Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:05

Haha iedereen is in een winterslaap denk ik? :D

Ik heb in principe 17 januari ergens ingeschreven. Er is hier thuis het 1 en ander gaande nog rondom gezondheid en ziekenhuis dus ik moet even zien of het door kan gaan.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:08

Niemand weet in ieder geval welke dag het is, zo tussen kerst en oud en nieuw :+
O dat klinkt helemaal niet gezellig zeg! Hoop dat het mee zal vallen :(:)

Wij hebben drie weekenden achter elkaar staan, even wat meters maken :) En we haten januari, voor ons gevoel duurt die maand altijd eeuwen, dus dan is bijna ieder weekend weg een leuke bijkomstigheid :))

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:13

Oeh 3 weekenden weg achter elkaar is ook leuk zeg! Jouw verhalen hier kennende kan ze vermoedelijk meteen door naar de volgende klasse daarna *\o/*

Ik hoop in januari de laatste punten te halen in de L1, weet nog niet helemaal zeker of ik meteen door ga naar de L2 dan. Ligt er ook een beetje aan hoe de volgende wedstrijd verloopt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:48

Dat kon ze stiekem al :o, maar we hebben er voor gekozen om haar weer in de
B te laten starten, omdat ze zo graag nog een keer regio wilde rijden. In de L heeft ze nog niet
zoveel meters gemaakt, dus in de B voelde ze zich wat zekerder.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 09:51

Klinkt vervelend Melzazu, sterkte. En mooi doel voor het nieuwe jaar!

Bloem, lekkere plannen voor jullie ook! En idd, grote kans dat je daarna weer een nieuwe klasse mag voorlezen :)

Ik heb 18 januari weer een rondje oefendressuur en van daaruit zien we wel weer. Voor nu hoop ik tegen maart zzz te durven :D
Ze is thuis wel heel tof momenteel, ze snapt zelfs al een wisseltje om de twee *\o/*

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:53

Hier ook rustig maar wil het eerste weekendin januari starten. Hij heeft nu paar vakantie , moet even kijken of hij het snel genoeg oppakt.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 16:29

Ik heb wel de hele tijd mee gelezen maar heb weinig te vertellen.
Wij zijn voorlopig klaar.
Na de zz zwaar had ik er ff niet zoveel zin meer in dus beetje in het bos gereden. Ik dacht afgelopen dinsdag en woensdag weer de gaan starten. Maar de eerste proef voelde niet fijn en jury kwam er ook uit dat het niet regelmatig was dus meteen afgestapt en hele pees was dik… woensdag naar de dierenarts geweest en vermoedelijk weer een peesblessure op de tussenpees, aanhechting.
Dus wij zijn voorlopig klaar en ik verwacht eigenlijk ook niet echt meer een comeback met haar, dit is de 2e keer al op hetzelfde been. Nu 2 weken boxrust en dan controle met echo…

Ik twijfel nu om op zoek te gaan naar een ander paard om voor iemand te rijden net als nu of dat ik toch weer eens ga kijken naar iets voor mezelf. Ik weet dat ik t kan betalen enzo maar vind het ook wel een groot risico dus ik durf nog niet zo goed. Als m’n toekomstige paard dit soort blessures op zou lopen dan ben ik gauw failliet zegt m’n gevoel…

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:06

Melzazu dat klinkt niet zo positief.. hopelijk valt het allemaal mee..

Bloembloem heerlijk even zo wat kilometers maken! Gauw op naar het voorjaar

Noukie jullie gaan dat kunnen in maart :D Tof dat het thuis zo lekker gaat!

Oh nee Deeks wat ontzettend zuur zeg.. hopelijk knapt ze gauw weer op :knuffel:
Lastig inderdaad.. Het heeft zo z'n voor- en nadelen van beide kanten

wij hebben donderdag even de binnenbak opgezocht, en poeh wat was ze fris. Had mn handen goed vol :+ Uiteindelijk wel lekker gereden. Gisteren en vandaag alleen even wat gestapt omdat de bodem nog niet optimaal is thuis met het vriezen. Misschien dat ik haar dinsdagmiddag nog even kan rijden/stappen en verder is ze vrij tot het nieuwe jaar. Nu 's avonds vind ik geen optie met het vuurwerk. Dinsdags werk ik thuis dan kan ik wel even wat schuiven in mn werktijden.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:12

Ik had vandaag weer een wedstrijd kon echt maar 5 minuten inrijden echt schandalig. Moest om half 1 starten word ik om iets na twaalf al opgeroepen, zat er echt net op :x . Desondanks dat en een heel fris paard nog wel een winstpuntje kunnen rijden. :))

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:35

Hè vervelend Elina! Maar, volgens mij als de startlijst op tijd is mag je er voor kiezen om je eigen tijd aan te houden als je nog niet voldoende warm gereden bent. Of is die regel niet meer geldig?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:40

Jeetje Deeks wat ontzettend vervelend. Veel beterschap gewenst!

Ook voor Melzazu overigens :)

ElinaSK, dat is zuur... waren ze zo ingelopen qua tijd? Ik meende dat je altijd je eigen tijd mag starten..?

Wij hebben zaterdag weer wedstrijd. Met dit vriesweer geen top voorbereiding, maargoed. Kilometers maken is het belangrijkst :)
Doel gaat zijn om braaf rond te komen. Kan nu weinig doen dus weet niet of hij fris gaat zijn. Daarbij is het op een grote locatie, dus genoeg te zien denk ik zo :')

Dinsdag ga ik nog rijden in de binnenbak. Woensdag en vrijdag ligt aan het weer :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:46

Dan had ik echt gezegd dat dat niet werkt hoor. Ik ben niet moeilijk en zelfs erg flexibel, maar nu kon je helemaal niet losrijden. Ook niet zo eerlijk naar je paard toe.

Deeks: jemig, dat is rot . Ik hoop , dat t meevalt, maar niet regelmatig en dik en wederom t zelfde been… gok dat t een tijdje langer rust/ stappen wordt.
Snap je ook heel goed qua nieuw paard erbij , als je Pech hebt komen er weer zo veel kosten bij kijken en dat is ruk. Ik duim, dat het alsnog meevalt en dat je anders n leuk paard vindt om wat Te rijden en uit te kunnen brengen.

Wij hebben nog niets gepland. Zijn wel wat leuke wedstrijden, maar ik kijk op t laatste moment of we wel of niet inschrijven ( ivm erg winters weer hier ). Gaan wel n keer , zodat dochter Albaner een keer een proef van n Niveau hoger kan rijden voordat t officiele seizoen weer begint ( eind maart / begin April Pas )

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:51

Jeetje wat zuur deeks!

Dat mag idd niet Elina. Maar sommige verenigingen hebben er lak aan helaas.

Ik ga 4 januari weer maar kan ook weinig trainen nu. Hoop dat de bak morgen verder ontdooit hier. Anders woensdag toch maar even naar de club.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:54

Ik kan dagelijks naar de binnenbak als we willen. Goed 15 min met de trailer.

Maar met dat heerlijke zonnetje doen we ook genoeg stapritjes buiten

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:00

Voor mij is met de trailer ook maar 10 minuutjes, maar al met al ben je toch een hoop meer tijd kwijt := Dat ga ik niet elke dag doen

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:13

Klopt, ze deden erg moeilijk. Anderen hadden er ook last van dus moest niet zo zeuren kwam het op neer :\

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:34

Deeks wat balen.
Hopelijk valt het mee.
Mag hij ook niet in kleien paddock of wat beweging aan de hand
Met die van mij ook veel blessure leed gehad , rijd daarom niet vaker dan 3 keer per week .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 18:38

xMyrth schreef:
Voor mij is met de trailer ook maar 10 minuutjes, maar al met al ben je toch een hoop meer tijd kwijt := Dat ga ik niet elke dag doen

Haha klopt , alles bij elkaar ben je toch even bezig ermee.

Elina: ja iedereen had er last van op deze Manier . Maar als ze zo extreem inlopen, moeten ze maar even een pauze van 20 min inplannen spontaan. Pffff, niet leuk

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 19:36

Hier ook op rijafstand een binnenbak en ook een trailer maar ook ik vind dat gedoe haha.
Sowieso train ik ook gewoon op buitenrit normaal :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 07:04

Deeks93 schreef:
Ik heb wel de hele tijd mee gelezen maar heb weinig te vertellen.
Wij zijn voorlopig klaar.
Na de zz zwaar had ik er ff niet zoveel zin meer in dus beetje in het bos gereden. Ik dacht afgelopen dinsdag en woensdag weer de gaan starten. Maar de eerste proef voelde niet fijn en jury kwam er ook uit dat het niet regelmatig was dus meteen afgestapt en hele pees was dik… woensdag naar de dierenarts geweest en vermoedelijk weer een peesblessure op de tussenpees, aanhechting.
Dus wij zijn voorlopig klaar en ik verwacht eigenlijk ook niet echt meer een comeback met haar, dit is de 2e keer al op hetzelfde been. Nu 2 weken boxrust en dan controle met echo…

Ik twijfel nu om op zoek te gaan naar een ander paard om voor iemand te rijden net als nu of dat ik toch weer eens ga kijken naar iets voor mezelf. Ik weet dat ik t kan betalen enzo maar vind het ook wel een groot risico dus ik durf nog niet zo goed. Als m’n toekomstige paard dit soort blessures op zou lopen dan ben ik gauw failliet zegt m’n gevoel…

Wat een domper en ook hetzelfde been :(:), heel veel sterkte!

ElinaSK schreef:
Ik had vandaag weer een wedstrijd kon echt maar 5 minuten inrijden echt schandalig. Moest om half 1 starten word ik om iets na twaalf al opgeroepen, zat er echt net op :x . Desondanks dat en een heel fris paard nog wel een winstpuntje kunnen rijden. :))

Bizar! Je mag dan toch gewoon je eigen tijd aanhouden, of ben ik in de war?

Audesta schreef:
Jeetje wat zuur deeks!

Ik ga 4 januari weer maar kan ook weinig trainen nu. Hoop dat de bak morgen verder ontdooit hier. Anders woensdag toch maar even naar de club.

Wat zijn wij dan toch gezegend met een binnenbaan en een buitenbaan die er weer strak
en goed begaanbaar bij lag. Al hebben de paddocks het wel wat zwaar gehad, dus die meid van mij had er na die vrieskou ook wel dr handen vol aan :D

Getup schreef:
Ik kan dagelijks naar de binnenbak als we willen. Goed 15 min met de trailer.

Maar met dat heerlijke zonnetje doen we ook genoeg stapritjes buiten

Op jouw gebied ben ik behoorlijk jaloers, dan wil je toch ook niet naar een binnenbaan :D :))

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:42

ziezoziezo22 schreef:
Deeks wat balen.
Hopelijk valt het mee.
Mag hij ook niet in kleien paddock of wat beweging aan de hand
Met die van mij ook veel blessure leed gehad , rijd daarom niet vaker dan 3 keer per week .

Nee op dit moment enkel 10 minuten stappen aan de hand op het harde.

Ik was op m’n eigen tijd gestart. 5 minuten losrijden wordt niemand blij van.
Afgelopen weekend zat ik te jureren en toen liep ik al in, viel er 1 uit. Ja dan moet ik als jury maar ff wachten…

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 09:23

Bloembloem: er zijn misschien wel buitenbakken die de winters hier goed blijven, maar degene die wij altijd gebruiken is n en en vloed en zodra t na wat nattigheid vriest, kun je het meteen vergeten helaas.
Dus dan is de binnenbaan de enige optie… vind daar ook Niets aan. Vooral omdat die „slecht“ ligt en amper zon krijgt, zodat t nu s middags in de zo’n kouder is in de binnenbak als zonder Jas voor de deur in de zon :D

En Met die steinige bodem buiten is t ook meteen knetterhard in t bos . Maar ach, lekker staprondje is ook leuk

T is inderdaad mooi hier. Maar ga binnenkort op vakantie Met de paarden en Dan zoeken we een plek , waar je lekker kunt buitenrijden Met goede wegen. De Kempen wordt t denk ik weer

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 18:41

Elina wat balen. Voor een volgende keer, je mag gewoon je eigen tijd starten

Voor mij ook een goede 10 minuten met de trailer, maar vind dat geen optie 5x in de week :+ We hebben afgelopen week veel stapwerk gedaan, hoop dat ik morgen even weer wat meer kan oppakken.

Gisteren nog even lekker genoten van het zonnetje, bak was nog niet optimaal maar even erop is lekker en ondanks al redelijk wat geknal was ze lekker relaxt. Vandaag wel vrij met het harde geknal. Niks aan :+

Fijne jaarwisseling allemaal!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:39

Oh nee 5x per Week doe ik niet . 2-3 keer .

We hebben een nieuw paard. Schimmelruin van 2020 - springpaard. Gaan we Volgende Week halen.

Gelukkig, gezond en succesvol 2026 allemaal *\o/*