[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:59

Ik zoek ook uit op vriendelijkheid. :))

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:29

Echt wel! Ik heb nu een competitie op een plek waar ik me helemaal niet op m’n gemak voel en tot nu toe nooit winst gereden heb out door. Maar iedereen zegt dat de indoor competitie zo leuk is en ik kan me nu niet meer afmelden. :-( het gaat zo goed nu.. zou wel weer een deuk in ons zelfvertrouwen zijn als het goed gaat en de punten zijn er weer niet naar. Op 18 oktober ga ik de L2 eens proberen. Ben benieuwd hoe dat ons afgaat.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:32

@ Malibu; Dat is wel erg kinderachtig van ze. Ze hadden toch je prijs op de protocollen kunnen leggen. Als ze er dan in de avond nog hadden gelegen hadden ze ze weer in kunnen nemen tbv de vereniging .... Flauw! In elk geval gefeliciteerd met je punten! (en prijs :+ )

Hier is zijn de meeste locaties leuk, gelukkig! Doe het inderdaad voor de hobby en ik maak er dan ook meestal een leuk dagje van voor mezelf. :) Wel zo fijn als de mensen ook gezellig zijn.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:06

Hier even geen leuk nieuws.

Xaffier is gister gediagnosticeerd met koliek. Hij ging zondag en maandag telkens in plas stand staan. Ik dacht zondag Naja kijk even aan. Toen maandag avond was het erger. Gister gelijk de DA gebeld. Ik dacht komt een blaas probleem uit. Nou niet dus het bleek een verschijnsel van de koliek te zijn. Hij heeft door een sonde 2 liter paraffine gekregen. Vanavond weer bij m kijken. Heb gewoon moeten werken vandaag.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:25

Ach arm paard :(:)

Hier alle 3 getraind. Proef 8 geoefend met Eli. Pff eerste keer dat ik hem reed was zo wat verlies waardig. Tweede keer gelukkig heel wat beter.
Sterre proef 7 gedaan. Maar met haar merk je wel dat ze pas 3 is haha. :))
Met Zorro proef 32 geoefend. Proef 31 maar half gedaan, ging niet meer lekker dus afgesloten.

Daffieeeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:38

Wauuw wat een goede punten allemaal! Wij mogen as zondag weer (2e keer L). Afgelopen weken heel druk bezig geweest met alle nodige dingetjes...zadelmaker 2x geweest en nu naar 1 jaar alweer een nieuw zadel kopen, sportmasseur vandaag langs geweest en gister toch besloten om een lage neusriem te gaan proberen. Net bij agradi even een lage neusriem besteld voor 16 euro zodat we het zondag nog kunnen proberen in de proef en volgende week komt de bit fitter! Dus als dat allemaal opgelost is en weer helemaal op orde is gaan we weer echt trainen en wedstrijdjes rijden, Maarja...deze maanden zijn soms ook nodig :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:23

@ Shelly; Oh bah, Koliek! Het is er ook weer echt weer voor, zowel voor koliek als de virusjes die weer rond gaan. :(:) Beterschap. Gaat het nu weer beter met hem?
@ Mirjamalvaro; Weer lekker fanatiek!
@ Daffieeee; Waarom een lage neusriem?

Hier weer heerlijk gelest gisteravond, kon gewoon verder waar ik gebleven was de vorige keer, fijn!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:57

Ik heb ook bij mijn twee paarden het advies gekregen voor op lage neusriem te rijden. Op mijn vosje maakte het geen verschil, op mijn bonte heb ik nog maar 1x gereden en was positief maar zou het op langere termijn moeten uitproberen. Volgens mijn lesgeefster is dat ideaal wanneer ze moeilijker op je hand zijn.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:07

Serieus? Ik vind dat helemaal niets te maken hebben met een neusriem maar een rijtechnisch "probleem"

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:13

Marietje35 schreef:
Serieus? Ik vind dat helemaal niets te maken hebben met een neusriem maar een rijtechnisch "probleem"

Mee eens :o
Maar zie de lage neusriem steeds meer. :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:18

Da's een ander verhaal! Vroegahhh was er maar 1 soort, de lage .... :D Hij komt inderdaad steeds weer meer voor. Maar om nou te zeggen dat de lage te gebruiken is bij moeilijk in de hand, sorry ... dan sla je in mijn ogen de plank volledig mis. :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:27

Marietje35 schreef:
@ Shelly; Oh bah, Koliek! Het is er ook weer echt weer voor, zowel voor koliek als de virusjes die weer rond gaan. :(:) Beterschap. Gaat het nu weer beter met hem?
@ Mirjamalvaro; Weer lekker fanatiek!
@ Daffieeee; Waarom een lage neusriem?

Hier weer heerlijk gelest gisteravond, kon gewoon verder waar ik gebleven was de vorige keer, fijn!

Gisteren avond leek hij weer wat vlotter en alerter! Straks maar weer een eindje wandelen.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:50

Ga niet zeggen dat we een rijtechnisch problem hebben :-) Maar heb een jonge merrie waarbij het vooral uitproberen is en testen wat het beste is voor ons. Oke , met dat vosje was het inderdaad een domme uitleg en was het voor 'problemen' op te lossen. Met die lesgever ben ik ondertussen ook gestopt.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:52

Blijkbaar is het aankomende zondag al, maar dan weer een onderlinge wedstrijd in het L1. Ben erg benieuwd hoe het dit keer gaat, hopen dat het nu wel droog blijft :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 12:03

HiFive5 schreef:
Ga niet zeggen dat we een rijtechnisch problem hebben :-) Maar heb een jonge merrie waarbij het vooral uitproberen is en testen wat het beste is voor ons. Oke , met dat vosje was het inderdaad een domme uitleg en was het voor 'problemen' op te lossen. Met die lesgever ben ik ondertussen ook gestopt.

Natuurlijk kan het ene paard de ene neusriem fijner vinden dan de andere neusriem. Ik vind de uitspraak van je instructeur(trice) over het feit dat een lage neusriem ideaal zou zijn wanneer ze moeilijker op je hand zijn echt kant nog wal slaan. Moeilijker in je hand komt voort uit het feit dat het paard niet van achteren naar voren gereden is, een rijtechnisch iets dus. Zoiets los je niet op met een andere neusriem.

Fijn Shelly! Toch schrikken zoiets.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:09

Ben het volledig met je eens :-) en had het wel wat anders moeten verwoorden.
Mijn denken en praten/typen is vaak niet in een goede lijn met elkaar :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:27

Hier met Eliana L1 debuut. Stresskip eerste klas is deze merrie. Maar heee ze liep super met losrijden joepie, joepie.
Ring verkennen rustig beetje rondstappen, contactteugel weer aannemen. Doet de jury het raampje open. Weg ontspanning |( Eerste proef ging dus met steeds spanning waarbij ze tegen de hand kwam.
Goed weer verder losrijden en joepie ze ontspande weer. Tweede proef dan! Ring in yes yes gaat goed. Gooit de buurnan zijn paarden in de wei die rond gaan racen. Hup kop erop en spanning. Boehoehoeeee -O- Dus ook deze proef een hoop spanning, zucht.
170/173 bleghhh
Maaaarrrrr losrijden ging top *\o/*

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:07

Hier vandaag ook weggeweest.. losrijden ging heerlijk.. gisteren gelest en ook veel fijne dingen mee kunnen nemen naar vandaag.. proef ging erg lekker.. al was de linkergalop weer een dingetje.. maar verder ging het erg lekker.. krijg mijn protocol terug.. 165!! Punten! Krijg nou wat!
Die zag ik niet aankomen..

Commentaar van de jury : totaal niet l2 waardig, basis is niet bevestigd, en kon duidelijk zien dat ik een handicap heb, en ik zit mijn paard in de weg.. houding en zit valt een hoop te verbeteren.. zo dan! Er viel geen goed woord te zeggen..

Ik heb haar wel verteld dat ik inmiddels 18 winstpunten heb in de L2.. en altijd netjes mee kom in de middenmoot.. en dat ik het jammer vond dat ze niet van mijn proef heeft kunnen genieten.
Ik stond met mijn mond vol tanden!

Maar goed.. focus houden op het fijne gevoel zei mijn instructeur al, en blik vooruit naar de 2e selectie! Nog 4 wedstrijden te gaan en 2 worden er weggestreept.. nou dat mag deze dan wel zijn! ;)

Jeetje mirjamalvaro, wat oliebol dat het je 2x treffen moet! Maar je bent weer weggeweest!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:25

keshia schreef:
Hier vandaag ook weggeweest.. losrijden ging heerlijk.. gisteren gelest en ook veel fijne dingen mee kunnen nemen naar vandaag.. proef ging erg lekker.. al was de linkergalop weer een dingetje.. maar verder ging het erg lekker.. krijg mijn protocol terug.. 165!! Punten! Krijg nou wat!
Die zag ik niet aankomen..

Commentaar van de jury : totaal niet l2 waardig, basis is niet bevestigd, en kon duidelijk zien dat ik een handicap heb, en ik zit mijn paard in de weg.. houding en zit valt een hoop te verbeteren.. zo dan! Er viel geen goed woord te zeggen..

Ik heb haar wel verteld dat ik inmiddels 18 winstpunten heb in de L2.. en altijd netjes mee kom in de middenmoot.. en dat ik het jammer vond dat ze niet van mijn proef heeft kunnen genieten.
Ik stond met mijn mond vol tanden!

Maar goed.. focus houden op het fijne gevoel zei mijn instructeur al, en blik vooruit naar de 2e selectie! Nog 4 wedstrijden te gaan en 2 worden er weggestreept.. nou dat mag deze dan wel zijn! ;)

Jeetje mirjamalvaro, wat oliebol dat het je 2x treffen moet! Maar je bent weer weggeweest!

Ik vind dit echt niet netjes... het is en blijft een hobby en ik vind dit wel kei hard zo. Niks van aan trekken. Heb morgen zelf selectie l1 (start de 18e l2) maar zie er echt tegen op. Rij nooit fijn daar en altijd strenger jury’s bij selecties.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:03

Selecties worden heel anders gejureerd ja. Maar het had wel wat positiever gemogen zeg.
Mijn volgende 4 wedstrijden met Eli zijn selecties. Ben benieuwd _O-

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:29

Ik weet dat het bij de selectie strenger gejureerd wordt.. maar het mooiste ervan is dat ik mijn andere winstpunten ook bijna allemaal bij de selectie gereden heb. Sterker nog, daar had ik nooit minder dan 180 punten! En ik ben een heel realistische ruiter.. als het mijn dag niet was, of als ik het verpest heb, dan heb ik echt geen moeite om dat toe te geven. Ik vond het wel echt een domper gisteren. Maar goed, hoofd omhoog, borst vooruit! Erger dan dit wordt het niet :')

Jij ook succes mirjam!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:23

Succes!!

Zorro liep zo even 219 en 228 punten bij elkaar in het ZZ-licht. :oo

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:32

Wat balen zeg dat dat op die manier gezegd word! Zeker als het dan ook nog eens zo streng is. De volgende selecties gaan vast en zeker goed komen!

Vandaag is onze clubwedstrijd afgezegd.. Zou een mooie oefening zijn, maar de bak was 1 water ballet. Dus zijn we sinds 1,5 weer eens naar buiten gegaan. Het was 1,5 jaar geleden mis gegaan en is hij er met mij in rengalop vandoor gegaan.. Nu hebben we heerlijk op een stukje dressuur gedaan en wat vond hij het leuk om buiten te zijn, ook wat sprongetjes gemaakt :D Ik ben weer tevreden en ondanks dat ik baalde dat de wedstrijd niet door ging toch nog een leuke rit van gemaakt. Op naar onze volgende wedstrijd wat gelukkig wel binnen is :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:45

Keshia, nou dat is wel onvriendelijk zeg, dat kan ook wel wat subtieler gebracht worden, raar...

Mirjam, Wow dat is goed, knappe Zorro!

Veertje, jammer dat het was afgezegd, maar er is ook wel erg veel water gevallen, in ieder geval lekker kunnen rijden!

Ik heb vanmorgen voor het eerst weer binnen gestart, eerste proef ging wel fijn, tweede proef was hij het zat en gingen we hier en daar echt de mist in, hij sprong links verkeerd aan in galop, dat is echt nog nooit gebeurd, gebroken lijn daarna dus ook een zootje.
De galop is sowieso nog echt een dingetje voor hem, ik merk dat ik dat nu in de M1 wel nog meer tegen kom. Hij valt nog teveel voorover en dan krijg ik de kleine wendingen en de contra niet goed genoeg voor elkaar, dat is echt nog een ontwikkelpuntje, vooral veel kleine stukjes oefenen denk. Hij moet sterker worden en meer balans krijgen, galop is altijd al heel moeilijk voor hem geweest.
Draf wordt gelukkig wel steeds sterker en dan komen we nog redelijk weg, maar we hebben nog wel wat huiswerk! :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:00

Weer wat huiswerk meegekregen dus nouvel. :)
Veertje jammer van de wedstrijd, maar heerlijk dat je hebt kunnen buiten rijden!