[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:59

Ja warm he! Ik laat hem donderdag vast scheren.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:26

Nou, je zou het haast eerder doen inderdaad. Alleen eigenlijk zit er nog niet eens zo heel veel op.
Vorig jaar ook 2 x moeten doen en dat wil ik eigenlijk niet weer :+

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:17

Ik heb ze al alle twee geschoren :j Ze waren al aan het zweten toen ze mij zagen afkomen in mij rijbroek :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:40

Ik twijfel ook wanneer scheren...
Wil eigenlijk nog even wachten tot eind van de maand...

Had trouwens een super gave foto van vorige week, daar werden van alle deelnemers foto's gemaakt, echt zo gaaf!

Afbeelding

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:23

Die van mij is al 2 keer geschoren :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:28

Euhm hier nog niets geschoren. Zorro misschien wel weer nodig mocht het koud worden.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:24

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daffieeeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:00

Wij hebben afgelopen zaterdag onze 2e L1 wedstrijd gehad en het ging top! Fijner gevoel dan de punten maar toch 2 winst dus helemaal tevreden! As zaterdag weer en dan even een tijdje wedstrijd rust door alle feesten en partijen maar we gaan echt lekker de laatste tijd :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:02

gefeliciteerd.
Leuke foto's hierboven.

Ben benieuwd hoe het indoor seizoen gaat met Eliana, misschien wel beter voor haar, minder afleiding. Aan de andere kant als er drukke kantines zijn, of vlekken op de muur, of lichtplekken op de grond, dan is dat dat natuurlijk ook dooooodeng en reden genoeg om gespannen door de baan te gaan. :+

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:37

Soms kom ik op wedstrijd een fantastisch fotograaf tegen en die schiet soms eens een plaatje van me. Deze mooie is er uit gekomen:
Afbeelding

Dit was zondag toen ik persoonlijk vond dat ik erg netjes gereden had maar de jury kon mijn mening niet delen :n

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:35

Ziet er iig netjes uit!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:00

@ Nouvel; mooie foto!
@ XMalibu; 2 keer al :oo %)
@ Ingvild; zeker apart. Heerlijk als het mistig is.
@ Daffieeee; Gefeliciteerd!
@ Hifive; ook mooie foto! Wat me wel opvalt is dat ze wat diep loopt. Wellicht dat de jury daar wat over viel?

Ik heb in principe zaterdag wedstrijd staan, maar denk niet dat ik ga. Ik vind 'm net niet fijn genoeg.
Misschien dat het in de komende dagen weer anders is, maar zoals hij nu is vind ik het zonde om te gaan.
Vrijdag maar beslissen!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:56

Ze durft inderdaad wel eens diep gaan, maar dat is in momenten.
Thuis kan ik daar goed aan werken, maar op wedstrijd is dat soms moeilijk :Y)

Net als het wijken. Als het thuis niet zo goed gaat, sleutel je daar aan maar op wedstrijd kan je moeilijk een rondje extra doen om het opnieuw (en beter) te doen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:59

Herkenbaar hoor, je kan moeilijk zeggen ik rij deze ff over. :D :+
Toch probeer ik wel te corrigeren in de proef, net zoals dat ik thuis ook zou doen. (tot bepaalde hoogte uiteraard) Dat is dus ook waarom ik nu twijfel om te gaan zaterdag, ik vond 'm gister en eergisteren net niet fijn genoeg.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:12

Als je gaat om de winstpunten kan je misschien inderdaad beter niet gaan?
Maar als het is puur voor de ervaring, ja dan zou ik wel gaan. Je kan er maar uit leren, niet?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:42

Ja en nee. Bij die van mij luistert het heel nauw, als hij niet fijn is dan kan hij enorm veel spanning opbouwen. Bovendien vind ik het ook als het thuis als niet fijn gaat, je dan eigenlijk ook kan verwachten dat het op wedstrijd niet gaat. Juist omdat hij de laatste tijd zo goed gaat en ook op wedstrijd dit gevoel er is, wil ik dat eigenlijk niet verpesten. Dus dan kan je gaan voor ervaring, maar als hij niet fijn is, heb ik voor mijn gevoel eigenlijk niets aan die ervaring. Natuurlijk is het altijd afwachten hoe hij is, het is niet gezegd dat als hij nu thuis fijn is het per definitie op wedstrijd ook zo gaat, maar de kans is wel groter!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:48

Afgelopen tijd kon ik eigenlijk vanaf het moment dat ik opstapte fijn rijden, hij was echt van achter naar voren. Afgelopen maandag voelde ik dat hij dat net niet was, hij zet zich dan wat vast bij de lendenen. Gisteren les en direct vinger op de zere plek en het proberen op te lossen. Dat was aan het eind aardig gelukt, het is alleen beetje afwachten wat hij komende dagen doet. Aan de ene kant denk ik hop gaan, we zien wel, maar aan de andere kant denk ik dus zoals ik hierboven schreef. Voor punten hoef ik absoluut niet te gaan, mag toch versneld promoveren.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:46

Als het is voor de goede ervaring zou ik echt nog de laatste dagen afwachten én gebruik maken van deze dagen. Dus niet laten staan en terug afwachten hoe hij te rijden is.
Het kan immers gewoon een slecht momentje zijn wat niet direct hoeft te betekenen dat hij dit door te trekt naar de gehele week. Je kan je nog afmelden tot op de dag zelf neem ik aan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:48

Ik zou nog even afwachten, denk ik. Het inschrijfgeld ben je toch kwijt en als hij het weer fijn oppakt kan je voor de ervaring gaan. Mocht hij toch niet naar je zin lopen, kan je nog afmelden.

Ik snap jou trouwens helemaal, punten niet nodig, dus gevoel is het belangrijkste. :j Ik vind het heel netjes en eerlijk dat je er over nadenkt om af te melden, omdat je niet kan verwachten dat hij het op wedstrijd ineens wel goed doet als het thuis niet goed gaat. Maar dat kan je nog wel vandaag en morgen afwachten.

Wij krijgen vanmiddag de zadelmaker weer langs, kan ik er weer voor het eerst in 3 weken op. Wel beetje balen als je alle resultaten van wedstrijd afgelopen weekend bij ons op stal zag. Had graag willen starten, maar ik zat een weekje op wereldkampioenschappen waar clubgenootje aan mee deed. (met hond)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:53

Sluitingsdatum is al geweest, dus hoe dan ook, geld ben ik al kwijt.
Instr. zei precies hetzelfde, we beslissen vrijdag gewoon of je gaat. En stel dat je gaat en hij is met losrijden niet fijn, zelfs dan kan je nog beslissen om niet te starten (maar daar heb ik dan zelf weer niet zo'n zin in, al die moeite met vlechten etc :+ )
Wat ik zei, maandag was de eerste dag dat ik dacht, he ... het is net niet. Gisteren met les dus wel direct eraan gewerkt en aan het eind ging het alweer beter, maar nog niet 100 %. Vandaag aan de longe en dan morgen en vrijdag rijden.

Al had ik mijn punten wel nodig, ik vind het moet wel iets toevoegen. Ik ga echt niet als ik hem niet fijn voor elkaar heb, dan train ik liever door.

Dat is inderdaad erg jammer Mywishmax! Maar als je zadel nu weer top is kan je er weer tegenaan!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:01

Eigenlijk nu ik erover na denk was hij het weekend aan de longe ook niet fijn, hij zette daarin z'n lendenen al iets vast en wilde niet lekker door springen in galop. (achter een beetje hupsen en dan alleen achter wisselen etc.) Dus vandaag maar eens goed achter z'n broek aan zitten.

Heeft 1 van jullie hier al ervaring met de recuptex van Bucas?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:06

Oh, dat had die van mij gisteren ook aan de longe, Marietje35. ;) Achter steeds wisselen, maar die heeft zich maandag nogal uitgeleefd aan de longe dus was wat stijfjes. Vind dat fijner onder het zadel op te lossen, dus hopelijk krijgen we het vanmiddag voor elkaar haha.

Wel van gehoord, die Bucas, maar geen ervaring mee.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:08

Grappig! :D Ik kan het ook onder het zadel wel oplossen, maar ik vind zelf aan de longe (gebruik "het" touw) fijner omdat hij dan het gewicht van de ruiter en zadel niet heeft

Ik zou 'm best willen, maar hij is aardig prijzig om even te proberen zeg maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:14

Marietje35 schreef:
Grappig! :D Ik kan het ook onder het zadel wel oplossen, maar ik vind zelf aan de longe (gebruik "het" touw) fijner omdat hij dan het gewicht van de ruiter en zadel niet heeft

Ik zou 'm best willen, maar hij is aardig prijzig om even te proberen zeg maar.

Ik longeer heel graag bij zulke dingen, maar ze kan zich nog wel eens in bochten wringen wat ik onder het zadel makkelijker tegen kan houden. :') Maar idd, zonder zadel en ruiter is juist weer een enorm voordeel. Ik zou nog wel eens goed les in longeren/lange lijnen willen. Ook met balkjes enzvoorts. (touw loopt zij net niet fijn mee, wij hebben pessoa om, maar niet strak, denk net zo'n stand als je touw zou doen)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:15

Ik ga de recuptex proberen :D Ik krijg hem vandaag binnen. Mijn paard is nog wel eens stijf en vast in zijn lendenen dus ik hoop dat hij hier gelijk wat losser van gaat worden.

Afgelopen weekend weer gestart. En tijdens het losrijden was hij opzich best fijn. Goed aan mijn been. In de proef was dit volledig weg.. Ik moest hem echt elke pas naar voren drijven. Als ik niets deed stond ie binnen 1 seconde stil zegmaar. Hij heeft al wel heel erg veel haar dus misschien dat hij ook erg last had van de warmte? Maar ik baal wel enorm. Hij was in de proeven écht niet fijn te rijden. Punten vielen nog mee. Eerste had ik 182 en tweede 175. Had erger verwacht.

Over twee weekjes weer starten. Dan is ie al wel geschoren. Ik hoop dat dat helpt..