk over doen zolang jij die paar meter netjes doorzit!

Gister weer privéles gehad, was geen overbodige luxe maar ging wel heel lekker op het eind! Merk echt met de week dat z'n spieren weer terugkomen, vooral in de travers gaan we weer met sprongen vooruit. Alleen die rot keerwendingen nog, kunnen ze die niet afschaffen? :P
Vooral de aanloop ernaar toe, met losrijden en les gaat het prima alleen in de proef weet 'ie dat ze eraan komen dus zodra we naar stap overgaan begint ie al te dribbelen van "wanneer gaan we". En dat doet ie ook alleen op wedstrijd, niet met les oid. Dus 4 november een oefendressuur + instructie, daar krijgen we vast wat nuttige tips waar we mee aan de slag kunnen! :j