[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Froos

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:59

Wat balen! Ja I know the feeling, soms gaat dat echt tussen je oren zitten.
Gelukkig was je niet de enige! Heb van heel veel mensen gehoord dat ze daar echt niet lekker hebben kunnen rijden.
In de finale reed je over bijna iedere hindernis naar het publiek toe.... dat was toch net iets freakier

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:09

Ja dood eng! En brave paarden dat ze het gewoon doen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:51

Ik zat te denken aan bokkend varken :') maar het is een locatie begrijp ik :')

Inmiddels ben ik zovaak gevallen in het parcours dat het me niet eens meer uitmaakt. Kreeg van de zomer nog een dikke 8 voor mijn vrijwillige afstappen.

Gister naar een parcours in de buurt geweest om te trainen en kilometers te maken. Ging alweer beter dan de vorige keer :) zit te denken om de volgende keer tante sidonia mee te nemen. Is ze maar vast op vreemd terrein geweest.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:55

Haha ja zo heet een concours wat jaarlijks wordt georganiseerd in Voorthuizen.

Fijn dat het beter gaat! En zeker meenemen. Is alleen maar goed om te leren toch? En een 8 voor een vrijwillige afstap dat heb je netjes gedaan!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:07

https://youtu.be/QlFyWsSucD0 filmpje van gister. Niet heel goed gefilmd maar mama heeft wel heel lief een poging gedaan tot... :D
Dat ik volte maakte kwam omdat ze zijwind had naar rechts en ze was zo druk met zichzelf dat ik haar niet gecorrigeerd kreeg.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:19

Ziet er wel fijn uit vibabu!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:26

Gisteren voor het eerst alleen L gestart en man, wat was ik zenuwachtig :') Hadden in het parcours 2 balken op dezelfde dubbel; kwamen wat groot in en was haar wat kwijt, dus helaas beide eraf.. Verder sprong ze erg fijn. Maar wat een stresskip op het voorterrein. De oxer bij het losspringen stond vlak langs de kantine gebouwd en iedere keer met aanrijden schoot ze erover heen. Dit doet ze vaker en geen idee hoe ik het kan oplossen :n

Deze week nog maar een keer naar oefenparcours voordat we meedoen aan Indoor Wierden :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 20:49

Hoe was het Eva?
Wat lekker Froos!
Jammer zeg Nann, wel fijn dat je stalgenootje hem een paar keer gaat rijden dan.
Ziet er al netjes uit Vibabu :).
Vervelend van dat schieten.. Maar wel rond dus dat komt vast helemaal goed!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:25

Eva, je laat ons wel in nieuwsgierigheid zo... :')

Vibabu, fijn rondje en ik vind echt dat je een leuk en fijn paard hebt!

Marjolein, lijkt mij ook spannend hoor! Jammer van de balkjes maar gelukkig verder wel fijn gereden. En over dat losrijden dat weet ik ook niet.. Heeft ze dat in het parcours niet? Denk dat het ook gewoon wat spanning is. Maar snap dat je dan niet lekker los springt.

Lau, ik zag dat je hetzelfde paard wilt als ik op insta. :D €23.000 is alleen nét iets boven het budget -O- :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 00:28

Wat voor beugels hebben jullie trouwens? Ik was altijd gewoon tevreden met mijn simpele beugels maar heb vandaag met Jin’s gereden en ben helemaal om. Vind ze echt fantastisch <3

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:06

Was het ook niet je eigen spanning die doorwerkte Elite?

Vind het geen slecht beeld geven Vibabu, fijn zo toch :j

Paard was gaaf, maar wel duur. Donderdag nog een keer kijken en eens praten over de prijs.

Geen ervaring mee Nann, ik rij altijd met kunststof Prestige beugels met breed voetbed. Dat rijdt ook heel fijn, die zware dingen heb ik al jaren niet meer!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:10

Leuk Eva! Het is je gegund!

Vind trouwens dat paarden sowieso erg duur zijn.. Ik schrik echt van sommige prijzen. Ik weet ook niet echt wat normaal is maar €10.000 ben je zo kwijt als ik die prijzen voorbij zie komen.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:30

Ik heb de sprenger bow balance beugels. Zijn mijn knieën erg blij mee :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:49

Ik heb nu die andere van Sprenger, ook die beweegbare maar niet zo gebogen als die van jou. Maar vond dat bredere voetbed wel heel fijn. :j

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:53

Nann__ schreef:
Leuk Eva! Het is je gegund!

Vind trouwens dat paarden sowieso erg duur zijn.. Ik schrik echt van sommige prijzen. Ik weet ook niet echt wat normaal is maar €10.000 ben je zo kwijt als ik die prijzen voorbij zie komen.

Nou dat vind ik ook hoor! Ik schrik er van, wat ze vragen momenteel. -O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:19

Nann__ schreef:
Lau, ik zag dat je hetzelfde paard wilt als ik op insta. :D €23.000 is alleen nét iets boven het budget -O- :')

Hahaha echt hè.
Markt is erg goed om te verkopen. Maar dat is dr afgelopen twee jaar al een beetje zo van wat ik zie.
Spannend Eva.

Ik heb de Freejump beugels. Vind die van Jin niks aan. Veel te licht.

Gister een soort uppercut van mick gekregen in mijn les. Drie meter voor de hindernis (met losspringen) draait ineen om. Ging zo snel dat instructrice niet eens had gezien dat hij mij vol in mijn gezicht had geslagen met zijn hals .. -O- Gelukkig niet gebroken maar manman wat doet dat pijn. En kon dus ook niet doorrijden. Heeft instructrice nog maar een rondje op hem gereden haha

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:22

Het blijft ook wel een aap he Laura! Dat kan ontzettend zeer doen zo'n klap in je gezicht.

Ik heb helemaal geen idee van hoe de prijzen zich ontwikkeld hebben, laatste keer dat ik een paard kocht is 15 jaar geleden. :+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:24

Nann__ Af en toe heeft ze dat wel, dat schieterige springen. Het is echt een heethoofd en dan is en blijft het een "typische" merrie. Ook voordat we het parcours ingaan bewegen d'r lippen op en neer van de spanning. Kijken hoe het dit weekend gaat :)

Pantykous. Voor een deel denk ik wel, maar bij het losspringen heb ik er meestal niet zo'n last van. Vooral als ik hindernis 1 aanrijd komen de zenuwen :Y)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:28

Ja klopt Lau, heb het er ook wel eens met Kayl over dat die bedragen abnormaal zijn..
En die bonte is echt niet normaal wat een bedrag.. Zo’n bijzondere springer vind ik het niet maar vind hem ook érg leuk!
Wat balen van Mick joh.. Zo’n klap is ook echt pijnlijk.. Gaat het dan wel goed als je instructrice erop rijdt of heeft hij dan ook van die gekke dingen?

Ga je trouwens ook nog bij andere kijken of heb je wel het gevoel dat dit je toekomstige paard kan zijn Eva?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:39

Laura :(:) dat is echt heel pijnlijk.....

Panty ik ben benieuwd.

Nann ik heb jaren sprenger beugels gehad (die 4 system of zo) en nu op mijn springzadel Freejump beugels, ik wil echt niet anders meer (op zadel van ML en op mijn dressuurzadel nog wel sprengers).

Ik heb afgelopen week de paarden rotzooi opgeruimd, ik krijg buiten de zadels alles in een stellingkast van 2m x1.80m x50cm :D (is voor twee rijpaarden en een paard met pensioen) ik ben er trots op :D

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:43

Nann__ schreef:

Toevallig een vosbonte van een Zweeds meisje? Want die wil ik oooooook :+

Wat naar zo'n klap Laura!

Voornruiters ging top! Eerste ronde 90 ging heel fijn, kale reed fijn toe maar kwam helaas pas bij hindernis 3 er pas achter dat hij zijn benen ook wel iets meer op kan tillen haha, dus bij 1 en 2 een balk maar wel mooi 75 stijl oid.
B ging iets voorzichtiger maar wel fijn en 1 fout op 2 van mij. 74.5 stijlpunt maar alsnog tevreden!
Heel blij dat ik nu eindelijk merk dat kale er ook plezier in heeft.

Aanstaand weekend weer eens aan de dressuur! Maar deze week nu eerst tentamens knallen -O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:05

Die freejumps lijken mij ook heel veel. Maar vind ze echt buitensporig duur :=

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:07

Vind die freejumps een beetje eng om eerlijk te zijn. Er is er eentje een paar weken afgebroken bij een buitenlander bij ons op stal tijdens het springen. Lijkt me toch wel scary.

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:06

Hoi! Meld me ook voor de eerste keer hier. Rijd momenteel met 2 paarden op wedstrijd: Idolce RG en Idske Z.

Idolce RG is een merrie van 9 jaar en is 1.80m groot. Ze heeft in het verleden 1.30m gelopen, maar ik ben niet zo’n held haha :D . Nu loopt ze op concours B of 1.05m. Heb haar nu zo’n 1,5 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Idske Z is een 7 jarige ruin en is 1.70m groot. Hij heeft ook al 1.20m gelopen, maar is super bang en hectisch dat we een stapje terug samen hebben gemaakt. Hij loopt nu 90cm/ 1.00m en dit gaat elke week beter. Heb hem nu ongeveer 2/3 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Kom zelf uit Limburg, dus rijd veel in de Peelbergen, de Warre en Sentowerpark.

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:02

Pantykous schreef:
Ja eigenlijk wel, kon Evel nu mooi verkopen anders was hij ook niet gegaan. Zou wel een leuke merrie willen, mag er best een zijn van een jaar of 6 die eerst veulens heeft gehad oid. Dan is het nog te betalen. :D

Oh lees dit nu! Wij hebben echt een heel fijn 8 jarig paard staan, heeft 2 veulens gehad eerst. Een Diarado. Ze is echter nu een maand op proef bij een 14 jarig meisje en d’r moeder bij ons op stal, maar dat paard gaat daar denk ik iets teveel bloed voor hebben. Dus mocht je over een tijdje nog iets zoeken, kun je me altijd eens een berichtje sturen!