[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne96

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:53

Ik ga straks wel starten, zit op 10 minuten stappen. Dus dan is het wel te doen :) ben benieuwd

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:44

Vandaag osteopaat langs geweest.
Ze zat toch wel erg vast.
Vooral achter ze zette haar benen meer opzij dan dat ze zich onder haar plaatste.
Dus nu deze week aan de hand stappen dan weekje alleen stappen en draven en dan mag ik weer langzaam aan de gang.
Over 5 weken komt ze nog wwn keer.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:55

Goed getimed Helga, volgende week is toch alles bevroren, dus stappen is dan niet zo erg. Hopelijk heeft Buick veel baat bij de behandeling.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:12

IwanLuver schreef:
Goed getimed Helga, volgende week is toch alles bevroren, dus stappen is dan niet zo erg. Hopelijk heeft Buick veel baat bij de behandeling.

normaal stapt ze ook echt niet door dan slenterd ze maar een beetje en vanmorgen liep ze al lekker door dus hopelijk zit ze ook wat beter in haar vel.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:30

Mijn wedstrijd gisteren ging wel door, het viel hier reuze mee met de sneeuw. Paard was heel fijn, nog wel veel te onrustig in de aanleuning. Dat is echt nog wel een puntje om aan te werken. Thuis gaat het veel beter, maar ook niet voor een 10. Dus als iemand daar nog tips voor heeft, graag :).

Toch 182 en 188 gereden, dus weer 2 puntjes erbij

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:07

Mijn wedstrijd ging ook door, wij hebben helemaal geen sneeuw. Heel de week fijn getraind, aan het eind van de week was ik ziek en heb ik 2 dagen niet gereden en gister dan wedstrijd. dat ging echt verschrikkelijk.. maar we gaan gewoon door trainen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:10

Wat leuk Shelly! Duurt nog even voor de finale dus. Begin je dan op 0 of wordt het bij het resultaat opgeteld?

Balen Iwan, wat dat betreft is de winter altijd ruk ...

Oei Helga, dat is niet zo mooi. :(:) Gelukkig maar dat je de osteo hebt laten komen. Hopelijk knapt ze snel op nu.

Wat is er precies mis met je aanleuning Rebecc? Gefeliciteerd met je puntjes!

Ging je wedstrijd niet goed Sanne? :(:)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:31

Fijn dat die wedstrijden wel door gingen zeg! Sanne jammer van de punten...

Marietje, de voorwaarden om mee te doen zijn 6 proeven gereden hebben op 3 verschillende locaties. Ik heb inmiddels 8 proeven gereden, dus heb nu al wegstreep resultaat dat is wel ideaal. De finale word dan gewoon het gemiddelde genomen van alle proeven.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:42

Symphony staat nu tijdelijk zonder ijzer :=. Er zat helaas een zweer precies onder haar ijzer.. Woensdagavond komt de smid hem er weer onder slaan als het goed is. Hopelijk loopt ze dan meteen weer goed, dan kunnen we zondag nog wel op wedtrijd. Anders kan ik die ook wel afzeggen..

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:40

O ik heb dit topic door de war gehaald met het 2017 topic! :D

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:27

@marietje35 hij is gewoon heel onrustig met zijn hoofd in de proef, komt ook snel tegen de hand. Maar thuis is hij ook beter aan mijn been dus denk dat dat het probleem is. Gewoon veel kilometers maken :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:50

Vera :D Maar je mag hier ook posten hoor

@ Rebecc; mist hij ook impuls in de proef? Vaak worden ze daar een stuk onrustiger van in de aanleuning.

Die van mij heeft vanaf het weekend min of meer op rust gestaan, wel aan de longe laten lopen maar dat stelde niet veel voor. Vandaag wil ik er weer op kruipen, nog een ruime week en dan zijn de kampioenschappen! Heel veel zin in. :)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:36

Hij mist inderdaad impuls. En omdat hij dan niet goed aan het been is, is het extra lastig. Morgen gaan we weer en het doel is om dan genoeg impuls te kunnen creeren

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 12:16

Dat is lastig inderdaad, ze moeten wel naar voren zijn.
Die van mij komt op wedstrijd erg terug, voor het oog zie je het amper, maar ik voel echt dat ik er veel meer aan moet rijden dan thuis. Voor mij reden om eerst kilometers met 'm te maken want hoe hoger je komt, hoe minder je dit soort dingen kan gebruiken. Heb voor februari ook nog B opgegeven, staat ook die maand nog een clinic van Dinja van L. dus hoop dat hij daar allemaal wat meer van op z'n gemak gaat raken. Gelukkig is hij wel heel mooi in z'n aanleuning.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:07

Marietje35 schreef:
Die van mij heeft vanaf het weekend min of meer op rust gestaan, wel aan de longe laten lopen maar dat stelde niet veel voor. Vandaag wil ik er weer op kruipen, nog een ruime week en dan zijn de kampioenschappen! Heel veel zin in. :)

Kring Utrecht? :))

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:03

Wanneer heb je regio Marietje? ik zie het al, volgende week :+ Suc6 alvast!!
Leuk een clinic! Wil ik binnenkort ook weer eens doen!

Mijn kring was niet zo goed gelukt helaas... ik was zelf veel te gespannen :( heb haar te veel terug gereden... terwijl ze zo braaf was op dat piep kleine inrijstuk tussen al die paarden! Ze schrok 1x voor ik moest beginnen en dan ga ik opslot zegmaar.. flink balen als je weet dat je paard veeel beter kan! 2e proef ging ik nog verkeerd ook |o |o

was alsnog 9e van de 28...

wel hele mooie foto's aan over gehouden al zeg ik het zelf :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Merrr op 20-01-17 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:06

Jammer, wel een mooie foto hoor!

Ik ga morgen met bijrijdpaard 2 bb proefjes doen. Eens kijken wat dat gaat worden. Afbeelding
Lekker pluisje

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:31

Jammer Merrr, ik heb helaas t zelfde probleem, heel vervelend! Wel hele mooie foto's, mooie combinatie zijn jullie!

Succes morgen Shelly!

Ik ben vanavond nog even last minute gestart! Helaas alleen beschikking over een buitenbak die natuurlijk al even knoerthard is, dus van de week ergens binnen wezen rijden, toen dacht ik dan kan ik net zo goed een wedstrijd opgeven, en dan gewoon als training zien! Hij was alleen erg onder de indruk van de bak :+ na veel aanmoediging wel rond gekomen, maar geen fijne stelling en buiging en voor mij heel hard werken om m actief te houden. Uiteindelijk wel 3 punten, maar ik hou het maar op een gulle jury :Y)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:58

Ik heb gisteren weer gestart, zo fijn gereden! Goede impuls en mooie constante aanleuning...

Krijg ik 2x 166 punten. Voor mijn gevoel echt niet terecht en ook vergeleken met anderen (degene boven mij had 188 punten met een sterrenkijkend paard) heel bijzonder.

De jury hield denk ik niet van schimmels :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:43

rebecc1994 schreef:
Ik heb gisteren weer gestart, zo fijn gereden! Goede impuls en mooie constante aanleuning...

Krijg ik 2x 166 punten. Voor mijn gevoel echt niet terecht en ook vergeleken met anderen (degene boven mij had 188 punten met een sterrenkijkend paard) heel bijzonder.

De jury hield denk ik niet van schimmels :+

Ja bijzonder he, zag ik gisteren bij mijn wedstrijd ook wel. Wij maar 170 en 172 punten. Over impuls niet te spreken en galop al helemaal niet. Sprong constant over en viel zo terug dan. Super lastig dus. Door de impuls overal lage cijfers. Denk dat ik er toch maar mee ga springen haha

Nog wel een foto van ons

Afbeelding

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:34

Dat snap ik soms ook niet.. verbaas me er soms over..

Impuls is wel heel belangrijk merk ik!

Balen van die punten zeg!

Wij gaan volgende week zondag weer van start!
Heb me net opgegeven voor groot concours op texel eind april voor de L2 :+
We hebben nog 4 a 5 wedstrijden dus dat moet lukken..
Iemand die daar ook toevallig nog gaat starten??

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:15

Wat een mooie foto's Merr! 9e is ook heel netjes! Was dit al het Regiokampioenschap?

Gefeliciteerd Marjolein, niet verkeerd 3 punten!

Wat jammer Rebecc! Heb je je proef misschien gefilmd?
Ook voor Shelly jammer!

Merr, nee Texel vind ik echt te ver :D

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:35

Ik wil ook op texel starten in de L2 maar kon alleen de suptop vinden de gewone geeft mijn knhs bij mij nog niet

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:09

Dankje marietje! Nee was kring...

haha ik weet ook niet waar je woont eigenlijk :P

Staat er echt tussen wennie19.. moet je op den burg zoeken..

Afbeelding

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:15

@Merrr wauw mooie foto's! Jammer dat je zo gespannen was.. maar 9e is nog steeds een mooie plaats toch? :)

Ik woon zelf in Zeeland dus Texel gaat iets te ver :')

@Rebecc jammer zeg! Zeker als je gevoel wel goed was..

Gister heb ik weer wedstrijd gehad en ondanks ik maar 2x kon rijden afgelopen week toch nog 2x winst en in de 2e proef zelfs 194,5. We zijn nu B+11 en ik hoop binnenkort L te starten. Maar eerst vrijdag de kampioenschappen en hopen dat de bak snel ontdooid...