[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:20

MyWishMax schreef:
Ik longeer heel graag bij zulke dingen, maar ze kan zich nog wel eens in bochten wringen wat ik onder het zadel makkelijker tegen kan houden. :') Maar idd, zonder zadel en ruiter is juist weer een enorm voordeel. Ik zou nog wel eens goed les in longeren/lange lijnen willen. Ook met balkjes enzvoorts. (touw loopt zij net niet fijn mee, wij hebben pessoa om, maar niet strak, denk net zo'n stand als je touw zou doen)

Die van mij liep er eerst ook niet fijn mee, drama was het! Toch doorgezet en nu doet hij er er zo fijn mee!
Alleen door het weer laatste weken bijna niet meer kunnen gebruiken, wij kunnen alleen buiten longeren en alles stond blank. :+ Denk ook echt dat het daar nu beetje door komt. :o ^)

Ik ben benieuwd MightyJoe! Ik zie net korting bij EJ, misschien dat ik 'm ook wel haal.
Jammer van je wedstrijd, maar dikke vacht zou inderdaad best wel de oorzaak kunnen zijn.

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:04

Hier ook snel last van een dikke vacht merk ik gelijk. Heb snel nog een afspraak kunnen maken voor morgen. Dan is het er dit weekend met concours mooi af!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:49

Ik heb een recuptex, erg tevreden over!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:43

Hey !

Wat een lange tijd geleden dat ik actief was op bokt en wat valt er weer veel te lezen maar ook te vertellen!

Ik wil jullie allemaal feliciteren met de behaalde resultaten!

Een updatetje vanuit mijn kant

mijn zwarte parel hiphop is super voorruit gegaan en elke selectie hebben we in de top 3 gezeten, LIMBURGS KAMPIOENSCHAP BRONS!!!! <3

Wauw wat was ik trots , we mochten naar het NK! Helaas helaas mochten we 2 dagen vantevoren niet gaan vanuit de knhs omdat ik in april 10€ imschrijfgeld ben vergeten te betalen, na een heel gedoe en bellen en bellen wordt toch uiteindelijk mijn ticket naar het NK weggegeven voor helemaal niks..... Heel oneerlijk maar helaas kun je niks.

Vorige week hadden we ons L1 debuut en hadden we een 5de plaats met dik 71% , L1+3!

Met mijn bruine knappie ga ik binnekort weer starten en ik ben van plan om haar te laten dekken <3

Daarbij ben ik opzoek naar leuke pony's voor de verkoop dus als jullie nog een leuke weten , graag hoor ik dit!

en heb ik mijn eigen bedrijf gestart , als je een gezondere levenstijl wilt dan kun je bij mij terecht, graag wil ik jullie hier meer over vertellen als jullie dat leuk zouden vinden?

Groetjes :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 08:39

Harvey1 schreef:

Vertel!! Ik ben heel benieuwd. :j (ik heb hem stiekem besteld :o )

Wat ontzettend banketstaaf CdeB! Daar zou ik ook heel zuur van zijn!
Gefeliciteerd met je debuut, mooie punten.

Ik heb die van mij gisteren goed achter z'n broek gezeten aan de longe. Dat was ook echt nodig, zoals eerder gezegd, hij zette z'n lendenen weer wat vast. Rechtsom zo huppen en niet goed naar voren willen. Maar aan het eind liep hij echt als een zonnetje. Vandaag er weer op, ben heel benieuwd!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:14

Nog gefeliciteerd CdeB!

Fijn Marietje dat hij erdoor kwam uiteindelijk!

Hier gister clinic gereden. Ging echt super!!
Het wijken komt nu echt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:27

Wat fijn Shelly!! Van wie was de clinic? Aanhouder wint 8-)
Let je op dat je zelf recht blijft zitten, ik zie op de foto's dat je wat draait in je bovenlijf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:33

Heel fijn, Shelly! Clinics zijn altijd leuk! Ik zie idd hetzelfde als Marietje, even goed op letten, daar kan je het jezelf moeilijker mee maken.

Zadelmaker is weer geweest, nu leenzadel en afwachten tot nieuwe zadel binnen is. Mevrouw is uit eigen zadel gegroeid. Je zou denken dat dat meevalt bij een 6 jarige :') (nu 7).

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:41

Oh nee hoor, dat zegt echt helemaal niets! Ligt er zo aan hoe (en of) ze gereden is geweest.

Wat voor een zadel krijg je?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:36

Ik zat meer met vorige paard in hoofd, die kregen we met 3,5 en dat die ergens uitgroeide was nogal logisch. Huidige is wel gereden en veel aan de lange lijnen gewerkt, maar bij ons wel meer gereden. Alleen niet extreem intensief ofzo. Scheelt toch al minimaal 1 boommaat in een jaar en vooral heel veel spier erbij, waardoor oude zadel op spier bij schouder ging liggen (haar breedste punt), leenzadel en nieuwe zadel hebben daar kortere kussens, waardoor ze niet op spier komen.

Wij hebben al jaren een arno brandt zadel, bij vorige paard de enige die een passend zadel wist te maken en op dit moment ook 1 van de weinige zadels waar ik lichamelijk mee overweg kan. (en dat is niet heel makkelijk te vinden)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:59

Marietje35 schreef:
Harvey1 schreef:

Vertel!! Ik ben heel benieuwd. :j (ik heb hem stiekem besteld :o )

Wat ontzettend banketstaaf CdeB! Daar zou ik ook heel zuur van zijn!
Gefeliciteerd met je debuut, mooie punten.

Ik heb die van mij gisteren goed achter z'n broek gezeten aan de longe. Dat was ook echt nodig, zoals eerder gezegd, hij zette z'n lendenen weer wat vast. Rechtsom zo huppen en niet goed naar voren willen. Maar aan het eind liep hij echt als een zonnetje. Vandaag er weer op, ben heel benieuwd!

Ik heb hem nu een paar maanden en hij draagt hem regelmatig een hele nacht of dag. Soms de hele dag en nacht en ik heb wel het idee dat hij ervan geniet, het is lekker warm en ik toevallig gaan we in een enorm stijgende lijn momenteel. Dus dat kan toeval zijn of het komt ook doordat hij losser in zijn lijf is. Ik ben hoe dan ook erg tevreden!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:31

Geen ervaring mee, Arno Brandt, maar hoor er wel regelmatig over. (al dan niet wisselend :+ )
Hopelijk heb je 'm snel!

Harvey; wat merk je precies aan hem? Merk je ook verschil als je hem bv een uurtje of wat voor het rijden op legt?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:33

Mijn Arno is net klaar, krijg hem over drie weken. Erg benieuwd! Rij nu met een Arno leenzadel.

Ik merk dat hij meer ontspanning heeft, loopt makkelijker over de rug. Een uur van te voren.. vind ik te kort. Dan liever de hele nacht.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:32

CdeB heerlijke punten! En wat een veranderingen zeg!

Bij mijn vorige paard wat ik reed hadden we ook een Arno brand! Vond het echt een heel fijn zadel!

Wat fijn shelly! Van wie had je clinic?

Hier vanmiddag weer les ben benieuwd dinsdag was ze een beetje stout haha! Reed voor het eerst weer in het donker alles was eng :+ Vanmiddag ook nog maar een wedstrijdje ingeschreven, volgende week zondag mogen wij weer op pad :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:51

Ik heb met net ingeschreven voor selectie := Nog in de B toch maar, eigenlijk vind ik ons geen selectie materiaal, maar na vorige proef kreeg ik commentaar dat ik gewoon mee moet doen. Had geen wedstrijdmogelijkheid meer voor die selectie en om daar nu debuut te maken vond ik helemaal niks :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:56

Haha hier ook selecties maar dan L1. En dan maar hopen dat we de banen doorkomen. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:03

Ik weet niet eens hoe ze op vreemd terrein is :') En of ik 2 proeven red met inrijden. Zullen we afspreken dat we dan maar gewoon samen op de regio komen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:46

Hahaha primaaaa! :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:53

Vandaag gestart en 187,5 en 194,5! Trots maakt ons L1+10!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:00

Jee gefeliciteerd :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:01

Top! Gefeliciteerd! Gaat goed :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:03

Super, gefeliciteerd!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:05

Mag ik mijn vraag hier even stellen?? Mag je HC L2 starten als je selecties voor L1 rijdt?

Mijn dochter heeft nu 16 wp in het L1 en wil eigenlijk eenmalig een keer hc L2 starten voor de gezelligheid (voor de punten hoeft ze het namelijk niet meer te doen, er komen ook nog 4 selectiewedstrijden nog) De wedstrijd is namelijk vlakbij en de halve stal rijdt die dag mee :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:55

Als het goed is mag dat ja.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 07:52

Gefeliciteerd met de punten! Ga je meteen l2?