Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:43

Wat een lange dag Getup! En gefeliciteerd met allebei je dochters, super knap! Wat fijn dat ze er nu echt aan kon rijden ook. En zelf ook goed gereden!

Flubberboot wat jammer dat de punten de tweede dag een beetje tegen vielen. Heb je je proef op film staan zodat je hem nog terug kunt kijken of dat niet?

PSvanLot ik geloof best dat dat warm was, het was ook smiddags echt warm! Jammer van de foutjes, maar toch nog een hele mooie score! Ga je nu de andere selecties ook rijden?

Wij zijn gister lekker het bos in geweest, vandaag even rustig loswerken en dan weer even uitstappen in het bos naast stal. Dan nog ergens een lesje deze week en dan mogen we zaterdag weer :) wel in een hele zware rubriek, dus ik heb geen verwachtingen haha. Ik hoop vooral de grote fouten thuis te laten :+

robbie88

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:50

Gefeliciteerd allemaal ! Hier mijn man met een handelspaarden van onze stapelgekste mee gedaan in de b cross van ronostrand. Debuut voor aard maar liep zo naar een 10e plek. Ook goed voor vertrouwen van mijn man..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:59

Dat is helemaal knap Robbie. Vind crossen sowieso al knap trouwens

PSvanLot: dat is altijd zonde, alsnog goed geklasseerd dus

In Luxemburg zijn er WBO wedstrijden, springen tm 90 en s middags dressuurrubrieken en n B dressuur en soort van leading rein en stap draf galop in kleine groepen. Daar zijn er zo'n 12 wedstrijden van maart tm november.

Dressuurwedstrijden ( vanaf A niveau) zijn er misschien maar 6. Gaan veel mensen naar Duitsland.

Ik rijd in België, omdat ik dat leuker vind en t systeem beter. Ook omdat we anders niet allemaal op wedstrijd kunnen.
Oudste was met haar nieuwe pony ook afgelopen seizoen in België.

In Luxemburg rijden ze E en A vaak met z'n 2en , zoals in Duitsland. En jé moet echt zo n brave makke hebben, ze houden echt niet van uitspattingen en je krijgt 1 cijfer voor je hele proef, geen % .

In België is t gewoon zoals in nl. De nieuwe pony vN m'n oudste was nog niet " Duitse systeem proof " zeg maar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:13

Getup schreef:
Dat is helemaal knap Robbie. Vind crossen sowieso al knap trouwens

PSvanLot: dat is altijd zonde, alsnog goed geklasseerd dus

In Luxemburg zijn er WBO wedstrijden, springen tm 90 en s middags dressuurrubrieken en n B dressuur en soort van leading rein en stap draf galop in kleine groepen. Daar zijn er zo'n 12 wedstrijden van maart tm november.

Dressuurwedstrijden ( vanaf A niveau) zijn er misschien maar 6. Gaan veel mensen naar Duitsland.

Ik rijd in België, omdat ik dat leuker vind en t systeem beter. Ook omdat we anders niet allemaal op wedstrijd kunnen.
Oudste was met haar nieuwe pony ook afgelopen seizoen in België.

In Luxemburg rijden ze E en A vaak met z'n 2en , zoals in Duitsland. En jé moet echt zo n brave makke hebben, ze houden echt niet van uitspattingen en je krijgt 1 cijfer voor je hele proef, geen % .

In België is t gewoon zoals in nl. De nieuwe pony vN m'n oudste was nog niet " Duitse systeem proof " zeg maar.

Dan snap ik je afstanden! Ik vind het al ver als ik een half uur van huis af moet haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:14

Eve_16 schreef:
Wat een lange dag Getup! En gefeliciteerd met allebei je dochters, super knap! Wat fijn dat ze er nu echt aan kon rijden ook. En zelf ook goed gereden!

Flubberboot wat jammer dat de punten de tweede dag een beetje tegen vielen. Heb je je proef op film staan zodat je hem nog terug kunt kijken of dat niet?

PSvanLot ik geloof best dat dat warm was, het was ook smiddags echt warm! Jammer van de foutjes, maar toch nog een hele mooie score! Ga je nu de andere selecties ook rijden?

Wij zijn gister lekker het bos in geweest, vandaag even rustig loswerken en dan weer even uitstappen in het bos naast stal. Dan nog ergens een lesje deze week en dan mogen we zaterdag weer :) wel in een hele zware rubriek, dus ik heb geen verwachtingen haha. Ik hoop vooral de grote fouten thuis te laten :+

Ik ga nog wel een paar selecties rijden denk ik, maar geen illusie om naar de kampioenschappen te mogen. Echt veel profs in de Z2 en daar kom ik nog niet bijna bij in de buurt. Hopelijk krijg ik de domme foutjes er uit, dan ben ik super blij!
Maar maakt mijn derde plaatst van gister niet minder leuk!

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:22

Ja dat is hier ook wel jammer. Hele sterke kring met meerdere profs, en de rest is bijna allemaal semi-prof.. en dat zijn er niet maar twee ofzo, helaas haha. Maar het is wat het is!

Het is al leuk om dan een beetje mee te kunnen doen :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:50

@Eve, gefeliciteerd! Dat is geen verkeerd debuut!

@Flubberboot, dat is idd balen als je hoger had verwacht, maar aan de andere kant zijn het alsnog nette punten en winst :)

@DemiSisa jij ook gefeliciteerd!

@LV dat is balen :( heel veel beterschap voor haar!

Wij hebben op de vereniging wat oefenrondjes gedaan, zaterdag 1x L1 met de schimmel (1e keer) en 197.5, ze gaf wel aan iets mild gejureerd te hebben maar voor de allereerste keer met hem en hij heeft een hekel aan dressuur ben ik super trots op m en met de vos (die dus een halfjaar stil heeft gestaan) M2 gestart want waarom niet, 171.5 wat 173.5 had kunnen zijn maar ik reed de verkeerde kant op :+ . Vind ik ook niet gek voor de eerste keer weer tussen hekjes. Jury: "ik dacht dat je B of L ging rijden omdat ie overal van schrok, dus ik moest even slikken toen ik M2 zag staan maar toen ging je draven en snapte ik 't" :')
as weekend voor het echie, zaterdag L1 en zondag M2 dus hopelijk gaat die M2 dan wel ietsjes beter maar de bespiering komt langzaam maar zeker terug *\o/*

En zondag een rondje 80 en 90cm gedaan, 80 ging niet zo super maar 90 wel, helaas alleen bij de laatste hindernis een weigering. Voor de 1e keer zo "hoog" ben ik blij hoe het gegaan is. Over 2 weken 1e officiële springwedstrijd, wel maar 80cm (je kan maar 1 rondje bij ons) en vond 90 toch wat hoog voor de 1e keer echt en er staan bij ons op de vereniging vaak behoorlijk grote hindernissen :o

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:18

Wedstrijden hier zijn meestal 60 - 100 km weg.
Er zijn er 2 om de hoek. Heerlijk

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:33

Eve_16 schreef:
Ja dat is hier ook wel jammer. Hele sterke kring met meerdere profs, en de rest is bijna allemaal semi-prof.. en dat zijn er niet maar twee ofzo, helaas haha. Maar het is wat het is!

Het is al leuk om dan een beetje mee te kunnen doen :)

Ik heb ook niet de illusie mee te kunnen doen, in deze klasse. Maar dat is ook niet erg, ik ben blij als ik een fijne proef kan rijden met een mooi wp.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:59

Dat is ook meer dan prima toch? Ik zou hier echt waarschijnlijk echt boven de 70% moeten om mee te kunnen doen op de selecties in het Z2 en dat zit er niet in haha. Mijn eigen doel is heel de winter rond de 65-68% te kunnen scoren en dat wordt al een uitdaging.. Maar dan zou ik meer dan tevreden zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 15:48

Eve_16 schreef:
Dat is ook meer dan prima toch? Ik zou hier echt waarschijnlijk echt boven de 70% moeten om mee te kunnen doen op de selecties in het Z2 en dat zit er niet in haha. Mijn eigen doel is heel de winter rond de 65-68% te kunnen scoren en dat wordt al een uitdaging.. Maar dan zou ik meer dan tevreden zijn.

Dit was de eerste selectie en er waren maar een paar profs die dus ook niet zulke goede proeven deden blijkbaar.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 16:56

We hebben gisteren mijn paard zijn favoriete prijs gewonnen :D

Afbeelding

Naar mijn idee al een stuk beter gereden dan de week ervoor, onze betere proef was 194 punten ofzo dus dat gevoel was blijkbaar niet helemaal ongegrond ;)

Zelfs galop was ietsjes beter voor zover men er iets binnen 3x trainen mee kan doen (heel consistent 5 ipv 4 zeg maar := ) en de rest hebben we daadwerkelijk op ons thuisniveau gereden. In deze zin wel blij mee. En nu maar ff een wedstrijdpauze terwijl we aan die galop blijven knutselen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:18

Fly high, wat toevallig, wij wonnen zo'n zelfde zak muesli haha :D

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:25

Leuke prijzen zijn dat!! :D
Gefeliciteerd beiden *\o/*

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:34

Getup ik vind het zo leuk dat je je dochter zo ondersteunt. Stiekem hoop ik dat onze dochter ook wil rijden, maar zij is nog maar 2,5 jaar oud dus even wachten nog haha!

Robbie wat stoer zeg!! Zie altijd mooie beelden voorbij komen van die cross.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 17:37

SophievdV schreef:
Fly high, wat toevallig, wij wonnen zo'n zelfde zak muesli haha :D

[ [url=m/rpZSAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh grappig zeg :D gefeliciteerd!

Ik heb vaker die 3 kilo zak als prijs gehad maar dit keer eentje van 15, zo heb ik bijna mijn inschrijfgeld terug :P

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:39

Gefeliciteerd!! Leuk zo’n zak voer als prijs :D ik vind dat eigenlijk de leukste prijzen. Dan heeft paard er ook nog wat aan

Wij hebben vanavond les en volgende week wedstrijd! Poging 2 voor onze laatste L1 puntje

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 17:43

Ja een grote zak is in ieder geval wel echt “ iets “ haha. Voor de prijzen hoef je het sowieso niet te doen :+ Ik had afgelopen vrijdag met inschrijfgeld €15 een waardebon van €15 op een onbekende website die alleen wat rijkleding van eigen merk verkoopt… nog nooit van het merk gehoord en het was ook niet goedkoop ofzo. Die geef ik wel weg aan iemand. Dan heb ik liever of het inschrijfgeld terug of een pot hoevenvet/shampoo ofzo.

De twee keer ervoor wel €25 gekregen (en €10 betaald op een mega mooie locatie!!) en bij de ander een beker erbij.. doe mij dan toch het eerste maar haha.

Gefeliciteerd Sophie en Fly_High!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:09

Gefeliciteerd met de prijzenpaarden :D
En beterschap met de paarden die er even uitliggen.

En nog even een paar noemen: leuk paard heb je "Eve_16"

Getup had er ook een familiedag opzitten. Superleuk, maar ik denk ook super vermoeiend. :D Goed gedaan!

@PSvanLot: Gaat goed!!!

Enzo Ollie succes zondag, 10 cm kan zo op het oog best wel wat uitmaken. Dat zijn al hele sprongen en dan een parcours vol.

Hier even niet gestart omdat de zadelmaker langs moet komen en het niet normaal zo lang duurt eer we een afspraak hebben. Nu 21 november, maar ik hoop dat er eerder een gaatje valt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:25

Haha dat heb ik ook gehad. Een bon van €13,50 bij een ruitersportzaak 20km verder op :Y)

Komt je zadelmaker met een reden Babootje of gewoon een check?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 18:37

20 km noem ik om de hoek :')

Jeetje nog even geduld dus Babootje

Dat zijn leuke prijzen. Hier altijd geldprijzen vanaf n bepaald niveau en mijn oudste had dus geen geld, wel n fles anti klit en n waardebon voor een paardenmassage.

Ben eigenlijk altijd wel blij met de prijzen. Vaak leuk of nuttig.
Sommige wedstrijden werden door Cavalor gesponsord, dus heb ook wat producten en waardebonnen gekregen. Super handig

T ergste was de prijs van m'n jongste 2 weken geleden. Ze won haar groep en meestal krijgen ze allemaal iets kleins. De eerste 3 wat groters. Ze kreeg een lintje en...tadaaa..een water pistool, of hoe heet zoiets:
Afbeelding

Daar heb ik later wel wat van gezegd . €18 inschrijfgeld per kind en alleen m'n dochter kreeg zo'n €1.99 flutding en de rest niets . Doe dan grote partij bekers regelen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:47

Oh dat waterpistool !! Wat erg -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:52

Ach ik kreeg laatst als 2e prijs een bigshopper met fruit. Dat 2 dagen later al volledig beschimmeld was :+ en een proefzakje Pavo muesli die al over datum was.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:56

Ik zou juist niet blij zijn met voerzakken als prijs :') Doe mij maar zilvershampoo, daar heb ik liters van nodig met mijn smeerkees _O-
Dat waterpistool is wel erg karig zeg! Ik zou daar ook echt niet happy mee zijn en zeker een opmerking van maken!
Dat fruit is ook wel bijzonder! Binnen 2 dagen al onder de schimmel!

Ik heb net mijn proefjes van gisteren terug gekeken. Mijn punten van zaterdag waren wat hoog voor hoe het ging maar gisteren waren ze echt laag voor hoe het ging... We waren mooi voorwaarts, nette overgangen, mooie voltes. Eerste proef een grote storing in het eerste galop gedeelte en dus 185, tweede proef alleen 1 volte die niet heel netjes was, verder alles netjes uitgevoerd en geen storingen, maar een halve punt hoger... Naast de storing in de galop ging de eerste proef echt niet zo veel beter dat de rest van de proef de score weer gelijk trok...
Even flink balen! Ben zelf wel echt tevreden met mijn proeven van gisteren. Is pas mijn vierde wedstrijd en we groeien enorm! Maken ook foutjes maar daar leren we van!

Ik ga geen selecties rijden. Iets met druk op mezelf leggen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:05

Ik word ook niet blij van voer. Geef het niet en dan moet ik er weer een andere liefhebben voor zoeken.

Paar weken geleden had ik een cadeautas, daar zat ook allemaal rommel in. Zo zonde. Van de zomer had ik een keer 4 onderlappen voor bandages, tja wat moet je daar nog mee? Gisteren gewoon prijzengeld, dat is wel lekker!