Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:09

ynskek schreef:
Ik wil hem ook voor je bekijken :j

Hier net in overleg met de KNHS een filmpje afgekeurd aangezien de ruiter gedurende de eerste paar onderdelen niet als enige combinatie in de baan was.

Dat vind ik dan heel zonde. Als de ander net 2 minuten eerder de baan uitgegaan was had het geen problemen opgeleverd.

Oh echt? Volgens mij staat daar niks over in de paardrijden.nl reglementen (waarschijnlijk wel in de normale wedstrijdreglementen).

Hier gebeurde het ook wel eens dat ik amper bij m'n laatste lijn was en een stalgenoot (ongevraagd :( ) de baan al binnen kwam.
Tot nu toe hebben die opnames nooit KNHS gehaald. Maar zoals ik nu lees, waren die dan dus afgekeurd?

arabofriezen

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:18

In Frankrijk doet mijn zusje mee aan regionaal georganiseerde dressuurwedstrijd met ingestuurde filmpjes. Ondanks haar eerlijk gefilmde film staat ze toch op de 3e plek, maar er wordt dus wel vals gespeeld helaas. Twee halve filmpjes die niet perfect aansluiten mag je gewoon niet goedkeuren als jury! En als we dat aantonen met een laatste beeld screenshot een eerste beeld screenshot, (ineens een hardloper halverwege beeld en paard net in andere positie bij zelfde letter) zijn wij de precieslut! Ja zeg!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:20

Ik kon het ook niet expliciet terug vinden via paardrijden.nl maar inderdaad is dit tegen het algemeen wedstrijdreglement dressuur :j

Ik heb overleg gehad met de KNHS of ik er coulant mee om moest gaan of moest afkeuren en zij zeiden afkeuren. Vooropgesteld dat deze tweede combinatie al in de rijbaan was bij de inzet van de proef.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:50

Imke95 schreef:
Ik heb de punten van mijn proefje die ik afgelopen dinsdag ingestuurd heb alweer terug. Heb overigens geen email ontvangen. Maar 187,5 na een half jaar niet te hebben gestart, ben ik tevreden mee. Had ontzettend fijn gereden; voor de volgende keer moet ik van mezelf wat meer op de afwerking letten. Commentaar van de jury was ook echt terecht; moet de overgangen meer rijden, wijken & de verruimingen moeten beter & als ik er zelf iets meer aan rijd dan krijg ik hopelijk de neus ook meer tegen de loodlijn aan :D

Super! Gefeliciteerd!

Ik heb m’n punten ook terug, helemaal blij. Mega score van 219,5 in de B. Kan me helemaal vinden in het commentaar dat aanleuning nog stiller/constanter moet en dat de afwerking van figuren nog beter kan. Maar heeeeeel blij!!

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:42

Het lijkt erop dat het vanavond hier iets zal gaan regenen. Heeft iemand wel eens een proef opgenomen in de miezer? Ik vind het prima om te rijden, maar ik weet niet of het voor de jury nog goed is dan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:51

Ik heb het zelf niet in de regen opgenomen maar wel meerdere al gezien die in minder fijne omstandigheden voor de combinatie opgenomen waren. Mits de combinatie scherp in beeld is maakt het voor mij niet uit als het net niet helemaal droog is of zo.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:53

Ik heb wel eens een 200 punten proef in de regen en een ongelofelijke blubberbak gehad! Knap hoor.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:08

Zolang het beeld niet wazig wordt omdat er druppels op de lens komen kan het prima. Een reguliere wedstrijd wordt ook niet afgezegd als het een beetje regent.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:54

arabofriezen schreef:
In Frankrijk doet mijn zusje mee aan regionaal georganiseerde dressuurwedstrijd met ingestuurde filmpjes. Ondanks haar eerlijk gefilmde film staat ze toch op de 3e plek, maar er wordt dus wel vals gespeeld helaas. Twee halve filmpjes die niet perfect aansluiten mag je gewoon niet goedkeuren als jury! En als we dat aantonen met een laatste beeld screenshot een eerste beeld screenshot, (ineens een hardloper halverwege beeld en paard net in andere positie bij zelfde letter) zijn wij de precieslut! Ja zeg!

Desalniettemin is de 3e plek toch nog heel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:01

Moet je je startpas of combinatienummer laten zien tijdens de proef? Ik heb namelijk nog geen startpas. Zo nee, ga ik gewoon een keer voor de lol proefje filmen en als ik er dan tevreden over ben vraag ik startpas aan en maak ik account op paardrijden.nl zou mij enorm veel zenuwen schelen Dan voelt het op het moment zelf nog niet zo officieel

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:38

Je moet je combinatienummer opnoemen of laten zien, dus die volgorde gaat helaas niet. Je zult eerst een pas moeten aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:54

Kan een dagpas dan wel? Dan moet je dus in een dag proef opnemen account aanmaken en insturen en op het moment dat je de beoordeling krijgt is je startpas alweer verlopen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:55

SpikkelFire schreef:
Je moet je combinatienummer opnoemen of laten zien, dus die volgorde gaat helaas niet. Je zult eerst een pas moeten aanvragen.

Dat hoeft toch helemaal niet?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:56

SpikkelFire schreef:

Dit is niet meer zo. Met het nieuwe platform is je combinatienummer al gekoppeld bij insturen. Ik heb nog nooit mijn combinatienummer genoemd en alles is goedgekeurd.

Sterker nog, ik heb met een tijdelijk paard hetzelfde gedaan als wat hierboven werd genoemd: proef opgenomen en toen het beviel die avond een dagstartpas aangevraagd. Deze komt dan een werkdag later in je account en dan kun je hem insturen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:00

SpikkelFire schreef:

Is dat zo? Ik kan het namelijk bij het stappenplan op paardrijden.nl niet terugvinden en na 3 proefjes zonder dit meegenomen te hebben ook geen commentaar op gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:01

Dat is top, scheelt veel stress

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:40

Jeanneee_ schreef:
Imke95 schreef:
Ik heb de punten van mijn proefje die ik afgelopen dinsdag ingestuurd heb alweer terug. Heb overigens geen email ontvangen. Maar 187,5 na een half jaar niet te hebben gestart, ben ik tevreden mee. Had ontzettend fijn gereden; voor de volgende keer moet ik van mezelf wat meer op de afwerking letten. Commentaar van de jury was ook echt terecht; moet de overgangen meer rijden, wijken & de verruimingen moeten beter & als ik er zelf iets meer aan rijd dan krijg ik hopelijk de neus ook meer tegen de loodlijn aan :D

Super! Gefeliciteerd!

Ik heb m’n punten ook terug, helemaal blij. Mega score van 219,5 in de B. Kan me helemaal vinden in het commentaar dat aanleuning nog stiller/constanter moet en dat de afwerking van figuren nog beter kan. Maar heeeeeel blij!!

Wat goed! Gefeliciteerd :) 3 winstpunten tikt lekker aan !

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:42

Ik krijg ook vaak proefjes zonder combinatienummer, volgens mij is dat ook niet meer belangrijk want een video kan niet geupload worden zonder account?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:47

Combinatie nummer noemen is inderdaad volgens mij niet meer noodzakelijk ivm direct gekoppeld zijn van de video bij insturen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:49

Ow excuses voor de foute info! :o dan leven wij nog oude regels na haha! :+

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:39

Jeanneee_ schreef:
Imke95 schreef:

Super! Gefeliciteerd!

Mooie punten zeg! Gefeliciteerd :D

Voor mijn tweede proef had ik 187.5 punten dus toch nog een puntje mee kunnen pakken. Kwam ook wel overeen met mijn gevoel, dus dat is wel fijn dan. Vorige week zaterdag en vandaag een proefje opgenomen. Van vorige week nog niets terug, maar het is inmiddels bijna traditie op dag 8 of 9 haha. Dus wellicht morgen.
Vandaag ook een stalgenootje geholpen met haar eerste (zowel online als officiële) proef. Toch wel leuk om zo samen toch nog iets te kunnen doen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:30

Ik moet helaas weer een week wachten voor mijn volgende proef...

210.5 voor onze eerste Z1 proef weer na 1.5 jaar (drachtig en peesblessure) proef van vorige week had ik helaas 203, net niet. Maar kon me er wel in vinden had 3 wat mindere onderdelen dan de vorige proef. Volgende week weer een herkansing.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:57

Ik heb m’n eerste proef na 3 maanden ook weer ingeleverd, heel spannend. Gok toch net geen punt, maar we gaan het zien, altijd leerzaam.

Er blijft bij mij alleen dit staan: Afbeelding
Heeft iemand anders dat ook? Gaat het dan wel goed? Ik heb dat nog nooit gehad namelijk. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:08

Ik ga dit weekend beoordelen. Ga nu via dashboard proberen want ik kan niet in escribe en de laatste 2 dagen moest ik werken

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:43

caro29 schreef:
Ik ga dit weekend beoordelen. Ga nu via dashboard proberen want ik kan niet in escribe en de laatste 2 dagen moest ik werken

Escribe werkte gister en vandaag ook niet bij mij. Heb ook via het dashboard gewerkt. Kijk dan de video op de tablet en vul het protocol op mijn laptop in. Typt wel een stuk lekkerder dan mijn tablet moet ik zeggen, misschien blijf ik het wel zo doen.