Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 07:42

Ik ken het probleem niet, want ben sowieso afhankelijk van een pensionstal, dus moet het doen met wat die bieden. Maar snap dat het wel slecht uitkomt zo. En in de droge periodes zoals nu, is de bak thuis dan ook zo slecht?

DD wat vervelend! Heb ook wel het idee dat jouw lat best hoog ligt, maar goed, als het niet goed voelt dan voelt het niet goed. Heb je het idee dat je er met de nieuwe instructie wel weer gaat komen? En periode rust en andere dingen is soms zo gek nog niet he?

Verder dank iedereen. Kan nog steeds niet helemaal bevatten dat ze zó goed was. En Roosje succes vandaag!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:42

Nynkex01 schreef:
Dd wat jammer, dan maar even een stapje terug, lekker beetje hobbelen en het plezier terug vinden! Misschien die marathon van hierboven een idee?
Noukie wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Jongens mag ik effe janken? Ik ben meer dan twee jaar niet gestart en ik mis het zo enorm! Vorig outdoor en indoorseizoen waren we er gewoon nog niet klaar voor, dit outdoor seizoen is mijn paard van mei tot eind augustus kreupel geweest. Nu zijn we er weer, en het indoorseizoen is voor mij top omdat ik slecht zie, maar binnen door de echo van de Hoeven van mijn paard tegen de bakrand mij beter kan oriënteren. Maar ik heb dus een zeik natte buitenbak, en kan geen Pensionstal vinden met binnenbak, alles zit vol. Er is hier wel een stal waar ook wedstrijden georganiseerd worden dus dat is top, maar ze vragen daar echt de hoofdprijs, ik snap dat alles duurder wordt maar dit is niet meer realistisch. Ze zijn ook niet echt op zoek naar pensionpaard erbij, dus het is een beetje zo van als jij er dik voor wil betalen mag je komen maar we missen je ook niet als je niet komt dus kies maar. En ik ben ook maar een student. Dus nu ga ik weer een indoorseizoen zonder wedstrijden in, of ik moet in de blubber thuis trainen voor zover dat gaat en dan gewoon op wedstrijd gaan, want zo’n mega getraind paard heb je voor de b nou ook weer niet nodig.
Hoe doen jullie dat? Er zijn hier vast meer fanatieke wedstrijdmensen met een dramatische bak

Voordat wij een binnenbak hadden hadden we alleen een nat weiland,waar regelmatig alleen in gestapt kon worden. Wij gingen veel naar buiten. Op de zandpaden kun je ook verruimen en verzamelen, linker/rechter stelling en een pasje wijken. Ideaal is het absoluut niet en zou absoluut de binnenbak niet weer opgeven, maar op die manier was het nog enigszins te doen.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:50

PSvanLot schreef:
Ben benieuwd wat ze er aan pensiongeld vragen?

Heb je geen mogelijkheid om een paar keer per week met de trailer naar een binnenbaan te gaan?

Nope, ik ben afhankelijk van mijn vader als chauffeur en die heeft daar door de week geen tijd voor. Ze vragen ruim € 150 meer dan dat hier in de regio normaal is

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:52

Lumi schreef:
Nynkex01 schreef:
Dd wat jammer, dan maar even een stapje terug, lekker beetje hobbelen en het plezier terug vinden! Misschien die marathon van hierboven een idee?
Noukie wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Jongens mag ik effe janken? Ik ben meer dan twee jaar niet gestart en ik mis het zo enorm! Vorig outdoor en indoorseizoen waren we er gewoon nog niet klaar voor, dit outdoor seizoen is mijn paard van mei tot eind augustus kreupel geweest. Nu zijn we er weer, en het indoorseizoen is voor mij top omdat ik slecht zie, maar binnen door de echo van de Hoeven van mijn paard tegen de bakrand mij beter kan oriënteren. Maar ik heb dus een zeik natte buitenbak, en kan geen Pensionstal vinden met binnenbak, alles zit vol. Er is hier wel een stal waar ook wedstrijden georganiseerd worden dus dat is top, maar ze vragen daar echt de hoofdprijs, ik snap dat alles duurder wordt maar dit is niet meer realistisch. Ze zijn ook niet echt op zoek naar pensionpaard erbij, dus het is een beetje zo van als jij er dik voor wil betalen mag je komen maar we missen je ook niet als je niet komt dus kies maar. En ik ben ook maar een student. Dus nu ga ik weer een indoorseizoen zonder wedstrijden in, of ik moet in de blubber thuis trainen voor zover dat gaat en dan gewoon op wedstrijd gaan, want zo’n mega getraind paard heb je voor de b nou ook weer niet nodig.
Hoe doen jullie dat? Er zijn hier vast meer fanatieke wedstrijdmensen met een dramatische bak

Voordat wij een binnenbak hadden hadden we alleen een nat weiland,waar regelmatig alleen in gestapt kon worden. Wij gingen veel naar buiten. Op de zandpaden kun je ook verruimen en verzamelen, linker/rechter stelling en een pasje wijken. Ideaal is het absoluut niet en zou absoluut de binnenbak niet weer opgeven, maar op die manier was het nog enigszins te doen.

Ik woon aan een provinciale weg en heb geen veilige uitrij mogelijkhedenhelaas
De bak is nu wel redelijk

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 13:50

Nynkex01 schreef:
PSvanLot schreef:
Ben benieuwd wat ze er aan pensiongeld vragen?

Heb je geen mogelijkheid om een paar keer per week met de trailer naar een binnenbaan te gaan?

Nope, ik ben afhankelijk van mijn vader als chauffeur en die heeft daar door de week geen tijd voor. Ze vragen ruim € 150 meer dan dat hier in de regio normaal is

En wat is in de regio normaal haha.

Wel balen dat je afhankelijk bent van je vader, dan schiet het niet op om naar eenbinnehanl te gaan.

DemiSisa

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 14:30

Nynkex01: is er niet op stapafstand een buitenbak met betere bodem die je, eventueel tegen vergoeding, een x aantal keer per week mag gebruiken? :)

Startlijst voor volgende week staat al online. Ik mag smiddags rond 3u starten. Best fijn, een keer heerlijk rustig aan kunnen doen 's ochtends!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:54

Dat zijn fijne starttijden Demi!

Wij zijn vandaag weer Z1 gestart. We begonnen al met wat spanning, binnenbaan was erg lawaaierig. Tijdens het aanspringen in galop werd ze weer erg heet, te heet eingelijk. Ik kon haar niet meer bij me houden en heb wat voltes gereden. Daarna nog een stukje door gereden maar tijdens het halsstrekken merkte ik zoveel spanning dat ik heb afgegroet.

Even gesproken met de organisatie en ik mocht heel lief toch nog een 2de proef rijden. Kon of voor punten gaan en proef 39 rijden of HC starten en proef 38 nog eens rijden.

Heb voor het tweede gekozen, winstpunten maken mij niks uit ik wil gewoon een fijne afsluiter. Deze proef ging iets beter nog wel wat spanning maar er zaten ook hele mooie stukken tussen. We kregen 215 punten, dus erg tevreden daar mee.

Was weer een fijn leermoment!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:02

DD: ik hoop dat je weer een beetje het fijne gevoel terug kan krijgen met het andere "systeem". Als het voor je gevoel al niet fijn is dan is op wedstrijd gaan alleen maar extra frustrerend.
Sophie: gaaf marathon, altijd mooi om te zien.
Roosjenat: fijn dat je nog een rondje hc mocht, toch heel mooi afgesloten.

Ik zou dit weekend ook weer starten maar de wedstrijd werd afgelast ivm te weinig aanmeldingen. Thuis maar wat gespeeld en les gehad, overgang stap-galop gevraagd, deed ie gewoon in 1 keer goed :D. Proefje ook nog meegenomen, moet wat minder slordig rijden maar overall positief. Zin om weer op pad te gaan volgende week.

Twijfel wel of ik dit jaar nog van vereniging ga wisselen om selecties mee te kunnen doen. Ben van regio verhuisd. Maar om mee te doen moet ik dus nog een keer lidmaatschap aftikken. Beetje zonde geld. Maar ja wel leuk om mee te doen, geeft ook een doel om voor te trainen. Mag versneld promoveren, dus rijd niet voor de winstpunten.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:40

Roos jammer van je eerste proef, maar wel fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten!
Dat is jammer Eef!
Helaas zit er voor ons niks in de buurt op stap afstand, sowieso is alles ver en ik woon dus direct aan een hele drukke weg dus vind dat met een jong heet paard niet zo handig. Heb wel weer een mogelijkheid voor stalling gevonden, wel te ver voor mijn vader om naartoe te rijden om dan met ons op wedstrijd te gaan, maar dan kan ik in ieder geval weer trainen, en wellicht een stalgenootje die eens op wedstrijd gaat waar ik mee zou kunnen rijden :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 06:51

He wat vervelend Nynke met die stalling en de bakken die van dusdanig slechte kwaliteit zijn dat je niet normaal kunt trainen. Ik hoop dat je nu een goede oplossing gevonden hebt!

Roosjenat: wat fijn dat je die mogelijkheid kreeg en dat je het fijn af hebt kunnen sluiten. Hete paarden.. het is een vak apart :') wel heel herkenbaar!

Ik zit in dubio. Wil einde vd maand graag starten met de vierjarige. Nu is er een wedstrijd in de buurt en eentje verder weg. Die in de buurt heeft nog zo belachelijk weinig deelnemers op papier staan dat ik me af vraag of het wel door gaat. Dat is bij die andere beter geregeld. Daar doen meer mensen aan mee. Ik gun de wedstrijd in de buurt eigenlijk wel meer deelname, maar ik wil zelf niet achter het net vissen en het risico lopen dat het afgelast wordt en ik dus niet kan rijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:41

Nynkex01 schreef:
Roos jammer van je eerste proef, maar wel fijn dat je goed hebt kunnen afsluiten!
Dat is jammer Eef!
Helaas zit er voor ons niks in de buurt op stap afstand, sowieso is alles ver en ik woon dus direct aan een hele drukke weg dus vind dat met een jong heet paard niet zo handig. Heb wel weer een mogelijkheid voor stalling gevonden, wel te ver voor mijn vader om naartoe te rijden om dan met ons op wedstrijd te gaan, maar dan kan ik in ieder geval weer trainen, en wellicht een stalgenootje die eens op wedstrijd gaat waar ik mee zou kunnen rijden :)

Is de afstand voor jou en je vader niet hetzelfde? Of wonen jullie op verschillende locaties?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:43

SophievdV schreef:
He wat vervelend Nynke met die stalling en de bakken die van dusdanig slechte kwaliteit zijn dat je niet normaal kunt trainen. Ik hoop dat je nu een goede oplossing gevonden hebt!

Roosjenat: wat fijn dat je die mogelijkheid kreeg en dat je het fijn af hebt kunnen sluiten. Hete paarden.. het is een vak apart :') wel heel herkenbaar!

Ik zit in dubio. Wil einde vd maand graag starten met de vierjarige. Nu is er een wedstrijd in de buurt en eentje verder weg. Die in de buurt heeft nog zo belachelijk weinig deelnemers op papier staan dat ik me af vraag of het wel door gaat. Dat is bij die andere beter geregeld. Daar doen meer mensen aan mee. Ik gun de wedstrijd in de buurt eigenlijk wel meer deelname, maar ik wil zelf niet achter het net vissen en het risico lopen dat het afgelast wordt en ik dus niet kan rijden.

Even mailen wat ze doen? Ik ken wedstrijden genoeg die ten alle tijden gewoon doorgang vinden. Ook als er weinig deelnemers zijn.

Een wedstrijd annuleren om te weinig deelnemers is ook de doodsteek voor de locatie. Dan geven mensen helemaal niet meer op.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:32

@Noukkie gefeliciteerd! Soms werken die spontane plannen het beste :P

@roosjenat fijn dat je nog een 2e keer mocht starten en vooral dat die een stuk beter ging. Geeft idd een fijner gevoel dan

Mijn wedstrijd gister ging eigenlijk exact als verwacht, ik ging puur om te kijken waar we stonden na sinds april niet hebben kunnen rijden ivm zijn blessures, had 'm sinds eind augustus weer opgepakt. 1e proef ging vond ik zelf heel stabiel (beter dan vorige week toen we 'm oefenden) alleen sprong die op de linkerhand in de rechtergalop aan (normaal is het zijn ding om dat anders om te doen :P), dus dat was rommelig en op de andere hand sprong die over in de contra. "dat doet 'ie normaal nooit" ging hier dan ook op, was even verbaasd en toen gecorrigeerd in de hoek :+ . Wel een 4 maar jury vond het netjes gecorrigeerd :Y) . Daar 169 punten en de 2e proef was hij moe, dan gaat ie drammen en tegen de hand lopen maar op de een of andere manier daar 175 punten.

Eigenlijk overal met de jury eens, dus we gaan nu weer lekker verder de spieren kweken

Doen jullie trouwens baan verkennen? Was voor de 1e starter rond half 9, ik was als 2e iets over 9 dus heb t wel gedaan maar was de enige. Als je om 1700 moet starten snap ik dat je er niet speciaal voor gaat rijden maar viel me op dat de mensen die er al waren het ook niet deden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:50

Wij hadden dit weekend ook een wedstrijd weekend :-)

Zaterdag met de wederhelft en zijn paard rondje springen. Ze hebben een periode gehad dat ze nooit verder kwamen dan hindernis 4 :roll: , maar met wat gerichte instructie erg gewerkt aan controle en discipline. Instructeur gaf aan dat hij best wel twee rondjes 80 kon starten en als het dan goed ging vragen of het tweede rondje omgezet kon worden naar 90. Dat pakte goed uit. Eerste rondje 80 foutloos, tweede rondje dus 90 gedaan en weer foutloos. Barrage ook foutloos en binnen de tijd +:)+ . Erg tevreden over.

Zondag zijn we met mijn paard naar een locatie gegaan waar hij wel eens eerder was geweest voor een lesje. Maar goed: toen was het een leeg veld met 2 andere paarden. Nu waren er drie ringen, twee losrijdbakken, 15 trailers, veel paarden, mensen, hondjes, tribune en ook nog een omroepsysteem.

Op de trailer was hij nog heel relaxt, maar zodra hij de trailer af kwam begon hij te stuiteren. De wederhelft heeft een kwartier besteed met een stuiterend paard aan de hand voordat ik er op kon. Losrijden ging eigenlijk wel oke en in de wedstrijdring was hij er weer helemaal :-) . Paardlief snapt het concept 'proefje'. Ik kom binnen over de AC lijn en je ziet hem bijna denken 'O, proef 22, AC binnenkomen in draf, linkerhand, E afwenden, B rechterhand' .
Resulteerde in de eerste proef 188 punten en een derde prijs (mooi rozet gewonnen). De tweede proef was halverwege de benzine op (ja, nogal logisch als je daarvoor een kwartier lang hebt lopen stuiteren aan de hand) dus hadden we 176.5 punten :-)

Baan verkennen hebben we tot nu toe alleen sporadisch gedaan met het paard van de wederhelft, die heeft dat af en toe wel nodig. Bij mijn paard maakt het niet zoveel uit of we het doen of niet.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:11

Haha, mooi verteld, Apple en fijnste het goed ging bij jullie beide.
Enzo, fijn dat jullie weer op wedstrijd zijn geweest! En grappig dat je paard je dan verrast in de proef.

Baan verkennen doen wij een beetje hoe het uit komt. Eva vind een rondje door de baan wel fijn, maar als dat echt maar 1 rondje links en 1 rondje recht is, of als het helemaal niet kan is het ook goed. Kom er ook niet speciaal voor, maar had heel vaak dat ik na een pauze ben en dan doe ik het wel. Of beter gezegd: ik kijk wat de rest doet. Regelmatig blijft vrijwel iedereen in de losrijbak, dan geniet ik van de rust in de ring en rij ik daar los, zo fijn! Soms (meestal selecties of regiokampioenschap) lijkt iedereen te willen baanverkennen en/of zijn er veel gespannen wegspringers. Dan doen we een rondje en genieten we daarna van de rust in de losrijbak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:17

Roulette_ schreef:
Haha, mooi verteld, Apple en fijnste het goed ging bij jullie beide.
Enzo, fijn dat jullie weer op wedstrijd zijn geweest! En grappig dat je paard je dan verrast in de proef.

Baan verkennen doen wij een beetje hoe het uit komt. Eva vind een rondje door de baan wel fijn, maar als dat echt maar 1 rondje links en 1 rondje recht is, of als het helemaal niet kan is het ook goed. Kom er ook niet speciaal voor, maar had heel vaak dat ik na een pauze ben en dan doe ik het wel. Of beter gezegd: ik kijk wat de rest doet. Regelmatig blijft vrijwel iedereen in de losrijbak, dan geniet ik van de rust in de ring en rij ik daar los, zo fijn! Soms (meestal selecties of regiokampioenschap) lijkt iedereen te willen baanverkennen en/of zijn er veel gespannen wegspringers. Dan doen we een rondje en genieten we daarna van de rust in de losrijbak.

Ik doe precies hetzelfde. Kijken waar de meeste heen gaan en dan precies het andere doen. Heb het ooit op Nk wel gedaan, was 1e start en pauze was baanverkennen. Maar echt een ramp qua drukte en wat jij zegt vooral gespannen paarden. Mijne keek niet naar de baan, wel naar de paarden.

Weer fijne resultaten dit weekend allemaal! Verstandig die 2e proef rijden roosjenat! Enzo, toch weer goed begin na lange tijd niet weg geweest zijn toch?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:40

Ik lees weer fijne en verstandige dingen! Jullie eigen gevoel is altijd het belangrijkste!

Ik heb vandaag weer even gereden, iemand hier zei dat ik de lat zo hoog leg. Misschien is dat ook wel zo, ik ben heel kritisch naar mijzelf en misschien moet ik dat soms wat meer laten varen.

Dus vandaag eens 3 doelen gemaakt en de rest links laten liggen onder het mom van het kan toch allemaal niet tegelijk. En eigenlijk heb ik vandaag best lekker gereden!

Ik merk wel dat ze toch af en toe nog probeerde te versnellen maar als ik dan terug ga naar punt 1 en weer opnieuw vraag dan wordt het beter.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:32

DiscoDipp schreef:
Ik lees weer fijne en verstandige dingen! Jullie eigen gevoel is altijd het belangrijkste!

Ik heb vandaag weer even gereden, iemand hier zei dat ik de lat zo hoog leg. Misschien is dat ook wel zo, ik ben heel kritisch naar mijzelf en misschien moet ik dat soms wat meer laten varen.

Dus vandaag eens 3 doelen gemaakt en de rest links laten liggen onder het mom van het kan toch allemaal niet tegelijk. En eigenlijk heb ik vandaag best lekker gereden!

Ik merk wel dat ze toch af en toe nog probeerde te versnellen maar als ik dan terug ga naar punt 1 en weer opnieuw vraag dan wordt het beter.

Dat is leuk om te lezen! Soms maken we het onszelf zo onnodig moeilijk -O-

De hoefsmid is gistermiddag geweest en er moest meer van de hoef af dan we allemaal verwacht hadden... Van de zomer liep ie namelijk ineens zo kreupel alsof zn been gebroken was, toen moest er minder van de hoef af dan nu en nu liep 'ie geen eens zo slecht. Op een cm na van de kroonrand denk ik ongeveer... Hij liep gisteravond gelukkig alweer een stuk beter maar nog wel onwennig dat het nu geen zeer meer doet

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:34

Hier gelukkig een paard wat al veel gezien heeft en nergens van opkijkt, zolang ik maar bij hem blijf. Baanverkennen is dus niet echt nodig. Als het toevallig zo uitkomt dat het kan, doe ik het wel even, maar is gelukkig geen must!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:47

Zo denk ik er idd ook over, maar ik ga er niet speciaal voor rijden/eerder weg en kwam nu mooi uit. Maar viel me op omdat onze losrijbak net geen 20x40 is dus best druk en ik nu mooi daar kon losstappen ipv met veel mensen om me heen
En omdat ik in die 20 minuten de enige was was ik nieuwsgierig hoe jullie daarover dachten :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:59

Misschien zijn er een aantal ruiters die zelf willen baanverkennen voor hun spanning. ;) Niet elk paard zal het nodig hebben, maar sommige ruiters hebben wel de bevestiging nodig dat paard het niet eng vindt.
En kuddegedrag, als er 1 gaat gaan er meestal toch meer mee haha.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:16

Ik ga ook alleen baanverkennen als ik daar niet veel eerder voor weg hoef. Enige uitzondering was de regio, daar ben ik de dag ervoor heen gegaan. Mijn paard kan soms ineens heel erg kijkerig zijn op een specifiek object, baanverkennen kan dan wel het verschil maken of ik netjes de hoek door rij of niet :+ .

Heb tot nu toe alleen outdoor gereden en daar waren de enge dingen vaak bij de losrijring (reclameborden) en ver genoeg van de ring dat ik er bijna geen last van had. Ben benieuwd hoe dat indoor gaat. Heb in ieder geval zaterdag een training langs enge dingen rijden, toch maar even oefenen voordat we er straks op concours echt tegenaan lopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 20:02

Noukie schreef:
LV, gelukkig gaat de wond de goede kant op. Wel echt balen dat ie zo slecht is zonder ijzer en de smid nog wel even duurt.

Ik heb mijn merrie vandaag vrij spontaan voor het eerst M2 gestart. Donderdag gehoord dat er nog een plekje was, snel de proeven thuis een keer gereden. Vandaag was ze echt áán, eerste proef superfijn gereden, klein dom foutje aan mijn kant in de contra, maar verder voelde het echt goed. Tweede proef had ik iets minder focus en ging ik veel teveel nadenken in de keertwendingen, maar nog steeds prima proef.
Bleken we 2x1 met 206,5 en 198. Echt mega blij mee. Rest van de maand concours even afgemeld, ze heeft zich meer dan bewezen, nu thuis even bevestigen

Goed gedaan hoor; M2 is echt geen eitje.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 08:57

Dank je wel. Moet wel zeggen dat ik de proeven van deze maand nog wat vind voelen als M2 light, die andere twee zijn de echte, haha. Maar neemt niet weg dat ik trots op dr ben hoor!

Baan verkennen doe ik als het in de tijdsplanning toevallig zo uitkomt, dus dat ik er toch al op zit. Anders niet en als ze dan toevallig ergens naar kijken in de baan is het jammer, ook onderdeel van het leerproces.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:06

Noukie schreef:
Dank je wel. Moet wel zeggen dat ik de proeven van deze maand nog wat vind voelen als M2 light, die andere twee zijn de echte, haha. Maar neemt niet weg dat ik trots op dr ben hoor!

Baan verkennen doe ik als het in de tijdsplanning toevallig zo uitkomt, dus dat ik er toch al op zit. Anders niet en als ze dan toevallig ergens naar kijken in de baan is het jammer, ook onderdeel van het leerproces.

Maar ook Light blijft goed hé ;) Je hebt haar gewoon goed opgeleid.

Het verschil is idd bijzonder, maar als je kijkt naar vroeger is het echt wel extreem veranderd. Die proeven in de tijd dat wr elkaar leerden kennen. Met stap galop, galop stap, 2 hele keertwendingen achter elkaar en sb en travers in elke proef. Vind de huidige proeven een stuk fijner rijden, alleen wel apart qua niveauverschil tussen de proeven idd.