Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:07

Die van mij moet via het bloed verdoofd worden dus ik probeer het te beperken tot 1 keer.. dat is dan meestal eind november. Ik ga het dit jaar even aankijken maar niet meer proberen om het zo lang mogelijk te redden. Ik kan die van mij ook niet makkelijk nat wegzetten, die gaat dan rollen in stal (of wei of paddock) en ook niet zo’n zin om hem elke avond een uur onder het solarium te moeten laten drogen haha. Dus wie weet wordt het toch 2x dit jaar.. dan verwacht ik begin november en halverwege december oid.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:10

Bij ons op stal heb ik de eerste mensen al zien scheren (en sommige paarden zien er ook echt al uit alsof ze plannen hebben deze winter naar Siberië te gaan verhuizen), dus ik zou het niet gek vinden als je nu zou gaan scheren.
Geen persoonlijke ervaring however, Eva haar wintervacht is wat sommige paarden een zomervacht noemen :') dus ik hoef haar niet te scheren.

Autumnn

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:16

Die van mij krijgt echt een ijsberenvacht (komt uit Spanje, echt een koukleum :') ) dus dat is met wedstrijden niet zo handig. Maar ik vind het nu nog zo warm om te scheren vandaar Mijn twijfel :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:29

Ik scheer niet en daar ben ik zoooo blij mee. Maar bij vorige probeerde ik de 1e keer uit te stellen tot herfst vakantie. Dus net paar weken later en dan voor januari de 2e keer zodat ze niet al aan het verharen waren.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 15:44

Ik ga Miley deze week of volgende week scheren. Ze staat 24/7 buiten dus heeft al een aardig dikke vacht.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:06

Normaal pas in november maar er zit nu al een vacht op alsof het -10 is geweest, maar probeer het altijd wel zo lang mogelijk te rekken om ook maar 1x te hoeven scheren

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:08

Autumnn schreef:
Die van mij krijgt echt een ijsberenvacht (komt uit Spanje, echt een koukleum :') ) dus dat is met wedstrijden niet zo handig. Maar ik vind het nu nog zo warm om te scheren vandaar Mijn twijfel :Y)

Hier hetzelfde! Die van mij wordt echt meeega fluffy! Scheren wil ik nu nog niet doen ivm wisselend weer. Ene keer hebben ze al deken op en dan niet. Ik wacht liever nog een week of twee op de hoop dat het dan meer constant deken weer is

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 16:09

Ik kijk het voorlopig nog aan, hij staat namelijk 24/7 buiten en dan vind ik het niet helemaal eerlijk. Plus zijn eigen vacht is allesbehalve dik dit jaar, zal misschien door de eczeemdeken komen? geen idee

Als ik wel ga scheren dan waarschijnlijk pas ooit in november en dan liever geen full clip. Hij krijgt namelijk overal van die lelijke schuurplekken als die geschoren is en ik ga er zo slecht op :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:10

Ik wacht altijd het liefste tot de eerste week van november, bij voorkeur iets later. Met november scheren dan is het in 1 keer klaar. Als ik eerder ga scheren dan moet het nog een tweede keer.

(en met drie paarden wordt het dan nogal tijdsintensief en het is niet mijn hobby :+ )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:31

Autumnn schreef:
Wanneer scheren jullie trouwens? Ik vind het nu nog aardig warm, maar als ik zie hoe mijn witte eruit ziet na een modderbad. Dat is niet schoon te krijgen met lange haren en met wassen ben ik uren bezig om hem droog te krijgen..

Half/eind november. Geen zin om twee keer te scheren, al ziet hij er nu al als een mammoet uit...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:32

Apple schreef:
Ik wacht altijd het liefste tot de eerste week van november, bij voorkeur iets later. Met november scheren dan is het in 1 keer klaar. Als ik eerder ga scheren dan moet het nog een tweede keer.

(en met drie paarden wordt het dan nogal tijdsintensief en het is niet mijn hobby :+ )

Hier hetzelfde verhaal.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:41

Ik kijk het scheren nog even aan. Chiko is ivm zijn verleden niet makkelijk met scheren, dus ik stel het liever uit zodat het maar 1x nodig is. Zijn vacht vind ik tot nu toe ook nog mega meevallen, dus ik heb goede hoop dat ik het ook daadwerkelijk kan uitstellen tot november.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:00

Die van mij krijgt nooit een dikke vacht dus die hoef ik gelukkig niet te scheren. Afgelopen winter vroegen mensen mij of ik haar geschoren had omdat ze zo een glad vachtje had maar dat was helemaal niet zo.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:18

Ik ga voor m'n wedstrijd van de 14e scheren. Alleen nog even een dag uitkiezen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:20

Mijn merrie stond gister zwetend op stal....Eigenlijk moet ze al wel maar ze staat nog buiten en ik vind het te warm om met dek naar buiten te doen met geschoren lijf....
Ik hoop uit te stellen tot het weer omslaat en ze naar binnen komen. Dan wordt het wrs wel 2 keer scheren dit seizoen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:24

Ik heb die van mij halverwege september al geschoren, ik wilde ook graag langer wachten maar stond te zweten met niks doen... met de komende 23 graden weer ben ik blij dat het eraf is. Ik scheer zelf en hij geniet er echt van dus dat scheelt. Ik zal denk ik deze winter 3x moeten scheren (vorig jaar ook 3x geschoren)

Dit jaar echt heel mooi onder zijn haar vandaan gekomen *\%/*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door FleurSandro op 03-10-23 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:31

Ik hoop niet te hoeven scheren, die van mij is wel aan het verharen maar krijgt een dunne vacht terug. Heb hem wel een regendeken opgedaan vandaag, had echt het idee dat hij het koud had en er kwam regen aan(24/7 buiten).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:39

PSvanLot schreef:
Apple schreef:

Hier hetzelfde verhaal.

Hier idem. Ik scheer liefst zo laat mogelijk. Zodra de nachttemperatuur naar de 10 graden zakt gaat er een deken op. Vorig jaar hebben we niet hoeven scheren trouwens.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 18:45

FleurSandro schreef:
Ik heb die van mij halverwege september al geschoren, ik wilde ook graag langer wachten maar stond te zweten met niks doen... met de komende 23 graden weer ben ik blij dat het eraf is. Ik scheet zelf en hij geniet er echt van dus dat scheelt. Ik zal denk ik deze winter 3x moeten scheren (vorig jaar ook 3x geschoren)

[ [url=m/0EmW7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is heel knap gedaan zeg! <3

Hier is het nog steeds zomer en Henk treedt nog steeds in zijn zomertenue op, plaatje van dit weekend op onze wedstrijdlocatie:

Afbeelding

Je krijg er meteen een herfstgevoel van toch :=

en je kunt ook meteen al die enorme wedstrijdstress zien aan Henk :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:47

Fly_high schreef:
FleurSandro schreef:
Ik heb die van mij halverwege september al geschoren, ik wilde ook graag langer wachten maar stond te zweten met niks doen... met de komende 23 graden weer ben ik blij dat het eraf is. Ik scheet zelf en hij geniet er echt van dus dat scheelt. Ik zal denk ik deze winter 3x moeten scheren (vorig jaar ook 3x geschoren)

[ [url=m/0EmW7C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is heel knap gedaan zeg! <3

Hier is het nog steeds zomer en Henk treedt nog steeds in zijn zomertenue op, plaatje van dit weekend op onze wedstrijdlocatie:

[ [url=m/SJLOvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je krijg er meteen een herfstgevoel van toch :=

en je kunt ook meteen al die enorme wedstrijdstress zien aan Henk :=

Je moet m wel vertellen bij de volgende foto wat vrolijker te kijken. :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:49

LV19952 schreef:
Die van mij krijgt nooit een dikke vacht dus die hoef ik gelukkig niet te scheren. Afgelopen winter vroegen mensen mij of ik haar geschoren had omdat ze zo een glad vachtje had maar dat was helemaal niet zo.

Fijn he?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:40

Ik ben bang dat ik dit jaar toch ook weer aan het scheren moet. Ieder jaar hoop ik dat hij zich bedenkt om minder vacht aan te maken maar helaas, de teddybeer is alweer voorzichtig zijn opwachting aan het maken. Ik probeer het nog uit te zingen tot de herfstvakantie zodat ik hem maar 1x hoef te scheren maar met de temperaturen van nu ben ik er bang voor

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:23

Ik ben op stal de enige zonder deken. De rest ligt er zeker al 14 dagen op. Ik vind ze echt verschrikkelijk en het liefst zo laat mogelijk er op.
Alle buitenluiken zijn ook al gesloten, behalve die van mij haha.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:43

Zelfde hier PSvanLot. Ik denk dan: als er echt veel haar op komt, kan ik scheren en er een deken op gooien.

Wow FleurSandro; echt super mooi gedaan

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:50

Getup schreef:
Zelfde hier PSvanLot. Ik denk dan: als er echt veel haar op komt, kan ik scheren en er een deken op gooien.

Wow FleurSandro; echt super mooi gedaan

Gelukkig heeft mijn paard er totaal geen last van. Vandaag super fijn gelest en loopt er geen pas minder om.