[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:13

ismy schreef:
Zoo, weer even bijlezen! Had weer een belachelijk druk weekend :o

Balen dat je zo zenuwachtig was _Sofie, maar het komt allemaal vanzelf, lekker kilometers maken :)
Balen dat je van de trap bent gevallen en daardoor niet fijn kon rijden mistid. Dan is dressuur rijden ook niet zo leuk als je overal op wordt afgerekend en je pijn hebt.

Misschien ga ik ook wel naar Paard2014, is dat een leuk concours? Iemand ervaringen?

Als ik op stage ben of op school wordt wedstrijd rijden het ook niet voor mij, voor echt ‘bijzondere’ wedstrijden neem ik wel vrij. Daar maken we dan ook echt wel een bijzondere dag voor. Maar dan moet het wel een hele bijzondere wedstrijd zijn waarbij je niet in het weekend of op een ander moment kunt rijden. Door de weeks op een avond rijden is best fijn, het nadeel is dat het vaak zo laat wordt en je de volgende dag weer vroeg moet :’)
Het voordeel van door de weeks starten is dat je het weekend dan lekker vrij bent :)

Jeetje sterkte M_D_H. Het is inderdaad niet handig om zo op concours te gaan en misschien voor jezelf ook wel beter! Goed en knap van je om dit besluit te maken!

Ooh ja Elke, staartenangst, ghehe dat ken ik! Heel vervelend inrijden met het springen. Nicole heeft er met momenten ook last van. Als het te druk is en de omgeving ook, dan kan ik echt niet normaal inrijden. Als een paard te dichtbij langs komt dan schiet ze een beetje naar de bakrand en gaat haar hoofd omhoog. Best vervelend rijden. Springen gaat dan ook niet lekker en ontspannen loswerken lukt ook niet dan. :’) Hopelijk komt je paard er snel vanaf. Bij ons is het al een stuk beter. Heb er een paar jaar terug echt naast gelegen omdat een paard te dichtbij haar over een hindernis sprong waarvan ze schrok. Nicole heeft ook een keer een klap gehad met het inrijden dus dat is ook niet allemaal ten goede.

Ik ken paard 2015 alleen van de zijkant :)

Het is, euhm... apart :D
Je hebt een wedstrijdbaan, die is mooi groot en staat vaak mooi gebouwd.
En dan heb je de ring die tussen de standjes ligt... die is een slag kleiner dan de wedstrijdbaan, nog wel mooi maar de mensen staan daar voornamelijk voor de standjes. Het is daar dan ook best chaotisch langs de zijkant.
Weet niet of de paarden daar ook springen, de pony's wel.

Bedankt!
Ja, ik ken mijzelf en ik weet dat dat ons in de weg gaan zitten.
Hoewel ik een tinker te heb, is het een behoorlijk sensibel, temperamentvol ding... en als ik ook maar een fractie niet lekker in mijn vel zit dan zijn de gevolgen thuis al bijna niet te overzien :').
Laat staan op concours :o.
En aangezien we nog geen 9 maanden weer aan het rijden zijn (sinds onze vorige valpartij in het parcours) denk ik ook niet dat dat goed is voor ons zelfvertrouwen :+.
Dus dan gaan we de komenden maanden thuis lekker sleutelen... zorgen dat ik weer beter in mijn vel kom te zitten en dan weer op pad :)

Gil is sowieso niet de makkelijkste op concours... en als ik dan ook nog eens ga klooien komt er vaak weinig goeds van :')
Misschien dat ik nog wel een keertje dressuur start van het stamboek, maar dat zien we nog wel.

Doordeweekse wedstrijden in de avond zijn een crime...
Het duurt allemaal zo ontzettend lang, ik kan daar echt niet tegen als ik de volgende dag dan weer vroeg op moet..en wij hebben een eindigde op stal (doordeweeks half 10) dus het is ook niet handig met stal om daar heen te gaan...
Maar het zijn vaak wel hele fijne wedstrijden om te rijden...

Ik heb last van sog...
Suprise ontwijkend gedrag :+

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:31

Ik heb ook wel op Paard(geen idee welk jaar) gereden. Voornamelijk met jonge pony's dus in de lagere klasses. Het is gewoon iets groter want er zit een hele markt bij.
Niet veel bijzonders vind ik. Wel grote groepen, eer als je wint etc etc.
Bij de paarden heb ik geen ervaring maar zal wel een beetje het zelfde zijn gok ik

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:55

Klinkt wel leuk opzich dat Paard. Hardenberg is volgens mij wel een stukje rijden dus weet niet nog niet echt of ik me op ga geven. Zal eens met de eigenaar bespreken. Klinkt ook wel gezellig! :D

Hele knappe en goede keuze volgens mij M_D_H

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:02

Voor mij 1,5 uur enkele reis, dat is me iets te pittig voor een B rondje. :D Het ziet er wel leuk uit!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 17:48

_Elke schreef:
Springen ging fijn vanavond. Ik ging expres tegen de richting in rijden om te kijken wat ze nu zo eng vind.. dat zijn dus galopperende/springende paarden met zwiepende staarten.. Merrie vond het nog steeds dood eng :( echt zielig! Donderdag oefenspringen , dan gaan we weer oefenen :)

Fijn dat het springen goed ging! Daar is die van mij dus doodsbang voor, mensen die tegen de richting in rijden. Die mensen krijgen van mij ook meestal commentaar, als ze in een drukke, kleine (20x40) baan op beide handen willen losrijden gaan ze maar op dressuurwedstrijd of in een andere bak losrijden :o .

Indoor Meppel had ik 1 van de zeldzame weigeringen met Kino. Liep een kind met een kinderwagen naast de dubbelsprong heen en weer te rennen waardoor we de tweede misten... 2e parcours wel prijs :Y)

Paard heb ik ook een keer gewonnen! Progressief. In de B pony's, toen we nog selectie moesten rijden om daar te kunnen starten. Op de selectie had ik ook al gewonnen op tijd een heel stuk los van de rest. Zag toevallig laatst het filmpje :D in die tijd zette ik bijna alles op Youtube, leuk om af en toe terug te kijken.

Ismy je kunt er maar 1 parcours starten tegenwoordig :\ zaterdag kan je ook naar Exloo en zondag naar Vinkega.

Mijn laptop is leeg en de lader stuk :evaw:

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:28

Ik vind anderhalf uur rijden maar concours ook beetje teveel. Met een reden doen we het nog wel eens.

Dat is inderdaad leuk om terug te zien Mistid, die filmpjes! Leuk!
Bedoel je aankomend weekend? En 1 parcours tijdens paard?
Ik ga zondag naar Roden...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:25

mistid schreef:
_Elke schreef:
Springen ging fijn vanavond. Ik ging expres tegen de richting in rijden om te kijken wat ze nu zo eng vind.. dat zijn dus galopperende/springende paarden met zwiepende staarten.. Merrie vond het nog steeds dood eng :( echt zielig! Donderdag oefenspringen , dan gaan we weer oefenen :)

Fijn dat het springen goed ging! Daar is die van mij dus doodsbang voor, mensen die tegen de richting in rijden. Die mensen krijgen van mij ook meestal commentaar, als ze in een drukke, kleine (20x40) baan op beide handen willen losrijden gaan ze maar op dressuurwedstrijd of in een andere bak losrijden :o .

Haha dan is het maar goed dat we niet in dezelfde bak rijden want ik draaf en galoppeer ook altijd paar voltes op de rechterhand omdat dat haar lastige kant is en ik vind dat je ook al is het een spring wedstrijd je paard op beide kanten los moet rijden. :o Ik vind dan ook dat dat moet kunnen. In de BB of B deed ik het minder tot bijna niet omdat er dan veel jonge paarden en minder ervaren ruiters erbij in reden. Een ruiter die L of hoger springt kan dus wel een beetje sturen en op elkaar letten. Maar ik hou natuurlijk wel altijd rekening ermee met de drukte etc. Vaak zijn er momenten waarop je dat echt niet moet doen als er heleboel aan het los springen zijn of als er te veel paarden zijn. Maar vaak doe ik dat dan op momenten dat er veel wordt gestapt of als het niet druk is.

Maar goed nu was het in de les en lichtte ik de rest natuurlijk in waarom ik dat deed en ook waarom cherry er zo maf op reageerde.

ander half uur rijden doe ik alleen voor een cross... :D

Heeeeel iets anders; ik ga morgen naar een mevrouw die haar pendel kunsten op ons loslaten. Mijn merrie wil mij of het touw waaraan ze vast zit altijd bijten als ik de deken af wil doen. Ook doet ze altijd heel chagrijnig als ik de stal in kom. Ook met het zadel op doen is ze niet altijd even leuk.. eigenlijk met poetsen al niet.. totdat ik erop ga zitten. Dan gaat ze voor me door het vuur. Na het werk kan ik ook met haar knuffelen en is er niets aan de hand met dekens etc. Ik heb haar al helemaal na laten kijken door de DA op evt pijn of iets maar nix aan de hand.. mijn zadels liggen ook allebei goed. Altijd ieder jaar een check. Ze gaat aan de hand van een foto en een pluk haar en mijzelf dan een reading houden. Ik ben heeeel benieuwd!! Misschien is het allemaal dikke onzin maar dat gaan we zien. :)

Zo, dikke post... Nu lekker eten!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:32

Wanneer het heel druk is en je paard wat bevestigd kun je zo ook in contra galop laten lopen. Galopeer je ook "op beide handen"

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:45

ismy schreef:
Ik vind anderhalf uur rijden maar concours ook beetje teveel. Met een reden doen we het nog wel eens.

Dat is inderdaad leuk om terug te zien Mistid, die filmpjes! Leuk!
Bedoel je aankomend weekend? En 1 parcours tijdens paard?
Ik ga zondag naar Roden...

Nee in het weekend van Paard :D en op Paard idd maar 1 parcours. toevallig is dot weekend ook Exloo. Ik ga zondag ook naar Roden.

Elke als je het op het juiste moment doet kan het idd wel! Hier zijn vaak van die koeien die dat net doen wanneer het dis niet kan. Ik heb vorige week ook een brul gegeven dat iedereen nu maar eens moest gaan opletten omdat alles telkens achter de oxer reed en bleef plakken. Toen ik aanreed op de oxer en er een vent zo achter stapte was ik witheet en heb ik heel hard geschreeuwd. Er is ook een meid op een dier die maar blijft uitslaan en doen. Rood strikje in de staart maar vervolgens wel op iedereen afremmen. Kan daar echt niet tegen dat afremmen op de kont van een ander :P

Als het helpt dan is het goed toch :D anders kan homeopathie ook nog een optie zijn, of bioresonantie.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:24

Zo jullie praten echt veel haha!
Zo te lezen was het afgelopen weekend niet zo'n succes bij (bijna) iedereen.

Ik heb zondag eindelijk weer even kunnen rijden, door dat ik dus in een andere stad een kamer heb en druk ben met school kwam het er niet echt van.

Echt heerlijk dressuur matig gereden en ga morgen weer even kijken welke concoursen ik ga opgeven (misschien zelfs wel een dressuurwedstrijdje <<) ) maar wel binnen een 40minuten rijden haha.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:24

Ooow dat afremmen op een ander of de bakrand kan ik ook niet tegen. Dat werkt nu ook niet mee voor mijn paard haar angst!

Ik kijk altijd al of het kan Ja.

En lithya contra galop.... hmm.. Daar zijn we nog niet echt aan toe.. hihi maar klopt zeker dat dat ook een optie is :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:24

Contragalop ben je wel aan toe vind ik. :D
Zit een theorie achter waarom ik dat vind maar nu geen zin om helemaal te typen.

Volgend weekend pas weer concours. Heb er nu een week niet opgezeten. Stomme hersenschudding. Morgen voorzichtig maar weer eens proberen. Hoop dat paard ook voorzichtig met mij doet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:57

Beter goed genezen idd

Pfff ik heb de schijt in zeg! Ik expres begonnen met springen omdat ik die instructeurscursus wil doen en vrijstelling ging krijgen als ik vier keer L gesprongen had met max vier strafpunten. Maar dat moet in België zijn, KNHS telt niet mee (dressuur ook niet, sta ik daar met mijn paarden in het m)
Oké, startkaart LRV aangevraagd, met uitdraai resultaten van de KNHS zodat ik de hengst mag starten. Accepteren ze die niet want ik moet vier protocollen overleggen. Alsof ik die bewaar, ik start soms vier, vijf paarden, leuk boekwerk zou dat worden!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:54

Als 't werkt is het goed toch Elke :D

Beetje contragalop is goed voor ze hoor. Ik zou nog geen B proef fatsoenlijk kunnen rijden maar contragalopje pakken we wel eens mee, net als wijken in galop.

Ik heb gisteren HEERLIJK gelest trouwens, was weer erg verhelderend! Zondag nog een spring clinic, dan hebben we weer genoeg gesprongen deze week. Ben altijd bang om hem te overvragen.

Mooi balen Urielle, is daar ook echt niks aan te veranderen? Resultaat is resultaat toch?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:00

Het enige wat ik nog kon bedenken was nog fanatiek dressuur gaan starten en daarvan de winstwaardige proeven overleggen maar dan mis ik dus wel de springresultaten van de winter en moet ik echt elke wedstrijd goed presteren (zijn er acht maar de rijvaardigheidstest is midden zomer dus dat zijn maar vier a vijf wedstrijden)
Dat legt de druk wel erg hoog!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:02

Pantykous schreef:
Beetje contragalop is goed voor ze hoor. Ik zou nog geen B proef fatsoenlijk kunnen rijden maar contragalopje pakken we wel eens mee, net als wijken in galop.

Worden ze lekker soepel (en rechter) van en ook wel fijn als je in het parcours geen tijd hebt om te wisselen denk ik.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:24

Ik vind het ook niet altijd fijn als er iemand tegen de rijinrichting gaat rijden, vooral als er paarden in de baan niet tegen kunnen en het een dikke bende wordt in de bak met losrijden. In Tolbert had ik daar inderdaad ook last van Mistid. De stijltjes konden we wel springen als ik vijf keer schreeuwde van te voren dat ik er over heen ging. Maar iedereen stapte voor de oxer. Was er best wel geïrriteerd over. Houd aub ruimte voor elkaar. :P Was dikke bende met inrijden. We hadden donderdag maar een paar oxers gesprongen omdat er al zo weinig vertrouwen was en het paard gaf veel te veel spanning met het inrijden op de oxer door die drukte.
Inderdaad op andere paarden afremmen, ook zo irritant af en toe. Als ik niet anders kan en mijn paard loopt iets te veel door en ik kan niet anders, doe ik het wel maar eerder op de bak. Soms met inrijden moet je ook wel stoppen omdat iemand anders voor je plots stopt. Eigenlijk is het inrijden met springen echt een ongeregeld zooitje vaak. Geen wonder dat paarden dan naar elke slaan of omhoog gaan.
Ik ben benieuwd naar je ervaring _Elke. Hopelijk wordt het allemaal beter!

Ooh het weekend van het paard Mistid. Voor 1 parcours ga ik niet zo’n eind rijden. Tolbert is er voor mij een uitzondering in omdat het zo dichtbij is. Eigenlijk wil ik nu wat meer andere locaties opzoeken dus misschien geef ik me wel op. Ik ga denk ik binnenkort oefenparcours in Bakkeveen doen. Sla ik Tolbert over. Is weer een andere locatie dan Tolbert en ben je toch weer in andere soorten bakken.

Voorzichtig doen Anne_GTI!

Inderdaad contragalop is niet verkeerd. Ik pak het in de training veel. Ben dan ook weer bezig met wissels. Dat het onderscheid er is. Ik merk dat ik in het parcours met het paard ook steeds makkelijker wissel. Paard reageert er goed op. En het begin schoot Nicole heel snel weg als we gingen wisselen en dan was ik de controle kwijt.
Klinkt heerlijk druk Pantykous! Super!

Vervelend Urielle. Heb er geen verstand van.. Klinkt apart.

Als ik in ga rijden voor het parcours, doe ik nooit gekke dingen als contragalop en wissels etc. Ik vind ontspanning dan belangrijker aangezien het vaak druk is en er altijd een bepaalde spanning mee gaat.
Merk ook in de training steeds meer dat ik echt ontspannen moet gaan beginnen, anders wordt het echt geruzie. :+

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:22

In principe zou met contragalop geen spanning opgewekt moeten worden.

Wat ik ook vaak doe is schijndiagonalen rijden en daar veel op schakelen. Mooi controle middel om te kijken of ze recht zijn.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:30

Nee lijnen in contragalop geven geen spanning hoor maar meestal vraag ik iets moeilijkers als even een slangevolte of een achtje. Wel een goed idee, alleen vaak een beetje weinig ruimte voor met inrijden.. :P

Vraag wel vaak wat stelling en wat contrastelling etc.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:51

Wat onhandig zeg Urielle!
Hopelijk helpt het Elke, zou wel heel fijn zijn lijkt me.

Oh met dat inrijden kan ik ook zo geïrriteerd raken haha. Laatst remde iemand ook vol op mij af en die was geheel verbaasd dat die van mij helemaal over de zeik ging daardoor. Hij vind die andere paarden al zo eng...

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:27

Dat afremmen op anderen is hier ook bekend. En mensen die achter hindenissen lopen -,-

Zondag met 'de pony' ons B debuut maken bij de paarden.
Net een super fijne les gereden van HTC oost.
Krijg er zo wel weer een beetje vertrouwen in!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:00

Of van die lui die steeds aan de hindernis zitten als je aanrijdt.

Springles ging weer goed. Eindelijk.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:50

Of die mensen die met jou mee springen met jou helper en dan alles balken eraf knallen met sprongen ertussen waarbij je liever even de andere kant op kijkt haha

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:46

Dan laat ik de sprong altijd heel rap verhogen. Druipen ze vaak ook wel af.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:48

Ik ben altijd afhankelijk van anderen met losspringen en dan is het wel fijn als mensen je even gelegenheid geven om mee te doen. Maar dan zorg ik altijd wel dat ik er vlot achteraan kom :+

Ik kon donderdag in Tolbert niet eens op het voorterrein zijn met Ed, laat staan springen. 's Middags was het ook al zo'n bende. Heb trouwens altijd wel het gevoel dat mensen elkaar meer de ruimte geven als er een jurylid aan de kant staat :=