Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nynkex01 schreef:Dd wat jammer, dan maar even een stapje terug, lekker beetje hobbelen en het plezier terug vinden! Misschien die marathon van hierboven een idee?
Noukie wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Jongens mag ik effe janken? Ik ben meer dan twee jaar niet gestart en ik mis het zo enorm! Vorig outdoor en indoorseizoen waren we er gewoon nog niet klaar voor, dit outdoor seizoen is mijn paard van mei tot eind augustus kreupel geweest. Nu zijn we er weer, en het indoorseizoen is voor mij top omdat ik slecht zie, maar binnen door de echo van de Hoeven van mijn paard tegen de bakrand mij beter kan oriënteren. Maar ik heb dus een zeik natte buitenbak, en kan geen Pensionstal vinden met binnenbak, alles zit vol. Er is hier wel een stal waar ook wedstrijden georganiseerd worden dus dat is top, maar ze vragen daar echt de hoofdprijs, ik snap dat alles duurder wordt maar dit is niet meer realistisch. Ze zijn ook niet echt op zoek naar pensionpaard erbij, dus het is een beetje zo van als jij er dik voor wil betalen mag je komen maar we missen je ook niet als je niet komt dus kies maar. En ik ben ook maar een student. Dus nu ga ik weer een indoorseizoen zonder wedstrijden in, of ik moet in de blubber thuis trainen voor zover dat gaat en dan gewoon op wedstrijd gaan, want zo’n mega getraind paard heb je voor de b nou ook weer niet nodig.
Hoe doen jullie dat? Er zijn hier vast meer fanatieke wedstrijdmensen met een dramatische bak
PSvanLot schreef:Ben benieuwd wat ze er aan pensiongeld vragen?
Heb je geen mogelijkheid om een paar keer per week met de trailer naar een binnenbaan te gaan?
Lumi schreef:Nynkex01 schreef:Dd wat jammer, dan maar even een stapje terug, lekker beetje hobbelen en het plezier terug vinden! Misschien die marathon van hierboven een idee?
Noukie wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Jongens mag ik effe janken? Ik ben meer dan twee jaar niet gestart en ik mis het zo enorm! Vorig outdoor en indoorseizoen waren we er gewoon nog niet klaar voor, dit outdoor seizoen is mijn paard van mei tot eind augustus kreupel geweest. Nu zijn we er weer, en het indoorseizoen is voor mij top omdat ik slecht zie, maar binnen door de echo van de Hoeven van mijn paard tegen de bakrand mij beter kan oriënteren. Maar ik heb dus een zeik natte buitenbak, en kan geen Pensionstal vinden met binnenbak, alles zit vol. Er is hier wel een stal waar ook wedstrijden georganiseerd worden dus dat is top, maar ze vragen daar echt de hoofdprijs, ik snap dat alles duurder wordt maar dit is niet meer realistisch. Ze zijn ook niet echt op zoek naar pensionpaard erbij, dus het is een beetje zo van als jij er dik voor wil betalen mag je komen maar we missen je ook niet als je niet komt dus kies maar. En ik ben ook maar een student. Dus nu ga ik weer een indoorseizoen zonder wedstrijden in, of ik moet in de blubber thuis trainen voor zover dat gaat en dan gewoon op wedstrijd gaan, want zo’n mega getraind paard heb je voor de b nou ook weer niet nodig.
Hoe doen jullie dat? Er zijn hier vast meer fanatieke wedstrijdmensen met een dramatische bak
Voordat wij een binnenbak hadden hadden we alleen een nat weiland,waar regelmatig alleen in gestapt kon worden. Wij gingen veel naar buiten. Op de zandpaden kun je ook verruimen en verzamelen, linker/rechter stelling en een pasje wijken. Ideaal is het absoluut niet en zou absoluut de binnenbak niet weer opgeven, maar op die manier was het nog enigszins te doen.
Nynkex01 schreef:PSvanLot schreef:Ben benieuwd wat ze er aan pensiongeld vragen?
Heb je geen mogelijkheid om een paar keer per week met de trailer naar een binnenbaan te gaan?
Nope, ik ben afhankelijk van mijn vader als chauffeur en die heeft daar door de week geen tijd voor. Ze vragen ruim € 150 meer dan dat hier in de regio normaal is
Nynkex01 schreef:Roos jammer van je eerste proef, maar wel fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten!
Dat is jammer Eef!
Helaas zit er voor ons niks in de buurt op stap afstand, sowieso is alles ver en ik woon dus direct aan een hele drukke weg dus vind dat met een jong heet paard niet zo handig. Heb wel weer een mogelijkheid voor stalling gevonden, wel te ver voor mijn vader om naartoe te rijden om dan met ons op wedstrijd te gaan, maar dan kan ik in ieder geval weer trainen, en wellicht een stalgenootje die eens op wedstrijd gaat waar ik mee zou kunnen rijden
SophievdV schreef:He wat vervelend Nynke met die stalling en de bakken die van dusdanig slechte kwaliteit zijn dat je niet normaal kunt trainen. Ik hoop dat je nu een goede oplossing gevonden hebt!
Roosjenat: wat fijn dat je die mogelijkheid kreeg en dat je het fijn af hebt kunnen sluiten. Hete paarden.. het is een vak apartwel heel herkenbaar!
Ik zit in dubio. Wil einde vd maand graag starten met de vierjarige. Nu is er een wedstrijd in de buurt en eentje verder weg. Die in de buurt heeft nog zo belachelijk weinig deelnemers op papier staan dat ik me af vraag of het wel door gaat. Dat is bij die andere beter geregeld. Daar doen meer mensen aan mee. Ik gun de wedstrijd in de buurt eigenlijk wel meer deelname, maar ik wil zelf niet achter het net vissen en het risico lopen dat het afgelast wordt en ik dus niet kan rijden.
Roulette_ schreef:Haha, mooi verteld, Apple en fijnste het goed ging bij jullie beide.
Enzo, fijn dat jullie weer op wedstrijd zijn geweest! En grappig dat je paard je dan verrast in de proef.
Baan verkennen doen wij een beetje hoe het uit komt. Eva vind een rondje door de baan wel fijn, maar als dat echt maar 1 rondje links en 1 rondje recht is, of als het helemaal niet kan is het ook goed. Kom er ook niet speciaal voor, maar had heel vaak dat ik na een pauze ben en dan doe ik het wel. Of beter gezegd: ik kijk wat de rest doet. Regelmatig blijft vrijwel iedereen in de losrijbak, dan geniet ik van de rust in de ring en rij ik daar los, zo fijn! Soms (meestal selecties of regiokampioenschap) lijkt iedereen te willen baanverkennen en/of zijn er veel gespannen wegspringers. Dan doen we een rondje en genieten we daarna van de rust in de losrijbak.
DiscoDipp schreef:Ik lees weer fijne en verstandige dingen! Jullie eigen gevoel is altijd het belangrijkste!
Ik heb vandaag weer even gereden, iemand hier zei dat ik de lat zo hoog leg. Misschien is dat ook wel zo, ik ben heel kritisch naar mijzelf en misschien moet ik dat soms wat meer laten varen.
Dus vandaag eens 3 doelen gemaakt en de rest links laten liggen onder het mom van het kan toch allemaal niet tegelijk. En eigenlijk heb ik vandaag best lekker gereden!
Ik merk wel dat ze toch af en toe nog probeerde te versnellen maar als ik dan terug ga naar punt 1 en weer opnieuw vraag dan wordt het beter.
Noukie schreef:LV, gelukkig gaat de wond de goede kant op. Wel echt balen dat ie zo slecht is zonder ijzer en de smid nog wel even duurt.
Ik heb mijn merrie vandaag vrij spontaan voor het eerst M2 gestart. Donderdag gehoord dat er nog een plekje was, snel de proeven thuis een keer gereden. Vandaag was ze echt áán, eerste proef superfijn gereden, klein dom foutje aan mijn kant in de contra, maar verder voelde het echt goed. Tweede proef had ik iets minder focus en ging ik veel teveel nadenken in de keertwendingen, maar nog steeds prima proef.
Bleken we 2x1 met 206,5 en 198. Echt mega blij mee. Rest van de maand concours even afgemeld, ze heeft zich meer dan bewezen, nu thuis even bevestigen
Noukie schreef:Dank je wel. Moet wel zeggen dat ik de proeven van deze maand nog wat vind voelen als M2 light, die andere twee zijn de echte, haha. Maar neemt niet weg dat ik trots op dr ben hoor!
Baan verkennen doe ik als het in de tijdsplanning toevallig zo uitkomt, dus dat ik er toch al op zit. Anders niet en als ze dan toevallig ergens naar kijken in de baan is het jammer, ook onderdeel van het leerproces.