Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:03

Fly_high schreef:
FleurSandro schreef:
Ik heb die van mij halverwege september al geschoren, ik wilde ook graag langer wachten maar stond te zweten met niks doen... met de komende 23 graden weer ben ik blij dat het eraf is. Ik scheet zelf en hij geniet er echt van dus dat scheelt. Ik zal denk ik deze winter 3x moeten scheren (vorig jaar ook 3x geschoren)

Dit jaar echt heel mooi onder zijn haar vandaan gekomen *\%/*
[ [url=m/0EmW7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is heel knap gedaan zeg! <3

Hier is het nog steeds zomer en Henk treedt nog steeds in zijn zomertenue op, plaatje van dit weekend op onze wedstrijdlocatie:

[ [url=m/SJLOvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je krijg er meteen een herfstgevoel van toch :=

en je kunt ook meteen al die enorme wedstrijdstress zien aan Henk :=

Dat jij nog start met dat dier… Heeeelemaal gestrest, spat van de foto af :')

Hier staan ze in de nacht al wel vaak met dekentje, mijn Spanjaard heeft het snel koud.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:05

Ik heb de Rambo summer series zonder voering erop liggen nu. Dus alleen de rug waterdicht. Werelddeken!

En als het van de week weer warmer wordt gewoon weer zijn vliegendeken om. Als het nog kouder wordt snachts een regendeken om of 50g.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:14

Ruud staat ook gewoon nog in z'n blote billen. Alleen gaat de staldeur nu wel helemaal dicht. Normaliter staat die altijd op de zwaluwstand 's nachts. In de stal is het nog best warm

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:30

Mijne staat nog lekker bloot de hele dag en nacht buiten. De optimale temperatuur voor een paard ligt tussen de 10 en 15 graden dus die van mij blijft lekker zo staan. Onze van 32 heeft wel al een 50 grams op maarja die heeft moeite met op gewicht blijven dus liever geen calorieën verspillen aan temperatuur.

Ze heeft wel al ietsjes dichter haar dan een maand terug, maar ze hoeft toch amper mee dit seizoen dus als het even kan laat het scheren voor gezien. Ik moet haar ook verdoven + de praam erop anders is het echt levensgevaarlijk dus dat stel ik zo lang mogelijk uit..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 04:20

De optimale temperatuur van het individuele paard kan wel heel anders liggen. Hier al wel regelmatig een deken op, maar wel veel wisselen. S nachts onder de 15 graden krijgt ze een deken op op stal, buitenbox met 3 open wanden (dus in de winter als het vriest maken we 2 van de 3 dicht zelfs) dus niet warmer als het land. Met regen krijgt ze een vliegen regendeken op en zoals gisteren al de normale regendeken. Zodra het 10 graden wordt komt er al een dikkere op.
Zij wordt echt stijf van regen op de rug en ook wanneer het wat frisser wordt. Merk het meteen met poetsen dan. Zij is ook altijd 1 van de 1e die hem op krijgt. Helaas is dat bij haar dus al vanaf 15 graden. Maar dan blijft ze veel soepeler en niet gevoelig dus is ook eerlijker qua trainingen.
En 's avonds natuurlijk de lampen aan vanaf de schemer.
Op die manier houden we haar en kort in de vacht en soepel in lijf. Die vacht is echr geweldig, zweet maar heel weinig en als ze zweet is het binnen no time droog. Gelukkig want ik haar scheren haha, heb het echt te vaak gedaan met andere paarden.

SophievdV

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 05:29

Ik heb de dames gisteren een deken op gedaan. Het was an sich niet koud maar die regen en wind maakten het wel fris. Ik blijf nog even wisselen met deze temperaturen. Het is even vervelend.

Normaal scheer ik nooit maar dit jaar wel. De merrie zweet zich anders een ongeluk dus ik wil eens bekijken wat het doet. Ik wacht nog wel even tot de temperatuur iets stabieler en lager is.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:12

Die van mij heeft het ook echt wel koud onder de 15 graden, de schimmel minder snel. Maar daarentegen heeft die van mij zodra het tussen de 5 en 10 graden is (en kouder) wel een dunnere deken op dan de schimmel omdat die het dan kouder heeft.. Dus de logica is ver te zoeken :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 08:57

Ik hoop niet te hoeven scheren ivm dat hij ook verdoofd moet worden via bloed.
Vorige week voor het eerst rondje oefenspringen gedaan op andere locatie. Ging goed en hij was braaf, maar heel erg op safe gereden. De baan was echt te slecht om eigenlijk te kunnen springen. Hier en daar echt maar een paar cm zand op de bodem. Ik ken de bouwer en hij waarschuwde gelukkig gelijk bij het parcour verkennen.

Betreft prijzen: hier in de omgeving zit een locatie waarbij je punten wint. Deze kan je opsparen en iets kiezen op de prijzen kast. Van simpele dingen die je gelijk kan "kopen" tot Kentucky dekjes waar je dus veel punten voor moet sparen.
Erg fijn systeem!
Op onze eigen club is het prijzen geld eventueel aangevuld met een lintje.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 09:22

Dat vind ik echt een super leuk systeem! Heel leuk bedacht ook. Wat balen dat de baan zo slecht was, gelukkig was je wel ook gewaarschuwd.. beter op safe dan achteraf denken had ik maar.

Ik heb gister met les flink gespeeld met de wissels om de vier, maar daar werd hij wel iets te enthousiast van. Ik had dat misschien beter pas na zaterdag kunnen doen. :+ :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:00

FleurSandro, dat ziet er echt heel mooi uit :-) Mooi gedaan :-)

Hier hebben we nog niets onder een deken staan, ook niet 's nachts. Het is nog vrij warm en in de stal blijft de warmte ook hangen.
Pas als het echt duidelijk beneden de 10 graden komt 's nachts doe ik de dekens op.

Bij ons op stal staan eigenlijk altijd de luiken open, tenzij de wind er echt recht op staat met hondenweer of als het vriest.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:50

pffffff is de een weer recht is bij de ander zn bijna herstelde losse hoefwand weer verder gescheurd en de behandelende hoefsmid heeft pas woensdag tijd :(
we zijn al anderhalfjaar met deze bezig dus de andsre hoefsmid durfde t niet aan omdat ie de historie niet goed genoeg kent. Hij loopt gelukkig niet zo kreupel als van de zomer toen die weer verder was gescheurd maar zou net morgen voor t eerst L1 starten (edit, met hem) Das natuurlijk niet t ergste, maar wel stom

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 23:11

Enzo_Ollie schreef:
pffffff is de een weer recht is bij de ander zn bijna herstelde losse hoefwand weer verder gescheurd en de behandelende hoefsmid heeft pas woensdag tijd :(
we zijn al anderhalfjaar met deze bezig dus de andsre hoefsmid durfde t niet aan omdat ie de historie niet goed genoeg kent. Hij loopt gelukkig niet zo kreupel als van de zomer toen die weer verder was gescheurd maar zou net morgen voor t eerst L1 starten (edit, met hem) Das natuurlijk niet t ergste, maar wel stom

Ohh wat super balen! :( Misschien valt er nog eentje uit en kan hij eerder komen.. Hoop dat het stabiel blijft!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 07:55

Wat zuur zeg! Hopelijk krijgt de smid m woensdag weer mooi op de rit, maar voor dit weekend mooi balen!

Verder succes iedereen die op pad mag!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:09

Wat onwijs balen Enzo_Ollie! :(

Succes iedereen die dit weekend op pad gaat! :D

Hier gaan we volgende week zaterdag weer op pad. Zin in!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 08:40

Enzo_Ollie schreef:

Hè wat sneu voor je paard en vervelend voor jou! Hopelijk krijgt de smid het opgelost

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:00

Ik ga volgende week ook eindelijk weer een keer op wedstrijd *\o/* laatste dressuuur wedstrijd was alweer in juli, maar het rijden ging met de week slechter en slechter, motivatie weg etc. :=
Inmiddels een paar weken privé les gevolgt, helemaal terug naar de basis en eindelijk gaan we weer stapjes naar voren en is mijn motivatie ook weer terug. Aan motivatie nu geen gebrek alleen bij lange na nog niet op ons oude niveau, maar we zien wel hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:16

Oh jeetje enzo_ollie wat vervelend zeg… hopen dat je smid toch wat sneller kan komen.

@FleurSandro: fijn dat jullie weer de motivatie gevonden hebben! Soms is het even nodig om terug naar de basis te gaan.

Hier gaat het voorzichtig de goede kant op. Korte update want wil het topic er niet teveel mee vol zetten maar na wat complicaties is de wond nu goed aan het herstellen. Woensdag wellicht de laatste keer verbandwissel. Wel stokkreupel nu doordat het ijzer verwijderd moest worden en ze nu last heeft van haar zool. Smid kan pas laatste week oktober langskomen dus vermoed dat we daarna weer het rijden kunnen oppakken.

Even foto van de wond in spoiler. Boven 21-9, beneden gisteren.
Spoiler:
Afbeelding

Als we weer kunnen beginnen hebben we er dik 5 weken uit gelegen. Ze is nu alweer flink wat bespiering verloren dus vermoed dat we pas in januari ons L1 debuut gaan maken helaas.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:56

Dankjullirwel! Morgen moet ik gewoon extra goed rijden ter compensatie ;)

hoop idd ook dat er tussendoor iemand uitvalt of dat ie zo ineens appt dat ie langskomt hahaha.

Succes iedereen dit weekend!

@fleur idd fijn dat jullie de motivatie weer terug hebben gevonden!

@LV gelukkig een goede verbetering!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:42

LV, gelukkig gaat de wond de goede kant op. Wel echt balen dat ie zo slecht is zonder ijzer en de smid nog wel even duurt.

Ik heb mijn merrie vandaag vrij spontaan voor het eerst M2 gestart. Donderdag gehoord dat er nog een plekje was, snel de proeven thuis een keer gereden. Vandaag was ze echt áán, eerste proef superfijn gereden, klein dom foutje aan mijn kant in de contra, maar verder voelde het echt goed. Tweede proef had ik iets minder focus en ging ik veel teveel nadenken in de keertwendingen, maar nog steeds prima proef.
Bleken we 2x1 met 206,5 en 198. Echt mega blij mee. Rest van de maand concours even afgemeld, ze heeft zich meer dan bewezen, nu thuis even bevestigen

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:56

Wat een mooie punten voor jullie debuut Noukie!

Wij gaan morgen op pad, voor het eerst weer een officiële wedstrijd sinds eind februari.. Gaan één rondje Z1 doen. Spannend! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:06

Noukie wauw, indrukwekkend!! Heel knap gedaan, gefeliciteerd!

Wij hebben gisteren een les gehad in marathon rijden en nu zijn we helemaal enthousiast :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:50

Marathon rijden lijkt me hartstikke gaaf ( en beetje eng ook wel).

Wow Noukie, goed gedaan

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:38

Wauw Noukie! Wat tof voor een debuut! Gefeliciteerd *\o/*

Ik ben besloten Nina echt thuis te laten dit seizoen. Anzich loopt ze voor het oog haar rondje wel maar we lopen echt vast op bepaalde dingen. Ik voel me zo ontzettend gefrustreerd als ik moet rijden, het lukt gewoon allemaal net niet. We hebben nu wel weer les, hele andere aanpak wel dus misschien moeten we daar aan wennen.

Maar het rijden staat me echt tegen op moment, haal er echt geen plezier uit.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 23:29

Dd wat jammer, dan maar even een stapje terug, lekker beetje hobbelen en het plezier terug vinden! Misschien die marathon van hierboven een idee?
Noukie wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Jongens mag ik effe janken? Ik ben meer dan twee jaar niet gestart en ik mis het zo enorm! Vorig outdoor en indoorseizoen waren we er gewoon nog niet klaar voor, dit outdoor seizoen is mijn paard van mei tot eind augustus kreupel geweest. Nu zijn we er weer, en het indoorseizoen is voor mij top omdat ik slecht zie, maar binnen door de echo van de Hoeven van mijn paard tegen de bakrand mij beter kan oriënteren. Maar ik heb dus een zeik natte buitenbak, en kan geen Pensionstal vinden met binnenbak, alles zit vol. Er is hier wel een stal waar ook wedstrijden georganiseerd worden dus dat is top, maar ze vragen daar echt de hoofdprijs, ik snap dat alles duurder wordt maar dit is niet meer realistisch. Ze zijn ook niet echt op zoek naar pensionpaard erbij, dus het is een beetje zo van als jij er dik voor wil betalen mag je komen maar we missen je ook niet als je niet komt dus kies maar. En ik ben ook maar een student. Dus nu ga ik weer een indoorseizoen zonder wedstrijden in, of ik moet in de blubber thuis trainen voor zover dat gaat en dan gewoon op wedstrijd gaan, want zo’n mega getraind paard heb je voor de b nou ook weer niet nodig.
Hoe doen jullie dat? Er zijn hier vast meer fanatieke wedstrijdmensen met een dramatische bak

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 00:43

Ben benieuwd wat ze er aan pensiongeld vragen?

Heb je geen mogelijkheid om een paar keer per week met de trailer naar een binnenbaan te gaan?