[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:52

Grappig! Kom er niet veel tegen in deze regio haha. Is er de 28e in Winterswijk wedstrijd? Heb die nog niet gezien op startlijsten. Ik ga volgend weekend naar Winterswijk (koudbloed daar mag ik blijkbaar aan mee doen met een Welsh Cob :P)

11-6 kan denk ik nog wel eventjes duren, had zelf ook gehoopt de punten van 4-6 al terug te hebben, maar ze zitten nu net op 5/6 werkdagen volgens mij.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:59

Ik blijf eigenlijk altijd wel, tenzij het echt heel lang duurt dan breng ik 'm eerst thuis.

Vind je? Ik heb ze wel een aantal keer doorgelezen om te kijken wat er in zit, maar dat het zo verschillend is was me niet opgevallen. Ik zal eens kijken!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:59

Jaa 27 en 28 doen ze in Winterswijk, koudbloed mag ik met mijn KWPN'er niet komen :o

Online event van 4-6 hadden we op stal alle 4 aan meegedaan, iedereen heeft punten terug behalve ik :=
Maar jij dus ook nog niet!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:01

Ik weet het niet hoor Buxy; ik wacht jullie ervaringen eerst even af. :o :D
Op zich hoef ik niet zo nodig.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:04

Inderdaad, de ene proef niet eens travers, de andere weer wel.
Dan nog de ene proef vrij lange lijnen, de andere proef een aantal oefeningen kort op elkaar. :?
Nou ja, die ik gereden had lag me iig wel!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:04

Haha nou eind van de maand laat ik je weten hoe het was :D
Wij blijven normaal ook altijd wel om even wat te drinken maar op de prijsuitreikingen wacht ik meestal niet.

Ben het er wel mee eens dat in de M2 best veel verschil in de proeven zit. Vooral proef 19 valt helemaal uit de maat in mijn idee :Y)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:08

Hoe doe je dat dan met je coupons? Die worden hier meestal niet meegegeven voor de prijsuitreiking.

Ja klopt, die is echt heel raar tov de andere 3.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:29

Haha fijn dat jij dat ook vind Marietje bem ik niet de enige :o

Coupons worden hier meestal tussendoor wel uitgegeven (meestal staan er bakjes per ring waar ze ze inleggen.)
Vaak is er tussendoor ook wel een tussenuitslag of een tv scherm waar je de plaatsing op kan zien.
Zodra m'n coupon er dan is en we wat gedronken hebben ga ik na huis. (prijzen rijd ik meestal toch niet :=)

Hoe coupons bij de meet momenten gaan weet ik nog niet. Ik las dat ze in Haaksbergen meteen meegegeven werden zodra je de ring uit gaat (ophalen direct bij de jury dus)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:32

Die schermen begint hier ook wel steeds meer te komen. En heel soms ook wel op de startlijsten die opgehangen zijn de punten zodat je kan zien of het zin heeft om te wachten.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:36

@Buxy, goed om te weten! Misschien nog maar mee nemen als het mogelijk is.
Heb helaas ook nog geen punten terug inderdaad. Vind het wel jammer, had een goed gevoel over de proef. Zat ook precies tussen de eerste en tweede proef in qua gevoel haha.

@Marietje, ja vaag he dat in de ene proef hele korte lijnen zitten en de andere enorm lang. Heb zelf proef 22 als oefendressuur gereden, vind die proef echt onwijs fijn.

Bij ons worden de coupons inderdaad altijd in bakjes gelegd, nog nooit hoeven wachten op een prijsuitreiking. In Varsseveld is nu gezegd dat ze onder het scherm bij het secretariaat liggen. Daar liggen ze normaal gesproken ook en daar staat ook altijd de uitslag op

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:43

Ja, dat is wel aardige proef. :j

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:07

Ik wacht ook nog op uitslag van 4-6 en van 18-6 hihi. Die heb ik vanmorgen opgenomen en meteen ingestuurd. En zweten vanmorgen Pfoe Pfoe. Zat er al vroeg op maar de zon deed de regen van gisteren al vroeg verdampen. Had om 8.15 les en aansluitend proef gereden.

Hier nog niet heel veel meet momenten in de buurt. Ik vind t veel gedoe met de trailer en vooral t losrijden met tich anderen dus ik blijf nog ff online voor zolang t bestaat.

Hier gaat de training ook goed vooruit. Ik begin in t M altijd pas te rijden lijkt t wel haha.

Heb je jezelf al keer gefilmd Marietje. Wel leerzaam hoor dat online/terugkijken.

Buxy en veertje. Ik ben ook benieuwd hoe t meetmoment ervaren wordt. Denk dat t ook n beetje aan de vereniging ligt of t als haasten of gewoon concour voelt.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:34

Vandaag mijn eerste meetmoment gehad. Wel in het M1, maar het voelde gewoon als concours. Doordat je online al betaald hebt hoef je je niet aan te melden. Ik reed met 2 andere mensen los en op een gegeven moment had ik de bak voor mij alleen. Na de proef lekker rustig uitgestapt en afgezadelt. Pony op de trailer gezet en op een bankje gaan zitten wachten tot de protocollen er lagen (duurde denk ik 5 minuten). Het was super rustig doordat iedereen maar 1 persoon mee had. Ik vond het een fijne 'wedstrijd' zonder stress of haast :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:38

Oke, dat klinkt relaxed. Hadden ze niet veel ringen liggen zeker? Had je goede punten? En naar tevredenheid?

Iemand nog film zien? Heb die van vanmorgen geüpload.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:41

Ze hadden 2 ringen. Liep mooi in elkaar over allemaal. Je had een bak om los te rijden en voor de ringen kon je ook nog rijden net voordat je de proef in moest dus zo werd het verdeeld. Was zelf erg tevreden, punten vielen helaas beetje tegen 180 & 186,5. Alsnog 2 winst erbij :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 07:36

Oke, dan hadden ze t netjes voor elkaar daar. Gefeliciteerd met de punten.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:20

Ben nu twee x op een meetmoment geweest. Ik vind t ook wel fijn moet ik zeggen en beide keren alles goed geregeld op de locatie. Ook fijn dat je meteen de protocollen krijgt en je paard niet met de warmte heel lang op de trailer moet wachten. Verder geen gehaast of gestress om weg te komen ofzo

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:04

@ Sandy; Ja, wedstrijden probeer ik altijd te laten filmen. Thuis de training heb ik eigenlijk niemand om dat te doen. Probeer het wel met les, maar dan zit ik zo in m'n rijden dat ik het vergeet.

@ Veertje: Hier ook gefeliciteerd met je punten!
@ Lena; Hoe was het bij jou gegaan?

Zit ik hier vorige week nog te vertellen dat het zo fijn ging, had ik het weekend toch een potje ruzie met 'm :7 Zal je altijd zien he, is ook de goden verzoeken :+

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:05

Afbeelding

Hoi! Mag ik me hier ook melden? Ben al lange tijd niet meer actief op bokt, maar heb dan ook drie jaar geen wedstrijden gereden. Merk dat ik dan ook minder hier ben :)
Nu sinds de online proeven weer begonnen, direct maar ons M2-debuut gedaan. Twee keer proef ingestuurd, en zowaar twee keer exact 199 punten, dus al 4 winstpunten in de pocket! Ga binnenkort naar een meetmoment, heel benieuwd hoe dat gaat, want trailer is al even geleden (wel geoefend).

Ik ben Lonneke, mijn paard heet Fantast, een ruin van alweer tien jaar, Rhodium x Cabuchon. Ik heb hem nu 5 jaar. Klasses tot nu toe doorgeknald, bijna altijd prijzen, maar ook in totaal van de 5 jaar ook 4 jaar stilgestaan door verschillende redenen.
Ik hoop nu door te kunnen pakken en heb als streven binnenseizoen Z1 te starten.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:16

Welkom Lonneke!! Gefeliciteerd met je punten, heel erg netjes!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:17

Welkom! Mooi debuut gefeliciteerd, succes alvast voor je meetmoment :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:27

Dank :)

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:17

Marietje35 schreef:
@ Sandy; Ja, wedstrijden probeer ik altijd te laten filmen. Thuis de training heb ik eigenlijk niemand om dat te doen. Probeer het wel met les, maar dan zit ik zo in m'n rijden dat ik het vergeet.

@ Veertje: Hier ook gefeliciteerd met je punten!
@ Lena; Hoe was het bij jou gegaan?

Zit ik hier vorige week nog te vertellen dat het zo fijn ging, had ik het weekend toch een potje ruzie met 'm :7 Zal je altijd zien he, is ook de goden verzoeken :+

Beter dan de vorige x dus was tevreden. Twee wp en een goed gevuld protocol. Eerste keer was een beetje drama qua spanning, daar 1 wp.. Tweede proef was net geen verlies, vrije oefeningen worden ook in het M2 niet gewaardeerd :+

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:17

Welkom lonneke,
Goed begin is t halve werk
Das een mooie rentre zo.

Mooi streven. Ik hoop ook richting de winter iig de punten bij elkaar te hebben.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:09

Gefeliciteerd Lena!

@ Sandy; je was nog geen M2 gestart toch? Of wel, sorry weet het even niet meer :o

Gisteren gelongeerd, hij liep eigenlijk heel fijn dus ik heb de stille hoop dat als ik vandaag weer opstap dat hij weer zo fijn gaat als hij was. :D :+