[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:39

Hmm nee, ik vind dat echt niet onlogisch :n Voor de afwisseling zou overgaan naar de andere hand wel beter zijn.

@ Ynskek; ik rijd licht.

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:46

Die lijn is niet onlogisch voor mij. Wel het afwenden, volte X andere kant op en halstrekken. :P

Ik doe lichtrijden.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:04

Het is niet perse onlogisch alleen voor je gevoel komt het niet lekker uit vind ik zelf. Je hebt twee keer dat je moet afwenden en dan weer dezelfde kant op moet als waar je al reed. Wanneer je dan even niet op let zou je voor je gevoel moeten denken dat je dan de andere kant op moet gaan, maar omdat je inderdaad moet wijken blijf je op dezelfde hand. Ik vind dat zelf niet natuurlijk ofzo dus als je dan niet goed op let dan kan dat nog weleens verkeerd gaan.

Ik heb ook dat heel veel voorlezers de mist in gingen bij
AXA grote volte halsstrekken
X B F teugels op maat
A afwenden en wijken

Dat komt zo snel op elkaar dat de voorlezer bij de teugels op maat in de war raakt en dan heb moet je ook goed opletten zelf vind ik!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:04

Nee, die snap ik ook heel goed eigenlijk. Hele goede oefening om te zien of je paard goed aan de hulpen staat. Eerst het afwenden, stukje rechtuit, om vervolgens bij X stelling te wisselen en dan de hals uit te leggen. Daar lopen er veel tegen de lamp. :j

Edit; dan heb ik het dus over waar Mirjamalvaro het over heeft; afwenden en dan volte andere kant op halsstrekken.
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 02-10-17 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:06

Marietje35 schreef:
Nee, die snap ik ook heel goed eigenlijk. Hele goede oefening om te zien of je paard goed aan de hulpen staat. Eerst het afwenden, stukje rechtuit, om vervolgens bij X stelling te wisselen en dan de hals uit te leggen. Daar lopen er veel tegen de lamp. :j

Ja maar ik had het over de voorlezer ;-) of had je het niet tegen mij? Heb zelf nooit problemen gehad met dat onderdeel.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:07

Harvey1, is nu exact de lijn waar mijn voorlezer soms de mist in gaat! Gelukkig oefenen we thuis veel en kunnen we er op letten maar de eerste keer was het erg verwarrend.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:07

Harvey1 schreef:
Marietje35 schreef:

Ja maar ik had het over de voorlezer ;-) of had je het niet tegen mij? Heb zelf nooit problemen gehad met dat onderdeel.

Ja, zie mijn edit; ik had het over oefening van mirjam idd. :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:09

Ik heb de oefening nog niet gereden hoor, alleen de proef doorgelezen en toen had ik zoiets van euhhhhh klopt dit wel. Misschien rijd het wel gewoon fijn :P

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:11

mirjamalvaro schreef:
Ik heb de oefening nog niet gereden hoor, alleen de proef doorgelezen en toen had ik zoiets van euhhhhh klopt dit wel. Misschien rijd het wel gewoon fijn :P

Nou ja, als je paard goed aan de hulpen staat is het echt niet ingewikkeld, maar ja, zo kan je met alle oefeningen natuurlijk redeneren :D :+
Ik vind het zelf een goede oefening om te zien of je paard dusdanig aan de hulpen staat dat hij op een wat korter stukje doet wat je vraagt. Vaak je zie dat er geen mooie volte ingezet wordt, of dat het paard uitzwaait, stelling niet mooi omgesteld etc. Je wend af, moet op X andere stelling vragen en dan de hals uitleggen, das best nog wel even pittig.
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 02-10-17 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:11

HiFive5 schreef:
Harvey1, is nu exact de lijn waar mijn voorlezer soms de mist in gaat! Gelukkig oefenen we thuis veel en kunnen we er op letten maar de eerste keer was het erg verwarrend.

Heb ik meerdere keren meegemaakt, zelfs mijn instructrice raakte zelfs in de war die U25 rijdt... Mijn vriend die er helemaal geen verstand van heeft maar wel goed kan voorlezen raakte gewoon even van slag en stopte met voorlezen. Ik tijdens de proef roepen: GA DOOR!! :') Was net klaar met wijken en twijfelde over de volgende oefening, begon hij met: A afwenden... Ik denk oliebol hahah! Gelukkig ken ik hem nu en misschien stap ik binnenkort over naar de L2 en ben ik van die proef af, ken 'm inmiddels ook wel uit m''n hoofd. Echt een valkuil voor veel voorlezers!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:12

Eliana loopt vaak nog te hard in de proeven door haar spanning, dus dit soort dingen gaan wel moeilijker worden gok ik zo. Maar we zullen het zien zaterdag, ook hoe ze ons beoordelen, toch weer andere klasse. :P

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:14

Maar Harvey; zo ingewikkeld is hij toch niet?
Je wendt bij E af, dan op X een grote volte naar rechts met halsstrekken. Weer op X ga je rechtuit, om op B weer rechtsaf te gaan. De teugels weer op maat doe je na de grote volte van X tot X, dus tussen X-B-F.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:15

Marietje35 schreef:
Je wendt bij E af, dan op X een grote volte naar rechts met halsstrekken. Weer op X ga je rechtuit, om op B weer rechtsaf te gaan. De teugels weer op maat doe je na de grote volte van X tot X, dus tussen X-B-F.

Dat vind ik zelf niet ingewikkeld nee, alleen de voorlezer raakt er wel van in de war. Meerdere malen meegemaakt, dat komt door het extra vakje met teugels op maat maken! Het enige waar ik door in de war raakt is dat ik zelf ff kwijt was of ik na het wijken van hand moest veranderen of iets anders..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:16

Harvey1 schreef:
Marietje35 schreef:

Dat vind ik zelf niet ingewikkeld nee, alleen de voorlezer raakt er wel van in de war. Meerdere malen meegemaakt, dat komt door het extra vakje met teugels op maat maken! Het enige waar ik door in de war raakt is dat ik zelf ff kwijt was of ik na het wijken van hand moest veranderen of iets anders..

Oh zo! Ja, dat kan voor een voorlezer wel wat lastig zijn, eigenlijk hoort het gewoon nog bij het voorgaande stukje, maar ze punten het apart natuurlijk.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:46

Wil nu wel een startlijst voor zondag. :+

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:12

mirjamalvaro schreef:
Die lijn is niet onlogisch voor mij. Wel het afwenden, volte X andere kant op en halstrekken. :P

Ik doe lichtrijden.

Die lijn vind ik inderdaad ook onlogisch, ik doe trouwens alles doorzitten behalve halsstrekken.

Nou ik heb zondag L1 gestart, paardlief liep echt fantastisch! Hij heeft echt zo goed zijn best gedaan, ik had zo fijn gereden dat mijn punten mij weinig meer konden schelen. Ik was de laatste in de klasse, dus paard op de trailer en op naar de prijsuitreiking. Tref ik een lege kantine aan met alleen mijn protocollen nog op een tafel, de rest was al weg. Twee mooie winstpunten, dus protocollen mee en tevreden naar huis. Zie ik net bij de KNHS dat ik gewoon prijs had -O- Dus netjes organisatie gebeld en uitgelegd dat ik altijd netjes wacht tot het einde, nu ook, dus dat ik niet snap hoe ik de prijsuitreiking gemist kan hebben aangezien ze volgens mij op de laatste deelnemer horen te wachten en ik het dan erg jammer vind dat ik nu mijn prijs misgelopen ben, aangezien dit de eerste prijs is die ik met hem win (heb hem zelf gekocht, op 18 jarige leeftijd dus voor mij heel bijzonder). Maar ik heb geen recht meer op mijn prijs. Vind het zo jammer, al krijg ik maar een simpel lintje dat zou voor mij zoveel betekenen -O-

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:28

xMalibu schreef:
mirjamalvaro schreef:

Ik doe lichtrijden.

Die lijn vind ik inderdaad ook onlogisch, ik doe trouwens alles doorzitten behalve halsstrekken.

Nou ik heb zondag L1 gestart, paardlief liep echt fantastisch! Hij heeft echt zo goed zijn best gedaan, ik had zo fijn gereden dat mijn punten mij weinig meer konden schelen. Ik was de laatste in de klasse, dus paard op de trailer en op naar de prijsuitreiking. Tref ik een lege kantine aan met alleen mijn protocollen nog op een tafel, de rest was al weg. Twee mooie winstpunten, dus protocollen mee en tevreden naar huis. Zie ik net bij de KNHS dat ik gewoon prijs had -O- Dus netjes organisatie gebeld en uitgelegd dat ik altijd netjes wacht tot het einde, nu ook, dus dat ik niet snap hoe ik de prijsuitreiking gemist kan hebben aangezien ze volgens mij op de laatste deelnemer horen te wachten en ik het dan erg jammer vind dat ik nu mijn prijs misgelopen ben, aangezien dit de eerste prijs is die ik met hem win (heb hem zelf gekocht, op 18 jarige leeftijd dus voor mij heel bijzonder). Maar ik heb geen recht meer op mijn prijs. Vind het zo jammer, al krijg ik maar een simpel lintje dat zou voor mij zoveel betekenen -O-

Nou zeg.. wat ontzettend flauw Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt maar hey, denk aan het gevoel, dat is je grootste prijs! En de punten natuurlijk! Volgende keer beter en dan hopen op een nog mooiere prijs. :-) :j

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:34

Harvey1 schreef:
xMalibu schreef:

Nou zeg.. wat ontzettend flauw Ik kan me goed voorstellen dat je je zo voelt maar hey, denk aan het gevoel, dat is je grootste prijs! En de punten natuurlijk! Volgende keer beter en dan hopen op een nog mooiere prijs. :-) :j

Ja dat is zeker waar, mijn super gevoel van zondag pakken ze niet meer af! :D Vind het alleen jammer dat ze totaal geen begrip opbrengen en zeggen dat het mijn eigen fout is. Ik had bij de bar moeten vragen of er een prijs voor mij lag, dit heb ik een keer eerder gedaan toen ik met mijn pony dik in de 200 punten had gereden en ik wel een beetje een prijs verwachtte. Toen werd ik bij de bar uitgelachen en weggezet als arrogant omdat ik om een prijs kwam vragen (ik vroeg gewoon of de prijsuitreiking al geweest was..) dus sindsdien durf ik dat niet meer te vragen :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:39

Wat flauw zeg. Ze horen gewoon op alle deelnemers te wachten. -O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:21

Wat raar zeg, als je protocollen er lagen hadden ze toch ook je prijs erbij kunnen leggen...

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:12

Ik vind het ook echt raar, maarja niks meer aan te doen. Had nog een vriendelijke, uitgebreide mail gestuurd maar geen reactie op gekregen.

Achja, ik ben super trots op mijn paard en ik heb heerlijk gereden en dat pakt niemand ons meer af. Op naar de volgende wedstrijd :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:16

Ik vind sommige verenigingen en mensen van organisaties sowieso wel nors/raar reageren op vragen soms..

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:24

Harvey1 schreef:
Ik vind sommige verenigingen en mensen van organisaties sowieso wel nors/raar reageren op vragen soms..

Ja vind ik ook, een beetje vriendelijkheid is vaak ver te zoeken. Verpest de sfeer gewoon enorm en dan kom ik op zo'n plek ook niet snel nog een keer terug om te starten. Een vriendelijke organisatie vind ik best wel belangrijk :j

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:27

xMalibu schreef:
Harvey1 schreef:

Ja vind ik ook, een beetje vriendelijkheid is vaak ver te zoeken. Verpest de sfeer gewoon enorm en dan kom ik op zo'n plek ook niet snel nog een keer terug om te starten. Een vriendelijke organisatie vind ik best wel belangrijk :j

Ja dat heb ik nu ook heel erg, dan start ik er ook liever niet. Ik heb gelukkig wel wat locaties gevonden waar het super gezellig is en aardige mensen, dat is leuk! Tis al duur zat, doe gewoon aardig.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:34

Ben het volledig met jullie eens dames :j het is een hobby sport dus als iedereen vriendelijk is maakt het dat allemaal leuker! Ik heb wel al eens gehad dat ik de prijsuitreiking gemist heb maar dat mijn protocollen en mijn lintjes er gewoon nog lagen. Vind het dus niet kunnen dat ze dat voor jou niet gedaan hebben. Eens kijken of er nog iemand op de parking staat, kost ook de wereld niet he.