[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:39

Dat is altijd vervelend Lisanne.Heb ik zelf ook nog steeds last van.

Haha Suus:kunsten zijn altijd makkelijk,het is die rotbasis waar je zolang op moet studeren...

Ik heb geen idee Sjolvir,weet niet eens wat er dan fout kan zijn wat je over moet kunnen doen.

Mijn poownies doen het lekker.Ben nog steeds blij met de rooie.
Tijd geleden dat ik een normale heb gehad.Zo 1 die wel een iets ziet en weg wil rennen,maar zich dan om laat draaien en er toch langs gaat.
Ipv omhoog klimt en bokkend alle kanten op gaat.
Ik begon stakende kolerelijers al bijna normaal te vinden.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:00

Ambre, haha fijn die echte normale hè!
Sjol, ik heb ook geen idee wie dat zou mogen besluiten, maar bij ons op het NK viertallen moest er met de federatievertegewoordiger overlegd worden en was het niet de jury die mocht besluiten tot overrijden.
Suus, lekker als een training steeds beter gaat !
Punz, ja heel vervelend inderdaad! Weet echt niet wat ik er nog aan kan doen. Het desbetreffende jurylid gaf me als tip mee dat ik moet durven loslaten en dat klopt uiteraard! En als hij die achtelijke spanning niet heeft dan kan dat ook prima, maar als ik dat op zo'n moment doe dan sta ik binnen no time aan de andere kant van de ring. Wat natuurlijk wel zo is is dat ik al voel wanneer ie weer zo'n explosie gaat hebben en er dan al naar ga zitten wat het natuurlijk alleen maar erger maakt. Kreeg overigens wel het compliment dat ik ervoor had gekozen om niet te gaan vechten.
Maar het was het terrein om dat huis heen, weet je dan wat ik bedoel? De bodem had niet harder gemoeten maar was absoluut niet storend. Heb er wat dat betreft fijn kunnen rijden. Was wel iets ongelijk maar ook niet erg en zo blijven we aan het zeuren. :+ Nee heb er wat dat betreft geen spijt van dat ik ben geweest!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:26

Ambre das zeker hoor.. Maar spirit is wel bizar leergierig, je geeft 1 keer iets aan dat snapt ie t niet krijgt ie stress en de tweede keer doet ie t alsof ie t altijd doet :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:02

Ambre, snap dat je die rooie daarom wel waardeert, altijd fijn om gewoon een oplossing te hebben ipv al stuiterend rond te gaan.

Jury was fed. vert. aangezien ze de enige aanwezige official was.
Overigens is er dus later toestemming gegeven voor overrijden, maar toen was ik al uitgespannen en paard had ik al afgesponsd en aangezien ik er geen boterham minder om eet als ik een wp minder mee naar huis neem, lekker op de trailer gezet en naar huis gegaan.

(ging overigens naar huis met 185 pnt, 178 pnt (1e plaats), en 2 wp uit het 2e vaardigheids parcours (1e plaats))

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:45

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:05

Leuk ziet er goed uit!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:42

Hier was de bodem erg nat, bij het losrijden om de plassen heen proberen te rijden en de bak was volgens suus ook nattig.

Zoals suus het zo mooi zegt: "Spirit was net Babe, the pig in the city". Hij keek zijn ogen uit maar het was dan ook een druk terrein met een hsl die voorbij raast en grote springtuin met muziek etc.
Maar wel fijn dat ie daar niet gek op doet maar hij kreeg wel concentratieproblemen.
Kwam er bv een paard langs de ring voorbij, dan lijkt het net of ie daar een praatje mee maakt. Zo van: "Wat leuk dat jij ook hier bent, ik vind je lief ........... o, doeg ik moet gaan, mijn mens op mijn rug wil al ff dat ik aan galoppeer".

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:10

:D
Dus dat..
Super trots op m, en zo fijn dat ie zo braaf is

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:05

Super dat Spirit het zo braaf deed.

Ben op menwedstrijd geweest op gras, maar die banen lagen er goed bij.
Was echt meevaller, want hier was het overal wel erg jammerlijk.
Vaardigheid geen winst, dressuur wel 2 wp's erbij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:06

In het M2 dan nu? :D Hoeveel heb je er al? :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:11

Nee, mennen!!! L+ 3.. was 2e x dat ik hem L starte, hij heeft zijn startkaart mennen sinds 2014.

Was het maar in de M2.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:12

Spirit is een knappe pony!! Mooie foto ook! :j

Sam staat voor op ijzer omdat hij achter feitelijk correct staat. Alleen voor niet. :)

Proficiat Sjol! Ondanks de fout in het parcours dus toch nog twee keer 1e als ik het goed begrijp?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:15

Nee, mennen was dressuur daar had ik 193 en 184 pnt was 1e en 2e.
Vaardigheid beide rondjes 2 ballen, dus geen winstpunten. (dan heb je ook niets aan je 2e plaats)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:22

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:38

Sjolvir schreef:
Nee, mennen was dressuur daar had ik 193 en 184 pnt was 1e en 2e.
Vaardigheid beide rondjes 2 ballen, dus geen winstpunten. (dan heb je ook niets aan je 2e plaats)

Proficiat!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:47

Gefeliciteerd Sjolvir!

En hier is ook vannacht enorm veel gevallen,kan me voorstellen dat sommige banen dan niet zo best zijn.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:25

Zo wij hebben de tweedaagse van westmaas achter de rug :)
Vandaag is echt t kwartje gevallen lijkt het, heerlijk :D

Gister 182 (2e) en 171 (6e)
Vandaag 193 (1e) en 192 (1e)
We moeten vanavond eigenlijk terug voor overall maar ik moet werken dus Elly gaat maar kijken of we de deken mogen meenemen :D

Zo trots op m'n puppy

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:44

Gefeliciteerd Suus!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:09

Was echt gaaf vandaag. Ging echt lekker met nog genoeg punten ter verbetering dus einde is nog niet in zicht.
Afbeelding
een fijn momentje in de verte vast te leggen

Afbeelding
hoe moeilijk kan het zijn om een normale foto te maken .... :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:07

eergisterne les gehad van nieuwe lesgever. Toepassen bij het losrijden ging prima maar in de ring ging het mis. Sam was dan ook nog eens extreem heet vandaag (ook in zijn algemene doen, niet alleen onder het rijden...)
1 proef (gelukkig die wat niet telt) hadden we effe flink ruzie en ben ik niet zo lief "ingekomen". staat op mijn protocol bij die overgang (was een overgang naar galop) "moeizame overgang" _O-
Eh da's nogal een understatement. _O- :') Maar wel fijn dat ie mijn gevoelens een beetje wilde sparen! Hij zal gedacht hebben "ze weet vast zelf wel dat dat nergens op trok." :') maar wel gewoon netjes een dikke onvoldoende! Terecht.

Zat maar een klein uurtje tussen de proeven dus er op blijven zitten en even een funtioneringsgesprek gehouden tijdens het losrijden voor proef twee, rustig aan hoor, heb hem niet de bak door geslagen, maar wel effe die overgangen een paar keer opnieuw gedaan tot ie het kalm aan deed enz.. Proef twee ging stukken beter maar nog steeds met te veel spanning, maar geen ruzie meer en twee winspunten. :) (niet dat die voor mij tellen ik blijf toch in dit niveau maar goed.)
Heb de filmpjes gekeken, proef 1 trok op niks maar proef 2 laat ik hem misschien ook te veel lopen, de momenten dat ik hem wat terug rijdt in tempo en hem daarin actief houdt, zakt ie er wel wat in en nu ik er bij stil sta: bij het losrijden ben ik daar ook consequenter in dan in de proef. Dus, opdracht voor volgende week: tempo lager maar activiteit behouden... Dat ie zichzelf kan bij houden.. Misschien kruipt ie er zo hoog bovenin omdat ie door zijn loperigheid (waar ik hem in de proef niet of te laat uit haal omdat ik hem niet te vast wil houden) zijn balans niet vindt... Ik laat hem denk ik "in" de proef te veel alleen. :)

al bij al dus een leerzame wedstrijd. :) En als eenmaal de nieuwe lesgever haar tips meer bevestigd zijn zal het ook al een stuk makkelijker worden. Bij het losrijden is dat makkelijker, dan maak je die volte en die overgang waar je wil... In de proef heb je die "tijd" niet dus dat speelt ook mee.. Maar ik heb er vertrouwen in dat 't goed komt. :')

Hij was overigens zo opgehitst dat hij in de losrijpiste op een gegeven moment een sprong maakte omdat ik mijn teugel herpakte en de beweging van het "overgebleven gedeelte" op zijn hals was te veel voor zijn zenuwen :(:)
Om jullie een idé te geven.. :')

jury; jij hebt echt een fijne pony he! En die foto's zijn toch leuk! lekker spontaan! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:09

Suus___ schreef:
Zo wij hebben de tweedaagse van westmaas achter de rug :)
Vandaag is echt t kwartje gevallen lijkt het, heerlijk :D

Gister 182 (2e) en 171 (6e)
Vandaag 193 (1e) en 192 (1e)
We moeten vanavond eigenlijk terug voor overall maar ik moet werken dus Elly gaat maar kijken of we de deken mogen meenemen :D

Zo trots op m'n puppy

*\o/* proficiat!!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:14

Overall gkampioen l1 :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:15

Gefeliciteerd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:22

En Suus, heb je de deken!???? In ieder geval gefeliciteerd met je plaatsen, je wp's en je lekkere rijden.

Ayasha, wel handig dat je lesgever er was.
En zo te horen 2e proef stuk verbeterd met de eerste.

Uche... mijn dressuur paard heeft gisteren stinkend zijn best gedaan, volgens mij de eerste keer in die jaren dat ik hem heb dat hij natter was van het zweten dan ik! (dat is overwinning)
En vandaag.. Tja... and now for something completely different...Uiteraad wel aan zijn lenigheid gewerkt.
Foxyfoxtrot met zijn elastieke benen is er niets bij!
Volgende week zondag mag ie weer dressuur onder het zadel starten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:28

Suus___ schreef:
Overall gkampioen l1 :D

Proficiat!!!!

Lesgever was er niet hoor. Die was er vrijdag. :D
Oh cool met die koeien!!! Stoer!!