[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:19

helaas, 2x 179. Losrijden met 5 man op 15x25 is niet zo ideaal met een groot paard. Kreeg hem net niet voldoende gesloten.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:24

Lithya schreef:
Is dit je allereerste winstpunt ooit dan Nonty?

Mijn allereerste officiële dressuurpunt ja :)
Had hiervoor alleen maar F proefjes gereden en tot F9 gekomen en klaar voor F10 op de manegepaarden.
Vallen de punten je dan ineens zwaar tegen als je B gaat starten met je 'eigen' paard. Van normaal gemiddeld 220 punten naar 180, viel wel even tegen maar B wordt natuurlijk zwaarder gejureerd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:35

Gefeliciteerd met je winstpunt Nontie.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:49

Ik ben twee keer ergens achterin de B. Grote van de klasses valt wel mee masr denk dat ik voor mn lieftallige oma lekker B start en op tijd kom voor sinterklaas :Y)
daarna in ijsselmuiden lekker weer B en L

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:02

Wat balen lithya, dat is ook niet ideaal losrijden zo nee.

Ik ben ook weer thuis van de eerste selectie. Jeetje.... haha Hulshorst is altijd beetje smal en dus ook met losrijden. Het was druk kan ik je zeggen. Twee weken geleden was ik gevallen door dat cherry ergens van schrok. Vandaag ben ik er achter gekomen waarom ze toen schrok.

Cherry heeft een angst voor paarden staarten gekregen. Als een paard met een zwiepende staart langs haar heen loopt dan knijpt ze haar kont eronder en gaat ze opzij springen. Kop omhoog gooien en weg rennen, soms opzij op andere paarden.

Ik had het eerst niet echt door totdat ik rechtsom ging draven. Een paard kwam op haar af gesprongen en jeetje ze was gewoon echt bang geworden voor andere paarden!
Ik heb dus bijna niet kunnen losrijden omdat ze zoooo ontzettend rillerig was. Toen ik ging losspringen ging het wel beter toen ze meer met mij bezig was. Maar echt fijn was het niet kan ik je zeggen.

Toen het parcours in. Ze was weer heel hectisch in haar galop sprong. Er stond wel een technisch parcours met lange lijnen maar ook scherpe wendingen. Gelukkig is de schade 1 balk gebleven. We hadden soms hele mooie lijntjes en dan ineens werd ze weer hectisch en rot afstanden. Zelfs een keer uit stilstand over een oxer. Dat dan weer foutloos. haha

We moeten dus weer even oefenen met andere paarden die met hun staart zwaaien. Arm paard. Uiteindelijk hartstikke tevreden met het resultaat. Op naar de volgende :)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:23

Angst voor staarten... dat lijkt me lastig

Zelf vandaag ook niet zo fijn gereden. Kan de pony niet de schuld geven, was volledig mijn eigen schuld.
Toch weer erg veel moeite met inrijden, paar rot afstanden.
De 'angst' er aardig weer in. En ik het parcours bij 7 maar vrijwillig eruit gegaan.

Voorlopig maar weer wat lager starten en eerst het vertrouwen weer gaan opbouwen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:37

Balen elke!
Oh dat is wel mooi ga dan idd kijken dat ik t zo kan regelen Sofie. Dank voor de uitleg haha (:
Jammer simondesteny. Maar vertrouwen is ook heel belangrijk !

Vandaag weer beetje gedressuurd en gaat steeds fijner. Ben benieuwd hoe we morgen gaan :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:02

O elke dat is balen. Ook gehad maar dat was na een trap. Kost echt weer even tijd vertrouwen terug te krijgen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:46

Ja het is eigenlijk super zielig.. Ze was echt bang. Jammer dat dat dan niet goed te krijgen is in het parcours.. We moeten inderdaad echt weer vertrouwen krijgen. Donderdag rondje oefenspringen. Hopen dat het niet al te druk is zodat ze weer beetje kan wennen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:10

nontie schreef:
Lithya schreef:
Is dit je allereerste winstpunt ooit dan Nonty?

Had hiervoor alleen maar F proefjes gereden en tot F9 gekomen en klaar voor F10 op de manegepaarden.
Vallen de punten je dan ineens zwaar tegen als je B gaat starten met je 'eigen' paard. Van normaal gemiddeld 220 punten naar 180, viel wel even tegen maar B wordt natuurlijk zwaarder gejureerd.

En de FNRS-proeven hebben 34 onderdelen en dus pas bij 204 een winstpunt ipv bij 180 ;)
Dat scheelt ook al een stuk :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:20

210 pas toch? De F1 in elk geval.

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:06

Wij zijn vandaag ook weer op pad gegaan. We hadden een pechbalkje op de laatste hindernis! Voor de rest wel fijn gereden :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:39

Dat zou ook wel kunnen Urielle, ik had 34 onderdelen in mijn hoofd (en dat maakt x6 204), maar misschien zijn het er ook wel 35 :+ Ik ben niet meer zo frequent bij de FNRS betrokken ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:43

Ga je naar Tiebot Elke? Vorige week was het echt rustig. Maarja dat is geen garantie voor volgende week.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 02:47

De mijne wordt hectisch als er balken of staanders vallen. Dan schiet hij helemaal in de stress. Weleens lastig als degene voor je fouten maakt. Dat resulteert in reuzensprongen op de eerste hindernissen en verrotte afstanden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:27

Geen wedstrijd voor mij vandaag. De trailer van stal "popt" steeds als je remt. Hij is al twee keer naar de reparatie geweest ervoor maar t komt steeds terug ..
M'n vader deed toen ook nog per ongeluk de stang zonder iets te zeggen er achter weg dus arme paard hing als een malle. Gelukkig vluchthaken aan de touwtjes zitten dus hij was makkelijk los.. Schrok me dood.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:54

Niet veel geluk op de wedstrijden zie ik, wat balen zeg. :=

Ik begin morgen op mijn nieuwe baan. Werk van 9 tot 6 en dan nog op de scooter naar huis, dus ben pas rond kwart over 7 thuis. Dan nog eten en dan naar mijn paard. Moet allemaal even gaan kijken hoe ik alles ga doen. :=

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 13:59

Urielle schreef:
210 pas toch? De F1 in elk geval.

210 inderdaad.
Mijn persoonlijk record was ooit 234 maar was gezakt op mijn theorie dus toen helaas geen promotiepunt :')

34 onderdelen kan wel kloppen, heb zo geen formulier bij de hand, maar volgens mij heb je net als bij de knhs dat 1 ding 2x telt.

Succes met je nieuwe baan welmoed !

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:58

nontie schreef:

Gefeliciteerd in dat geval!! Nu hoef je je daar in ieder geval nooit meer druk om te maken.

Dagje rondhangen vandaag. Heb dienst. Je weet nooit wat het gaat worden, maar tot nu toe 1 beller die terug zou bellen. Niet gedaan, dus neem aan dat ik daar niets meer van ga horen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:48

Anne_GTI schreef:
Ga je naar Tiebot Elke? Vorige week was het echt rustig. Maarja dat is geen garantie voor volgende week.

Misschien wel. Maar Wezep is voor mij dichtbij en nu de selectie geweest is is het daar ook weer wat rustiger.

Succes Welmoed bij je nieuwe baan. Dat wordt plannen met werk, reistijd en paard.

Paljaslaura wat is popt? Met dat hangen heb ik ook één keer mee gemaakt. Gebeurd je nooit weer!! Wel heel vervelend. Nu hopen dat je paard niet bang word..

Ik heb nooit F proefjes gereden dus daar weet ik nix van. Ik heb zelfs nooit wedstrijden gereden met de oude punten telling haha dan had je 26 onderdelen en bij 156 een winstpunt ofzo? In ieder geval gefeliciteerd Nontie. Nu kun je lekker verder met springen! :)

Paardje had vrij vandaag. Wij hebben sinterklaas gevierd! Weer goed verwend, paarse frontriem voor mijn cross outfit :-D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:54

Ik ben zelfs nog gestart met 120 winst hihihi

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:17

Ja dat is lang geleden. Denk haast 20 jaar terug. Dan was 120 punten een winstpunt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:23

Lithya schreef:
Ja dat is lang geleden. Denk haast 20 jaar terug. Dan was 120 punten een winstpunt.

:7

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:30

Hij 'hobbelt' als het ware als je remt. De trailer deed het eerst alleen als je wat harder remde maar vandaag echt 6x zachtjes remmen op een klein stukje en alle 6 de keren 'haperde' ie als het ware. Weet niet precies hoe je het moet uitleggen..

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:32

haha Toen zat ik nog op een shetlander rond te hobbelen.. Toen werden er dus 20 dingen beoordeeld. Hebben jullie daarvan nog coupons? Wat is er allemaal bij gekomen? Houding en recht gericht etc?