[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:34

Hello mensen!
HEUL lang geleden was ik actief in dit topic maar ben ff een poosje niet meer op bokt geweest.
Sinds kort wel weer, dus ik was ook weer opzoek naar een gezellig HK topic.

Ondertussen zijn Azrael en ik in 4 wedstrijden de B doorgevlogen en afgelopen zondag ons l1 debuut gereden. Ik had een hele grote overgang verwacht qua punten, maar we zijn netjes 2x tweede geworden met 194 en 195 punten. Dus voor mensen die nog twijfelen over de overstap : gewoon doen! Het scheelt niet zo veel vind ik :D

Ben overigens in Zevenaar gestart, voor de mensen uit omgeving arnhem.

Gezellig als ik me weer mag aansluiten! Ik ga me een beetje bijlezen van de laatste 5 pagina's ofzo.
Niet alles, helaas :P

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:45

Helga wat een gave vos heb jij zeg! Heb gelijk even gekeken naar je clinic bij Bart Bax, was dat bij de spreng toevallig? Lijkt me
ontzettend gaaf eens les van hem te hebben. Waar sta jij met je paard?
En wat een strenge punten inderdaad, iedereen moet toch gewoon kunnen beginnen in de B zonder een perfect lopend paard. Het moet wel
leuk blijven.

Nette punten Shelly, ik heb ook wel eens dat ik voor mijn gevoel de punten 'cadeau krijg'. Lijkt me lastig om met een gespannen
paard de proef door te sturen. Knap gedaan!

Marietje, wat gaaf dat je selectiewedstrijden rijdt zeg, en super vet dat je door kan naar de regio. :)

Leuk dat je toch nog met wedstrijden bent begonnen Buuk, ik vind het ook een heerlijk dagje uit, los van de punten! Maar als je
3 wp in 1 keer kan halen is 't toch wel extra leuk natuurlijk. haha

Wat een gaaf dier merr!! Hele chique foto's.
Echt frustrerend als je proef minder gaat dan thuis. Uberhaupt als het minder gaat dan wat je kan... Achja hoort erbij.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:31

Dankjewel! Ze doet het steeds beter maar recht richten is wel een dingetje maar dat heb ik nog nooit gedaan dit is mijn eerste paard dus dan leer je pas echt rijden.
Dit was bij ons op stal in Hilvarenbeek
Zondag gaan we weer op wedstrijd ik wil kleinere doelen gaan stellen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:33

_helga_ schreef:
Dankjewel! Ze doet het steeds beter maar recht richten is wel een dingetje maar dat heb ik nog nooit gedaan dit is mijn eerste paard dus dan leer je pas echt rijden.

Gewoon thuis lekker rijden en op wedstrijd gaan voor de fun!
Althans dat is mijn strategie.
Aan verbeterpunten werken etc doe ik wel met mijn instructrice en ga niet te veel op 't jurycommentaar af. Verschilt toch vaak wel weer...

Ga je l1 starten als je de 10 wp hebt?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:46

Welkom opnieuw haha!

Nou tegen mij word altijd gezegd ik zou lekker de B vol rijden want de overgang naar de L1 is heel groot.

Vanavond les gehad. Ze zag direct wat ons probleem was. Hij wil zelf scheef gaan lopen en zijn daardoor een beetje in die negatieve spiraal blijven hangen. Toen is ze er zelf even op geklommen. Nou 5 minuten en het kwartje viel bij hem. Ze kon goed spelen met hem, binnen en buitenstelling beide zijdes. En hij ging echt super goed dragen. Nou ik er daarna op. Wat een verschil!! Heerlijk nu kunnen we weer vooruit! We hopen dat hij onthoud dat het kwartje is gevallen als ik morgen weer ga rijden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:50

Shelly21 schreef:
Welkom opnieuw haha!

Nou tegen mij word altijd gezegd ik zou lekker de B vol rijden want de overgang naar de L1 is heel groot.

Vanavond les gehad. Ze zag direct wat ons probleem was. Hij wil zelf scheef gaan lopen en zijn daardoor een beetje in die negatieve spiraal blijven hangen. Toen is ze er zelf even op geklommen. Nou 5 minuten en het kwartje viel bij hem. Ze kon goed spelen met hem, binnen en buitenstelling beide zijdes. En hij ging echt super goed dragen. Nou ik er daarna op. Wat een verschil!! Heerlijk nu kunnen we weer vooruit! We hopen dat hij onthoud dat het kwartje is gevallen als ik morgen weer ga rijden.

Oh nee ik merk dat absoluut niet! Punten zijn net zo hoog als in de B. Ik zou niet al over gaan als je steeds rond de 180 rijdt maar ik heb altijd geleerd: als je boven de 190 blijft rijden kan je over naar de volgende klasse :)

Wat fijn zeg, dat je instructrice er even op klimt! Misschien had je paardje het even nodig dat 'ie voelde waar je hem hebben wilt. Leuk van die sprongetjes vooruit!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:55

leeneliefje schreef:
Shelly21 schreef:
Welkom opnieuw haha!

Oh nee ik merk dat absoluut niet! Punten zijn net zo hoog als in de B. Ik zou niet al over gaan als je steeds rond de 180 rijdt maar ik heb altijd geleerd: als je boven de 190 blijft rijden kan je over naar de volgende klasse :)

Wat fijn zeg, dat je instructrice er even op klimt! Misschien had je paardje het even nodig dat 'ie voelde waar je hem hebben wilt. Leuk van die sprongetjes vooruit!

Ja dat had hij ook even nodig. Op gegeven moment voel je zelf niet meer wat je moet doen, ze zij ook jullie zijn samen vast gelopen. Hij doet het iedere keer zo dus waarom zou hij veranderen. Nou heel prettig dat zij er even op is geklommen! Kunnen weer 2 weken vooruit met huiswerk. Had daarna ook direct een heel gedragen galop.

Laatste tijd rijd ik rond 190. Hoogte is 199. In december ff een uitglijder gehad naar 181 en 183.5, maar toen hadden we zadelproblemen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:58

Ah super zeg. Ik herken dat wel, je gaat dan juist heel erg letten op zo'n probleem en dan wordt het alleen maar erger. := dan heb je gewoon écht ff een zetje van buitenaf nodig om het weer op te lossen. Ik vind dat altijd mega motiverend werken! :D

Enige nieuwe in de L1 is wijken en middengalop. Als je paard dat kan kan je prima over. 199 is mega hoog! :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:00

leeneliefje schreef:
Ah super zeg. Ik herken dat wel, je gaat dan juist heel erg letten op zo'n probleem en dan wordt het alleen maar erger. := dan heb je gewoon écht ff een zetje van buitenaf nodig om het weer op te lossen. Ik vind dat altijd mega motiverend werken! :D

Enige nieuwe in de L1 is wijken en middengalop. Als je paard dat kan kan je prima over. 199 is mega hoog! :D

Wijken voor rechterbeen gaat redelijk. Voor links valt mog heel wat aan te sleutelen moet nog met de zweep bij tikken. Net of hij dat nog noet begrijpt. Gelukkig een snelle leerling. Middengalop gaat best goed.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:01

je hoeft natuurlijk ook niet over, maar ik vind zelf de l1 proeven een stuk leuker om te rijden. :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:03

leeneliefje schreef:
je hoeft natuurlijk ook niet over, maar ik vind zelf de l1 proeven een stuk leuker om te rijden. :o

Ja inderdaad, en ik zat zelf te denken tot en met 5 wp mag je flexibel starten geloof ik. Zowel B als L1.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:04

Oh? hoe bedoel je dat? Dat je een keertje L en daarna nog een keertje b mag rijden?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:13

Ja dat is mogelijk. Tot 5 wp mag je flexibel starten dus B en L1

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:27

Geeft iemand van jullie je paard voedingssupplementen ?
En zo ja: welke?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:12

leeneliefje schreef:
_helga_ schreef:

Gewoon thuis lekker rijden en op wedstrijd gaan voor de fun!
Althans dat is mijn strategie.
Aan verbeterpunten werken etc doe ik wel met mijn instructrice en ga niet te veel op 't jurycommentaar af. Verschilt toch vaak wel weer...

Ga je l1 starten als je de 10 wp hebt?

Ja we zien wel waar het schip strandt.
Nu denk ik oké zondag gaan we het zo en zo doen en zondag gaat het toch anders
Ik wil misschien wel meteen over

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:29

Welkom "terug" Leeneliefje. :)

Mooie foto's Helga! Ziet er zo inderdaad niet verkeerd uit.

Wat fijn Shelly, gaat het nog goed nu?

Wat betreft het overgaan; eens :j moet je echt wel + 190/195 rijden. Krap een puntje weet je gewoon dat het niks gaat worden.

Zo, weer bij. :D

edit; ik geef Naf Magic sinds een maandje of anderhalf. Die van mij is zo'n vreselijke binnenvetter. :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:57

Ben ik toch niet helemaal eens. Ons paard komt wel bovenin de 180, maar of ik nou start of mijn man, boven de 190 is hij niet vaak geweest. Ik reed wel altijd een winstpunt in de B. Als je zo je punten bij elkaar rijdt kun je prima over imo. Een winstpunt is een winstpunt, of je nu 180 of 190 punten hebt.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:17

Marietje35 schreef:

Wat betreft het overgaan; eens :j moet je echt wel + 190/195 rijden. Krap een puntje weet je gewoon dat het niks gaat worden.

edit; ik geef Naf Magic sinds een maandje of anderhalf. Die van mij is zo'n vreselijke binnenvetter. :(:)

Geen idee ben geveld met griep dus word m niet vandaag en morgen denk ik ook niet.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:18

SusanH schreef:
Ben ik toch niet helemaal eens. Ons paard komt wel bovenin de 180, maar of ik nou start of mijn man, boven de 190 is hij niet vaak geweest. Ik reed wel altijd een winstpunt in de B. Als je zo je punten bij elkaar rijdt kun je prima over imo. Een winstpunt is een winstpunt, of je nu 180 of 190 punten hebt.

Ja vind het lastig hoor. Ik weet niet of ik gelijk over wil. Heb nog 4 proeven B staan en moet nog een punt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:30

SusanH schreef:

Dat zal van de B naar de L(1) nog wel gaan, maar hoe hoger je komt .... dan wordt het echt wel lastig met een zesjes proef.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:52

Marietje35 schreef:

Is naf magic magnesium tegen stress?
En werkt t goed?

Vind t tegenwoordig reuze interessant die supplementen :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:53

Marietje35 schreef:
SusanH schreef:

Dat zal van de B naar de L(1) nog wel gaan, maar hoe hoger je komt .... dan wordt het echt wel lastig met een zesjes proef.

Nou dat + ik ga er toch vanuit dat je ook binnen je klasse progressie maakt en dus hogere punten gaat rijden? Je begint in de B misschien wel met 180 of minder maar als je wat langer rijdt zou je toch zeggen dat je punten ook stijgen?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:56

Weer heerlijk gereden, volgende wedstrijd staat alweer gepland de 18de in Zevenaar.
Azrael heeft gisteren mooi vrij gehad en vandaag rustig aan gedaan. Lekker ontspannen gereden en de oefeningen uit de proef ff zonder 'pressure' van een wedstrijd doorgereden.
Trots op 'm! :) Nu alweer zin om te starten :D

Ga vanaf morgen fenegriek bijvoeren, schijnt heel goed voor de weerstand te zijn en tegen hoesten. Azrael hoest niet écht heel erg maar heeft soms nogal een gevoelig strotje :o
Soms tijdens het opstarten toch nu 2 of 3 kuchjes, wellicht dat dit supplement uitkomst bied.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 07:26

Mooi debuut Leeneliefje! :D

Fijn dat je gelijk een heel ander gevoel had nadat je instructeur erop had gezeten Shelly21!

Ik voer mijn paard magnesium van groene os voor iets meer rust in z'n koppie, en op aanraden van de DA vitamine E.

Interessant die verschillende meningen over de overstap naar het L1! Zelf twijfel ik heel erg wat ik ga doen, heb pas 5 wedstrijden gereden (wel bijna allemaal rond/boven de 190) maar tijdens de regio 2 weken geleden super slechte punten.. De oefeningen van het L1 gaan opzich prima en ik denk idd ook dat je echt groeit in een klasse door te rijden, maar voor m'n gevoel wil ik ook de B goed afsluiten :Y) maargoed, eerst even het weer afwachten wat dat gaat doen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:23

_Marjolein schreef:
Mooi debuut Leeneliefje! :D

Fijn dat je gelijk een heel ander gevoel had nadat je instructeur erop had gezeten Shelly21!

Ik voer mijn paard magnesium van groene os voor iets meer rust in z'n koppie, en op aanraden van de DA vitamine E.

Interessant die verschillende meningen over de overstap naar het L1! Zelf twijfel ik heel erg wat ik ga doen, heb pas 5 wedstrijden gereden (wel bijna allemaal rond/boven de 190) maar tijdens de regio 2 weken geleden super slechte punten.. De oefeningen van het L1 gaan opzich prima en ik denk idd ook dat je echt groeit in een klasse door te rijden, maar voor m'n gevoel wil ik ook de B goed afsluiten :Y) maargoed, eerst even het weer afwachten wat dat gaat doen.

Volgens mij heb ik de laatste wedstrijd in de B ook niet denderend hoge punten gereden. Maar ik was er wel klaar mee, die voltes 5 meter enzo.. los van de punten of t niveau vind ik de L proeven gewoon veel leuker. Voor mij reden genoeg om over te gaan haha. :D