[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:50

Tuurlijk mag dat Flevander!
Leuk paard Coquette!

Wij gaan naar landal in Putten en de paarden gaan naar een stal in Ermelo.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:52

Ik haal haar eerst echt even uit de wedstrijden.. Denk niet dat ik haar dit jaar nog start, iig gehele outdoor seizoen niet. Zet alles op een zacht pitje, en dan bokt en wedstrijd topic ook.. ;)

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:25

Wat tof Buxy, lijkt me heel gaaf om een keer te doen, weg met de paarden.
Hier gister weer fijn gelest, ze gaat steeds beter haar hele lichaam gebruiken, heel fijn om te voelen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:03

@ Flevolander; Nee natuurlijk niet, gewoon welkom!
@ Buxy; Leuk, Landal is erg leuk! :j
@ Meya; Ivm dracht?
@ Aaida; Fijn dat je les zo goed ging!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:34

Nee, ze heeft even tijd nodig om het allemaal psychisch bij te benen. Ze heeft wel wat een knoei gehad van het verkeerde zadel destijds. En omdat ze zo graag wil, werkt ze haar zelf eigenlijk continue tegen. Dan laat ze alles zien, terwijl ik gewoon simpel basis wil.
En als je haar dan 'tegenhoud' / 'afstraft' , bouwt ze veel spanning op. Dus we gaan gewoon helemaal terug naar de basis met rijden en lekker vaak longeren. En geven we haar alle tijd om alles op een rijtje te krijgen. :) Misschien zijn we met trainen wel wat te snel gegaan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:46

Ik snap het Meya! Maar toch zou ik het wel leuk vinden als je blijft mee kletsen, altijd leuk om te volgen hoe het gaat! :j

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:26

Meya wellicht een verstandige keus, heel veel succes!

Paarden mee is meer uit noodzaak als vakantie, heb een familieweekend en omdat de paarden aan huis staan moeten ze maar mee :o

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:40

Logische keus meya! Veel succes en tegen die tijd dat je weer gaat starten zien we je hier vast weer terug :D! Je mag natuurlijk mee blijven kletsen.

Veel plezier buxy!

Coquette super gaaf dier heb je!

Wij gaan eind mei ook een weekend naar de Veluwe met de paarden. Al super veel zin in.
Morgen staat er een dressuur wedstrijd op de planning. Zal hem vandaag maar vast wassen is nu mooi weer om te drogen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:10

@ Buxy; Oh ja, dat is dan wel weer een nadeel van aan huis!
@ Shelly; Succes morgen! Het is inderdaad heerlijk weer.

Ik ga zondag weer, ik hoop dat hij wat meer ontspannen is dan vorige week. :roll: %)

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 13:21

Succes Shelly en Marietje!
Klinkt inderdaad als een begrijpelijke keuze Meya.
Het zonnetje begint hier ook door te breken eindelijk. Hopelijk van het weekend wat mooier weer, lekker buiten rijden 8-)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 19:17

Altijd welkom Flevolander! :wave:

Lekker, er even tussenuit Buxy! Niemand die op de paarden kan passen? Heb je nooit echt vakantie dus..

Verstandig Meya, helemaal niet verkeerd om t even rustig aan te doen dan. Ze is nog jong zat dus tijd genoeg om haar op een later moment weer te starten. Maar mee blijven kletsen zou gezellig zijn!

Lekker weer voor idd Shelly! Succes alvast morgen +:)+ Jij ook vast succes Marietje!

Hier zit het allemaal lekker tegen dit jaar qua mijn eigen gezondheid. Geloof dat ik oorontsteking heb :roll: Begon ineens tijdens etentje/bios gisteravond, echt top. Leef op pijnstillers en neusspray.. Kon gister wel door de grond gaan vd pijn, gaat vandaag gelukkig weer wat beter. Alleen lang niet fit. Toch vanavond proberen nog even te longeren..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:55

@ Rianne :(:) Beterschap. Ben je al iets opgeknapt?

Gisteren op concours geweest, was wederom drama, net als vorige week 1 brok spanning.
Proeven wel doorgekomen, gingen voor het beeld wel fijn, maar totaal niet naar mijn zin.
Wel weer 4 winst en 2x 1e .... maar op zo'n manier rijdt het niet leuk.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:04

Nee helaas nog niet opgeknapt.. duurt lang -O- Wel vrijdag gelongeerd en gister even kort gereden. Volgende week een afspraak gemaakt bij een nieuwe instructrice, ben benieuwd..

Wat vervelend Marietje! Gek he, dat het beeld en je gevoel dan zo ver naast elkaar liggen.. Lijkt me echt heel lastig!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:07

Dat is balen :(:) Leuk! Bij wie ga je?

Is het ook, weet ook ff niet meer wat ik ermee moet. Ik kan 'm heel netjes laten lopen, maar ik blijf er dan eigenlijk teveel af. Rij ik 'm zoals thuis, dan weet ik zeker dat hij ontploft. :7 Hij is 1 brok spanning.
Zo'n jury ziet dat natuurlijk niet (of althans, meestal niet) wat dat betreft lijkt het al snel wat, maar ik weet wel beter!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:20

Instructrice die zelf paarden heeft opgeleid t/m Prix St. George & ze is jurylid t/m ZZ Licht-dressuur. Degene waar ik voorheen leste geeft helaas geen les in de avonduren en overdag is het altijd lastig regelen met oppas.. De andere instructrice waar ik les van had en die bij mij op locatie kwam was wel een hele fijne maar ik had niet het idee dat zij echt iets had met mij en Marena als combinatie.. Dus nu maar eens iets anders proberen!

Pff lastig hoor.. -O- Weet ook niet zo goed wat je ermee moet. Juist ook omdat je al een instructrice hebt mee laten kijken etc. Je eigen gevoel is mínstens zo belangrijk dan hoe het eruit ziet voor de jury.. Vervelend!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:10

Verstandig om eens wat anders te proberen, hopelijk klikt het goed!

Hij blijft gewoon een enorme stresskip. Ach, ooit komt het vast goed. :D :+ Bonfire was ook niet te rijden in z'n jonge jaren :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:19

Hoop het ook, ben benieuwd :) nog even geduld hebben.. zou t liefst deze week al gaan, haha

Das waar :)) Hoe oud is de jouwe dan?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:21

Haha dat belooft wat!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:38

7

Ik hoop het :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:36

Ah ja, dan kan ie zijn wilde haren nog wel verliezen.. :))

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:38

Wat jammer Marietje dat die spanning blijft.
Toch weer goede punten maar snap dat je gevoel niet heel fijn is met die spanning.

Bij ons was het weer 3x niks. Ben blij dat indoor nu afgelopen is. Outdoor doet hij tenminste wel normaal. Volgend indoor seizoen kijken we wel weer verder naar oplossingen. Gisteren wel een heerlijke cross gehad in Gorssel! Even koppies leeg.

Foto zaterdag

Afbeelding

Foto zondag
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:42

Echt heel erg gaaf Shelly!!
Jammer dat het indoor niet wil lukken, gelukkig komt het outdoor seizoen eraan!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 14:44

Thnx allemaal.
Ik wip af en toe wel even langs :)

Jammer Marietje, gevoel is eigenlijk nr belangrijker dan punten. Maar toch nog gefeliciteerd!

Lastig Rianne, beetje puzzelen dan qua instructrice en kijken welke t beste bij je past :) Succes!

Jammer Shelly!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 15:33

Jammer Shelly, super frustrerend en demotiverend.. -O- Wel mooie foto's! En fijn dat je cross leuk was. Dat geeft dan wel even wat afleiding. Ik zou het doodeng vinden, crossen! Haha.

Ik ben ook wel blij dat het outdoor seizoen weer begint, zin in. Vind ik toch altijd een stuk fijner en gezelliger!

Thnx Meya! En gezellig dat je af en toe nog even langs komt hier.. :D

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 16:24

Hier ook zin in het outdoorseizoen! Beetje aan het puzzelen met m'n planning, een aantal fijne locaties hier in de buurt vallen af door de mogelijke aanwezigheid van koeien. Paard is echt als de dood voor ze en kan niets meer met m dan. Sluit zich volledig af en zet het op een lopen.

Ga waarschijnlijk as zondag voor het eerst M1 starten. Instructeur vind dat het makkelijk kan dus ga van de week de proeven een paar keer oefenen en dan beslissen of ik het met hem eens ben en ook daadwerkelijk ga starten.

Ben zelf nog nooit in de M1 gestart. Wat zijn aandachtspunten in de proeven? In de zin van waar wordt op gelet en waar wordt het zwaartepunt gelegd in vergelijking tot de L2 bv?