[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:47

"en hoe was het jureren?"
"ben er nie aan toe gekomen.."
"oh hoezo dan?"
"Er bleef er geen één lang genoeg in de ring... ^)"

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:48

:D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:49

:D Voordeel was dan wel weer, dat mijn gekkigheid niet zo erg meer opviel tussen de rest. :')

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:50

Ayasha schreef:
"oh hoezo dan?"

:')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:51

Mijn dressuur pown today..
Had mijn camera daar liggen voor mijn jonkie, maar aan einde van les kwam vriendin binnen vallen.
Dus die gevraagd stukje te filmen.

Na al dat gemen en koeien gedoe, moeten we zondag weer onder het zadel starten :o

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 14:26

Ayasha schreef:
"oh hoezo dan?"

:')

Hij loopt lekker Sjol, zie echt al wel verbetering met je laatste filmpje. :)
Wees maar blij dat je vandaag niet hoeft te starten, pff wat een hitte zeg. Succes morgen!
Mijn instructrice heeft vanmorgen paardlief voor het eerst in het B-springen gestart en met succes! Heel mooi foutloos rondje met een tijdfoutje. Gelukkig moest ze al om kwart voor 10, toen was het nog een beetje uit te houden.

Allemaal aan het genieten van de zon?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:53

Noh, ik heb vanmorgen gevlochten en alles klaar gezet dat ik ze straks alleen naar de kale weides moet halen en ik heb me binnen verstopt achter mijn boeken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:32

Lisannee, super foutloos rondje, ook al was het niet met jou.
Wel lekker op tijd moeten starten inderdaad.

Ayasha, succes morgen! Nu hopen dat het droog blijft dan zit hij morgen niet onder de modder.

Vanochtend 20 minuten gereden, ook vroeg en 10 minuten heen en terug.
Hij liep lekker, dus bedacht dat het prima was zo.
Morgen wedstrijd, hij is gewassen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:57

wat ga je morgen heen, Sjolvir?

waarschijnlijk is de vader van spirit gevonden. Nog even wachten op een foto, maar ik denk wel dat het hem is. Toch altijd leuk om weer wat meer van de afstamming te weten. Helaas was de hengst ook papierloos.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:02

Oh, leuk dat je Spirit's pa hebt gevonden, ook al heb je daar verder geen afstamming van.
Kan je in ieder geval uit zoeken of hij op zijn vader lijkt of niet.

Breda (was daar wezen mennen laatst en toen zeiden ze dat er ook onder het zadel wedstrijd zou zijn over 2 wkn, vond het daar wel gezellig en hier in de buurt was toch al niets meer te vinden of vol (en moet voor mij ook nog eens op zand zijn)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:20

wij mogen morgen weer naar heerjansdam

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:23

Ik ga morgen naar bakkeveen, inrijden en proeven op zand.
hopelijk loopt ze zoals vandaag dan zou er eventueel een wp in moeten zitten.... ze begint nu sterk te worden achter zodat ze wat minder gaat duiken voor.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:25

Heerjansdam, hoorde ik inderdaad ook van stalgenoot, had gemist dat die was.
Kwam er pas vrij laat achter dat ik nog wou starten :D :+ (als in week geleden, dan is bijschrijven niet overal zo makkelijk en in Breda is bij een manege, meer kans op vinden van voorlezer :o )

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:54

Succes morgen.

Bij mij is inrijden in binnenbak en proefjes op een eb en vloedbodem. :+ vandaag staart en benen gewassen. Nu loopt hij weer op de wei. Morgenmiddag vlechten, benen en voeten nog een keer en staart uit de vlecht halen en hopen dat we hem geladen krijgen. Ik heb 2 jaar geleden een jonkie op de trailer verloren en sinds die tijd vind ik trailerrijden minder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:01

Succes morgen.
Snap dat je dan iets minder blij bent met trailer rijden ja.

Hier ook inrijden binnen (hoop ik, grote bak van wedstrijd is prima, maar buiten inrijbak is niet echt fijn. )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 23:41

Succes allemaal! Ik ga morgen met iemand anders mee op wedstrijd in het altijd gezellige Hulten. Als Angel weer wat middengalop kan en beter terug wil/kan komen in draf mag ze ook weer mee.
Sjolvir schreef:
Oh, leuk dat je Spirit's pa hebt gevonden, ook al heb je daar verder geen afstamming van.
Kan je in ieder geval uit zoeken of hij op zijn vader lijkt of niet.

Breda (was daar wezen mennen laatst en toen zeiden ze dat er ook onder het zadel wedstrijd zou zijn over 2 wkn, vond het daar wel gezellig en hier in de buurt was toch al niets meer te vinden of vol (en moet voor mij ook nog eens op zand zijn)

Bij Sintels? Ben daar indoor een keer geweest, nooit meer. Mijn bak thuis is geen luxe, maar die was droog en daar was het 1 grote plaat water. Dat ik daar commentaar op had was blijkbaar ook vreemd, binnenbak viel je zowat naast je paard door het gebrek aan zuurstof en bij de prijsuitreiking was het blijkbaar erg idioot dat ik niet in tenue was.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:38

Vandaag ons eerste wp in het L1 gereden, 2de proef 176.... dan is de pijp weer leeg, helemaal met dit warme weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:39

Belker schreef:
Succes morgen.

Bij mij is inrijden in binnenbak en proefjes op een eb en vloedbodem. :+ vandaag staart en benen gewassen. Nu loopt hij weer op de wei. Morgenmiddag vlechten, benen en voeten nog een keer en staart uit de vlecht halen en hopen dat we hem geladen krijgen. Ik heb 2 jaar geleden een jonkie op de trailer verloren en sinds die tijd vind ik trailerrijden minder.

:(:) kan me voorstellen dat je dat eng vindt dan...

Nies_ schreef:
Succes allemaal! Ik ga morgen met iemand anders mee op wedstrijd in het altijd gezellige Hulten. Als Angel weer wat middengalop kan en beter terug wil/kan komen in draf mag ze ook weer mee.

Bij Sintels? Ben daar indoor een keer geweest, nooit meer. Mijn bak thuis is geen luxe, maar die was droog en daar was het 1 grote plaat water. Dat ik daar commentaar op had was blijkbaar ook vreemd, binnenbak viel je zowat naast je paard door het gebrek aan zuurstof en bij de prijsuitreiking was het blijkbaar erg idioot dat ik niet in tenue was.

Hier moet je ook in tenue zijn voor de prijsuitreiking...

saskiaojan schreef:
Vandaag ons eerste wp in het L1 gereden, 2de proef 176.... dan is de pijp weer leeg, helemaal met dit warme weer.

Proficiat met je WP's! Tweede proef is ook beetje conditie trainen.. Kilometers maken! Komt dat vanzelf! :) Rijden jullie de proeven vlak achter elkaar of zit daar tijd tussen?

Hier een hele goede wedstrijddag gehad. Vorige week was een beetje teleurstelling (vooral in mezelf) maar deze week kunnen goed maken met mezelf. Eerste proef was ie fijn te rijden. Enige commentaar was "impuls" en dat hij er nog iets meer doorheen moet en dat is ook zo. Maar hij mag pas extra impuls krijgen als ie er beter doorheen is. :D (niet meer er uit willen rijden dan je kan opvangen zegma). Ik merkte nu ook dat ik meer ging voelen ipv kijken en dan voel ik dus ook, op het moment dat ik meer vraag dan hij "kan" en of at ik hem uit zijn "comfort zone" ga "dwingen" dan voel je die spanning op komen. Dús aan mij om dat nog meer op tijd aan te voelen. :j Maar dat ging deze proef al stukken beter en een 1e plek met 66.9%. Proef telt niet voor WP's maar ik hoef ook geen WP's meer te rijden dus dat boeit me niet, maar zouden 3 WP's zijn als ik me goed herinner.

Tweede proef kreeg ie vlak voor ik binnen moest de Aaronskelken in de gate :roll: En die vond ie dood en dood eng! Ik zelf de klik om moeten zetten, netjes blijven rijden zoals hoort en hij bleef al veel fijner aan de hulpen, maar toen ik hem er BIJNA door had, toen kreeg ik kramp in mijn linkerbeen en schoot mijn beugel uit en dat was nog te veel voor zijn nog iet wat gespannen zenuwtjes. :') Maar ook daarna nog ontspannen stukken in de proef. :j Alsnog 62.1% kunnen rijden (= 2 WP's) maar kwa ranking spring je niet ver met 62.1% bij ons. :') Maar was wel een hele leerzame proef (voor mij om de spanning te laten af vloeien.) dus ben tevreden!

Weer 7's voor houding, zit, juist gebruik vd hulpen en voor gangen en regelmaat en dat vind'k wel weer positief! :) gehoorzaamheid en impuls zesjes ivm dat ie er nog meer (constanter, Sam kijkt nogal graag rond) doorheen moest en impuls wat meer (maar lesgeveer zei "dat komt wel, trek je daar even niks van aan tot hij echt weet te ontspannen want pas dan gaat ie ruimte en impuls aanbieden en kan je het ook van hem vragen. Zo lang hij dat niet doet, is ie daar gewoon niet sterk genoeg voor.") en ik merk ook gewoon nu ik die impuls "los" weet te laten en zelf dus ontspannen ga zitten, dat ie veel fijner te rijden is en dat ie wel degelijk stukken heeft (staat ook op de protocol) dat ie het al aan biedt. Dat zijn dan ook de 7's. Maar hij houdt het nog niet vol. Dus gewoon lekker trainen!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:36

Klinkt leerzaam
70% + is 3 wps 65-70 is 2 dus je zou er dan 3 gereden hebben ipv 5 toch of woon je niet in nl? :)
Maar alsnog mooie punten!

Spirit deed super z'n best ondanks de warmte en heeft weer 2 wps mogen meenemen wat ons L2 startgerechtigd maakt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:46

Ik woon niet in Nederland. :) Wij krijgen ook maar voor één proef WP's. :) We hebben een "inrijproef" en een "winstpunten proef". :)
Ik rijd niveau 0, mijn beide proeven zijn dus van hetzelfde niveau (hoewel de WP-proef eigenlijk makkelijker rijdt kwa lijnen. :+) omdat er geen lager niveau is.
Ga ik volgend jaar over naar niveau 1. Dan is mijn eerste proef de WP-proef van het niveau 0 en mijn WP proef is die van het niveau 1.
dus: Niveau 0 = E5 en E7
Niveau 1 = A6 en A7. Rijd ik niveau 1 is mijn inrij-proef de E7 en mijn WP proef afwisselend de A proef. :) (om de week )
Niveau 2 = L2 en L4 (en L6 maar die wordt niet vaak gereden omdat het 20*60 is dacht ik) en dan is dus je inrij proef De A6/A7 en je "winspuntenproef" de L2/L4 ook weer om de week. :)
enz.

Dus ik krijg enkel WP's voor mijn 2e proef. (E7) en daar had ik er dus maar 2. Zou ik in de E5 ook WP's krijgen dan zouden het er *zoekt op*
3 WP's zijn. Met 0.1% meer waren het er 4. :')

Edit; hier staat het misschien duidelijker uit gelegd:
http://www.vlp.be/dressuur/Dressuur-reg ... -handicap/
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-06-14 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:48

Dus die percentages werken ook anders.. :=
Welk niveau is t vergelijkbaar hier, de B?

Waar woon je? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:50

Ik woon in Limburg/België. :)
Niveau 0 = B
Maar vanaf niveau 1 wordt het moeilijk vergelijken... Niveau 1 komen er al eenvoudige wissels, middengangen en achterwaarts bij (en keertwending om de voorhand) maar zijgangen hebben wij hier pas in niveau 3 (hoogste niveau regionaal). :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:01

ik vind dat belgisch erg ingewikkeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:02

En ik ben dat systeem zo gewend, dat ik jullie systeem moeilijk vind. :') Het is maar net wat je gewend bent. :D
Wat ik bij jullie wel interessant vindt is dat er veel meer "tussenstappen" zijn. Tussen B en Z2 zitten bij ons eigenlijk maar 3 stappen. :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:08

Van mij mogen ze die tussenstappen wel minder maken.
gewoon B, L, M, Z en ZZL en dan in het Z de vliegende wissels wat minder.
En dan ook nog B verplicht lichtrijden, L eigen keuze en daarna verplicht doorzitten.