Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 13:53

Dan zullen we bij de zelfde wedstrijd zijn geweest, was mooi versierd in kerstsfeer.
Dan heb je ook een plek in de finale?
Ik heb dat afgezegd.
Je hebt digitale coupons je zou ze kunnen uitprinten.
Maar het zijn 5 paginas keer 2 juryleden, zijn 20 pagina s voor 2 proeven.
Krijg het niet verkleind.
Ik heb een sreenshot toegevoegd, bij onderdeel 6 zie je dan commentaar vd jury.
Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 15:52

Gefeliciteerd ziezo en noukie met jullie winstpunten. Ik heb binnenkort ook een wedstrijd die via equicompetition loopt, benieuwd of ik dan wel of geen papieren protocollen mee krijg.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 19:00

Klopt idd ziezo. Ik vraag me af wat ik als amateurtje tussen de 70%+ profs ga doen in de finale, maar ik heb me er iig maar mooi tussen gereden! En voor paard wel goede ervaring en redelijk dichtbij voor ons.

Wel gek jouw protocol idd! Ik had t commentaar gewoon in het normale vakje zeg maar. Dat leest wel duidelijker

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 11:11

Melzazu ook weer fijn een APK tje gehad met paard, fijn dat alles goed was en hij ook weer lekker los was met rijden :D

Mwm thnx! dan ga ik daar ook eens naar kijken

Audesta jammer dat de wedstrijd niet doorging, maar met dat weer wel fijn ja :+

Hier opzich wel redelijk wat wedstrijden waar ik in het Z in het weekend overdag kan rijden. Vorig jaar 1x een rubriek die tot 22.00 uur doorging op de zondagavond, dat vind ik echt niet oke. Volgende dag gewoon weer 6.00 de wekker. Had toen geluk dat ik als 1e mocht starten begin van de avond :+

Elina mooi 2 wintstpunten, top!

haha getup die is zeker goed fout :+

ziezoziezo mooie scores! :D ik ken het nog niet via equi competiton, maar las van de week ergens dat in 2027 het hele startpas systeem eraf gaat, ben benieuwd hoe dat straks gaat

Noukie toch gaaf dat je in de finale mag rijden! Succes alvast :D

Wij mogen vanmiddag weer op pad, rond 15.30 :)

xMyrth

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 11:36

Fijne scores Noukie en ziezo! :)
Ik start volgende week met equicompetition, dus ben nu ook wel benieuwd of ik een papieren versie krijg :)

Succes vanmiddag melis_93!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:09

Wij houden het vandaag op een goed leermoment :+
Ze vond de baan zo mega spannend, de baan was heel mooi aangekleed met oa rode doeken, eigenlijk heeft ze dat nooit zo maar ze kroop helemaal in elkaar. Eigenlijk heel sneu. 1e proef was echt niet goed, maar kon haar er uiteindelijk redelijk doorheen krijgen, echt teveel dikke fouten, wissels niet goed, maar geprobeerd haar het vertrouwen te geven dat ze het wel kan. kreeg ik daar nog 201, vond ik wel behoorlijk royaal.

2e proef begon ze nog wel gespannen, pas galop in de travers, maar daarna begon ze weer meer te ontspannen, die proef redelijk fijn kunnen rijden, 1x wissel met grote bok. Kreeg ik daar, zelfde jury 194 :+ die proef was echt wel 30 punten beter dan de 1e. Ook gewoon heel veel 5en zonder commentaar, een 4 voor me schouderbinnenwaarts met commentaar wat ik niet snap :+ Dat het niet goed genoeg was vandaag was duidelijk, maar het strookt niet met elkaar. Eentje om gauw te vergeten en te gebruiken als mooi leermoment :)
Afbeelding

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:34

Jammer dat het niet zo ging als gehoopt... maar inderdaad, goed leermoment en door naar de volgende :)

Het commentaar snap ik ook niet := maar ik rij ook geen Z2 haha

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 21:34

melis_93 schreef:
2e proef begon ze nog wel gespannen, pas galop in de travers, maar daarna begon ze weer meer te ontspannen, die proef redelijk fijn kunnen rijden, 1x wissel met grote bok. Kreeg ik daar, zelfde jury 194 :+ die proef was echt wel 30 punten beter dan de 1e. Ook gewoon heel veel 5en zonder commentaar, een 4 voor me schouderbinnenwaarts met commentaar wat ik niet snap :+ Dat het niet goed genoeg was vandaag was duidelijk, maar het strookt niet met elkaar. Eentje om gauw te vergeten en te gebruiken als mooi leermoment :)
[ Afbeelding ]

Ik denk achterhand (= A.h) naar binnen? Dat ze meer schouder binnenwaarts ook naar binnen viel met haar achterhand?

Maar dat is puur mijn interpretatie, don't shoot the messenger :P

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:44

Dank je wel Melis!
Als ik je protocol zo zie zou ik idd denken dat ze benoemen wat er mis ging, dus dat ze met de achterhand naar binnen kwam waar dat niet moest. Maar... ik heb je proef niet gezien, dus geen idee of dat logisch is.
Naja, voor de ervaring dan dus maar, hopelijk volgende keer weer fijner rijden!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:55

Ja aan het commentaar idd wel, maar ze kwam zeker niet met de ah naar binnen, eerder te schuin richting 4 sporen. Nouwja kan er ook niet wakker van liggen, over 2 weken doen we gewoon weer een nieuwe poging :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:57

Soms kan je er echt niks van maken idd. Wel jammer!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:11

Wij zijn ook nog aan het stoeien met dat equicomptetion, hebben een wedstrijd ingeschreven, maar ik vind het vervelend, want die wedstrijd komt dan weer niet je KNHS kalender te staan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:01

Noukie schreef:
Soms kan je er echt niks van maken idd. Wel jammer!

Nou inderdaad
:(

En doorrrrrr

Wij werken met Equiscore voor startlijsten en uitslagen en Equibel voor het inschrijven. Wallonie dus.

Zaterdag avond gala diner met prijsuitreiking gehad en leuke prijzen gekregen.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 23:46

Ik zou het sowieso fijn vinden als er gewoon één systeem is voor alle wedstrijden.
Niet alle wedstrijden zijn op alle platformen te vinden... Ik ben nieuw en heb me voor drie wedstrijden ingeschreven op drie verschillende sites!

KNHS
Equicompetition
Equipe

Zo omslachtig allemaal :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:30

xMyrth schreef:
Ik zou het sowieso fijn vinden als er gewoon één systeem is voor alle wedstrijden.
Niet alle wedstrijden zijn op alle platformen te vinden... Ik ben nieuw en heb me voor drie wedstrijden ingeschreven op drie verschillende sites!

KNHS
Equicompetition
Equipe

:D :D :D

Dit dus, het zou fijn zijn als je een kalender kan samenvoegen :))

Dochter heeft debuut gehad op andere pony in de B afgelopen weekend, 2 x 1e met 207,5 en 205 :wow:
Aankomend weekend weer op pad.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:37

Gefeliciteerd met de mooie resultaten Bloem *\o/* *\o/* .

Op naar volgende week.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:40

ynskek schreef:
Gefeliciteerd met de mooie resultaten Bloem *\o/* *\o/* .

Op naar volgende week.

Ja zin in, even weer wat meters buiten de deur maken.

Zou alleen zo graag wat meer vastigheid voor mijn kind willen creeëren, maar
ben bang dat manlief niet akoord gaat met een onlyfans account :') :Y) :D

Ik blijf maar roepen, ooit komt er een dag dan koop ik wat voor ons zelf, maar ben
bang dat die dag nooit zal aanbreken...

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:28

Wat gaan jullie hard zeg, ik krijg het niet altijd bijgebeend met een fulltime baan, 4 paarden aan huis, overige dieren en een sociaal leven :')

Ik zag iets over verschillende systemen, ik heb wel eens via equicompetition ingeschreven maar vind dat sowieso echt een heel onhandig systeem dus moet bekennen dat ik er niet eens meer op kijk tenzij ik toevallig op fb een leuke wedstrijd in de buurt zie via dat systeem.

Voor de rest kijk ik ook alleen maar op de KNHS app. Lekker makkelijk.

Ik mag zondag weer, bijzondere rassen wedstrijd, altijd lekker kleinschalig en gezellig. Vandaag een fijne les gereden en lekker veel met de balans gespeeld. Paardlief deed het echt heel fijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 20:31

Goed van je dochter Bloembloem! Die pony kent al meer, toch ? Dan kan ze mooi meteen hoger als ze haar benodigde wp heeft, tof!

En aan de andere kant: ze heeft al best wat leuke kansen Met genoeg rijden, wedstrijden etc. Al is het hebben van een eigen paard nog leuker ( Nou ja , meestal Dan).

Als ik hier in de buurt een leuk verzorg springpaard zou vinden, Zou ik die van mij daar 2-3 x pw mee laten rijden hoor ipv er misschien 1 te kopen.
En kan alleen 2 paarden houden omdat ze thuis staan, waar ik natuurlijk weer geen bak heb :D

Audesta: veel plezier zondag !

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 20:43

xMyrth schreef:

KNHS
Equicompetition
Equipe

Dat is het zeker. Inderdaad zouden ze gewoon vanuit de KNHS met 1 systeem moeten werken om het overzichtelijk te houden

Bloembloem wat een mooi debuut! Gefeliciteerd :D
Heb je al een foto? :)

Audesta veel plezier met de rassen wedstrijd komend weekend!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 16:54

Getup schreef:
Goed van je dochter Bloembloem! Die pony kent al meer, toch ? Dan kan ze mooi meteen hoger als ze haar benodigde wp heeft, tof!

En aan de andere kant: ze heeft al best wat leuke kansen Met genoeg rijden, wedstrijden etc. Al is het hebben van een eigen paard nog leuker ( Nou ja , meestal Dan).

Als ik hier in de buurt een leuk verzorg springpaard zou vinden, Zou ik die van mij daar 2-3 x pw mee laten rijden hoor ipv er misschien 1 te kopen.
En kan alleen 2 paarden houden omdat ze thuis staan, waar ik natuurlijk weer geen bak heb :D

Audesta: veel plezier zondag !

Jazeker, maar het is alles behalve een automaatje :+ Ze moet er echt wel
aan rijden :)

Eens, maar goed, dan heb je geen zekerheid. Als ik in jouw schoenen had gestaan, dan zou ik zeker voor iets als bruikleen gaan. Hier in de randstad gewoon ook niet heel interessant gezien stalling an sich soms al richting €500 gaat per maand.

Maar goed, dan kan ik mooi aanhaken op Audesta, alles aan huis hebben vergt ook weer heel veel
werk.

Melis, jazeker, genoeg, maar die ga ik hier niet delen :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:32

Oh nee dat zeg ik ook niet ! Maar de oefeningen zitten er op , dus als het fijn gaat , kun je meteen over.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:09

Melis_93 wat jammer dat het niet ging zoals gehoopt. Inderdaad maar mooi meenemen als trainingsrondjes. En volgende keer weer beter.

Bloembloem, wat een mooie resultaten gefeliciteerd *\o/*

Audesta, wat fijn dat de les zo goed ging. En veel plezier aankomende zondag.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:33

Getup schreef:
Oh nee dat zeg ik ook niet ! Maar de oefeningen zitten er op , dus als het fijn gaat , kun je meteen over.

Ja, alle knoppen zitten erop, en dat is nou juist net wat het zo moeilijk
maakt en waar de uitdaging ligt. Ze leert er in ieder geval echt van rijden.

A-C lijn op en onbewust gewicht verplaatsen levert bijzondere situaties op :D :))

Pony is wat dat betreft echt een waanzinnige leermeester!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:58

Ik ben vandaag weer op wedstrijd geweest, bij mijn eigen rijvereniging.

Eerste proef tijdens teugels op maat maken een schrikmoment, waardoor paard staakte. Hij zei "nope noooooooope"... De hoek waar de schuifdeur was om de bak binnen te komen of te verlaten was ineens heel eng :+ Ik rij iedere week hier, dus had dit niet aan zien komen, hahaha.
Toch 6e vd 12 met 188,5p

Tweede proef ging een stuk beter. Niks speciaals, wel prima en supertevreden. Bleek ik 1e te zijn met 204,5p :') van de 7. Ik viel zowat van m'n stoel hahaha. Supertrots was ik op Hannes <3

Fijne feedbackpunten om aan te werken. Grootste werkdoel op dit moment: impuls!! Deze lees ik telkens terug (en zie ik ook op de video's...). Vind het zelf erg lastig voelen nog. Paard voelde wel redelijk aan, maar op de video ziet het er dan toch echt anders uit := Mag aan gewerkt worden, haha.

Wel was er wat meer spanning in z'n lijf. Dat merk ik al langer... Ik weet nog niet of het komt door de winter, door het nieuwe/andere voer of dat hij letterlijk meer energie heeft omdat hij meer te eten krijgt en er goed uitziet (was voorheen wat schraal)... Opzich wel fijn met rijden, maar hij hoeft er niet opgefokter van te worden :)

Al met al supertevreden!