[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:33

Eva, succes vandaag!

Newpeters, wat een vervelende situatie.. Snap wel dat je overweegt om een nieuw huisje voor haar te zoeken. Zo kan je zelf ook niet lekker rijden..

Cheminee, jeetje wat rot.. :(:) Ben benieuwd wat een DA ervan zegt bij het zien van de foto's.

Goldie, de buurman 30km verderop? :') Dacht dat dat normaal was in Australië en Canada enz, niet in Nederland haha. Je bedoeld je oude buurman zeker? Je bent pas verhuisd toch? Volgens mij is Cas echt een fijne merrie, ik lees altijd zulke fanatieke verhalen over haar! Denk dat je in je handen mag knijpen met zo'n paard. Heerlijk dat het zo goed ging en dat je dan op een roze wolk leeft hé? <3

Marjolein, succes zaterdag!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:37

Ja dat is echt zo fijn, ik weet niet waar ik haar aan verdiend heb :o Ze heeft echt een super mentaliteit wat betreft springen en verder is ze in de omgang ook een heel fijn dier.

Haha nee ik moet nog verhuizen, Marcel wordt mijn nieuwe buurman :)
Maar eerst moeten we nog een huis bouwen :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:35

Cheminee schreef:
Ik heb helaas wat minder goed nieuws gekregen vandaag bij de tandarts.. als je paard een tong probleem heeft ga je altijd eerst aan je eigen rijstijl denken.. vandaag een keiharde bevestiging gekregen dat het helaas niet aan mijn rijstijl ligt maar dat mijn paard een flinke klap tegen zijn kaak heeft gehad als veulen en dus scheefgroei heeft... rijtechnisch wel te verlichten en door regelmatige tandarts behandeling ook. Maar de problemen zullen blijven....

Morgen een afspraak maken om het nog op foto te laten vast leggen...

Hoe moet je dat rijtechnisch gaan verlichten dan?

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:59

Oh Goldie ik liep wat op de zaken vooruit. :D Maar zulke buren zijn altijd goed!

Ik heb de moeilijke beslissing genomen om Ot te verkopen.. Ondanks dat hij echt mijn maatje is komen we niet echt verder met springen en dat is wel wat ik graag doe. Ik heb geen ambities om Z te springen, maar ik wil wel graag rondkomen.. Nu ben ik tegen een leuk paardje aan gelopen en dat voelde gelijk goed en wordt zij dinsdag gekeurd en dan ben ik dus een paard rijker. Een 5 jarige merrie van Captain Cooper. Zit dressuurmatig nog wel wat werk in maar springen wilt ze erg graag! Dus wel een risico een jong paard, maar heb er een goed gevoel over dat zij mij wel over mijn onzekerheid kan helpen.
Degene van wie ik haar koop wilt Ot trainen, uitbrengen en helpen met de verkoop en zij ziet er ook echt een goed en fijn paard in dus dat is gelukkig wel positief maar ze snappen wel mijn probleem en ik ben gewoon niet consequent genoeg en vaak te laat met been geven of doordrukken..

Dus ik zit lekker in dubio, ene kant heel blij met een nieuwe uitdaging en een ontzettend leuke en lieve merrie en aan de andere kant moet ik mijn maatje weg doen want dat is hij op alle vlakken behalve springen.. -O-

FCSA

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:14

Wat een dappere beslissing, Nann. Kan me de gemengde gevoelens voorstellen.
Heel veel succes en plezier gewenst met je nieuwe dame, het is je gegund!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:17

Paardrijden doe je voor je plezier Nann, dat is toch het voornaamste! :j Ik duim voor je dat je merrie goedgekeurd wordt, klinkt hartstikke leuk juist.

Hier verliefd op een merrie, nadeel is wel dat ik er pas volgend jaar mee aan de slag zou kunnen

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:21

Dank je wel meiden! Precies wat jij zegt Eva. Ik ga vaak mee met vriendinnen op wedstrijd en dan kriebelt dat zo erg.. Dat is gewoon jammer.

Niet de numero uno waar je het over had? Daar ging je gisteren weer naar toe toch? Is die merrie drachtig of nog jong dat je er pas volgend jaar mee aan de slag kan?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 22:39

Nann__ schreef:
Dank je wel meiden! Precies wat jij zegt Eva. Ik ga vaak mee met vriendinnen op wedstrijd en dan kriebelt dat zo erg.. Dat is gewoon jammer.

Niet de numero uno waar je het over had? Daar ging je gisteren weer naar toe toch? Is die merrie drachtig of nog jong dat je er pas volgend jaar mee aan de slag kan?

Precies de Numero Uno waar ik het over had. Die is drachtig en jong :D Dus dat is dubbelop.

Ik denk dat je veel plezier gaat hebben van een fijn en eerlijk paard, dan weet je ook wat er aan de hand is als er een keer wat gebeurd. Heerlijk toch!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:28

Balen Nann maar dapper dat je voor je eigen plezier kiest! Ot krijgt vast een super nieuw huis. Nu duimen dat je merrie goed gekeurd word!

Leuk Eva! Ga je voor deze?

Vanavond springles gehad met mijn bulldozer Gismo. Paar keer vol de balken op zijn voorbenen omdat ie weer liep te klooien. Volgende week met les toch de pelham erin en dan kijken wat we ervan bakken :'). Mikado spelen doet ie maar in zijn eigen tijd :+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:26

Afbeelding

Schimmel ging echt fijn vandaag. Een 8ste prijs en geplaatst voor de finale van aankomende dinsdag van Indoor Wierden *\o/*
Zelf eindelijk eens niet zenuwachtig en echt fijn kunnen rijden :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:12

Pantykous schreef:
Nann__ schreef:

Precies de Numero Uno waar ik het over had. Die is drachtig en jong :D Dus dat is dubbelop.

Ik denk dat je veel plezier gaat hebben van een fijn en eerlijk paard, dan weet je ook wat er aan de hand is als er een keer wat gebeurd. Heerlijk toch!

Oh dat heb ik even gemist dat ze drachtig en jong was haha. Ben je er al een beetje uit wat je wilt? :) Ik zal je vast wel weer een keer tegenkomen in Bunschoten (of Soest?) met onze nieuwe troeven tegen die tijd.

Marjolein, gefeliciteerd! Wat een goede prestatie! Gave foto ook. :)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:18

Gave set heb je op Mick Laura! Zag je foto net voorbij komen op insta. Staat hem goed :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:08

Gefeliciteerd Elitedeux!!

Vandaag voor het eerst weer gestart sinds juli (nadat ik bedacht had er helemaal mee te willen stoppen). 1e ronde iets wijfelend, 2e ronde ouderwets simpel. 2x foutloos. Gelijk maar de volgende wedstrijd opgegeven.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:12

Dankje Nann!
Gaaf ED en hele mooie foto!
Wat een super comeback!

Ik heb ook eindelijk de foto's van Soest. Blij mee :D
(Al gaat dat oornetje niet meer op stom ding)
Afbeelding

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:27

Lithya. Fijn dat je lekker hebt gereden en het goed ging!

Paljaslaura, hele gave foto!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:42

Ach, zo’n mini oornetje heeft toch ook wel wat Laura?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:57

Haha het flapje ging steeds over mijn frontriem heen :P Niet echt de bedoeling

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:12

Lithya schreef:
Gefeliciteerd Elitedeux!!

Vandaag voor het eerst weer gestart sinds juli (nadat ik bedacht had er helemaal mee te willen stoppen). 1e ronde iets wijfelend, 2e ronde ouderwets simpel. 2x foutloos. Gelijk maar de volgende wedstrijd opgegeven.

Waarom wilde je er mee stoppen? Maar fijn dat je zo goed gereden hebt! Smaak naar meer dus. :D

Lau, wat voor oornetje heb je? Ik heb dat nog nooit gehad dat hij over mijn frontriem ging.. Maar dat is niet helemaal de bedoeling nee.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:18

Mijn oornetje wappert ook omhoog. Dan moet je eeen lange nemen en vastmaken aan de neusriem.
Verder wappert het. Als je een iets grotere flap hebt.

Oh fijn lithya!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:35

Ik hoorde laatst dat dat binnenkort niet meer mag, je oornetje vastmaken aan je neusriem. Hoorde ik op wedstrijd..

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:36

Jij hebt ook goed gereden las ik Carola! Gefeliciteerd! En Hidalgo zonder twijfel door het water. Toppers!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:42

Ohw.. dan heb ik niks gezegd _O-

Ja joh. Ze deden het weer super. Fijn stel :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:13

Waarom zou dat niet meer mogen :+
Sommige regels slaan echt nergens op _O- Nou vind ik die lange oornetjes ook niet echt mooi, dus maakt mij verder niet uit :+

Goed bezig dus weer Margriet *\o/*
Ik ken het gevoel, gelukkig ben ik veel te gek op mijn paard en gaan we altijd weer door :)

Gister waaide het best flink... Zie ik een of andere mafkees zonder zadel buiten rijden 8)7
Ooh wacht dat was onze weerspiegeling in de ramen _O- :))

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:23

Nann: Had geen fijne les meer waar ik wat aan had. En hij weigerde zo ongelooflijk smerig. Echt om je te lanceren. Dan ben ik een watje en gaat mijn lef op vakantie.

Gefeliciteerd Carola!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:24

In de mennerij is het verboden. Volgens mij wilden ze het daar van kopiëren.