Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:34

BloemBloem schreef:
Apple schreef:
De wedstrijd die wij hadden staan voor komende zondag is geannuleerd door de organisatie.

Dat is netjes, ben jij door middel van een mail op de hoogte gebracht? Wij hebben het nog niet eerder meegemaakt, tenminste één keer toen het terrein onder water lag, maar toen werden wij in de ochtend door de organisatie gebeld.

Nu staat er alleen dit bovenaan de startlijst, maar geen idee hoe ze ons gaan
informeren :D

"Let op, startlijst is onder voorbehoud van het weer, wanneer wij als organisatie de weersomstandigheden niet gunstig inschatten zullen wij de wedstrijd aflassen!
"

Het stond in de KNHS App, bij 'mijn kalender'.

Heel vroeger, voordat de KNHS app bestond, zijn wij zo een keer afgebeld toen we al onderweg waren naar het terrein. Terrein stond toen inderdaad onder water. Paard vond het maar een raar uitje, vlechtjes er in, trailer op, rondje rijden en vervolgens gewoon met vlechten en al weer uitladen thuis :))

Peppertree

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-26 16:02

Die had ik ook vorig jaar, na een uur rijden kwamen we op het wedstrijdterrein om te horen dat het afgelast was… ze waren al wel begonnen met bellen zeiden ze. Helaas niet naar de eerste op de startlijst die een uur verderop woonde.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:22

Dat is niet zo snugger :+

Rustig weekend dus , qua wedstrijden?
Wij hebben echt n gigantische hoeveelheid sneeuw gekregen, de paarden vinden het te gek.

Kregen onze nieuwe niet op de trailer, maar na wat hulp van een vriendin die vond, dat ie zich niet moest aanstellen, stond ie er mooi op . Meteen naar de bak gereden en na het rijden makkelijk weer kunnen laden _/-\o_ :') .

Savana heeft even vakantie, eerst de schimmel maar even aan t lopen houden.
Ohja ik heb n knie die kapot is en wordt geopereerd. Daarbij gleed ik zaterdag uit , vol op mn knie , en kan er nu helemaal niet op lopen. Dus ik kan even niets qua paarden nu _-:(

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 08:39

Wij hebben netjes een mail gehad, en hebben de wedstrijd kunnen afgezegd, dus ja
rustig weekend qua wedstrijden. Gelukkig wel een binnenbaan, dus hebben we lekker proef gericht kunnen blijven trainen.

Ooo GU, wat een ellende! Heel veel sterkte :(:)

Jullie hebben het eerder over Equi Competition gehad, iemand enig idee waar ik daar
een startlijst kan vinden :+ Wedstrijd is aankomende zondag, dus zou wel fijn zijn als we weten
hoe laat we aan start moeten komen :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 09:22

Om welke wedstrijd gaat het? Kan overigens zijn dat de startlijst nog niet online staat :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 09:50

Fijn, dat het op tijd afgezegd werd en jullie lekker door kunnen trainen.

Hier wat lastiger, als alles ontdooid is ooit, kunnen ze het bos in.
Nu mag mn man naar de bak rijden.
Met mn merrie durf ik dat wel aan (dochter kan alles alleen ermee) , maar de nieuwe ken ik nog niet zo.

Heb een automaat, dus als t echt moet , kan ik wel van A naar B ( is Mn linkerbeen).

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:21

Ah neee Getup wat naar van je knie! Gelukkig niet na je operatie gevallen. Weet je al wanneer dat is? En ben je dan ook uit de running een tijdje?

Wat fijn BloemBloem dat je netjes een mailtje hebt gehad. Zo te lezen hier verschilt dat dus nog wel eens hoe dat gecommuniceerd wordt als een wedstrijd wordt afgelast.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:52

Is gepland voor 21.01. Maar moet eind van de week langs t ziekenhuis om te kijken of dat nu gaat :=

Er moet n scheur in meniscus dicht en er is n stukje afgebroken, dat gaat er uit. Er was nog wel wat meer te zien op die MRI , maar dat bekijken ze ter plekke. Dus met wat mazzel lig ik er maar 3 weken uit.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:53

Wat zuur GU, sterkte! En wat een knappe schimmel! Benieuwd naar actiebeelden wanneer jij weer mobiel bent/jullie m wat langer hebben staan.

En Deeks jij ook, echt een verrot bericht

Bij equicompetition als je op de wedstrijd zit en dan de rubriek aanklikt, zou je een lijst moeten zien als die er is

Miriam, welkom terug! Fijn dat je weer kan :)

Wij hebben de mazzel van een binnenbaan, dus wel kunnen rijden. Werkte thuis, dus heb t kunnen indelen met 1x stappen aan de hand, 1x rijden/stappen en 1x poetsen op een dag. Toch nog wat de box uit. Wel een hoop werk om een pad naar de binnenbaan schoon te krijgen en houden, maar het is gelukt! Hopelijk kunnen ze morgen even de paddock in weer. Merrie houdt zich bijzonder goed, maar je merkt aan alles dat ze wel een beetje chagrijnig begint te worden (#understatement). Ohz is ze gelukkig wel echt fijn gebleven.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 12-01-26 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:00

Zou wel fijn zijn, als ze weer even in de paddock kunnen. Gedoe he, Met sneeuw en / of ijs.

T is ook gek weer. Dik pak sneeuw, nu is t ineens boven 0 en komende dagen 6-10 graden . Wordt lekker nat, dan.

Ben ook benieuwd wat de schimmel gaat doen. Is t (spring) paard van Mn dochter , die m vooral zelf gaat rijden. Maar wel jammer, dat ik er voorlopig niet op kan , zou wel eens willen voelen hoe hij is . Ben al blij , als ik m wekelijks aan de longe zou kunnen werken.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 20:06

ja snap ik, ben je toch nieuwsgierig!

En dat.. zo-veel water. Paddocks zijn hier eigenlijk altijd wel een paar stukken droog, nu gewoon nergens meer. Longeren zal ook nog wel even duren vrees ik. Misschien maar kijken of ze vrijdag even mee kan naar t bos en dan een paar goede paden zoeken, dat ze iig even een eind kan galopperen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 21:48

Getup wat fijn dat de schimmel goed ging op de trailer!
Flink balen van je knie.. Hopelijk gauw minder

Bloembloem fijn dat jullie lekker door hebben kunnen trainen :)

Noukie idd niet normaal zoveel water.. Maaaar de bodem is weer bijna zacht, dus morgen gaan we voor aquatraining :+ Ben benieuwd na bijna 2 weken vakantie. Eerst maar even longe voor de zekerheid.

Ze zijn hier meeste dagen wel gewoon naar buiten geweest, eerste deel van de sneeuwellende hadden we de paddock mooi glad, alleen van het weekend was het een ijsbaan geworden door het dooien en opnieuw opvriezen. Konden ze alleen op het stukje vooraan even een uurtje frisse neus halen. Gelukkig krijgen we weer beter 'paarden' weer.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 10:58

Ik mocht een van de sneeuwweekenden schrijven bij het Z1 tot en met ZZ licht. Ik helemaal blij, want ik vond dat mega interessant. Maarja, super slecht weer dus bijna allemaal hadden ze afgemeld. Behalve een iemand, die nog van heel ver moest komen ook. Dus uiteindelijk een hele ochtend gezeten voor vier combinaties. Evengoed leuk, hopelijk mag ik nog een keer bij een wat voller programma.

Ik heb afgelopen weken maar heel weinig kunnen rijden dus heb alle wedstrijden die ik had staan eerst maar even afgemeld. Mijn bak is gelukkig weer helemaal goed. Was zo jaloers op iedereen met een binnenbaan de afgelopen tijd.

Sterkte Getup! Klinkt heel naar!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 11:09

Beterschap Getup! Echt heel vervelend van je meniscus, ik weet helaas alles van knieblessures. Moet wel zeggen dat ik na een meniscusoperatie wel na een week alweer op een paard was gestapt := Kon nog niet helemaal zonder krukken en op- en afstappen was een uitdaging, maar het ging wel zolang ik bleef doorzitten, haha.

Hier is de buitenbak wonderbaarlijk goed onder de sneeuw vandaan gekomen. Heb eigenlijk maar 1 hoek die onder water staat, maar dat is een bekend probleem. Gamble heeft wel al die tijd stilgestaan. Ben nu bezig met het vinden van een bijrijder voor de aankomende tijd omdat ik waarschijnlijk dit hele jaar zelf niet zal kunnen rijden. Heb nu 2 meiden die nog komen kijken, hoop dat 1 van de 2 een klik is en dat ze ook lekker fanatiek willen rijden. Zou leuk zijn als ze met haar willen starten.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:04

Hmm klinkt niet fijn Getup maar hopelijk voelt je knie na de operatie weer helemaal goed en ben je blij dat het achter de rug is.

Wat lekker Noukie dat je een binnenbaan hebt en ze zo nog beetje uit haar stal kwam.
Ik moet zeggen dat dit voor het eerst in jaren is geweest dat ik die gemist heb maar gelukkig is het nu weer klaar met die gekkigheid en hopelijk blijft dat zo.

Toch leuk Peppertree dat het nog doorging.

Ik hoop dat je een fijne bijrijder kunt krijgen golenarrow waar het met jou en het paard leuk mee klikt.

Ik ga vanmiddag ook eens kijken hoe onze buitenbaan onder alle ellende vandaan gekomen is. Mijn paard heeft vanaf voor de kerst niks gedaan dus om te starten maar eens een rondje longeren dacht ik.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 14:59

Verstandig :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:50

Ja was een goed plan maar dat feest ging mooi niet door. Ik haalde hem uit de wei met een half los en verbogen ijzer. Balen!!! Toch nog wat langer vakantie dus voor hem |o

Terwijl de buitenbaan er zo strak en volledig droog bij lag. -O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 22:00

Oooh wat zuur! Hij had dus al lekker een feestje gevierd... kan de smid snel komen?

Peppertree, jammer idd, logisch, maar als leermoment jammer.
En hopelijk vind je snel een passend.iemand GA.
Haha,Melis, hoe was de jouwe aan de longe?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 09:42

Melzazu schreef:
Ja was een goed plan maar dat feest ging mooi niet door. Ik haalde hem uit de wei met een half los en verbogen ijzer. Balen!!! Toch nog wat langer vakantie dus voor hem |o

Terwijl de buitenbaan er zo strak en volledig droog bij lag. -O-

oliebol zeg! Dat is echt een domper!

Alle starttijden zijn hier inmiddels bekend voor deze maand, en door hulp weet ik nu ook hoe
Equi Competition werkt :D :))

Maar man man man, er is tijdens de regio in "onze" groep 1 afgevaardigde, deelnemersveld
van 22 :+ :=

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 10:00

Getup wat irritant van je knie! Hopelijk snel beter na de operatie. Kan me voorstellen dat je de nieuwe aanwinst ook graag zelf wil uitproberen *D
Melzazu wat zonde! Hopelijk een schade door het lopen met een verbogen ijzer?
Melis_93 heb je de frisheid overleefd?

Onze bak was maandagavond nog helemaal ijs met daarop een laag water. Dus had er gisteravond een hard hoofd in, maar hij was perfect! Weer een heel fijne les gereden. We zijn aan het stoeien geweest met wijken voor het rechterbeen, ik kan hem daar veel moeilijker recht houden dan bij wijken voor het linkerbeen. Het ligt aan mij, dus ik moet vooral met mezelf aan de gang :+

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 23:25

Melzazu verstandig eerst een rondje longe! was de bak goed te doen?
Oh lees het al, balen zeg! Hopelelijk gauw het ijzer er weer onder en dan weer lekker er tegenaan :)

Bloembloem dat is een mooie groep! Is dat afvaardiging naar het regiokampioenschap of 1 van het regio kampioenschap naar het NK?

Onze rondje longeren was geen overbodige luxe voor het rijden :+ ze was heeeeel fris haha. Ppzich ook niet raar, maandag konden ze nog niet zoveel op de paddock en gisterenochtend voor de tijd was ze nog niet buiten geweest. Na het longeren erop, maar dat was ook een beetje overleven. En fris en dan ook nog een vader die achter de bosjes aan het knutselen was bij zn schuurtje, die maar even vriendelijk verzocht om 20 minuten te wachten :+ De stukjes die ze ontspannen was liep ze er fijn los overheen.

Vandaag een nieuwe poging, ook maar even weer gelongeerd omdat we bij lamplicht gingen. Maar vandaag was ze een heel stuk relaxter en fijn wat basiswerk gedaan :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 09:40

Nou ik hoor meestal verder niets van de smid, hij zei dat hij dezelfde dag nog zou kijken of hij tijd had. Ik hoef er ook niet perse bij te zijn. Hij zet die van mij gewoon aan een touwtje en dan kan hij zijn ding wel doen.
Ik ga er van uit (en hoop het ook) dat als ik straks naar stal ga het weer netjes in orde is.

Ik kon het ijzer er zelf niet afhalen. Die zat verder nog muurvast dus ja dan maar even beetje onhandig lopen voor hem. Verder leek alles goed en zag ik er niks aan.

Wat lekker Miriam dat je een fijne les had.

Whaha melis ja dan is longeren vooraf echt niet overdreven hè. Mooi dat ze fijn liep en bij dag 2 ook alweer relaxter was.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:20

Soms is even longeren echt wel verstandig :')

1 afgevaardigde naar t NK , Bloembloem?

Ik kan weer lopen, yay *\o/*

Verder waren de paarden n rondje bos, Mn man had de Schimmel aan de lijn, maar die vind dit ook hartstikke leuk . Echt n grappig dier is het.

Savana staat de Hele dag met haar staart omhoog bij hem heen en weer te draaien , maar hij reageert niet :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 22:01

Ja wij konden vandaag dus toch ook een start maken met longeren en zoals Getup zegt is dat soms echt verstandig :D

Verder leek hij lekker in zijn vel te zitten en kruip ik er morgen (na voor de zekerheid eerst nog een rondje longe) maar weer eens op.

Wat fijn dat je weer kunt lopen Getup +:)+

Grappig die schimmel /3

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-26 08:45

melis_93 schreef:
Onze rondje longeren was geen overbodige luxe voor het rijden :+ ze was heeeeel fris haha. Ppzich ook niet raar, maandag konden ze nog niet zoveel op de paddock en gisterenochtend voor de tijd was ze nog niet buiten geweest. Na het longeren erop, maar dat was ook een beetje overleven. En fris en dan ook nog een vader die achter de bosjes aan het knutselen was bij zn schuurtje, die maar even vriendelijk verzocht om 20 minuten te wachten :+ De stukjes die ze ontspannen was liep ze er fijn los overheen.

Vandaag een nieuwe poging, ook maar even weer gelongeerd omdat we bij lamplicht gingen. Maar vandaag was ze een heel stuk relaxter en fijn wat basiswerk gedaan :)

Ik heb het idee dat alle paarden last hadden van onstuimigheid :+ Het lijkt wel of ze reageren op een hoge luchtvochtigheid. De oude merrie die ik momenteel rij leek wel hondsdol van de week, en dat met haar 24 jaar :D :))

Getup schreef:
Soms is even longeren echt wel verstandig :')

Ik kan weer lopen, yay *\o/*

Verder waren de paarden n rondje bos, Mn man had de Schimmel aan de lijn, maar die vind dit ook hartstikke leuk . Echt n grappig dier is het.

Savana staat de Hele dag met haar staart omhoog bij hem heen en weer te draaien , maar hij reageert niet :D

Wat fijn dat je weer uit de voeten kan! Komt je operatie ook niet meer in gevaar of weet je daar nog niet meer van?

Om terug te komen op jullie vragen, ja het is in haar groep 1 afgevaardigde richting NK. Nu maakt ons dat geen bal uit hoor ( ben echt geen ponyloedermoeder :+ ), maar we snappen die verdeelsleutels niet zo goed. In andere groepen waar het deelnemersveld bijvoorbeeld maar 4 starts heeft is het ook 1 afgevaardigde. Op basis waarvan wordt dan de keuze gemaakt qua afgevaardigde?