Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:05

Ik ga eens naar mijn bestuursvergadering. Onder andere bespreken of we van de zomer nog wat gaan organiseren.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:25

Handig jullie kleine tips, PSvanLot en Daffodil :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:04

Hier vanavond ook weer gefilmd, fijn gereden. Ik stuur poging 1 in, bij poging 2 kwamen 2 stalgenoten in volle galop terug over het pad langs de wei :roll: en bij poging 3 was de concentratie bij mij weg (en de nogal stupide conversatie van de eerdergenoemde stalgenoten is echt niet acceptabel als achtergrondgeluid voor de jury).

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 22:51

Ik heb vanavond ook gefilmd voor de 21ste. Ik ben van het 1 keer filmen principe ‘het is wat het is’. Maar vandaag toch een keer opnieuw moeten filmen. Na een aantal onderdelen dacht ik... ja en nu... dus ik riep ‘stop maar met filmen ik heb geen idee waar ik heen moet’. Nou de focus weer hervat poging 2 whaha. Gelukkig had ik mijn navigatie toen wel goed ingesteld :')

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:04

PSvanLot schreef:
Ik had net toch wat geks. Filmer staat 5 meter naar binnen vanaf de hoefslag en zo'n 1,5 meter van de AC lijn. Ze blijft daar met het filmen staan en draait met de ruiter mee.
Op het filmpje is te zien dat je achter de C prima kunt staan buiten de baan.

Ik heb het filmpje maar teruggestuurd.

De knhs heeft hier ook gezegd dat dit ook goed is dus wel gek dat jullie dat niet weten.. 2 keer op whatsapp bevestigd dat je in de bak mag mee filmen!

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:08

Mettee schreef:
PSvanLot schreef:
Ik had net toch wat geks. Filmer staat 5 meter naar binnen vanaf de hoefslag en zo'n 1,5 meter van de AC lijn. Ze blijft daar met het filmen staan en draait met de ruiter mee.

De knhs heeft hier ook gezegd dat dit ook goed is dus wel gek dat jullie dat niet weten.. 2 keer op whatsapp bevestigd dat je in de bak mag mee filmen!

je mag als filmer indien geen andere optie op de hoefslag staan bij C, met het idee dat de ruiter de baan verkleint en dus voor de filmer langs rijd..

lijkt me niet het zelfde als wat PSvL omschrijft...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 00:22

Mettee schreef:
PSvanLot schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat de KNHS oké is met het filmen in de bak en mee te draaien met de ruiter. Dit is een heel ander beeld dat wat je vanuit C ziet.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:25

Gisteren een proefje terug met hakken over de sloot, helaas nog geen protocol.

Ook het laatste proefje opgenomen voor dat ik een korte 'online wedstrijd' break neem. Fysio komt langs, zadelmaker en even wat dagen rust/bos er tussendoor.

Dan weer bezig met het trainen in de nieuwe klasse, dit heeft me wel echt geholpen om weer gericht te trainen en rijden. Hopelijk kunnen we weer op pad binnenkort, maar ik heb er ook wel vrede mee als het iets langer gaat duren en dit wel blijft.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:31

Mettee schreef:

Maar in de bak staan is iets anders dan voor de C, naast de AC lijn en meedraaien met de ruiter. Dan snap je toch zelf ook wel dat dat niet te beoordelen is?

Er zijn meerdere opties gegeven, bak een meter korter maken met balken maar je moet zorgen dat het duidelijk te zien en te beoordelen is.

Ik ben wel benieuwd waar je dat vandaan hebt Mettee? Kun je dat aangeven? Dan ga ik daar even naar kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:39

Mettee schreef:
PSvanLot schreef:

Ja, alleen als je de bak inkort waardoor alles voor je uit te zien is (dus niet meedraaien met paard) volgens mij. Ipv 40m dat je de bak 35m maakt. Zoals hij nu klinkt is de bak 40m en draait de filmer mee met het paard de bocht om

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:32

Hoe staat het met refreshen? Nog maar weinig punten langs zien komen!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:34

Ja, vanochtend, iets voor 9 uur stonden mijn punten er op. Nu afwachten op het protocol.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:35

Hi Dewi! En? Tevreden?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:38

Ja, 190 punten! Super blij mee natuurlijk, al had ik heel stiekem ietsje hoger verwacht in vergelijking met de andere proeven. Maar ik vind het echt super leerzaam.

Ik merk juist dat ik hier veel meer van leer dan op wedstrijd zelf. De rust die je hebt om te rijden. Maar ook een protocol met film waarmee je de tips veel beter begrijpt. Wij leren er een hoop van en ik heb ook echt het idee dat we echt vooruit gaan nu.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:48

Ook nog steeds aan het wachten en refreshen...:(

Priisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:50

Inmiddels staan mijn punten en protocol er ook op. Bleek dat ik gewoon elke keer verkeerd zat te kijken haha. :D Super tevreden, 196 punten terwijl ik zelf niet echt winst had verwacht. Er zaten toch wel grote fouten in, doordat mijn paard een paar keer schrok. Nu heb ik dat gevoel over het algemeen bij elke wedstrijd, dus ik stel ook wel hoge eisen aan mezelf misschien. Veel commentaar erbij, dus ik ben blij!

Wel de melding dat de beeldkwaliteit matig is en de achterkant van de bak lastig te zien is, terwijl ik met een iphone 11 heb gefilmd en die op het origineel echt haarscherp en helder is. :(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:00

Vraag aan de deelnemers, komen er ook wel protocollen terug met punten onder de 180? Logischerwijs plaats je natuurlijk graag je winstpunt(en) proef, maar ben nieuwsgierig naar de verhouding wel/geen winst.

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:02

SweetVanille schreef:
Ook nog steeds aan het wachten en refreshen...:(

Hier ook

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:03

CharleyT schreef:
Vraag aan de deelnemers, komen er ook wel protocollen terug met punten onder de 180? Logischerwijs plaats je natuurlijk graag je winstpunt(en) proef, maar ben nieuwsgierig naar de verhouding wel/geen winst.

Ja hoor,hier in de omgeving al best wel veel mensen gesproken zonder winst ook op forum als je terug gaat lezen

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:07

Ik ook nog aan het refreshen

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:09

CharleyT schreef:

Ja hoor :)
Mijn eerste ingestuurde proef had ik 178 punten (ook wel hier vermeld).
Maar kon me er helemaal in vinden, en met de tips konden we juist lekker aan de slag.

Zo zie ik het zelf ook wel een beetje, als je mindere punten hebt maar wel goede feedback weet je ook weer waar je aan moet werken. Wat eerder ook al werd gezegd, ik vind het juist fijn dat je de proef nog eens terug kan kijken met protocol ernaast, dan zie je ook echt wat de jury bedoeld. Op een gewone wedstrijd (als je niet filmt) moet je de feedback toch vaak vergelijken met je gevoel waardoor je soms de punten niet helemaal kan plaatsen. Nu met terugkijken gaat dat toch makkelijker :).

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:22

Morgen voor het eerst proefje filmen hier. Ik ben nu meer gespannen of het filmen lukt dan de wedstrijd spanning die ik normaal heb. Ik hoop dat we alles goed filmen en dat de beelden scherp zijn na insturen.

In welke filmkwaliteit sturen degene met een iphone XR het filmpje op?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:29

CharleyT schreef:

Ja hoor ik heb nu 2 x geen winst gehad dat heb ik hier ook gemeld.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:30

ik had 187, 177 en 191.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:46

Ik heb zojuist het filmpje van ons L1 debuut geüpload. Dat wordt onze eerste keer geen winst. (Iets met hoofdschudden, ondanks z'n pollennetje. Hopelijk kijkt de jury erdoorheen.)