Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X2305

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:35

Prijzengeld vind ik ook het allerbeste. Of een cadeaubon van de EJ of iets, de echt “ gangbare “ zaken. Maar ook kiezen tussen hoevenvet, shampoo etc van de standaard merken prima.

Voer hoeft van mij ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:55

Wij hebben als vereniging vaak cadeaubonnen van restaurants en winkels uit de omgeving.

We hebben ook vaak deelnemers uit de regio dus dan zijn het leuke prijzen. Daarbij hebben we ook shampoo etc. Mocht er iemand prijs rijden van verder weg, dan geven we geen cadeaubon uit de buurt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 22:09

Ik zou juist helemaal niet blij worden van hoevenvet of shampoo want ik gebruik dit allemaal niet := van standaard spulletjes heb ik al liever borstels of halstertouwen oid.

Heb ook vaker gratis start bij dezelfde vereniging gewonnen, da's pas handig :) zo heb ik bijna de hele B op 2x inschrijfgeld uitgereden :P

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:42

Fly_High meestal waren dat van die tafels met een halster, halstertouwen en borstels enzo. Gratis start zou ik ook helemaal prima vinden.

Psvanlot dat is top. Restaurants uit de buurt vind ik ook juist heel leuk. Cadeaubon zelf ook, alleen deze was van een ruitersportloods in Amsterdam (ik ben in Schaijk gestart) die alleen online wat broeken en shirtjes en dekjes heeft van hun eigen merk.. dat vond ik dan wel jammer, haha. Dat geef je ook niet makkelijk weg aan stalgenoten oid want die hebben er ook niets mee. Als ik te veel shampoo zou hebben geef ik dat gewoon aan een stalgenoot oid. Maar prijzengeld blijft favoriet!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:34

Ik heb wel eens bij het mennen een geldprijs gewonnen van 10 euro.. en ik was 1e :') dat vond ik zo karig lijken. Regel dan idd iets van shampoo. Dat is net zo duur, maar het oogt leuker.

Verder behaal ik nauwelijks prijzen :') de merries doen bij tijd en wijlen nog wel tuigtypisch aan en daar haal je geen hoge scores mee haha!

Jody maakt heel gemakkelijk een mooi front. Maar ze moet laag en rond. Moet ik zelf ook aan wennen nog. Dan denk ik dat ze prima loopt en dan moet ie nog lager. Gisteravond is ze voor het eerst na het veulen mee geweest naar les. Of eigenlijk voor het eerst sinds een jaar. Het is nu bijna een jaar geleden dat ik plotseling ernstig ziek werd. Toen kwam ik in het zhuis te liggen en kon ik niet trainen. Maar Jody zou Jody niet zijn als ze binnen slechts een aantal weken weer op hetzelfde niveau als vorig jaar zit :D Einde vd maand gaan we weer op wedstrijd en ik ga dus fanatiek aan de slag met laag en rond instellen haha!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:32

Bij een van de locaties hier in de buurt staat altijd een kleine ruitershop, daar is een tafel ingericht met kleuren en afhankelijk van welke plaats je hebt behaald, mag je daar iets uitzoeken (dekjes, halsters etc.) dat vind ik fijn werken als het dan toch om een product gaat :j

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 10:57

Leuk om jullie reacties te lezen, kan ik wellicht volgend jaar nog iets mee ;-)
Nu hebben wij nog eremetaal, dus bekers. Willen geen hele grote wedstrijd worden want daar hebben we de ruimte (en vrijwilligers) niet voor, dus prijzengeld lijkt niet echt een optie. Een gratis start is mss wel te overwegen! Of 1e proef eremetaal en 2e proef gebruiksvoorwerpen (mss dan zelf uitkiezen vanaf de tafel ofzo?)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:10

Gratis start is ook n super idee.
Weet dat mijn dochters echt graag bekers krijgen, als ze een keer winnen

Ik heb tig borstels, hoevenkrabbers, snoepjes, poetstas, ( mini) flessen producten. Halster , touwen.
Dekjes / dekens ( door de welsh A gewonnen- passend op mijn paard haha). Glansspray / vliegenspray paardenshampoo.
Maar allemaal nuttig.

Koeltas ( best handig . 1x dan hé) . Ook waardebon van een brasserie, waardebon van een snackbar , bonnen ruitersportzaak of producten of van de aanwezig zijnde fotograaf, en nog vanalles.

Alleen dat waterpistool he :') . Dat was voor n bixie kindje nog leuk geweest , gooi er een kleurboek bij of iets anders kleins.
Laatst bijgewerkt door Getup op 03-10-23 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:12

Charmaine schreef:
Leuk om jullie reacties te lezen, kan ik wellicht volgend jaar nog iets mee ;-)
Nu hebben wij nog eremetaal, dus bekers. Willen geen hele grote wedstrijd worden want daar hebben we de ruimte (en vrijwilligers) niet voor, dus prijzengeld lijkt niet echt een optie. Een gratis start is mss wel te overwegen! Of 1e proef eremetaal en 2e proef gebruiksvoorwerpen (mss dan zelf uitkiezen vanaf de tafel ofzo?)

Ik vind als volwassene eremetaal echt verschrikkelijk en vooral zonde van het geld.

Een tip, ga eens bij bedrijven langs wat de mogelijkheden zijn qua sponsoring! Veel bedrijven willen wel wat doen voor een vereniging in de woonplaats.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:12

Zo zie je maar dat je het als vereniging eigenlijk nooit goed doet. De ene wil liever een borstel of shampoo, ik heb liever een tientje dan een product wat ik of al heb, of nooit gebruik. Voer of snoepjes lijken een altijd goed, maar idd als je het zelf dan echt niet voert heb je er weer weinig aan..
Maar hier is het echt vaak nog gewoon beker en lint. Of laatst idd waardebon van een zaak 50km verder van de wedstrijd locatie. Dan ben ik al bijna meer kwijt aan benzine dan die waardebon :')

Ah well, uiteindelijk gaat het me om opleiden en toetsen in de ring. Als er een keer een kleine envelop bij zit is het mooi meegenomen.

Dat waterpistool dan, dat is wel echt té niet passend :')
Laatst bijgewerkt door Noukie op 03-10-23 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:13

Zelf uitkiezen van tafel is wel n goed idee

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:14

In Exloo kan je kiezen uit een kast met over t algemeen allemaal action spul erin dus ik kies daar als ik in de prijzen val maar voor de zak snickers of vogelvoer.
Ook 1x een insectenhuisje uitgkozen, was 1e geworden, zag ik 'm een paar dagen later dus echt in de action liggen voor 2 euro :+

liefst heb ik ook "gewoon" prijzengeld, verdien je tenminste je startgeld af en toe ietjes terug :o

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 11:51

Ik start geen wedstrijden waar de prijzen eremetaal zijn. := Bij de pony's was dat leuk, nu alleen bij bijzondere wedstrijden. Ik kies wedstrijden er ook op uit, heb een lijstje waar wedstrijd aan moet voldoen. Dus fijne bakken, goed parkeren en prijzen.

Gebruiksvoorwerpen vind ik leuk, heb 1 locatie waar je zelf mag uitzoeken en dat is ideaal. Die hebben ook echt veel verschillende dingen. Enige nadeel daar is dat er geen onderscheid in plaatsing wordt gemaakt qua prijzen. Heb dus al eens gehad dat ik met 2 eerste plekken alleen shampoo kon pakken, de rest had ik niks aan en de luxere en nuttige dingen waren al weggepakt door de lagere prijzen. Dus nummer 3 of 4 liep weg met een set beschermers, een ander met supplementen en ik dus shampoo. Dus zelf uitzoeken is super, maar wel of onderscheid maken tussen plaatsing, of vergelijkbare dingen neerzetten ofzo.

Of geld, dat is altijd fijn.

Laatste wedstrijd hadden we prijzengeld, maar ook waardebonnen van ruitersportzaak. Die zit hier wel anderhalf uur vandaan, maar heeft hele fijne webshop en het waren best flinke waardebonnen.
Ook al eens een zak luzerne gewonnen en emmer met kruiden enzo. Ik heb alleen een ondankbaar paard die dat dus niet lekker vond :') Die emmer had ik juist voor haar uitgezocht.
Nu wonnen we ook een aantal keer aquatraining maar dat was vanuit sponsor dus en was de overal prijs. Heb ook al eens magnetische beschermers gewonnen met dagprijs. Dat vind ik wel toffer als een halster, dekje of deken want die gebruik ik toch nooit met die kleuren en reclames.

En als er een fotograaf is, is tegoed voor foto's altijd leuk haha. Daar heb ik altijd naast gegrepen, was bijvoorbeeld de 2e plek oid.
Wel blij hoe ze eruit ziet. Is foto van laatste wedstrijd en laatste dag. Op foto's toch langzamerhand verbetering te zien in de galop.
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:19

Ik ben niet zo kieskeurig nog. Komt later misschien nog :') Ik vind nu lintjes en bekers wel leuk, maar het moeten er niet te veel worden. Prijzengeld is ook altijd welkom maar wordt in mijn omgeving niet vaak gedaan heb ik het idee

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:25

Gratis start zou ik ook prima vinden :-) Hier regelmatig zaken als halsters/halstertouwen gewonnen of paardenshampoo. Helemaal prima. Zak paardensnoepjes ook helemaal ok. Ook een keer zo rond sinterklaas een chocoladeletter en kruidnoten :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:41

Mij maakt het niet zo uit wat je kan krijgen, hoewel bekers van mij niet hoeven. Als een wedstrijd wat verder weg is kijk ik weleens of er prijzengeld is, dan kan ik de kosten toch wat drukken. Maar ook dat klopt niet altijd, had ergens gestart waar prijzengeld zou zijn van 25 euro ofzo, kreeg ik een cadeaubon van 5 euro :') . Volgende wedstrijd ergens anders zou gebruiksvoorwerpen zijn, kreeg ik ineens wel 2 goed gevulde enveloppen :Y) .

Gratis start heb ik nooit gewonnen maar zou ik ook blij mee zijn. Zak voer is lastig, moet je paard maar net lusten/mogen, maar wel een leuke prijs. Heb wel ergens 2 leuke prijzen gewonnen met kerst ooit, een zilverkleurig kerstman en een sneeuwpop beeldje, die staan nu 10 jaar later nog elke winter bij mijn moeder in huis :D .

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:42

Ik heb precies hetzelfde MWM! Leuke spullen prima, geld prima, cadeaubon van de gangbare of bekende Ruitershop ook. En mooie foto!

Ik vind het heel mooi als het een aparte rozet is. Die van Groesbeek zijn echt heel mooi zwart/goud. Dat vind ik leuker dan de standaard oranje. En daar zat dan ook nog flink prijzengeld bij. Maar dat vind ik wel echt tof!

Bekers vind ik ook echt ondingen.. dozen vol en het staat eigenlijk alleen maar in de weg. Alleen bij een overall kampioen of de kampioenschappen bewaar ik ze nu nog maar. De rest staat nog wel in de schuur maar geen idee hoe het erbij ligt :+ moet het eigenlijk eens een keer allemaal weg doen.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:51

Ik vind gebruiksvoorwerpen juist wel leuk. Geld ga ik toch al vanuit dat ik dat kwijt ben, en dat verdwijnt weer op de grote hoop. Beker nog nooit kunnen winnen, maar zou ik ook wel leuk vinden. Al is het voor mij het eerste paard waar ik wedstrijden mee rijd, dus kan me voorstellen dat dat wellicht anders is als je dat al langer doet.
Nog een tip voor degenen die van hun bekers af willen. Maneges of stichtingen zijn hier meestal juist wel blij mee. Kunnen zij ze weer uitdelen tijdens wedstrijddagen :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:54

Ik ben echt compleet anders als jullie haha. Ik vind juist lintjes helemaal geweldig, daar zit voor mij echt de herinnering in.

Ondanks dat ik er al heel veel heb hangen blijft het elke keer leuk als er weer een bij komt. :o

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:11

Het maakt mij echt niet uit wat voor prijzen er worden uitgereikt. Vind de datum, afstand, kwaliteit van de bak, gemak met parkeren, etc. allemaal belangrijker.
Op zich leuk om iets anders te krijgen dan een beker, als ik zelf niets aan de prijs heb (bijvoorbeeld voer, daarin is mijn paard een lastige) kan ik het altijd nog weggeven aan mijn voorlezer als bedankje dat ze altijd tijd vrij maakt om met me mee te gaan.
Bij gebruiksvoorwerpen vind ik zelf uitzoeken wel fijn, heb wel eens gehad dat er per prijs een andere tafel was om uit te kiezen of dat de 3e en 2e prijs even moesten wachten zodat de 1e prijs ook als eerste kon kiezen, prima opgelost.
Pas 1x gehad dat een cadeaubon van een winkel verder weg was, maar die zat toevallig voor mijn man op de route naar zijn werk, zo is voor alles wel weer een oplossing te vinden. Oh, en ik heb 1x een kledingstuk gekregen, was heel fijn dat ik die mocht ruilen voor de juiste maat

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:17

Ik vind aparte lintjes ook heel leuk! Ook omdat er vaak op staat waar het van is en ik bewaar ze eigenlijk allemaal (ben niet zo goed in dingen weggooien) en vergeet er altijd op te schrijven waar ze vandaan komen

ik mag zaterdag om 10 starten en zondag om 9 dus dat wordt lekker vroeg opstaan, gelukkig is de vereniging 10 minuten rijden :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:30

Vroeger kreeg je eigenlijk geen prijzengeld. Is ooit maar 1 x voorgekomen bij mij in al die jaren. Heb dozen vol bekers en lintjes liggen. Geen idee wat ik ermee moet. Heb ook nog zilverwerk liggen, dat kreeg je vroeger bij de NVDR.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 13:41

Enzo_Ollie schreef:
Ik vind aparte lintjes ook heel leuk! Ook omdat er vaak op staat waar het van is en ik bewaar ze eigenlijk allemaal (ben niet zo goed in dingen weggooien) en vergeet er altijd op te schrijven waar ze vandaan komen

ik mag zaterdag om 10 starten en zondag om 9 dus dat wordt lekker vroeg opstaan, gelukkig is de vereniging 10 minuten rijden :')

Pff mooi optijd zondag haha. Een voordeel is dat je daarna de hele dag nog hebt. Succes alvast!

Wij mogen zondag om 12:00 dus kunnen uitslapen. Zaterdag is er in de buurt ook nog wedstrijd, alleen is inschrijven niet meer mogelijk via mijnKnhs. Heb ze gemaild als ze nog een plekje over hebben en anders starten we alleen zondag in Noord-Sleen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:39

Ik mag zaterdag ook om 1300, fijne tijd! Kan hij eerst nog even buiten staan.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:57

Wanneer scheren jullie trouwens? Ik vind het nu nog aardig warm, maar als ik zie hoe mijn witte eruit ziet na een modderbad. Dat is niet schoon te krijgen met lange haren en met wassen ben ik uren bezig om hem droog te krijgen..