[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:48

Ik ken Jill niet maar als ze het leuk doet en is goed te berijden met auto en trailer sluit ik graag aan.

_Sofie

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:50

Clinic vind ik een super goed idee! Leuk om de anderen eens te zien rijden en ook leerzaam. Als het qua afstand en kosten te doen is, dan doe ik graag mee :):)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:53

Leuk idee! Voor mij ook afhankelijk van plaats en tijd, maar iig zeg ik vooraf zeker geen nee!

Jeff Heijstek (gp ruiter en jury) is ook heel leuk, komt voor een groep ook wel op locatie.
Is het misschien handig om hier een apart topic voor te openen?
Dennis Ausma zag ook langskomen, heb ik ooit bij op stal gestaan, zou ook grappig zijn weer :)
Keuze is reuze iig!

Michelle, Kerkrade is idd een eind! Kwam er vroeger nog wel eens toen een vriend van me daar voetbalde, maar dat is ook alweer even geleden.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 29-08-18 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:28

Op weg in de auto naar werk zat ik nog even te denken.

Kan eventueel nog isabelle van zaanen vragen, dat was vroeger stal ruiter bij hp minderhoud.

Eigen instructrice reed met vorige paard inter2, kan ik ook vragen als jullie wat zou lijken.

Allemaal opties

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:35

Kirsten brouwer is ook heeeeel erg gaaf om bij te rijden. Ik vind haar echt mega goed.

Clinic ben ik ook voor in dus. Maar de kosten moeten niet compleet te pan uit reizen. Ik vind 50 a 60 euro ook wel voldoende als ik eerlijk mag zijn.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:45

Ik heb Jill vorig jaar bij mij thuis gehad. Was erg leuk maar ik zou niet nog een keer hoeven eerlijk gezegd. Dinja is ook heel leuk daar heb ik geloof ik al 5x een clinic bij gereden :+ ik woon in Almere dus opzich wel centraal voor iedereen denk ik?

Ik vind drie kwartier altijd wel beetje het minimum voor een duur van een clinic en 60 euro beetje de Max van geld. En jullie?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:46

Zullen we eerst een centraal punt vinden zodat iedereen die mee wil doen kan aanhaken?idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:46

Almere is vervelend aanrijden vanaf hier. Met trailer doe ik er dan bijna 2 uur over.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:47

droversrun schreef:
Ik heb Jill vorig jaar bij mij thuis gehad. Was erg leuk maar ik zou niet nog een keer hoeven eerlijk gezegd. Dinja is ook heel leuk daar heb ik geloof ik al 5x een clinic bij gereden :+ ik woon in Almere dus opzich wel centraal voor iedereen denk ik?

Ik vind drie kwartier altijd wel beetje het minimum voor een duur van een clinic en 60 euro beetje de Max van geld. En jullie?

Oh grappig. Ik woon ook in Almere. Maar mn paarden heb ik niet ijn almere staan. Worden ze erg ongelukkig van denk ik :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:50

En Bart Bax? Zag ik op bokt ook wel eens positief besproken worden.

Maar inderdaad, misschien eerst een centraal punt / bak regelen, en dan kijken welke daar een clinic wil geven.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:58

Jill en lijkt me leuk. Drie kwartier en 60 euro max ben ik ook mee eens.
Centraal vind ik prima. Ik kom dus vlak bij Enkhuizen vandaan. Lelystad of Veluwe is voor mij goed te doen

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:59

Ik ben ff een weekje op vakantie geweest en bijlezen is wel gelukt, maar posten helaas niet echt.

Clinic klinkt goed, als het qua afstand te doen is doe ik graag mee. Almere is voor mij meer dan 2 uur rijden :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:40

Ennuh als je nog moet beginnen in het Z1 O:)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:57

Clinic vind ik leuk!!
Als het me bevalt wat er geregeld wordt dan sluit ik aan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:16

Ivy tuurlijk kan je aanhalen juist leuk toch

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:28

Kom ik ook even onder mijn meelees steen vandaan. Sinds februari had paard lief een blessure en konden we niks. Inmiddels zijn we druk aan het opbouwen en loopt ze nu ongeveer 45 min basiswerk wat we uitbouwen.
Helaas is ons debuut en ons cross seizoen hierdoor in het water gevallen. Echt balen als je vriendinnetje wat heeft en de prognose onzeker is. Gelukkig lijkt het nu goed te gaan.

Toch zou ik als dat oke is en voor ons te doen wel willen aansluiten bij een leuke/betaalbare clinic.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:30

ivy_power89 schreef:
Ennuh als je nog moet beginnen in het Z1 O:)

Uhhh ook mijn issue := O:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:42

Ik moet ook nog starten. Ga ik zondag doen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:44

Jeetje dat gaat ineens hard zeg :')

Mij lijkt het ook heel leuk om mee te rijden mits betaalbaar en aan te rijden :j
Jill wil ik al heel lang een les bij rijden. Mijn vriend en een vriendin hebben geprobeerd een les voor mijn verjaardag te regelen maar bij beide niet gelukt ;(

Ik heb me vanmiddag opgegeven voor een proefgerichte clinic begin oktober. Mooie generale voor de wedstrijd dat weekend, dan weet ik waar ik extra op moet letten tijdens de wedstrijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:21

mellamoshan schreef:
Leuk je filmpje!
Kan alleen meegaan in sofie haar verhaal. Helpt het om kleinere stukjes te verruimen en meer terug te zetten, op achterbeen? Of valt hij dan helemaal stil?
Heb eht gevoel dat je hierbij meer de grenzen kan opzoeken en hij hierin veel winst kan behalen nog :)

Ik ben een beetje bang voor het kip-ei verhaal...
Hij valt niet stil hoor, hij zal er vast gretiger van worden. Maar ik mis verbinding door het hele lijf.
Dus ik denk dat van kleinere stukjes hij nog meer uit elkaar gaat vallen.
Maar wat dat betreft ben ik ook bezig met andere dingen hoor, misschien dat TRT nog iets voor me kan betekenen. Al heel wat interessante dingen in filmpjes gehoord!

Clinic is leuk, maar meeste genoemde 'centrale' locaties zijn niet bepaald centraal voor mij :')

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:56

Je kent hem zelf natuurlijk het beste en je zal het ongetwijfeld geprobeerd hebben. Misschien iets om met je instructie nog eens naar te kijken. Leuk in ieder geval om te zien!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:10

Ook iedereen in t topic die nog Z moet starten is welkom bij de clinic natuurlijk.
Zou wat zijn zeg, als we daar een grens zouden trekken!

Ik heb zo fijn gelest weer. Hij moest gelijk aan, vond ie best stom, maar hij deed t wel goed. Alleen in de zijgangen blijft t lastig, of eigenlijk de wending ervoor tikt ie net los van t bit en daarna is de verbinding van achter naar voor en opzij nog wel lastig. Maargoed, als ik ook voel (en op film terug zie) hoe ik zelf met mijn lijf in de knoop blijf komen, kan ik t hem niet echt aanrekenen.
Volgende week weer met die oefentherapeut aan de slag. Vandaag iig weer heel happy :)
Afbeelding

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:58

Dinja heb ik ook wel eens gedaan.
Die ligt heel erg in dr lijn van mijn lesgeefster. Niet zo moeilijk, die heeft dinja als jeugdruiter gehad.
Jill is ook nog wel n goeie en Kirsten.

Almere is voor mij drie uur gok ik ...

Maar zoals ik al zei, ik zit echt in een uithoek van Nederland (nuja België dus haha) dus met mij hoef je niet perse rekening te houden :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:11

ellentje0 wat zuur, wat voor blessure had ze? Gaat het opbouwen nu goed?

Noukie en toch zit je er zo mooi op! En wat een ruig paard heb je zeg. <3

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus ook de mensen die nog (net) geen Z1 starten zijn lijkt mij gewoon welkom. :) Zou ook wel leuk zijn als deze mensen ook actief mee komen kletsen.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:39

Leuk ik wil al tijden graag een clinic rijden maar kan bij ons in de buurt vaak weinig vinden.

Noukie ik vind ook dat je er keurig op zit. Al herken ik me wel in jou gevoel met je eigen lijf in de knoop te zitten. Mijn merrie vind lengte buiging vreselijk moeilijk, nu heeft ze kwa bouw ook alles tegen. Ik zit dan ook regelmatig met mezelf in de knoop. Ik moet haar ondersteunen, mee zitten pff lastig hoor.

absque_dubio ze had een ontsteking in de hals en waarschijnlijk doordat ze de hals heeft proberen te ontzien achter 2 peesblessures. We zijn fanatiek gaan revalideren met lasertherapie, fysio en aquatherapie. Haar pezen zijn bijzonder goed herstelt. Alleen haar hals laat nog heel iets een ontstekings reactie zien. De verwachting is dat de spieren nu door verder op te bouwen de halswervels moeten gaan ontzien.
Tot op heden gaat het eigenlijk wel goed. Toch begin je wel echt weer op 0 kost gewoon veel tijd.