[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:39

Nann__ schreef:
Ja klopt Lau, heb het er ook wel eens met Kayl over dat die bedragen abnormaal zijn..
En die bonte is echt niet normaal wat een bedrag.. Zo’n bijzondere springer vind ik het niet maar vind hem ook érg leuk!
Wat balen van Mick joh.. Zo’n klap is ook echt pijnlijk.. Gaat het dan wel goed als je instructrice erop rijdt of heeft hij dan ook van die gekke dingen?

Ga je trouwens ook nog bij andere kijken of heb je wel het gevoel dat dit je toekomstige paard kan zijn Eva?

Bij haar deed ie ook stom :') maar ze kreeg m er wel doorheen. Opzich wel goed want ze voelde heel duidelijk waar het probleem zit dus dat kunnen we hopelijk nu gaan aanpakken.

Netjes Froos!
Welkom!
Goed bezig met de kast Jes haha.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:48

Beugels zijn natuurlijk heel persoonlijk. Heb mijn beugels ook nooit als vervelend ervaren. Het is dat ik toevallig met die beugels reed dat ik dacht dit wil ik ook!

Jes, lekker zo'n ruime kast! Foto? :D

Froos, ja dat is hem! Fantastisch dier! <3 Je parcours klinkt goed! Fijne locatie hé? Ik wil er dit jaar ook echt weer een keer naar toe. En beetje jammer van de 74,5 stijlpunt. Hadden ze wel een halve punt bij op kunnen doen..

Welkom Newpeters! Leuke paarden heb je! :)

Pantykous

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:54

Ik vind die lichte beugels wel heel prettig hoor, met een breed voetbed. Nooit meer anders!

Welkom New

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:03

Dankjewel! Heb ook nog Minka, maar daar rijd ik helaas momenteel geen wedstrijden mee.. ze is extreem bang voor andere paarden en dan heeft zij (en ik) op het voorterrein al zo’n stress, dat het in het parcours allemaal niet meer lukt. Mijn vriend heeft haar een tijdje gereden, maar helaas kreeg ze toen een peesblessure. Ik heb haar bijna terug op conditie en wil dan nog 1x proberen om toch te gaan starten samen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 17:50

Welkom!

Zo wij hebben vandaag weer even heerlijk genoten <3
Lekker druilerig weer, dus lekker rustig :Y)

Afbeelding
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:24

Ik was dit topic even kwijtgeraakt, emailmeldingen kwamen niet door :?

Ik wil ook naar het strand goldie :+ Ziet er heerlijk uit!

Wat een aansprekende merrie is Minka newpeters!
Heb je al eens een oornetje geprobeerd? Daar heb ik bij paarden die andere paarden eng vonden wel geode ervaringen mee.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:45

gomir schreef:
Heb je al eens een oornetje geprobeerd? Daar heb ik bij paarden die andere paarden eng vonden wel geode ervaringen mee.

Werkt dat echt? Het heeft toch meer met zicht dan met geluid te maken?
Mijn paard is ook extreem bang voor tegemoetkomers, zeker na de sprong (met les / inspringen).

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:55

Wij rijden mijn merrie enkel nog met oornetje, zonder oornetje is ze nog wel eens schrikkerig, met is ze veel beter te rijden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:56

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:03

Ik heb gewoon een oornetje. Maar als mijne wil schrikken van een tegemoed komer, dan schrikt ze hoor :)) met of zonder.

Nee zonder gekheid. Wil het bij mijn jonkie ook proberen. Het geeft denk ik een stukje meer rust

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:09

Ik heb een simpel oornetje. Maar die van mij schrikt niet van andere paarden in de bak, wel van de wind, ritselende blaadjes, een briesend paard of een staander die een dag eerder 5cm meer naar links stond :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:19

Leuk, nieuwe mensen! :D

Wat vals van Mickey Paljas :/ hoe gaat het nu met je hoofd?

Wat een lief hoofd newpeters!

Goldie, we moeten echt nog een keer samen :') ooit.

"De baas" (mijn instructeur :') ) was ook tevreden over m'n rondje. Nog 1001 dingen te verbeteren maar ben nou eenmaal een perfectionist. Dit weekend even dressuren thuis en dan weer even wat te springen zoeken.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:49

Hahaha ja op de een of andere manier lijkt dat bijna onmogelijk :') _O-
Eerst moet Pino weer de oude zijn, dan moeten we dat echt eens inplannen en dan de dag afsluiten met sushi <<)

Ik had vandaag ook oornetje op bij Cas, het was nogal druilerig weer en ze haat het als er regen in haar oren komt :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 00:00

Goed idee <3

Pino.... arme dier is inmiddels volgelopen met vocht. Staat sinds gister 's avonds in de bandages. Helpt wel! Morgen gaat mijn zus hem tapen om zo het vocht wat te helpen weg te gaan. 2 november staat gepland om het gips er af te halen. Nog 1 week en 1 dag dus. Dan heeft hij de 6 weken helemaal vol gemaakt. Meeste paarden halen het niet om die 6 weken vol te maken. Dit gekke dier natuurlijk weer wel :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:19

Ik hoor ook wel goede ervaringen met die klepjes aan het hoofdstel bij angst voor andere paarden.

Braverd dan toch Vibabu!

Heerlijke foto's trouwens Goldie :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:11

Ja, die blinkers aan het bakstuk schelen ook wel wat idd :j

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 10:21

Heb al alles geprobeerd met haar. Denk gewoon dat wij ook niet zo goed matchen. Ze heeft iemand nodig die zelfverzekerd is etc. Ik ben echt geen held, dus als ze tijdens het losrijden compleet te keer gaat (lees: omdraaien, rengalop, weigeren als een ander paard te dicht op de hindernis zit), dan raak ik ook compleet in de stress. Het is wel iets minder geworden doordat ik haar op wei zette met mijn andere 2 draken, alleen toen trapte ze mijn andere merrie altijd, dus nu staan ze niet meer met z’n 3e, maar vaak om en om met z’n 2e. Een kudde ofzo zou haar denk ik goed doen. Ik twijfel de laatste tijd steeds vaker om haar toch een ander plekje te gunnen, waar ze misschien in kuddeverband kan staan, iemand is die haar beter begrijpt en waar ze gewoon wat minder hectisch kan zijn. Na de peesblessure wil ik nog 1x proberen om op wedstrijd te gaan zonder alle stress etc en te kijken hoe ver ik kom. Mocht dit niet lukken, dan ga ik waarschijnlijk zoeken naar een ander plekje.

Dantie (Idolce) is al lekker klaar voor vandaag Afbeelding
Ids loopt straks in de dressuurles en Minkie is erna aan de beurt. Nu maar even aan school werken..

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 11:57

newpeters, wat vervelend dat ze zoveel stress heeft met op wedstrijd gaan, is ook niet fijn..
Hoe is ze als je op een andere locatie gewoon traint?

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:01

Elitedeux, alles gaat goed zo lang als er geen andere paarden in de buurt zijn. Thuis en met training kan ik hier wel rustiger onder blijven en maakt het niet zoveel uit als ik val. En kan ik het vaker opnieuw proberen of een time out pakken. Op wedstrijd ligt dit natuurlijk allemaal anders en zijn er ook meer paarden om haar heen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:32

Heerlijk Goldie!
Gelukkig blijft hij zo braaf vibabu. Snel naar volgende week.
Vervelend hoor NP. Mijn witje had daar in het begin ook heel erg last van (door de bakrand heen ongeveer, omdraaien, omhoog, wegrennen) de hele rambam dus. Maar dat is door heel vaak te doen wel minder geworden. Maar ik blijf zelf ook wel rustig dus dat scheelt idd een hoop.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:17

Ik heb helaas wat minder goed nieuws gekregen vandaag bij de tandarts.. als je paard een tong probleem heeft ga je altijd eerst aan je eigen rijstijl denken.. vandaag een keiharde bevestiging gekregen dat het helaas niet aan mijn rijstijl ligt maar dat mijn paard een flinke klap tegen zijn kaak heeft gehad als veulen en dus scheefgroei heeft... rijtechnisch wel te verlichten en door regelmatige tandarts behandeling ook. Maar de problemen zullen blijven....

Morgen een afspraak maken om het nog op foto te laten vast leggen...

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:43

Ah kak Cheminee, das vervelend. Hopelijk kun je meer duidelijkheid krijgen door de foto’s nog. Hoe oud is je paard?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 22:16

newpeters schreef:
Ah kak Cheminee, das vervelend. Hopelijk kun je meer duidelijkheid krijgen door de foto’s nog. Hoe oud is je paard?

Hij is 10 en altijd tongproblemen gehad.. vandaar dat hij ook manege paard is geworden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:00

Vervelend zeg, ik dacht dat het juist zijn mondhoeken waren die steeds open gingen? Is het niet op lossen met een ander bit? Al heb je dat vast al wel geprobeerd...

Ik had gister eindelijk weer eens springles bij de buurman 8-) , al moet ik nu nog wel ruim 30km rijden om er te komen :+

Was een beetje sceptisch omdat ze na der blessure toch nog wel wat stijf was en soms toch wel last lijkt te hebben (binnenkort komt de osteopaat). Denk een beetje loswerken. Maar Rocket Cas zag hindernissen en was meteen niet meer te houden.
Dat ik op een lijntje aanreed met een oxer als eerste ging in ineens twijfelen. Stuurde haar weg, boos op mezelf gewoon doorrijden moet je. Daarna wel doorgereden, maar een rotafstand. Even stappen... Marcel zegt je hoeft maar één ding te doen.... niks :+
Oke Cas, ik rij opnieuw aan en laat haar het maar regelen en dat doet ze <3 Na de eerste galopsprong vanuit de wending voel in aan haar dat ze anders gaat galopperen en ze komt echt perfect voor de sprong <3 Daarna was het vertrouwen bij mij ook weer terug en zag ik mijn afstanden gelukkig wel weer, maar geprobeerd om zo min mogelijk te doen. Echt super fijn B rondje gesprongen daarna, waarin we een keer mooi wat terug moesten komen en een keer wat moesten rekken. Ondertussen braken 2 paarden de stal af ernaast, dus Cas ging jolig meebokken :))
Maar wat is het toch een bijzonder dier, dressuurmatig kan ik der regelmatig wel achter het behang plakken en bekruipen de gedachtes me wel eens om er maar gewoon mee te stoppen. Maar als we dan weer gesprongen hebben.... wauuw :+:

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:19

Cheminee, heel rot.. hopen dat het nog enigzins meevalt..
Goldie, fijn dat je daarna wel lekker hebt gereden en het vertrouwen weer terug komt! :) Dat dressuurmatig lastig zijn herken ik ook aan Schimmel. De ene dag laat ze zich fijn loswerken maar een dag later is er niks mee te beginnen :')

Gisteren nog even een dubbel geoefend, pakte ze eindelijk fijn aan. Nog 2 dagen dressuurmatig rijden en dan zaterdag ochtend indoor Wierden :)