[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:50

Vind het prima als iemand mee moet springen, maar het wel storend wanneer die steeds opnieuw over lagere sprongen wil. Vandaar.

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:50

Mee springen vind ik inderdaad op die manier geen probleem. Als ik alleen ben vraag ik het altijd even.. Vind ik wel zo normaal..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 07:59

_Elke schreef:
Of die mensen die met jou mee springen met jou helper en dan alles balken eraf knallen met sprongen ertussen waarbij je liever even de andere kant op kijkt haha

Ik ben alleen op pad, dan zou ik niet mogen inspringen of wat?
Ik krijg juist de pip van mensen die na élke sprong de hindernissen aanpassen. Er springen meer mensen in, als je privé hindernissen wilt dan spring je thuis maar in hoor! :Y)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:01

Urielle schreef:
_Elke schreef:
Of die mensen die met jou mee springen met jou helper en dan alles balken eraf knallen met sprongen ertussen waarbij je liever even de andere kant op kijkt haha

Ik ben alleen op pad, dan zou ik niet mogen inspringen of wat?
Ik krijg juist de pip van mensen die na élke sprong de hindernissen aanpassen. Er springen meer mensen in, als je privé hindernissen wilt dan spring je thuis maar in hoor! :Y)

Juist :j

Ik spring ook altijd mee, als er een balkje af gaat en er staat iemand naast is 't toch niet zo'n moeite om die er even op te leggen? Vraag het altijd wel even trouwens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:17

Ik heb vorige keer onwijs hard gelachen in mezelf: twee helpers en de ene bouwde een laag kruisje en de andere een hoge rechte. En dat dus echt om en om. Ik zat er net op dus ik dacht echt: doe niet zo moeilijk, een laag kruisje en haal bij de oxer even een balk omlaag (daar ging niemand over) .
Al dat extra werk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 08:22

Ik heb nog nooit gevraagd of ik mocht springen, die hindernissen staan er voor iedereen en ik wacht even tot er een eerste geschikte sprong staat (de eerste gaat altijd leip, dus even laag ) en verder spring ik mee over wat er staat. Alleen een beetje jammer dat sommige mensen een meter bouwen om in te springen voor 50 oefenspringen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:36

Met B springen ook hoor, staat er ineens een oxer van 1.20 tussen. Wat is het nut daarvan?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:51

Mijn instructeur was ook niet voor, die zei overspringen is alleen maar goed om het vertrouwen te verliezen op voorhand. Trainen doe je thuis, inspringen is loswerken.
Vorige keer heel sneu, een kindje van een jaar of negen, net nieuwe pony, hij kon hem niet uitzitten boven de sprong en die vader maar hoger en hoger bouwen! Tot hij er natuurlijk afviel, jongetje janken natuurlijk, zijn arm was geblesseerd. Niks hoor, is het gebroken? ,vroeg de vader, nee, dan erop en nog hoger springen. Jongetje wilde helemaal niet meer springen, vaders trok de pony het parcours in, springen jij!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 09:55

Wacht ik bedoel natuurlijk niet dat ik alleen mag springen hoor! Ik ben ook vaak zat alleen maar ik vraag het altijd wel. Tuurlijk iedereen moet kunnen los springen!

Ik maak vaak zat mee dat steeds als ik wil aanrijden iemand vlak de balk eraf gooit of nood sprongen maakt. Dan legt iemand het er op en wil ik weer aanrijden dan kruipt die gene er net weer voor omdat ik net een volte moest rijden.

Ik vraag altijd of ik mee kan springen en als ik iemand help overleg ik altijd met mensen die bij de hindernissen staan. Dan blijft het duidelijk vind ik..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:00

Urielle schreef:
Ik heb vorige keer onwijs hard gelachen in mezelf: twee helpers en de ene bouwde een laag kruisje en de andere een hoge rechte. En dat dus echt om en om. Ik zat er net op dus ik dacht echt: doe niet zo moeilijk, een laag kruisje en haal bij de oxer even een balk omlaag (daar ging niemand over) .
Al dat extra werk!

Dat zie je bij ons vaak. Van de oxer ff steil. Op de buiten parcoursen hebben ze in de buurt vaak een kruisje een steil en een oxer. Ideaal!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:06

Hier wordt t kruisje ook vaak even een steiltje maar om en om is wel heel knullig. Ik heb gewoon altijd ruim de tijd om in te rijden dus dan heb je die stress ook niet.

Super irritant als mensen steeds voor je langs crossen trouwens, aso ook. Hebben ze best door dat je een volte moest draaien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:13

Dat is idd irritant Elke

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:19

Ik spring ook altijd mee met anderen en ja soms valt er wel een balkje. (Het lijkt me een beetje onhandig als er tien mensen bij een hindernis staan om op te bouwen.) Maar ik vraag niet of mensen de hindernis dan voor me op willen bouwen, ik spring gewoon mee en ik zeur dan ook niet. Ben allang blij als ik een hindernisje mee kan springen! Soms vraag ik wel eens aan een persoon die bij de hindernissen staan of hij er een kruisje ofzo van wil maken. Meestal is het goed. Heb een keer een heel boos persoon gehad en kreeg toen keihard op mijn donder. Ik weet niet meer waar het was maar de wedstrijd had ook totaal geen zweer. :+

En hoog inspringen doe ik ook niet. Meestal spring ik een stijltje van 110 cm en een oxer van hooguit een metertje. Oxers gaan bij ons met inrijden vaak fout en soms blijft ze iets teveel op de oxer hangen. In het parcours gaat het dan wel weer goed.

Wat sneu van het jongetje Urielle. Dan is er echt geen lol meer in paardrijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:33

Ik spring ook altijd mee met anderen terwijl mn pa er gewoon bij staat. Hindernis is van iedereen, dus niet moeilijk doen en gaan zeuren. Vragen of ik mee mag springen vind ik ook belachelijk.
Verder spring ik vaak ook wel een flinke sprong die hoger dan 1m is. Puur voor het paard, dus het heeft wel degelijk nut :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:37

Bij mijn laatste spring"wedstrijd" moest ik losrijden in een klein bakje met heel veel man. Nounounou. Zodra ik zat wilde Angel er al tussenuit naaien, dus lijkt me dat je dan in de gaten hebt dat het op dat moment even geen hele brave is, maar nee hoor, gewoon bovenop je rijden omdat je zelf geen stuur of rem hebt, heel fijn. Dan heb ik het nog niet over de lui die ineens pats voor de sprong staan als je er overheen wil. Was er eentje en die stond plots twee meter achter de sprong toen ik er boven hing, heel prettig. Dan ben je toch even blij dat jij je paard in ieder geval wel onder controle hebt.

Ik spring meestal eerst een inimini hindernis, dan weet ik precies wat voor bui ze heeft. Hoger dan het parcours kom ik meestal niet, lijkt me ook niet zo nuttig, voor Angel dus.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:39

Waarom dan? Dat je iets hoger bouwt om 'm iets voorzichtig te maken kan ik nog inkomen maar je hoeft toch geen M/Z hoogte daarvoor neer te zetten?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:41

Ik bedoel ook niet dat anderen niet mogen mee springen, maar meer wat er hierbij gezegd wordt. Van die zeikerds die dan steeds paard er voor trekken. Eeuwig op 50 cm blijven hangen en dan ruim na jou blijken te moeten starten.

Sommige paarden zijn het nodig 10 cm extra te springen. Anderen hebben genoeg aan een paar sprongen om warm te draaien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:41

Voor de oplettendheid heeft het wel degelijk nut. Net even de benen verder de lucht in, zeer nuttig dus haha.

Als iedereen nou gewoon wat normaler doet tijdens het inrijden is de sfeer een stuk beter. Het kan gebeuren dat iemand achter of voor de sprong staat op een moment dat jij aan wil rijden. "Sorry" en door. Mensen maken zoveeeel problemen vaak. Easssyyy

Ik vind mezelf wel zo makkelijk klnken vergeleken met anderen hier over het inrijden. _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:46

Oh, absoluut. Maar als het 4x dezelfde zijn wordt het toch wel irritant :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:48

Ja dan wordt het een ander verhaal. Dan begint het behoorlijk vervelend te worden |o
Maar om gelijk zon smerige blik en snauw te geven als het perongeluk eens voorkomt dat ik voor de hindernis langs loop, terwijl persoon zelf niet heeft aangegeven over die sprong te willen.....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:52

Ik spring ook altijd mee terwijl mijn vader gewoon langs de kant staat.
Simpel zat omdat mijn vader mij nerveus maakt als hij in de bak staat O:)

Ik wacht gewoon altijd netjes tot ik kan springen, maar het van te voren vragen doe ik ook niet.

Ik vind het wel irritant als er 10 man bij de hindernis staan te kloten, dat heeft helemaal geen toegevoegde waarde, 1 iemand kan makkelijk opbouwen.

Bij ons in de B staan de hindernissen bij het inspringen soms wel op 1,30. Ik snap dat niet. De meeste kunnen dan niet meer inspringen want die willen niet zo hoog en het zo hoog opbouwen voor inspringen heeft helemaal geen nut... wordt je paard alleen maar onvoorzichtig van bij het lage werk...

mensen die hun paard op de mijne laten remmen komen van een koude Kermis thuis...
Hij heeft geen lintje nodig want is, zolang hij zich niet bedreigd voelt, best aardig naar anderen... maar als je op hem afremt begint hij te slaan... en geef hem eens ongelijk :o

Ik heb tijdens een cross wel eens gehad dat mensen gewoon het springparcours gingen verkennen tijdens mijn parcours... reed ik aan op de dubbel gaan ze achter de tweede van de dubbel staan wachten :oo
Dus de pony stopt, krijg ik nog strafpunten ook :oo
Was daar toch wel even flink kwaad om... :o

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:53

Ik reed ook altijd iedereen in de weg altijd. Zag het op een of andere manier nooit :+ Dus ik kan er wel redelijk tegen hoor. Allemaal makkelijker worden en geen zooitje van het inrijden maken dan is het helemaal super!
Vond het in Soonega wel fijn inrijden. Toen Nicole steeds weigerde werd ik gewoon geholpen door andere mensen! Dat kan ik echt wel waarderen.

Soms is het inderdaad nodig om de hindernis wat op trekken. Ik doe het wel eens met stijltjes. Wordt het paard net wat attenter op de sprong als er eerst even een balkje valt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:58

Carolaaxxxx schreef:
Ja dan wordt het een ander verhaal. Dan begint het behoorlijk vervelend te worden |o
Maar om gelijk zon smerige blik en snauw te geven als het perongeluk eens voorkomt dat ik voor de hindernis langs loop, terwijl persoon zelf niet heeft aangegeven over die sprong te willen.....

Dat is weer wat anders, ik brul altijd {sprong} vrij. Natuurlijk kan het een keer gebeuren. Hier is de sfeer over het algemeen prima hoor, maar er zitten beunhazen tussen...

Ik snap best dat je wat hoger bouwt maar 1.30 lijkt me niet echt nodig, en zeker niet om er 10x over heen te knallen en zo de sprong in beslag te nemen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:06

Ik pak hem ook wel eens hoger... maar zo hoog vind ik echt onzinnig... en helemaal omdat ze gewoon echt lang de hindernis in beslag nemen...
En als je vraagt of hij eventueel weer wat lager kan hebben ze ook nog het lef om je toe te snauwen dat zij nu aan het inspringen zijn :oo
Dan moet je maar even wachten...
Rare mensen :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:17

Pas een keer andersom, we waren nog met zijn tweeën als laatste van de rubriek en er stond een heel laag kruisje. Allebei braaf erover tot de bouwer aan mij vroeg of ik nog wou springen over het kruisje of dat hij er een steiltje van mocht maken. Echt heel vriendelijk!